تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833216269
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام منبع:ماهنامه ي ديدار آشنا كربلا قصه عبادت و زهد و خلوتگزينيهاي تهي از معرفت يا گسسته از علم و تكاپوي مجاهدانه نيست. كربلا مجاهدات عابدانه و عبادت مجاهدانه است. عاشقان عرصه عاشورا، از سفر شبانه اشك و تهجد و استغاثه باز ميگشتند و دل و لب متبرك به عبادت داشتند.در توصيف شب عاشورا، گفته شده است «لهم دوي كدوي النحل بين قائم و قاعد و راكع و ساجد؛ زمزمههاي شب عاشورا هم چون زمزمه كندوي عسل بود و آن شب را همگان به ركوع و سجود و قيام و قعود گذراندند» و اگر چنين نبود كربلا ، كربلا نميشد. آن- كه شب عظيم و روحاني و شكوهمند ندارد، روز بزرگ و حماسهگون و سترگ را نميتواند رقم بزند. دوستان خدا، خورشيدهاي خود را در شب ميجويند و با تواني كه از شب مييابند، شور و شگفتي روز را رقم ميزنند كه در توصيف اينان علي (عليه السلام) اينگونه فرموده است كه، زهادالليل و اسدالنهار.وقتي غروب تاسوعا، دشمن به انگيزه حمله و شروع نبرد به خيمهها نزديك شد، امام، برادرش ابوالفضلالعباس را به سمت دشمن فرستاد تا شبي را امان دهند تا شب عشقبازي و استغاثه و عبادت را رقم زنند و دليل اين امان را اينگونه بيان فرمود كه من شيفته و دلباخته نماز و عبادت و زمزمه قرآنم؛ شيفته دعا و استغفار1.پيران مجاهد كربلا، جوانان پاكباز و فداكار و نوجوانان و حتي كودكان كربلا عارف و عابدند.ذكر، با نسيم نفسهايشان آميخته است و عطر ياد دوست در پرنيان لحظههايشان پيچيده است.امام عاشورا فرزند كسي است كه شبانگاه، عبادتش در نخلستان مدينه و كوفه همه عابدان را شگفت زده ميكند. او پرورده داماني است كه در وصف عبادتش گفتهاند: هرگاه در محراب عبادتش پيش چشم خداي بزرگ به عبادت برميخاست، درخشش وجود او به درخشش ستارگان بر اهل زمين، آسمان و آسمانيان را روشن ميكرد و خداوند به فرشتگان ميفرمود: فرشتگان من به بنده من فاطمه- برترين بنده- بنگريد كه پيش روي من ايستاده است و از خوف من وجودش لرزان است. او قلبش را در عبادت تقديم كرده است. شما گواه باشيد كه پيروانش را از شعله سوزان جهنم رهايي و امان بخشيدم2.يعني هركس چنين باشد جز بهشت نخواهد ديد و كربلاييان، شيعه فاطمهاند. آنان نيز در پيشگاه محبوب، لرزان و هراسان به عبادت ميايستادند. عاشقانه زمزمه ميكردند. وجود روشن آنها، روشنيبخشآسمان بود و سرانگشت اشارت خدا به آنان كه، اي فرشتگان من، خوبتر و زيباتر و دلباختهتر از اينان نميتوان يافت.ياران حسين، قرآنشناس و قرآن پژوه و قاري قرآن بودند. اباعبدالله (عليه السلام)، بر بالين حبيب او را ختم كننده قرآن در هرشب ميخواند. بُرَير، قرآن شناس و سيدالقراء كوفه است. گفتوگوي صحابه با سپاه عمرسعد و انذار آنان، عمدتاً با آيات قرآن است. بُرَير با دشمن خويش مباهله ميكند و بدرقه ياران در لحظه شهادت با «من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا» است.نيمروز داغ عاشورا «عمروبنكعب» (ابوثمامه صائدي)، هنگام نماز ظهر را مطرح كرد و تمناي برپايي نماز در غربت عاشورا به امامت اباعبدالله را.امام در پاسخ فرمود: نماز را به يادآوري؛ خدا تو را از نمازگزاران ذاكر قرار دهد. آري، اول وقت است از دشمن بخواه، اندكي جنگ را متوقف كند تا نماز خود را برپا كنيم3.سعيدبن عبدالله و عمروبن قرظهكعبي پيش روي امام ايستادند و حريم نماز امام را پاسداري كردند و به شهادت رسيدند.نقطه عطف كربلا، شب شكوهمند عبادت ياران است و نماز ظهر. همين شيفتگي به عبادت است كه سختترين و تلخترين شرايط را آسان ميكند. اين رسم پروانههاي عاشق است كه پرسوختگان فروغ يار باشند و شيفتگان وصل. و عبادت پل اين «رسيدن» است، و عاشورا، نمايشگاه روحهايي كه از سفر عبادت برگشته و «شهادت» را بهمين دليل، شيفته و بيتاب بودند.غيرتمندي و صلابت:كربلا، نمودگاه غيرت ديني است. تاريخ، مردان و زناني چنين غيور به خويش نديده است. در هنگامه افول غيرت ديني، بيحسي، سستي، تساهل و تسامح و بيتفاوتي و توجيهگري، عليرغم بيپشتوانگي اجتماعي، در نهايت نداشتن و حتي نتوانستن، نمايشي عظيم از تعهد و تقيد و تعبد را به ديروز و امروز و هنوز و هميشه انسان بخشيدند.غيرت ديني، ميوه معرفت و محبت ديني است. رهآورد درك ضرورت امربهمعروف و نهيازمنكر در دفاع از حريم ارزشها بايستگيها و ايستادن درمقابل ناشايستگيهاست. مطالعه در تاريخ نيمقرن پس از پيامبر تا عاشورا نشان ميدهد كه تكاپوي عناصر كينهدوز و ستيزهكار با اسلام، ايجاد بيحسي، بيغيرتي ديني، حذف حساسيتها، تغيير حساسيتها و بيتفاوتسازي جامعه است. اگر در عصر پيامبر و سالهاي آغازين پس از رحلت آن بزرگوار، مردم، كجرويها را برنميتابند، كوچكترين انحرافها را تذكر ميدهند و در مقابل نارواييها ميشورند و ميخروشند، چند دهه بعد، آن چنان رخوتي حاكم ميشود كه چشمها از كنار صحنههاي گناه و خطا و انحراف به راحتي ميگذرند و چه بسا،به دليل سستي و رخوت، به توجيه نيز مي پردازند تا چيزي به نام«مسؤوليت» دامنگيرشان نشود. خداوند در سوره مائده(آيات 79- 78)، بيتفاوتي را زشتكاري مينامد و بيتفاوتان را مستوجب لعن و سرزنش و مجازات: «كافران بنياسراييل بر زبان داود و عيسي نفرين و لعنت شدند؛ اين بدان دليل بود كه گناهكار و تجاوزگر بودند و از زشتكاري، هم ديگر را نهي نميكردند. چه كار زشتي انجام ميدادند!»غيرتمندان باورمندي كه برايمان و «راه» خويش پاي فشردند هماره آماده هرگونه سختي، تنگنا و خطر در راه حق هستند. آنان در معرض موجهاي تبليغي- خبر خطر زخم و ترور- هستند. برخي از اين موجهاي تبليغي را برمبناي شواهد قرآني و تاريخي اين گونه ميتوان برشمرد.اتهام و نسبتهاي ناروا دادن: قرآن گواه است كه پيامبران و اولياي الهي را ساحر، كاهن، شاعر، مجنون،مفتري و ... خواندهاند.تمسخر و استهزا: به صراحت قرآن و به شهادت تاريخ، نيشخند و ريشخند و به سخرهگرفتن پيامبران و اولياي الهي در همه روزگاران رايج بوده است. نوح، موسي و پيامبر اسلام از آن جملهاند. خداوند در سوره حجر آيه 95 براي تسكين و آرامش پيامبر پس از استهزاي دشمنان ميفرمايد: «انا كفيناك المستهزئين؛ ما تو را از شر ريشخندكنندگان كفايت و حمايت ميكنيم»تحقير و شخصيت شكني: حقگويان و حقپويان ممكن است نه تنها ارج و اجر نيابند كه منزلت و پايگاه وجودي آنان ناديده گرفته شود و دشمن با خوارداشت آنان، جايگاهشان را در ذهن و ضمير جامعه فروكشد و بشكند تا از اقتدار و نفوذشان بكاهد. تحقير و شخصيتشكني گاه با نفي و پنهان كردن و جلوگيري از طرح ويژگيها و ارزشهاي شخص است وگاه با طرح فضليتها يا ناچيز دانستن يا نسبت ناروا به آن فضيلت دادن و به زبان ديگرمسخ حقيقت و واقعيت است.انسانهاي غيور از چنين تهديدها و تحقيرها و توطئهها نميهراسند و آهنگ حركت خويش را كند نميكنند. كربلا، جلوهگاه فوران غيرت در ازدحام سستي، رخوت، توجيهگري، بهانهجويي، حقگريزي و حقيقت پرهيزي است. همه در خويش خزيدهاند، باطل ميبيند و نميخروشند، حق را ميشناسند و با او نميجوشند. شمشيرها يا در نيام خفتهاند و يا روياروي حق آخته و بركشيدهاند. امام عاشورا فرياد ميزند: «الا ترون ان الحق لايعمل به و ان الباطللايتناهي عنه فليرغب المومن في لقاءالله محقا، فانيلا اري الموتالاسعادهولا الحياهمع الضالمينالا برما.»كوفه، مظهر بيفروغي غيرت ديني است وقتي سرهاي هاني و مسلم به كوچه پرتاب ميشود و رهگذران مات و سرد ميگذرند و ميبينند. كوفه قتلگاه غيرت است، وقتي تن پاك اين دو شهيد را دركوچهها برخاك ميكشند و مردمي كه ديروز دعوت كردند و با شوري عجيب گرد مسلم حلقه زدند، ميبينند و هيچ فريادي و شوري از جاني نميجوشد.فرياد زينب در غروب، اعلام مرگ غيرت است وقتي گودال و مقتل را ميبيند و شمر را نشسته بر سينه فرزند پيامبر مينگرد و در دادگاه ميدانفرياد ميزند: «أما فيكم مسلم؟» و هيچ دستي به ياري برنميخيزد.در فرهنگ ديني، مرتكبان گناه و تماشاگران صحنه گناه برابرند. آن كه گناه ببيند، اعتراض نكند، باز ندارد و بيتفاوت و خاموش نظارهگر شود با گناهكار و تبهكار يكي است. امام علي (عليه السلام) ميفرمايد: «اي مردم، خشنودي و رضايت برعملي؛ يگانگي پاداش و كيفر را در پي دارد. ناقه ثمود را يك نفر بيشتر پي نكرد اما مجازات عذاب همه قوم را فراگرفت چرا كه نوعي رضا و خشنودي و سكوت در جامعه بود. خداوند ميفرمايد: «شتر را پيكردند و پشيمان شدند. سرزمين آنان چون آهني گداخته كه در زميني نرم فرود رود و به يكبار فريادي برآورد، فروكش كرد. همه به مجازات عمل و سكوتشان درمقابل ستم رسيدند»كربلا و عاشورا، حماسه غيرت و خروش است. پاكان پارسا و غيرتمند، شوريده و عارف و عاشق همينكه مظلوميت حق و گستاخي باطل را ديدند، نه سكوت كردند، نه توجيه كردند و نه به پرهيز و گريز تن دادند.حتي وقتي امام، راه گشوده تا بروند و بيعت از همگان برداشت و سياهي شب را پرده شرم و شتر راهوار خواند صبوران بصير ماندند و نرفتند و گفتند «إنا علي نياتّنا و بصائرنا» و اين نمايش عظيم غيرت در هيچ جاي تاريخ با اين شكوه و عظمت، يافتني نيست.اگر صحنه روز عاشورا را با مدد تخيل و به گواهي و استناد تاريخ براي خود مجسم كنيم، حماسه غيرتمندي صحابه بيشتر چهره خواهد نمود.آن سو، بيش از سي هزار مسلح با پشتوانه مستمر كمكهاي گوناگون از كوفه و دسترسي كامل به آب، اينسو، حداكثر دويست نفر با كودك و زن، بدون پشتوانه نيرو، در محاصره كامل، در بمباران تبليغاتي و با ترديد ناپذير بودن شكست(ظاهري نظامي)، كشته شدن، غارت و اسارت كودكان و زنان و با اين همه مصيبت، نستوه و استوار و بشكوه.غيرت، مصداقهايي شكوهمندتر از اين نمييابد كه در نهايت عطش و محاصره و خطر، اماننامه بياورند، اطمينان بدهند كه اگر برويد هيچ تهديد و خطري نخواهد بود، با محبت و نرمش و آرامش به رفتن بخوانند و چهار غيرت رشيد، عباس و عبدالله و عثمان و جعفر بگويند: لعنت بر اين امان، ما را به رهايي و رفتن ميخوانيد و فرزند پيامبر را به كشتن تهديد ميكنيد. هرگز اين منش و روش ما نيست.اين والاترين و بالاترين نمايش غيرت ديني است كه نماز در قهقهه و تمسخر دشمن و در تيرباران- عليرغم امان- برگزار شود و ياران عاشق در چشمه چشمه خوني كه بر تنشان ميجوشيد، آخ نگويند.حماسه بيبديل غيرت را در ساحل علقمه بايد يافت كه لباني تركبسته درآب، در نوشيدن بر امام تشنه و ياران عطشزده و كودكان منتظر پيشي و سبقت نگيرد.اگر غيرت، نفرت طبيعي انسان از حضور ديگري در امر محبوب است4. كربلا تقديم و تخصيص همه هستي به محبوب است. در كربلا بر ديوار دل همه عاشقان نوشته بودند: ليس في الدار غيره ديار.پينوشتها:1- انسابالاشراف، بلاذري، ج3.2- بحارالانوار، ج43، ص64.3- الكامل، معزالدينابناثير، ج3، ص29.4- مجمعالبحرين، ج2، ص1347.
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]
صفحات پیشنهادی
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام-شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام منبع:ماهنامه ي ديدار آشنا كربلا قصه عبادت و زهد و خلوتگزينيهاي تهي از ...
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام-شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام منبع:ماهنامه ي ديدار آشنا كربلا قصه عبادت و زهد و خلوتگزينيهاي تهي از ...
نمود غیرت در كربلا
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام غيرتمندي و صلابت:كربلا، نمودگاه غيرت ديني است. ... را با مدد تخيل و به گواهي و استناد تاريخ براي خود مجسم كنيم، ...
شيفتگي به عبادات ياران امام حسين عليه السلام غيرتمندي و صلابت:كربلا، نمودگاه غيرت ديني است. ... را با مدد تخيل و به گواهي و استناد تاريخ براي خود مجسم كنيم، ...
ایمان و عبادت على علیه السلام
ایمان و عبادت على علیه السلام-ایمان و عبادت على علیه السلامحقیقت عبادت ... على علیه السلام در نزد وى گله میكردند فرمود: على را ملامت نكنید زیرا او شیفته خدا است! .... به امام صادق (ع) نسبت دادهاند كه فرمود: على بن حسين (ع)بعد از شهادت پدرش، مهر چهارم .
ایمان و عبادت على علیه السلام-ایمان و عبادت على علیه السلامحقیقت عبادت ... على علیه السلام در نزد وى گله میكردند فرمود: على را ملامت نكنید زیرا او شیفته خدا است! .... به امام صادق (ع) نسبت دادهاند كه فرمود: على بن حسين (ع)بعد از شهادت پدرش، مهر چهارم .
حضرت زين العابدين(علیه السلام)، صحيفه فخر آفرين ولايت
شيعيان واقعي امام حسين(ع)، كه در مدينه و مكه بوده و يا موفق شده بودند از كوفه به او ملحق ... عبادت امام(ع) پرستش كاملاً آگاهانه و بسيار عميق بود،او با لذت و شيفتگي ...
شيعيان واقعي امام حسين(ع)، كه در مدينه و مكه بوده و يا موفق شده بودند از كوفه به او ملحق ... عبادت امام(ع) پرستش كاملاً آگاهانه و بسيار عميق بود،او با لذت و شيفتگي ...
فضايل علي عليه السلام از زبان انديشمندان اهل سنت
فضايل علي عليه السلام از زبان انديشمندان اهل سنت-فضايل علي عليه السلام از زبان ... آشنا مي کند و اين آشنايي به شيفتگي مي کشد و شيفتگي به شرح اين صحيفه مقدس و ... (2) 3 ـ مبارزه علي عليه السلام در روز خندق برتر از تمام عبادت هاي مهاجر و انصار ابن ابي ... (8) 9 ـ علي عليه السلام امام فقيهان ابن ابي الحديد: «يکي از علوم، فقه است.
فضايل علي عليه السلام از زبان انديشمندان اهل سنت-فضايل علي عليه السلام از زبان ... آشنا مي کند و اين آشنايي به شيفتگي مي کشد و شيفتگي به شرح اين صحيفه مقدس و ... (2) 3 ـ مبارزه علي عليه السلام در روز خندق برتر از تمام عبادت هاي مهاجر و انصار ابن ابي ... (8) 9 ـ علي عليه السلام امام فقيهان ابن ابي الحديد: «يکي از علوم، فقه است.
اخلاق حکومتی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)
آن گاه به على بنابى طالب عليه السلام فرمود: أنتَ أخي و أنَا أخوكَ من و تو نيز با هم برادريم. ... مردم پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آلهبا یاران و عموم مردم ارتباط تنگاتنگی داشت و ... اختصاص زمانى به نيازمندان امام حسين عليه السلام می فرمایند: از پدرم درباره ورود ... خانهاش مىرفت، اوقاتش را به سه بخش تقسيم مىكرد: يك بخش براى خدا [عبادت و ...
آن گاه به على بنابى طالب عليه السلام فرمود: أنتَ أخي و أنَا أخوكَ من و تو نيز با هم برادريم. ... مردم پيامبر خدا صلى اللّه عليه و آلهبا یاران و عموم مردم ارتباط تنگاتنگی داشت و ... اختصاص زمانى به نيازمندان امام حسين عليه السلام می فرمایند: از پدرم درباره ورود ... خانهاش مىرفت، اوقاتش را به سه بخش تقسيم مىكرد: يك بخش براى خدا [عبادت و ...
ايثار و شهادت در آموزه ي سياسي- فرهنگي شيعه
چرا كه درهيچ مكتبي به اندازه ي مكتب تشيع به ايثار و شهادت تاكيد وتوجه نشده است .... شبيه اين جملات توسط اهل بيت و ياران امام حسين )ع( درشب عاشورا نيز ابراز شد. .... اگر كسي به مرز كرامت رسيد، عبادت هاي او هم، رنگ ديگر پيدا مي كند و روحاً كريم مي شود . .... مولي علي عليه السلام براي افطار سه صاع جو از دوست يهودي خود كه در مدينه زندگي ...
چرا كه درهيچ مكتبي به اندازه ي مكتب تشيع به ايثار و شهادت تاكيد وتوجه نشده است .... شبيه اين جملات توسط اهل بيت و ياران امام حسين )ع( درشب عاشورا نيز ابراز شد. .... اگر كسي به مرز كرامت رسيد، عبادت هاي او هم، رنگ ديگر پيدا مي كند و روحاً كريم مي شود . .... مولي علي عليه السلام براي افطار سه صاع جو از دوست يهودي خود كه در مدينه زندگي ...
بنت الهدي؛ آن گونه كه من ديدم...
احادیث و روایات: امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان .... كه آن زنان ـ با هر گونه سطح فكر و طبقه اجتماعي كه داشتند ـ شديداً شيفته و علاقمند او ميشدند و او ... آن به قصد تقرب به خدا و فراگيري آموزهها و عبرتهاي نهضت امام حسين(علیه السلام) شركت .... ميتوان گفت تمام وقت و فعاليت او در عبادت صادقانه، ياد خدا، تحصيل علم، ...
احادیث و روایات: امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان .... كه آن زنان ـ با هر گونه سطح فكر و طبقه اجتماعي كه داشتند ـ شديداً شيفته و علاقمند او ميشدند و او ... آن به قصد تقرب به خدا و فراگيري آموزهها و عبرتهاي نهضت امام حسين(علیه السلام) شركت .... ميتوان گفت تمام وقت و فعاليت او در عبادت صادقانه، ياد خدا، تحصيل علم، ...
رجعت زنان
عالمان شيعه، با عنايت به قرآن و رواياتِ معصومان عليهم السلام اعتقاد به چنين .... [40] همچنين در زيارت امام حسين عليه السلام در روز عرفه ميخوانيم: «اي سرورم! ... تا زمان ظهورش زنده باشيم، تا از ياران خاص او باشيم و اگر هم زنده نمانديم، از خدا بخواهيم با رجعت .... وي، بانويي عارف و مجاهد بود كه در راه عقيده و عبادت خويش، استواري و پايبندي قاطعي ...
عالمان شيعه، با عنايت به قرآن و رواياتِ معصومان عليهم السلام اعتقاد به چنين .... [40] همچنين در زيارت امام حسين عليه السلام در روز عرفه ميخوانيم: «اي سرورم! ... تا زمان ظهورش زنده باشيم، تا از ياران خاص او باشيم و اگر هم زنده نمانديم، از خدا بخواهيم با رجعت .... وي، بانويي عارف و مجاهد بود كه در راه عقيده و عبادت خويش، استواري و پايبندي قاطعي ...
اسرار نیایش در تشیع (1)
حسن زاده آملی (دامت براکاته )،( اسرار عبادات ) اثر عالم فرزانه آیت . ... امام صادق (علیه السلام) فرمود : به خدا قسم ما اسماء حسنی هستیم(12) . ... دعا كردن بهتر است)، سپس امام (علیه السلام) فرمود: به دليل آنكه قرآن ميفرمايد: (يا رسولالله، بگو به ياران اگر اين دعا ..... صحیفه سجادیه،ترجمه شیخ حسین انصاریان ،دعای اول( در سپاس و ستایش خدا ) 53.
حسن زاده آملی (دامت براکاته )،( اسرار عبادات ) اثر عالم فرزانه آیت . ... امام صادق (علیه السلام) فرمود : به خدا قسم ما اسماء حسنی هستیم(12) . ... دعا كردن بهتر است)، سپس امام (علیه السلام) فرمود: به دليل آنكه قرآن ميفرمايد: (يا رسولالله، بگو به ياران اگر اين دعا ..... صحیفه سجادیه،ترجمه شیخ حسین انصاریان ،دعای اول( در سپاس و ستایش خدا ) 53.
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها