محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1855039713
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره)
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) نويسنده:احمد لقمانى بصيرت و آگاهى وقتى از رهگذر دانـش وسيع و معرفت گسترده انسانى وارسته و پاك در اختيار افراد گذارده شـود, بى شك ارزشى صدچندان خـواهـد داشت; معارف ناب الهى و گـوهـر شفاف حقايق دينـى بسـان ارمغانـى جاودان, امروز و فردايـى سعادتمنـد فـراهـم مـى سازد و تمامى بيراهه هاى انحرافى مسدود خـواهد شد. امام راحل(ره) كه در قرن گذشته, سرآمد فقيهان شريعت مـدار و عالمان ولايت پيشه بـوده است, با نگاه مسيحايـى خود نخست امام زمان خـود را شناخت, سپـس لـوح اطاعت بـى چـون و چرايـى از آن حضرت برابر خـويـش نهاد, از اينـرو نمـونه اى كـامل از معرفت و اطـاعت امام زمـان(علیه السلام) محسـوب مى شود. باهـم جلوه هايى از شناخت او را در باره حضرت مهدى(علیه السلام) از نظر مى گذرانيم: تفسير والعصر (((والعصر, ان الانسان لفـى خسـر) ((عصـر)) هـم محتمل است كه در ايـن زمان حضـرت مهدى ـ سلام الله عليه ـ بـاشـد يا انسـان كامل باشـد كه مصـداق بزرگـش رسـول اكرم و ائمه هدى و در عصر ما حضرت مهدى ـ سلام الله عليه است.قسـم به عصاره موجودات عصر, فشرده موجـودات, ايـن كه فشرده همه عوالـم است, يك نسخه اى است نسخه تمام عالـم. همه عالـم در ايـن موجـود, در اين انسان كامل عصاره است و خدا به ايـن عصاره قسـم مى خورد و مى فرمايد كه:(ان الانسـان لفـى خسـر) انسـان در خسـارت است. انسـان شقـى است (الاالذيـن آمنوا) يعنى الا آن اشخاصى كه تحت تربيت واقع شده اند. نه اسلموا; آمنوا... اگر بعثت هيچ ثمره اى نداشت الا وجود على بـن ابـى طالب و وجـود امام زمان ـ سلام الله عليه ـ ايـن هـم تـوفيق بسيار بزرگى بـود.)) در سخـن ديگر فلسفه وجـودى حضرت مهدى(علیه السلام) و علت غيبت آن امام همـراه بـا بعثت انبياء ايـن گـونه تحليل شـده است: ميلاد حضـرت مهدى(علیه السلام) , عيـد بزرگ انسانها ((قضيه غيبت حضـرت صـاحب, قضيه مهمـى است كه به مـا مسـائلـــى مى فهماند. مـن جمله ايـن كه براى يك همچـو كار بزرگى كه در تمام دنيا عدالت به معناى واقعى اجرا بشود, در تمام بشر نبـوده, كسى الا مهدى مـوعود ـ سلام الله عليه ـ كه خداى تبارك و تعالى او را ذخيره كرده است براى بشر. هريك از انبياء كه آمـدند براى اجراى عدالت آمدند و مقصدشان هـم ايـن بـود كه اجراى عدالت را در همه عالـم بكنند لكـن مـوفق نشدند. حتى رسـول ختمى(صلی الله علیه واله) كه براى اصلاح بشر آمده بود و براى اجراى عدالت آمـده بـود و بـراى تربيت بشر آمـده بـود... در زمـان ظهور مهدى مـوعود ـ سلام الله عليه ـ خداوند ذخيره كرده است او را از باب اينكه هيچ كـس در اوليـن و آخرين ايـن قدرت برايـش نبـوده است و فقط براى حضرت مهدى موعود بـوده است كه تمـام عالـم را, عدالت را در تمـام عالـم گستــرش بدهد...لهذا عيد مولـود حضرت صاحب ـ ارواحناله الفداء ـ بزرگتريـن عيد بـراى مسلميـن است و بزرگتـريـن عيـد بـراى بشـر است نه بــراى مسلميـن.)) در پيام امام(ره) به مناسبت سالگـرد قيام 15 خـرداد كه در سال 1362 انتشار يافت, افق نگاه آن رهبـر فرزانه را نسبت به شخصيت حضـرت ولـى عصـر(علیه السلام) در صفـاتـى ايـن گـونه مـى بينيـــم:(((حضـرت) ولـى عصـر و نامـوس دهر ـ جان هاى ما فـداى گام هاى او بـاد. - ... كه خـداونـد آفاق را به جلـوه الهى ولـى الله الاعظم صاحب العصر ارواحناله الفـداء روشـن فرمايد و پـرچـم تـوحيـد و عدالت الهى را در عالم بر فراز كاخ هاى سپيد و سرخ مراكز ظلـم و الحـاد و شـرك به اهتزاز در آورد. ((و مـاذلك علـى الله بعزيز)) پيامهاى درس آمـوز آن رهبر فقيد در مناسبت هاى مختلف بـويژه نيمه شعبان, صحيفه ديگـرى از تابناكـى انـديشه و گستـره معرفت او در بـاره حضـرت صاحب(علیه السلام) است. آنجا كه در پيام خـود به مناسبت سال نـو, چـون به نام امام زمان(علیه السلام) مى رسـد, مـى فرمايد: ((كه او تا ازل احيا مـى كند ديـن خداى تبارك و تعالـى را)) و يا به مناسبت نيمه شعبان اين چنين مى نويسند:((باسلام و درود به پيشگاه مقـدس مـولـود نيمه شعبـان و آخـريـن ذخيره امامت حضـرت بقيه الله ـ ارواحنافـداه ـ و يگانه دادگستـر ابدى و بزرگ پرچمدار 0رهايى انسان از قيود ظلم و ستـم استكبار.سلام بر او و سلام بـر منتظران واقعى او. سلام بـر غيبت و ظهور او و سلام بـر آنـان كه ظهورش را بـا حقيقت درك مـى كننـد و از جـام هدايت و معرفت او لبريز مـى شـوند. سلام بر ملت بزرگ ايران كه با فـداكـارى و ايثـار و شهادت راه ظهورش را همـوار مـى كننـــد.)) وظيفه ما در دوران غيبت گفتـم كه روى خـوبت از مـن چـرا نهان است؟گفتـا تـو خـود حجـابـى, رو نه رخـم عيان استگفتـم كه از كه پـرسـم, جـانـا نشـان كويت؟گفتـانشـان چه پـرسـى؟ آن كـوى بـى نشان استگفتم كه سوخت جانم از آتش نهانمگفت آن كه سـوخت او را, كـى نـاله يا فغان استگفتـم فـراق تـاكـى؟ گفتـا كه تـا تـوهستىگفتـم نفـس هميـن است؟ گفتـا سخـن همان استدير زمانى است كه دوران غيبت حضرت مهدى(علیه السلام), روزنه اى براى سـوء استفاده طاغوتيان و مستكبـران هر عصـرى قـرار مـى گـرفته و ـ با تاءسف فراوان ـ برخى ساده لوحان دور ازبينـش و بصيرت نيز همنوا با قـدرت هاى ستمگـر, ظاهـرى زيبا و فـريبنـده از گفتار آنان را گـرفته, نه تنها خـود, بلكه بسيـارى ديگـر را نيز دچـار غفلت و گمراهى مى كنند.آنچه در دستـور كار استعمارگران در كشـورهاى اسلامـى بـراى رواج تفكر واژگونه اى در باره ((قضا و قدر)) و تـوجيه شيوه حكـومتهاى غاصب با عبارت ((اينها همه از طرف خداست و چاره انديشى در ايـن مـورد بى فايده است.)) و يا ارايه سخنانى در باره ((تزييـن بهشت و دوزخ در مقـابل ديـدگان مسلمانان و ايـن نكته كه شما مكلف به امور زندگى دنيا نيستيد و در پىآن تـوسعه دادن حلقه هاى تصـوف و تشـويق افراد به روحيه زهد و كناره گيرى از دنيا))..., هدفـى جز دميدن روحيه خمودى, سستى و بى حالى در برابر ظلـم و ستـم نبـوده است.در دهه هاى اخير شيـوه هاى جديدى در دوران غيبت ارائه مـى شـود كه پـىآمـدهاى آن به دورى از مسـووليت سنگيـن هريك از ما در برابر خداوند, اولياى الهى و جامعه اى كه در آن زندگى مى كنيـم, خـواهد بـود. ايـن راهكـارهـاى انحـرافـى كه به طـور عمـده از افكــار تئوريسينهاى استعمارى و جـاسـوسهاى كهنه كار و آشنا به افكـار و عقايد مسلمانان تراوش مـى كنـد, به دنبال گشـوده نگه داشتـن راه چپاول و غارت ذخاير فكرى, فـرهنگـى و اقتصادى جامعه هاى مختلف ـ بويژه مذهب پـويا, زنده و بالنده شيعى ـ بـوده و با لعاب ظواهر مذهبـى سعى در رخنه هميشگـى و مانـدگار در افكار, آداب و رسـوم ملى مذهبى مسلمانان دارد. انتظار راستين نقـش بسيار مهم و ارزشمند ولايت و رهبرى در آگاهى و هشيارى مردم نسبت به تـوطئه هاى دشمنـان و نقـش بـرآب كـردن نقشه هـاى آنـان, نكته اى بسيار ارزشمند است كه خـود رادر زمان هاى حساس بهتر نشان مى دهد. حضرت امام خمينى(ره) با نگاه همه سونگرانه خود به خـوبى از شگـردهاى دشمنان در قـرون اخيـر آگاهـى كامل داشت. در بـاره انحـراف شيفتگـان امـام زمـان(علیه السلام) در انتظار فـرج تـوسط دشمنـان مـى فرمـود: ((برداشت هايـى كه از انتظار فرج بـرداشته شـده است, بعضى اش را مـن عرض مى كنم: بعضى ها انتظار فرج را به اين مى دانند كه در مسجـد, در حسينيه و در منزل بنشيننـد و دعا كننـد و فـرج امام زمان ـ سلام الله عليه ـ را از خـدا بخـواهنـد. اينها مردم صالحى هستند... اينها به تكاليف شرعى خودشان هـم عمل مى كردند و نهى از منكر مى كردند و امر به معروف هـم مـى كردنـد لكـن هميـن, ديگر غير از اين, كارى ازشان نمـى آمد و فكر ايـن مهم كه يك كارى بكنند, نبودند. دسته ديگرى بـودند كه انتظار فـرج را مـى گفتنـد اين است كه ما كار نداشته باشيـم به ايـن كه در جهان چه مى گذرد و بر ملتها چه مى گذرد, بر ملت ما چه مـى گذرد؟ به ايـن چيزها ما كار نـداشته باشيـم... تكليف مان هميـن است كه دعا كنيـم ايشان بيايند و كارى به كار آنچه در دنيا مى گذرد يا در مملكت خـودمان مى گذرد, نداشته باشيم.يك دسته اى مى گفتند: خـوب! بايد عالـم پر از معصيت بشود تا حضرت بيايد. ما بايد نهى از منكر نكنيم, امر به معروف هـم نكينـم تا مردم هر كارى مى خـواهند بكنند. گناه ها زياد بشـود كه فرج نزديك بشود.يك دسته اى از ايـن بالاتر بـودند, مـى گفتنـد: بايـد دامـن زد به گناه ها, دعوت كـرد مردم را به گناه تا دنيا پـر از جـور و ظلـم بشـود و حضـرت ـ سلام الله عليه ـ تشـريف بياورنـد. ايـن هـم يك دسته اى بودند كه البته در بين ايـن دسته منحرف هايى هـم بـودند, اشخاص ساده لوح هم بودند, منحرف هايى هـم بـودند كه براى مقاصدى به اين (سخن) دامن مى زدند.يك دسته ديگرى بـودند كه مـى گفتنـد: كه هرحكـومتـى اگر در زمان غيبت محقق بشـود, ايـن حكومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بـودند... به بعضى رواياتـى كه وارد شده است بر ايـن امر كه هر علمـى بلنـد بشـود قبل از ظهور حضـرت, آن علم, علـم باطل است. آنها خيال كرده بـودند كه نه, هر حكـومتى باشد, در صـورتى كه آن روايات كه هركس علم بلند كند علـم مهدى, به عنوان مهدويت بلندكند. حالا ما فرض كنيـم كه يك همچو رواياتى باشد آيا معنايش ايـن نيست كه مـا تكليفمـان ديگـر سـاقط است; يعنـى خلاف ضـرورت اسلام... به حسب راءى ايـن جمعيت كه بعضى شان بازيگرند و بعضى شان نادان, ايـن است كه ما بايد بنشينيم دعا كنيم به صدام!... بايد دعا گوى آمريكا باشيم و.. . اين كه هست ايـن است كه حضرت عالـم را پر مى كند از عدالت, نه شما دست برداريد از ايـن تكليفتان نه اين كه شما ديگر تكليف نـداريد... ايـن كه مـى گـويد حكـومت لازم نيست, معنايش ايـن است كه هرج و مرج باشد. اگر يك سال حكومت در يك مملكتى نباشد, نظام در يك مملكتـى نباشـد, آن طـور فساد پـر مى كند مملكت را كه آن طرفـش پيدا نيست. اما مساءله ايـن است كه دست سياست در كار بـوده. همان طـورى كه تزريق كـرده بـودنـد به ملتها, به مسلميـن, به ديگـر اقشار جمعيت هاى دنيا كه سياست كار شماها نيست, برويد سراغ كارتان.... اما ما بايد فراهم كنيم كار را. فراهم كردن اسباب ايـن است كه كار را نزديك كنيـم... كه مهيا بشود عالـم براى آمدن حضرت ـ سلام الله عليه ـ ... ما درستش مى كنيـم تا حضرت بيايد.)) وظيفه منتظران چهار وظيفه مهم و بنياديـن از نظر حضـرت امـام(ره) در عصر غيبت بـر دوش شيعيـان و منتظران واقعى وجود دارد: 1 ـ قيام براى خدا ((همه بايد قيام بكنيـم قيام واحـد كه بالاتريـن قيام همان قيام آن شخص واحـد است و همه قيامها بايد دنبال آن قيام باشد و قيام لله باشـد... البته آن حضرت قيام لله مـى فرماينـد و آن للهى كه وآن خلـوصـى كه براى ايشان هست, براى ديگران نيست لكـن شيعه هاى بزرگـوار آن حضـرت هـم بايـد پيروى از او بكننـد در اينكه قيام كننـد لله, براى خدا. اگر قيام براى خـدا باشـد, اگر عمل بـراى خدا باشد, اگر نهضت براى خـدا باشد, شكست ندارد... به حسب واقع شكست نخورده است.)) 2 ـ انتظار فرج ((از خـداوند تعالى مسئلت مـى كنـم كه ظهور ولـى عصر ـ سلام الله عليه ـ را نزديك فرمايد و چشـم هاى ما را به جمال مقدسـش روشـن.ما همه انتظار فـرج داريم و بايـد در ايـن انتظار خـدمت كنيـم. انتظار فرج, انتظار قـدرت اسلام است و ما بايـد كـوشـش كنيـم تا قدرت اسلام در عالـم تحقق پيـدا بكنـد و مقـدمات ظهور انشاءالله تهيه بشود.)) 3 ـ تقوا و پارسايى ((اولياء خدا و خداوند تبارك و تعالـى مراقب ما هستند. ما رقيب داريـم. خـداى تبـارك و تعالـى رقيب ماهست. ملائكه الله رقيب ما هستند. يعنـى پاسـدارى از ما مـى كنند. مبادا يك وقتـى نامه عمل شما بـرود پيـش امام زمان ـ سلام الله عليه ـ و آنجا گفته بشـود به امام زمان كه ايـن پاسدارهاى شما و ايشان سرشكسته بشـوند... اگر يك وقت نامه عمل يك روحانـى را بردند و به امام زمان ـ سلام الله عليه ـ دادند و آن ملائكه اللهى كه بردند دادند, گفتنـد: كه ايـن هـم روحانـى شماست. اينها پاسداران اسلام شما, و امام زمان خجـالت بكشـد, نعوذبـالله. او علاقه دارد به شما... ما همه خادم هستيـم از مـا تـوقع هست, از شمـا توقع هست.)) 4 ـ دعا, ياد, توجه و حضور آنان كه با شيـوه ارزشمنـد خود هماره ياد و نام امام زمان خـود را بر لب و انديشه خود دارند, بى شك لحظه اى خـود را از حضـور در محضر پرفيض آن حضرت غافل نـديـده و در هنگامه هاى پـر خطر گناه, بانگ بيـداربـاش و هشـدار بخشـى در اعماق روح خـود مـى شنـونـد.تاءكيد رهبر فقيد انقلاب بر ايـن نكته كه مبادا ((امام زمان(عج) خجالت بكشد.)) اشاره به ايـن نكته اساسى در زندگى ما دارد. اما آنچه ايـن ويژگى را در زندگـى ما هميشه پرفروغ مى گرداند, تـوجه قلبى, زمزمه هاى لفظى, اظهار شيفتگى درونى و تـوجه به آفرينـش و رسالت هريك از ما در هستـى است. باهـم بـرخـى از فرازهاى سخنان آسمانـى امـام راحل(ره) را در بـاره دعا, ياد و تـوجه به حضـرت بقيه الله(علیه السلام) مـى خـوانيـم: ((مـن اميـدوارم كه ان شـاءالله حضـرت بقيه الله زودتر تشريف بياورنـد و ايـن طبيب واقعى بشر با آن دم مسيحيايـى خـود اصلاح كند اينها را.)) ((خـداونـد تمام ما را از فداكاران اسلام قـرار بـدهـد و از فـداكاران به امام زمان ـ سلام الله عليه ـ كه آثار رحمت خـدا و آثـار حمايت ايـن بزرگـوار در جبهه ها براى اشخاص ظاهر شده است و مـى شـود. ان شاءالله.)) ((مـن اميدوارم كه ان شاءالله برسد روزى كه آن وعده مسلـم خداوند تحقق پيـدا بكنـد و مستضعفـان مـالك ارض بشـونـد.ايـن مطلب وعده خداست و تخلف ندارد, منتها آيا مادرك بكنيـم يا نكنيـم. آن به دست خـداست. ممكـن است در يك بـرهه, كمـى وسـايل فراهم بشود و چشم ما روشـن بشود به جمال ايشان. اين چيزى كه ما در اين وقت, در اين عصر وظيفه داريم, ايـن مهم است, همه انتظار داريـم وجود مبارك ايشان را. لكـن با انتظار تنها نمى شود... ما بايد ملاحظه وظيفه فعلى شرعى ـ الهى خودمان را بكنيـم و باكى از هيچ امـرى از امـور نـداشته بـاشيـم.))ويژگى عصر ظهوراى سرو حديقه معانىجانى و لطيفه جهانىپيش تو به اتفاق مردنخوشتر كه پس از تو زندگانىچشمان تو سحر اولين اندتو فتنه آخرالزمانىگر ز آمدنت خبر بيارندمن جان بدهم به مژدگانىدفع غم دل نمى توان كردالا به اميد شادمانىآگاهى غبارآلود و نيمه تمام ما, گاه باورهاى واژگون و يك سـويه به ما مـى بخشـد و در گـرايشها و تصميـم هـاى مختلف مـا را دچـار انحراف مـى نمايد. در زمان هاى مختلف پاره اى از افراد كه خـود را فارغ از هـرگـونه مسـووليت در زمينه سـازى شـرايط ظهور دانسته و هماره به دنبال تـن آسايـى و فـرار از مشكلات اجتماعى و مـردمـى هستنـد, زمان ظهور امام زمان(ع) را بهتريـن مـوقعيت براى رفاه, راحتـى و دست يابـى به تمامى نعمتهاى باد آورده تلقى مى كنند. از اينـرو در آروزى چنان مـوقعيت درخشـانـى لحظه شمـارى مـى كننـد و ديگران را به آه و حسـرت و دورى از وظايف روزمره فـردى اجتماعى دعوت مى كنند. غافل از آن كه: به هوس كار نيايد به تمنا نشود كـانـدر ايـن راه بسـى خـون جگـر بـايـد خورد بنگـريـم به گفته ها و نـوشته هاى حضـرت امام(ره) در ايـن بـاره: ((آن روزى كه ان شـاء الله تعالـى مصلح كل ظهور نمـايـد, گمــان نكنيـد كه يك معجزه شـود و يك روزه عالـم اصلاح شود.بلكه با كوشـش ها و فداكاريها, ستمكاران سركوب و منزوى مى شوند و اگـر نظر شماها مثل نظر بعضـى عامـى هاى منحـرف آن است كه بـراى ظهور آن بزرگوار بايد كوشـش در تحقق كفر و ظلم كرد تا عالـم را ظلـم فرا گيرد ومقـدمات ظهور فـراهـم شـود. (فانالله و انااليه راجعون))) ((انبياء هـم آن طورى كه مى خـواستند موفق نشدند و تا آخر هـم نتـوانستند آن طورى كه دلخواه آنهاست, تحقق پيدا بكند.و در حكـومت عدل بقيه الله هـم عدالت جـارى مـى شـود, لكـن حبهاى نفسانى در بسيارى از قشرها باقـى است و همان حبهاى نفسانـى است كه بعضـى روايات هست كه حضـرت مهدى ـ سلام الله عليه ـ را تكفير مـى كنند.)) ((در زمان حضرت صاحب ـ سلام الله عليه ـ حكـومت واحد مى شود. عدالت يك عدالت اجتماعى در همه عالم مى آيد. اما نه ايـن كه انسان ها بشـوند يك انسان ديگر. انسانها همانها هستنـد كه يك دسته شان خـوبند و يك دسته شان بـد. منتها آنهايـى كه بـد هستنـد, ديگر نمى تـوانند كه كارهاى خلاف بكنند.)) اكنون كه نوشتار رو به پـايان است, زينت بخـش آن را فـرازى از پيام آن عزيز جاودان(ره) به مناسبت پانزدهـم شعبان سال 1360 شمسـى قـرار مـى دهيـم تا از نسيـم معرفت و شيدايى رهبر كبير انقلاب ارمغان هاى بيشترى به دست آوريم:((... اميد است كه خداوند متعال آن روز فرخنده (سركـوبى سركشان و ستمگران جهان) را به ظهور ايـن مولـود فرخنده هرچه زودتر فرا رسانـد و خـورشيد هـدايت و امامت را طالع فرمايـد و اكنـون, ما منتظران مقدم مباركش مكلف هستيم تا با تمام توان كوشش كنيـم تا قانـون عدل الهى را در ايـن كشـور ولى عصر(علیه السلام) حاكـم كنيـم و از تفرقه و نفاق و دغلبازى بپرهيزيـم و رضاى خـداونـد متعال را در نظر بگيريم و همگان در مقابل قانون خاضع باشيـم و با صلح و صفا و برادرى و برابـرى به پيشبـرد انقلاب اسلامـى كـوشا باشيـم و حق متعال را در همه احوال حاضر و ناظر بدانيـم و تخلف از دستـورات اسلام ننمـاييـم و به وسـوسه فتنه گـران اعتنـا نكنيم.)) منبع: مجله كوثر
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 386]
صفحات پیشنهادی
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره)
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره)-سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) نويسنده:احمد لقمانى بصيرت و آگاهى وقتى ...
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره)-سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) نويسنده:احمد لقمانى بصيرت و آگاهى وقتى ...
امام خميني (رض)ذخيره خدا براي شيعه و جهان اسلام بود
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره)-سيماى حضرت مهدى (عجل الله ... هريك از انبياء كه آمـدند براى اجراى عدالت آمدند و مقصدشان هـم ايـن بـود كه اجراى ...
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره)-سيماى حضرت مهدى (عجل الله ... هريك از انبياء كه آمـدند براى اجراى عدالت آمدند و مقصدشان هـم ايـن بـود كه اجراى ...
وظیفهاى بر دوش ما در عصر غیبت
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) اگر بعثت هيچ ثمره اى نداشت الا وجود على بـن ابـى طالب و وجـود امام زمان ـ سلام الله عليه ... وظيفه ما در دوران ...
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) اگر بعثت هيچ ثمره اى نداشت الا وجود على بـن ابـى طالب و وجـود امام زمان ـ سلام الله عليه ... وظيفه ما در دوران ...
تأثير وقف بر توسعهي پايدار
احادیث و روایات: امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی ..... سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) · زندگينامه علامه سيد محمد باقر درچه ...
احادیث و روایات: امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی ..... سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) · زندگينامه علامه سيد محمد باقر درچه ...
ارزيابي شيوههاي سنتي و نوين ادارهي موقوفات
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) · زندگينامه علامه سيد محمد باقر درچه ای · تاكتيكهاى تبليغاتى و عمليات روانى آمريكا. . مطالب پیشین ...
سيماى حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) از نگاه امام خميني (ره) · زندگينامه علامه سيد محمد باقر درچه ای · تاكتيكهاى تبليغاتى و عمليات روانى آمريكا. . مطالب پیشین ...
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها