تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804668273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علائم حتميه ي در آستانه ي ظهور امام زمان (ع)


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
علائم حتميه ي در آستانه ي ظهور امام زمان (ع)
علائم حتميه ي در آستانه ي ظهور امام زمان (ع) در بحث هاي گذشته پيرامون علائم ظهور حضرت حجت (ع) مطالبي را به عرض رسانديم و اثار وفوايد عقيده به اين علائم ظهور را مطرح کرديم . امروز به بعضي از علائم حتميه ظهور امام زمان (ع) اشاره مي کنيم . خسوف و کسوف از جمله علائم حتميه اي که براي ظهور امام زمان (ع) ذکر شده ، خسوف و کسوفي است که در وسط و آخر ماه رمضان سالي که امام زمان ظهور مي کند اتفاق مي افتد .در روايتي از امام باقر (ع) نقل شده است که فرمودند : در ماه رمضاني که امام زمان در آن سال يا سال ها ظهور مي کند ، کسوف است ؛ يعني آفتاب گرفتگي اتفاق مي افتد و اين آفتاب گرفتگي در آخر ماه است و ماه گرفتگي هم در وسط ماه رمضان مي باشد . مردي از آن ميان پرسيد : يابن رسول الله ! تا کنون حادثه کسوف و خسوف غير از اين بود ، معمولا کسوف در آخر ماه و خسوف در اوايل يا اواسط ماه اتفاق مي افتد اما اين خبر شما برخلاف آن را اعلام مي کند . فرمودند : بله ، من به اين معني واقفم ، اين گونه خسوف و کسوف از زمان حبوط آدم تا آن روز اتفاق نمي افتد . معيارهاي منجمين به هم مي ريزد ، اين يکي از علائمي است که قبل از ظهور امام زمان (ع) اتفاق مي افتد که نشانه حقانيت ادعاي امام زمان است . خروج موافقان و مخالفان علامت ديگر ، خروج موافقان و مخافان است . در روايات ، خروج قيام هايي که در آن عصر اتفاق مي افتد ذکر شده است ؛ از جمله سيد حسني ، آن گونه که در روايات ذکر شده ، سيد جليل القدري که از اولاد امام مجتبي(ع) است از منطقه ديلمان و گيلان فعلي و قزوين و اين حومه ها قيام مي کند . او انسان شايسته و مؤمني است که قيام او به حق است و مردم را به دين آل محمد (ص) دعوت مي کند ، ادعاي نيابت امام زمان را ندارد ، بلکه ادعاي حقانيت مذهب تشيع را دارد و دعوت کننده مردم به امامت امام زمان است . وقتي خروج و قيامش آغاز مي شود ، مردم ستم ديده و مؤمن به او گرايش پيدا مي کنند ، به خصوص در روايات آمده است : « فتجيبه کنوز الله بطالقان ؛ (2) گنج هاي طالقان از او اجابت مي کنند ». بعد امام فرمود: منظور از اين گنج ها ، طلا و نقره نيست ، انسان هاي مومن و شايسته اي است که به عنوان سلحشوران آماده به ميدان ، در خدمت اين سيد بزرگوار حسني قرار مي گيرند و به ياري دين خدا مي شتابند . اين گروه قيام کننده به رهبري اين سيد بزرگوار قدرت را به دست مي گيرند ، فساد و جور را در محيطي که قيامشان به آنجاها مي رسد ريشه کن کرده تا خود را به کوفه مي رسانند ، کفار و منافقان و بدکاران را قلع و قمع مي کنند ، وقتي به کوفه مي رسند به آن ها خبر مي رسد که امام زمان ظهور کرده است و اين سيد بزرگوار حسني به محضر امام زمان (ع) شرفياب مي شود و خودش اين حقيقت را در مي يابد که او امام زمان است اما براي اين که پيروان کثيري که به همراه او هستند براي آن ها نيز امر را روشن کند به محضر امام زمان اظهار مي کند : « إن کنت مهدي آل محمد فأين هراوة جدک رسول الله (ص) و خاتمه و بردته و درعه الفاضل و عمامته السحاب و فرسه اليربوع و ناقته العضباء و بغلته الدلدل ؛ (3) اگر تو مهدي موعود آل محمد (ص) هستي ، او نشانه هايي دارد ، از جمله نشانه هاي او خاتم وانگشتري جدش رسول خداست و رداي او ، زره ، عمامه و مرکب او نيز چنين است » ؛ اگر شما همان موعودي هستي که خدا وعده داده ، اين نشانه ها کجاست ؟ امام زمان(ع) نشانه هايي که او مي گويد را ارائه مي دهد . در نتيجه همه ي پيروان او به حقانيت امام زمان (ع) معترف مي شوند و ايشان جلو مي رود و تقاضا مي کند که امام زمان دستش را دراز کند تا او با ايشان بيعت کند و چنين مي شود .بيعت او و پذيرش واثبات حقانيت امام زمان باعث مي شود که همه ي پيروان اين سيد بزرگوار که طرفداران حق اند به امام زمان ايمان آورده و جزو ياران امام زمان شوند .لکن عده اي که در روايات گاهي تعدادشان هم ذکر مي شود ، حدود چهل هزار نفر يا چهار هزار نفر انسان هايي که وضعيت ظاهري آن ها بسيار روشن و وضع ظاهري متدينين را دارند ، قرآن ها بر گردنشان آويزان است ، اما درست مثل خوارج نهروان که در مقابل اميرالمومنين (ع) قرار گرفتند ، به امامت امام زمان (ع) اعتراف نمي کنند ، که به قولي ، همه از فرقه زيديه هستند و در نتيجه امام زمان (ع) آن ها را ارشاد و هدايت مي کند اما آن ها هدايت امام را نمي پذيرند ، در نتيجه در جنگي که بين آنان و ياران امام زمان به وجود مي آيد همگي کشته مي شوند . خروج يماني و خراساني از قيام هاي ديگري که به موازات خروج و قيام موافقان و حمايت کنندگان امام زمان صورت مي گيرد خروجي است که از صنعاي يمن و از خراسان است ، اين دو قيام و اين دو قيام کننده و دو جريان به عنوان پشتيبان يکديگر هستند . قيامي که از يمن و صنعا شروع مي شود ، رهبري آن را فردي به نام حسين يا حسن به عهده مي گيرد و رهبري قيام مردم خراسان يا از محيط خراسان را فردي به نام شعيب بن صالح به عهده دارد . اين دو جريان از محيط قيام خودشان به سمت عراق و حجاز حرکت مي کنند ، آن گونه که از اين روايات فهميده مي شود ، قيام يماني که انسان هاي شايسته اي هم در اطراف او هستند در حقيقت به پشتيباني قيام خراساني که آن ها هم از طرفداران امام زمان و مذهب حقه هستند انجام مي گيرد . اين دو قيام به عنوان حمايت از امام زمان و حمايت از مذهب جعفري و تشيع و به عنوان حمايت ازحق و مخالفت با باطل است . خروج سفياني در آن عصر و زماني که متأسفانه خيانت و خباثت و کفر و نفاق دامن گير مي شود اين حرکت هاي رهايي بخش الهي و حق طلبانه است که انسان هاي شايسته و صالح را با خود هماهنگ مي کند ، اين دو قيام با حمايت يکديگر در برابر خروج مخالف حقانيت ؛ يعني خروج ديگري که خروج و قيام باطل است و به نام خروج سفياني است قد علم مي کنند و با حمايت يکديگر در برابر سفياني مي ايستند . سفياني کيست ؟ او شخصي است که طبق روايات به عنوان عثمان بن عنبسه ، از نسل يزيد بن معاويه - عليهما الهاويه - بد منظر ، آبله رو ، کبود چشم است که از وادي يابس بين مکه و شام خروج مي کند ، به سرعت پنج شهر دمشق ، حمص ، قنسرين ، فلسطين و اردن را مي گيرد و با سپاهي عظيم به کوفه مي آيد . به طوري که در روايات ذکر شده او « ابن آکلة الاکباد ؛ از نسل هند جگر خواره است » . او انساني است که مورد حمايت شيطان است . صيحه ي آسماني يکي ديگر از علائم ظهور را صيحه آسماني ذکر مي کنند ، اين صيحه دو گونه است ؛ يکي صيحه آسماني حق طلبانه اي است که صاحب آن صيحه و فرياد آسماني ، جبرئيل امين - عليه الصلوة و السلام - است که فرياد بلند مي کند : « الحق مع علي و شيعته ؛ حق با علي بن ابيطالب و پيروان اوست .» اين ندا را شرق و غرب عالم مي شنوند ، اما شيطان از آسمان ندا مي زند « الحق مع عثمان و شيعته » حق با عثمان بن عنبسه يعني همان سفياني ملعون است . ودر روايت ديگر است که شيطان در آسمان ندا مي کند و خيلي ها ندايش را مي شنوند و به آن ها مي گويد که پروردگار شما در وادي يابس که بين شام و حجاز است حضور پيدا کرده ، به سوي او بشتابيد ؛ طرفداران باطل ، طرفداران دنائت و پستي و کفر به سمت او مي روند و نداي شيطان را شيطان پرستان و مريدان شيطان گوش مي دهند و به سمت او مي روند ، در نتيجه خروج سفياني از وادي اي به نام « وادي يابس » است ، سپاهيانش به سمت عراق مي آيند در محيط کوفه و نجف کشتاري بي رحمانه ايجاد مي کند ، شخصيت ها را مي کشد ، بي عفتي ها به راه مي اندازد ، در روايتي از امام صادق (ع) نقل شده : « کأني بالسفياني أو بصاحب السفياني قد طرح رحله في رحبتکم بالکوفة فنادي مناديه من جاء برأس شيعة علي فله ألف درهم فثبت الجار علي جاره و يقول : هذا منهم فيضرب عنقه و يأخذ ألف درهم؛ (2) گويا ياران سفياني را مي بينيم که به کوفه آمدند و آنجا رحل اقامت افکندند ، و منادي سفياني فرياد بلند مي کندکه هر کس سر يک شيعه علي بن ابيطالب را بياورد هزار درهم به او مي دهند ، همسايه ها پيش سفياني مي روند و مي گويند که همسايه ما شيعه است . سفياني ها مي آيند ، دستگيرشان مي کنند و گردن شيعه را مي زنندو آن اطلاع دهنده خبيث هم هزار درهم خود را مي گيرد » ؛ اين ناامني سراسر محيط کوفه و عراق را مي گيرد . در اين زمان است که امام زمان (ع) ظهور مي کند ، با ندايي که فرشته خدا ، جبرئيل امين سر مي دهد و همه اين ندا را مي شنوند . امام زمام به سمت کوفه مي آيد . سفياني ملعون، لشگريان و سربازان خود را دو دسته مي کند ، يک دسته را به سمت شام رهسپار مي کند و خود در ميان آنان قرار مي گيرد و دسته ديگر را به سمت مدينه مي فرستد و در مدينه مومنين را قتل عام مي کنند ، از مدينه به سمت مکه مي رود . در نزديکي مکه وقتي سپاهيانش رسيدند در يک نقطه اي به نام بيداء ، به زمين فرو مي روند و اين خود از علائم حتميه ظهور است . فرو رفتن سپاه سفياني در بيداءفرو رفتن سپاه سفياني در بيداء جزو علائم حتميه است و تا اين ها اتفاق نيفتند امام زمان ظهور نمي کند ، اين ها جزو علائم ظهور است که به عنوان علائم روشن کننده و آيات باهرات است که مؤيد صدق ادعاي امام زمان (ع) است ، امام زمان و يارانش براي سرکوب سفياني که به سمت شام مي روند حرکت مي کنند . حضرت ولي عصر (ع) سفياني خبيث را در بيت المقدس از بين مي برد و ا و را به جهنم واصل مي کند . اين ها علائم و آثاري است که از زبان اهل بيت (ع) در کتب شيعه و بعضي هم در کتب اهل سنت آمده است . همان طوري که قبلا مطرح کردم ، اعتقاد به اين علائم ظهور موجب مي شود که ادعاي مدعيان دروغين مهدوديت که در طول تاريخ دوران غيبت کبري از گذشته و حال بوده و چه بسا در آينده نيز باشند . افشا شده و ادعاي دروغ آن ها بر ملا گردد و براي مومنين و پيروان و منتظران ظهور امام زمان نشانه اي باشد براي پي بردن به حقانيت وجود مقدس امام زمان و وسيله اي شود تا در دام منحرفين و گمراهان نيفتند . اما آنچه موجب مي شود انسان به هنگام بلوا و شورش و خروج مخالفان حق و حقيقت در دام آن ها گرفتار نشود ، تقويت بنيه دين و ايمان و اعتقاد و ولايت است . قطعا آن هايي که مباني اعتقادي شان مستحکم است ، عقيده شان راسخ و دل هايشان پاک است ، تحت تأثير القائات شيطاني قرار نمي گيرند . شما اکنون مي بينيد در دنيايي که زندگي مي کنيم ، فرياد حق طلبانه بلند است ، ولي برد آن کم است . يعني صداي حق طلبانه به دنيا نمي رسد اما به هر کجا که رسيد انسان هاي طرفدار حق ، انسان هايي که ضمير روشن و دل پاک و ايمان قوي دارند نداي حق طلبانه و فرياد دين خواهي مناديان حق و عدالت را به گوش جان مي شنوند و براي حمايت از آن از بذل جان و مال دريغ نمي کنند . به موازات آن ، نداهاي شيطاني که به وسيله بلندگوهاي استعماري و تبليغات صهيونيستي و شيطاني در دنيا بلند است ، تبليغات انحرافي که به وسيله ي رسانه هاي جمعي شيطاني ، به وسيله ماهواره هاي تبليغاتي که درست مثل صيحه شيطاني هستند و فرهنگ و تمدن ملت ها را مورد آماج قرار داده و يکي از مصاديق مهم تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي است ، ببينيد چه کساني تحت تأثير اين تبليغات شيطاني قرار مي گيرند که به صورت مدرن و صنعتي الان در دنيا نداي شيطاني را پخش مي کنند ، اين رسانه هاي جمعي ، اين راديوهاي بيگانه ، ابزارهايي که حق را باطل و باطل را حق جلوه مي دهند ، اين هايي که براي تضعيف موقعيت متدينين و حق طلبان به وسيله ماهواره هاي تبليغاتي اشاعه فحشا مي کنند . چه کساني اين نداهاي شيطاني را لبيک مي گويند ، الا آن هايي که بنيه ضعيف ايماني دارند ، آيا غير از آن هايي که از نظر فردي و خانوادگي و اجتماعي بنيان ديني مستحکمي ندارند ؟! اگر امروزه ما اين نکته را رعايت کنيم و در تحکيم مباني ديني ، اعتقادي و تزکيه نفس خود و فرزندان ، خانواده و جامعه مان بکوشيم ، تبليغات سوءدشمنان و تبليغات هوس انگيز شيطان ها و شيطان صفتان ، موثر نخواهد بود. بايد اين نکات را دقت کنيم ، هشدارهايي که مقام معظم رهبري -حفظه الله - در سخنراني هاي مختلف به عموم خانواده ها به خصوص به جوان ها مي دهند و آن ها را به اين توصيه ها سفارش مي فرمايند ، راه نجات از اين توطئه هاي شيطاني است که جامعه ي شيعي خود را به عنوان جامعه ي زمينه ساز و منتظران واقعي امام زمان (ع) از خطر تبليغات شيطاني حفظ کنيم تا ان شاءالله وقتي امام زمان ظهور پر نورش را در زمان حيات ما و در زمان حاکميت و ولايت مقام معظم رهبري - حفظه الله - محقق بفرمايد ، جزو ياران آن حضرت قرار بگيريم . پی نوشت:1. بحارالانوار : 15/53.2. همان . 3. بحارالانوار : 215/52.منبع:کتاب ذکر نور در حضور مشتاقان ظهور
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 414]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن