تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798951062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقدی بر کتاب عکاسی بعد از تنظیم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: نقدي بر کتاب عکاسي بعد از تنظيم
نقدي بر کتاب عکاسي بعد از تنظيم
براي موفقيت در عکاسي بايد مسيري را به تدريج طي کرد: يادگيري تدريجي، تمرين و ارزيابي شخصي. زماني ممکن است احساس کنيد که عکسهاي خوبي مي‌توانيد بگيريد. اما به احتمال زياد در همان زمان، عکسهايي از ديگران خواهيد ديد که اين احساس شما را بزودي محو خواهند کرد. در اين هنگام از خود خواهيد پرسيد که " مشکل من چيست؟ کجاي مسيري که طي کرده ام، اشکال داشته است؟ چه چيزهايي را فرانگرفته ام؟ از کجا بايد دوباره شروع کنم؟"کتاب Take Your Photography to the Next Level اثر George Barr پاسخي است به اين مرحله از فرآيند پيشرفت عکاسي هر شخص. اين کتاب براي کساني مفيد است که مي‌خواهند سطح عکاسي خود را بالا ببرند: يعني دقيقا همان عبارتي که در عنوان کتاب به چشم مي خورد. در اين کتاب بحث‌هاي تکنيکي را نخواهيد ديد، بلکه ديدن را مياموزيد و درميابيد که بين عکس خوب و عکس عالي چه تفاوتي وجود دارد. بعد از خواندن اين کتاب، مي‌فهميد که در عکاسي بايد دنبال چه‌ باشيد و چگونه سطح عکس‌هاي خود را ارتقاء دهيد.فصل اول کتاب در مورد ديدن است: تمرين ديدن و چگونه ديدن را به عنوان مقدمه تهيه عکس، آموزش مي دهد. که چه چيزهايي را بايد ببينيم و چگونه از ديدن عکس‌هاي ديگران درس بگيريم. عکس‌هاي خوب چه ويژگي هايي در زمينه تعادل، توناليته، کادر و ... دارند و چرا صفت خوب يا عالي به يک عکس اطلاق خواهد شد. در اين فصل خواهيد خواند که وجود چه عناصري در عکس باعث خوب ‌شدن عکس خواهد شد. همچنين به اين سوال پاسخ خواهد داد که عکس هاي کليشه‌اي چيست و ما به عنوان عکاس چه برخوردي با کليشه‌ها داشته باشيم.
نقدي بر کتاب عکاسي بعد از تنظيم
فصل دوم جذاب است. چون در مورد پيدا کردن تصوير صحبت مي‌کند. چيزي که در بسياري موارد فکر يک عکاس را مشغول مي‌کند و گاه نااميد. در اين جا از اهميت علاقه هر فرد در يافتن تصوير قوي صحبت مي‌کند و قوانيني را بيان مي‌کند که با واسطه آنها بهتر مي‌توانيم عکس‌ خود را بيابيم که اين يافتن، با خود عکسي قوي را همراه خواهد کرد. آيا تاکنون با خود گفته‌ايد که " اينجا هيچ عکسي نمي‌توانم بگيرم" اين فصل کتاب بيان خواهد کرد که در اين موارد چه بايد کنيد.فصل سوم در مورد ترکيب‌بندي است. اما نه با قوانين خشک و تکراري که همه بارها آنرا خوانده‌ايم و کمتر بکار بسته‌ايم. آيا واقعا هر عکسي نياز به يک نقطه قوي دارد؟ آيا هميشه عکسها بايد ساده باشند و عکسهاي شلوغ هيچ شانسي نخواهند داشت؟ آيا همواره بايد در همه عکس هايمان، تمام قوانين را رعايت کنيم؟ تکليف عکسي که از بسياري جهات قوي است ولي همزمان، مشکلاتي هم دارد، چيست؟ آيا چنين عکسهايي کاملا بي‌ارزش هستند؟ در اين فصل نکات عملي جالبي در مورد قاب‌بندي و کراپ عکس خواهيد آموخت. چگونه بايد کراپ کنيم و چرا کراپ کردن مي‌تواند باعث نجات عکس شود. چرا لازم نيست همواره به قابهاي معمول مانند 2×3 و 3×4  پايبند باشيم. لبه‌هاي عکس چه اهميتي دارند و چگونه عناصر عکس بايستي با لبه‌ها ارتباط برقرار کنند.
نقدي بر کتاب عکاسي بعد از تنظيم
فصل چهارم به يک موضوع مهم مي‌پردازد و آن، اهميت و روش ارزيابي عکسهاي خود است. چگونه بايد  بهترين عکسهاي‌مان را براي نمايش به ديگران انتخاب کنيم و در اين راه چه نکات مهمي وجود دارد. نقاط ضعف عکسها چيست و چگونه مي‌توان با شناخت اينها، به سرعت عکسهاي ضعيف‌مان را شناسايي کنيم.عنوان فصل پنجم زيباست: بازيهاي فکري! در اين فصل شما با راههاي مختلفي آشنا مي‌شويد که خود را و عکاسي خود را به چالش بکشانيد و در نهايت از اين چالشها براي پيشرفت خود سود بجوييد. در واقع هدف اين فصل اين است که بدانيم گاه لازم است نوعي شوک و تازه‌گي به جريان فکري و عملي عکاسي مان تزريق نماييم.
نقدي بر کتاب عکاسي بعد از تنظيم
فصل ششم به نوعي جمع‌بندي و هدف غايي کتاب است: چگونه سطح عکاسي‌مان را ارتقاء دهيم. مشخص است که براي اين کار ابتدا بايد سطح خود را بدانيم. سطوح مختلف عکاسي در دو جنبه تکنيکي و هنري با مشخصات دقيق در اين فصل بيان شده‌اند. با توجه به اين مشخصات هر کسي مي‌تواند به ارزيابي خود بپردازد و عکاسي خودش را از لحاظ تکنيک و هنر، در يکي از اين سطوح قرار دهد. سپس نکات عملي بيان مي شود که چگونه مي‌توان از هر سطح به يک سطح بالاتر، پيشرفت نمود. اين فصل حاوي نکات بسيار جالبي است که مي توان با کمک آنها، عيب‌هاي خود را شناخت و درصدد رفع آنها برآمد. کتاب حاوي تعداد زيادي عکس است که با کيفيت خوب چاپ شده‌ و همگي توسط مولف گرفته‌شده اند. برخي عکسها به طور مستقيم با مطالب کتاب مرتبطند و برخي ديگر با زيرنويس‌هاي مفيد، نکات جالبي را گوشزد مي‌کنند. شروع هر فصل نيز به يک يا دو عکس تمام صفحه با توضيحات کامل، چه از لحاظ تکنيکي و چه از لحاظ حسي، مزين شده است. 
نقدي بر کتاب عکاسي بعد از تنظيم
George Barr کيست؟ مولف کتاب 59 ساله و ساکن کانادا است. او از سن 12 سالگي و با يک دوربين Zeiss Ikontaعکاسي را شروع کرده است و بعد از استفاده از سيستمهاي مختلفي نظير مديوم فرمت و 4×5، اکنون با DSLR عکاسي مي‌کند. George Barr پزشک است و در تمام اين سالها، عکاسي فاين‌آرت، به عنوان دل‌مشغولي اصلي زندگي او بوده است. با ورود به دنياي عکاسي ديجيتال و آموختن اصول اين دنياي جديد، او اکنون خود به عالي ترين سطح چاپ عکس با پرينترهاي حرفه‌اي جوهر افشان رسيده است. مقالات متعددي در مجلات Black & White و Lenswork منتشر کرده است و عکس هايش در بسياري از مجلات معروف عکاسي چاپ شده است. از او مقالات متعددي در سايت Luminous Landscape نيز منتشر شده است. با تجربه اي که او در آموزش پزشکي داشته است، بخوبي توانسته است در اين کتاب، بدون پرداختن به حواشي، با شرح راهکارهاي عملي براي پيشرفت سطح عکاسي، براي تمام افراد در هر سطحي که از عکاسي هستند، مطالب مفيدي ارائه نمايد. منبع : عکاسيتنظيم براي تبيان : مسعود عجمي 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 331]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن