تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798912747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تشويقي‌هاي كتاب سال و خادمان نشر تقدير شدند وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: راه حل درخوري براي مشكل توزيع كتاب پيدا نكرده‌ايم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تشويقي‌هاي كتاب سال و خادمان نشر تقدير شدند وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: راه حل درخوري براي مشكل توزيع كتاب پيدا نكرده‌ايم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

مراسم تجليل از شايستگان تقدير بيست‌وپنجمين دوره‌ي كتاب سال جمهوري اسلامي ايران و برگزيدگان شانزدهمين دوره‌ي خادمان نشر، هم‌زمان با آغاز هفته‌ي كتاب، روز گذشته (سه‌شنبه، 21 آبان) در سراي اهل قلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدحسين صفار هرندي - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - در اين مراسم گفت: كتاب سال درواقع معرفي قله‌هاي نشر مكتوب است و فرايند برگزيدگان اين عرصه، فرايندي است كه با دقت و وسواس انجام شده است؛ چراكه مي‌خواستيم جايگاه اين جايزه محفوظ بماند.

او يادآور شد: در اين ميان، دو دغدغه وجود دارد؛ يكي اين‌كه مبادا اين شأن و جايگاه را سرسري بگيريم و ديگر اين‌كه ارزش آن‌ را كه انديشده و اثري را كه ناشي از ذهن خلاق و سرشار پديدآورندگان است، ارج ننهيم.

صفار هرندي گفت: كساني هستند كه آثار ارزشمندي دارند؛ اما فرصت آن‌كه آن‌ها را مدون كنند و به دست نشر و چاپ بسپارند، براي‌شان فراهم نمي‌شود. اين گنجينه پنهان مانده و خالقان آن‌ها شايستگان تقدير به مثابه‌ي شايسته‌ي كتاب سال هستند؛ از اين‌رو، دامنه‌ي كساني كه بايد مورد توجه قرار دهيم و براي ستايش و تقدير به سراغ‌شان رويم، گسترده است و اين براي ما خسارتي است كه هنوز به اين مرحله نرسيده‌ايم.

او با بيان اين‌كه كاش به سراغ اين افراد برويم و بخواهيم آن‌چه را كه در دل‌شان مي‌گذرد، بر صفحه‌ي كاغذ بنويسند و ما را محروم نگذارند، افزود: بخشي از مشكلات ما، دسترسي نداشتن به اين شايستگان و بخش ديگر، مربوط به آثاري است كه با اين گران‌قدري توليد مي‌شود و در جامعه به دست نيازمندانش نمي‌رسد. اين‌جا حلقه‌اي مفقوده وجود دارد كه هربار از آن حرف مي‌زنيم؛ اما نتوانستيم راه‌حلي درخور داشته باشيم؛ مشكل توزيع كتاب، يكي از مشكلات ماست.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي متذكر شد: اين‌كه در طول سال، نمايشگاه‌هاي استاني داشته باشيم، نبايد تلقي كرد كه راهي براي توزيع و فروش كتاب تلقي شده است. اگر اين نمايشگاه‌ها را نداشته باشيم، كميت شبكه‌ي كتاب ما لنگ است. اين‌كه مي‌گويند، چرا نمايشگاه‌هاي كتاب را گسترش داديد، بايد اين نويد را بدهم، كه در حالي‌كه در بسياري از استان‌هاي محروم كه دچار كاستي‌هاي زياد هستند، رسيدن به فروش 500 ميليون توماني در يك‌ هفته، رقم بالايي است.

او تأكيد كرد: نمايشگاه‌ها جاي كتاب‌فروشان را نمي‌گيرند؛ بلكه محلي براي تأمين كتاب كتاب‌فروشي فلان محل‌اند؛ اما اين فقط براي تحريك جامعه براي كتاب‌خواني است؛ كما اين‌كه ما راه‌هاي ديگري را مي‌جوييم؛ تبليغات يكي از راه‌هاست؛ مدد رسانه ملي، كه مدتي است طلب كرديم و نشانه‌هاي خوبي دارد حاصل مي‌شود؛ اما اين‌ها باز كفايت نمي‌كند؛ ما بايد كتاب را به دست طالب كتاب برسانيم و از هر راهي براي رساندن كتاب به كتاب‌خوان استفاده كنيم. يكي از راه‌ها اين است كه كتابخانه‌هاي باز را در مجامع سازمان دهيم، در ترمينال‌هاي اتوبوس‌راني، فرودگاه‌ها، مساجد و ساختمان پزشكان، كتابخانه‌هاي باز شروع به كار كرده‌اند، و اين هيجاني است كه به طرق مختلف به جان جامعه افتاد تا با كتاب آشتي كنند.

صفار هرندي با بيان اين‌كه آمارها نشان مي‌دهد توجه مردم به كتاب بيش‌تر شده است، يادآور شد: بخشي از اين موضوع مربوط به تدابيري است كه ما انديشيده‌ايم، بخش ديگر شكيل ‌كردن كتاب‌ها و تدابيري است كه كتاب به دست مردم راحت برسد.

او افزود: تا وقتي كه مسؤول اين سمت هستم، اين را خواهم گفت تا در تاريخ ثبت شود كه ما خواهان اين ماجرا بوديم. جوايزي كه اهدا مي‌شود، با عرصه‌ي هنر برابر نيست و چيزي نيست كه در جاهاي ديگر اتفاق مي‌افتد و ديگر اين‌كه دستمزدها برابر نيست. مؤلفان ما از طريق نوشتن نمي‌توانند زندگي‌شان را بگذرانند و مجبورند شغل دوم داشته باشند، در نهايت، در چنين شرايطي، اين‌كه ما فكر كنيم پيشرفت معجزه‌آسا اتفاق خواهد افتاد، نمي‌افتد. اين علاقه و همت ايرانيان است كه تعداد عناوين كتب منتشرشده بعد از پيروزي انقلاب اين‌قدر افزايش يافته است؛ اما ما سهم كتاب و مؤلفان و مترجمان را ادا نكرده‌ايم و بايد در اين قسمت بيش‌تر كار كنيم. به سهم خود، سعي و تلاش كرديم كه اتفاقات جديدي در اين قسمت بيافتد؛ اما نيازمند همكاري همگاني است.

پرويز همچنين گفت: رسانه‌ي ملي بايد در خدمت كتاب باشد و در معرفي كتاب بكوشد. الآن هم توقعم اين است كه اگر اثري برتر شد، در صداوسيما تبليغ شود و برايش جلسات نقد و بررسي بگذارند. چه اشكالي دارد كه صنعت كشور كه امكانات كافي دارد، در كنار جوايزي كه ما مي‌خواهيم اهدا كنيم، آن‌ها هم چيزي به برگزيدگان اهدا كنند؟ يا صداوسيما اعلام كند هديه‌اي مي‌دهد؛ به اين شكل كه برنامه‌اي را به تبليغ كتاب اختصاص دهد؟

علي شجاعي صائين - مديرعامل خانه‌ي كتاب - نيز در سخناني گفت: خانه‌ي كتاب سعي دارد گام كوچكي براي معرفي آثار بردارد، كه اگر چنين شود، به تمام اهداف‌مان رسيده‌ايم. اميدواريم كه اين باعث توسعه كتاب و كتاب‌خواني شود.

محمدعلي رمضاني فراني - مدير اداره‌ي كتاب و كتاب‌خواني و دبير جايزه‌ي كتاب سال - نيز با ارائه‌ي گزارشي گفت: يكي از مهم‌ترين نكات، بحث توليد دانش است. اگر در كشوري اين زمينه دچار نقصان شد، در حوزه‌هاي ديگر، آثار سوء آن را در ساير شؤون ملت خواهيم ديد. هر قدر در عرصه‌ي دانش، مولد باشيم، مي‌توانيم شادماني ابراز كنيم كه گامي به پيش نهاده‌ايم.

او افزود: در اين دوره از كتاب سال، آثار مربوط به سال 85 را از ميان 7790 عنوان كتاب كه به دبيرخانه رسيده بود، در سه مرحله داوري كرديم، كه در مرحله‌ي اول، 430 عنوان كتاب انتخاب شد، كه 35 اثر شايسته تقديرند.

در اين مراسم همچنين رضا داوري اردكاني - پژوهشگر و سردبير برتر - گفت: پنجاه سال مباشر در نشر بودم؛ ولي هيچ‌چيز از نشر نمي‌دانم. با اين 50 سال، ممكن است از پيران نشر باشم. پانزده سال است كه سردبير «نامه فرهنگ» هستم و با اين وضعي كه نشر دارد، انتشار 15 سال يك نشريه كار آساني نيست.

او ادامه داد: در اين كار سعي كردم از همكاري كساني بهره ببرم كه در كار خود صاحب بصيرت و شهرت هستند و خودم طوري نبودم كه هرچه را نپسندم، چاپ كنم؛ اما در اين 15-16 سال نديدم اين مجله جايي انعكاس داشته باشد.

داوري اردكاني يادآور شد: ميشل فوكو تعبيري با عنوان ديسكورس دارد كه قدما آن را گفتمان ترجمه كرده‌اند. مردم هميشه گوش‌شان به هر مطلبي باز نيست و گوش‌ها در زمانه‌ي ما خيلي سنگين است؛ اما ديسكورس (گفتمان) سخني است كه مناسب گوش‌هاي سنگين زمانه ماست. حال زبان من، زبان ديسكورس (گفتمان) نيست؛ اما معني‌اش اين نيست كه اين زبان خوانده نمي‌شود. هر زبان دوراني دارد، من مجله‌ي «نامه فرهنگ» را به زبان قديمي خودم نوشتم و به اين دليل مقبول نيافتاده است.

سپس محسن رضواني - شايسته تقدير گروه علوم سياسي - درباره‌ي كتاب «لئواشتراوس و فلسفه سياسي اسلامي» گفت: تفسيري از لئواشتراوس در كشور ما ارائه شد و سعي كردند بحث ديسكورس را به وسيله‌ي او مطرح كنند. شادي دروري سعي كرده اين تفسير را نقد و با رويكردي فمينيستي، انديشه‌هاي اشتراوس را نقد كند، كه در اين خصوص، كتابي به زودي منتشر مي‌شود و اميدوارم در محافل علمي جاي خود را باز كند.

ابوالقاسم امامي - قرآن‌پژوه برتر- نيز گفت: يكي از انگيزه‌هاي من در ترجمه‌ي قرآن و ارتكاب تكرار در ترجمه آن، اين بود كه قرآن يك متن بي‌زمان است و ديگر اين‌كه فصيح و بليغ است و مي‌خواستم به زباني دست يابم كه آهنگ معناي قرآن باشد و پا به ‌پاي آن پيش روم. با اين انگيزه دست به ترجمه قرآن زدم و گامي لرزان در اين راه برداشتم.

اسدالله شعباني - شايسته تقدير شعر كودك - هم در اين مراسم گفت: مهم اين است كه شاعر و نويسنده احساس خود را به كودكان منتقل كنند و كودكان با آن‌ها ارتباط برقرار كنند. در گذشته، شاعران و نويسندگان ما جامع‌الاطراف بودند كه به فراخور مخاطبان خود سخن مي‌گفتند؛ اين نكته‌اي است كه امروز كم‌تر به آن توجه مي‌شود. چرخه‌ي توزيع برخلاف ميل ماست و كانال‌هاي خوبي براي توزيع كتاب نيست. به نظرم فكري شود كه روزي به نام روز كتاب كودك نام‌گذاري شود.

همچنين علي جيران‌پور خامنه - ناشر برتر - با انتقاد از توزيع كتاب، متذكر شد: هيچ جاي دنيا، هشت‌هزار توليدكننده و دوهزار توزيع‌كننده نداريم. همه‌جا پيتزافروشي و غذافروشي شده است؛ اما در يك محل به زور مي‌توان يك فروشگاه كتاب پيدا كرد. بحث تبديل واحدهاي مسكوني به كتاب‌فروشي، بدون دادن هزينه، تا وقتي به كار كتاب مشغول هستند، يكي از چيزهايي است كه مي‌تواند اين مشكل را حل كند. مسأله‌ي ديگر اين است كه كتاب‌فروشان هنوز از ماليات معاف نشده‌اند.

در پايان اين مراسم، از آثار شايسته‌ي تقدير بيست‌وپنجمين دوره‌ي كتاب سال به اين شرح تقدير شد:

‌1- گروه كليات

- فهرست اسناد مكمل قاجاريه / تهيه و تنظيم محمدحسن كاووسي عراقي

‌2- گروه دين

- چالش سياست ديني و نظم سلطاني / تأليف نجف لك‌زايي

- معرفت‌شناسي باور ديني / تأليف سيدحسين عظيمي دخت شوركي

- عقل و دل: درآمدي بر نقد عقل عاطفي / تأليف ويليام وين رايت، ترجمه محمدهادي شهاب

- ارشاد در معرفت و وعظ و اخلاق / تأليف عبدالله بن محمد بن ابي‌بكر قلانسي نسقي؛ تصحيح عارف نوشاهي

‌3- گروه علوم اجتماعي

الف، علوم اجتماعي:

- تاريخ پوشاك اقوام ايراني / تأليف مهرآسا غيبي

- مقدمه‌اي بر سياست‌گذاري اجتماعي / تأليف كن بليك موز، ترجمه علي‌اصغر سعيدي و سعيد صادقي‌جقه

ب- علوم سياسي:

- لئواشتراوس و فلسفه سياسي اسلامي / تأليف محسن رضواني،

ج- اقتصاد:

- جهاني شدن و پيامدهاي ناگوار آن / تأليف جوزف استيگليتز، ترجمه محمدرضا باوفا

د. حقوق

- رابطه سببيت در حقوق كيفيت / تأليف محمود نجيب حسني، ترجمه سيدعلي عباس نياي‌زارع

ه. حسابداري:

- فرهنگ اصطلاحات حسابداري انگليسي – فارسي / تأليف شادروان فضل‌الله اكبري

و. مديريت بازرگاني:

- مديريت توليد و عمليات نوين / تأليف احمد جعفرنژاد

ز. آموزش و پرورش:

- آموزش تفكر به كودكان / تأليف رابرت فيشر؛ ترجمه مسعود صفايي مقدم و افسانه نجاريان

‌4- گروه زبان

- چالش ميان فارسي و عربي سده‌هاي نخست / تأليف آذرتاش آذرنوش

- يافته‌هاي تازه از ايران باستان / تأليف پروفسور والتر هنيتس؛ ترجمه پرويز رجبي

- ارتباطات از منظر گفتمان‌شناسي انتقادي / تأليف لطف‌الله يارمحمدي

‌5- گروه علوم خالص

الف، فيزيك:

- مقدمه‌اي بر فيزيك آماري / تأليف كرسون هوانگ؛ ترجمه محمدابراهيم زمرديان

ب- زمين‌شناسي:

- سنجش از دور حرارتي و كاربرد آن در علوم نوين / تأليف سيدكاظم علوي‌پناه

‌6- گروه علوم كاربردي

الف. پزشكي:

- پرستاري داخلي – جراحي/ تأليف جويس م بلك، جين هاوكس؛ ترجمه اعضاي هيأت‌علمي دانشكده‌ پرستاري – مامايي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان

ب. كشاورزي:

- تهيه خوراك طيور از پس‌مانده (فرآوري و مصرف) / آر.آر.واي.ال.بوشي، آ.اف. بي. وان درپوئل؛ ترجمه ابراهيم روغني و شادروان هوشنگ معيني‌زاده

‌7- گروه هنر

الف، هنرهاي نمايشي

- نمايش در دوره صفوي / تأليف يعقوب آژند

ب. معماري:

- هنر و معماري صفويه / به كوشش شيلا كنبي، ترجمه مزدا موحد

ج. موسيقي:

- ترجمه فارسي الرساله الشرفيه في‌ النسب التأليفيه / تأليف صفي‌الدين ارموي؛ ترجمه بابك خضرائي

عكاسي:

- ايتاليايي‌ها و عكاسي در ايران / تأليف محمدرضا طهماسب‌پور

- ذن و عكاسي / تأليف پل مارتين لستر، ترجمه زانيار بلوري

ه. تربيت بدني:

- مباني مديريت سازمان‌هاي ورزشي / تأليف حسن بحرالعلوم

- مباني تغذيه ورزشي / تأليف فرد برونس، سرستار – كارگيل، ترجمه حميد محبي و محمد فرامرزي

‌8- گروه ادابيات

الف. متون قديم

- اين راه بي‌نهايت / تهيه و تدوين بهرام اشتري

ب. شعر معاصر به طور مشترك

- در ملكوت سكوت / سروده شادروان سيدحسن حسيني

- اقليت / سروده فاضل نظري

ج. ادبيات زبان‌هاي ديگر:

- توراندخت (نمايش‌نامه‌ بر اساس افسانه‌اي از هفت پيكر) تأليف فريدريش شيللر، ترجمه علي غضنفري

‌9- گروه كودك و نوجوان

الف. شعر (كودك):

- ماه نو، نگاه نو/ سروده اسدالله شعباني

-نوجوان

- كلاغ سه‌شنبه: (مجموعه شعر براي نوجوانان) / سروده مهدي مرادي

ب. ادبيات داستاني:

- مجموعه داستان‌هاي خفاش كوچولو / تأليف رناته ولش، تصويرگر هيربرت شول ماير؛ ترجمه منيژه حسيني

ج. علوم فنون

- داستان ابريشم / تأليف شيرين طاهرنژاد

همچنين خادمان نشر برگزيده به اين شرح‌ معرفي شدند:

الف) برگزيدگان علمي حوزه نشر:

1_ دكتر محسن جهانگيري، مؤلف برتر، به پاس تأليف و ترجمه ده‌ها كتاب و مقاله در حوزه‌ي عرفان نظري، فلسفه اسلامي و فلسفه تطبيقي 2_ دكتر رضا داوري اردكاني: پژوهشگر و سردبير برتر، به پاس سال‌ها انتشار نشريه تأثير‌گذار و فاخر نامه فرهنگ و تأليف ده‌ها كتاب و مقاله علمي پژوهشي 3_ استاد عبدالمحمد آيتي: مترجم برتر، به پاس ترجمه آثار متعدد در حوزه‌ي دين، تاريخ و ادب فارسي و عربي 4_ دكتر ابوالقاسم امامي: قرآن‌پژوه برتر، به پاس ترجمه فاخر قرآن‌ كريم، با مبنا قرار‌ دادن فارسي سره 5_ دكتر منوچهر ستوده، پژوهشگر برتر حوزه‌ي جغرافيا، به پاس تأليف و ترجمه ده‌ها اثر در حوزه جغرافيا و تاريخ 6_ دكتر محمد روشن: مصحح برتر، به پاس سال‌ها تصحيح و تحقيق در متون قديم، بويژه متون ادبي و تاريخ 7_ دكتر فاطمه فنا: ويراستار شايسته تقدير، به پاس ويرايش ده‌ها اثر در حوزه‌ي عرفان و فلسفه 8_ دكتر فريبا افكاري: كتابدار شايسته تقدير، به پاس خدمات ارزشمند در حوزه‌ي كتابداري و اطلاع‌رساني 9_ دكتر سيدمنصور طباطبايي بهبهاني: فهرست‌نگار شايسته تقدير، به پاس انتشار چندين اثر درحوزه‌ي فهرست‌نويسي.

ب) برگزيدگان فني حوزه‌ي نشر:

1_ محمدعلي مرعشي: ناشر برتر، (انتشارات حافظ نوين، تهران) 2_ علي جيران‌پور خامنه: ناشر برتر (انتشارات رسالت قلم، تهران) 3_ جمشيد مظاهري‌نيا: ناشر برتر (انتشارات علمي و فني، تهران)4_ حسن اسدي: كتاب‌فروش برتر (كتاب‌فروشي جمهوري، تهران) 5_ سيدعلي هاشمي‌نيا: ناشر و كتاب‌فروش برتر (انتشارات و كتاب‌فروشي اخلاق، قم)، 6_ سيدمحمدتقي هاشمي: ناشر برتر (انتشارات دارالكتاب اسلامي، قم) 7_ محمدباقر ذبيحي خيرآبادي: كتاب‌فروش برتر (كتاب‌فروشي پيام طوس، مشهد) 8_ مهدي زابلي‌پور: ناشر برتر (انتشارات محقق، مشهد) 9_ محمد جنگ‌خواه: كتاب‌فروش برتر (كتاب‌فروشي دريا، تبريز)، 10_ حسين قلي‌زاده: ناشر برتر (انتشارات ياران، تبريز)، 11_ جعفر مصطفوي: ناشر و چاپخانه‌دار برتر (انتشارات اديب مصطفوي، شيراز)، 12_ حسين فروزيده: چاپخانه‌دار برتر (چاپخانه 128، تهران)، 13_ جاويد جعفري: صحاف برتر (صحافي سپيدار، تهران)، 14_ رضا انصاري: ليتوگراف برتر (ليتوگرافي ارغوان، تهران)، 15_ محمدحسين صادفدل: چاپخانه‌دار برتر (چاپخانه‌ پيمان، مشهد)، 16_ سيدعلي‌اكبر شريفي: چاپخانه‌دار برتر (چاپخانه‌ دانش، قم).

در بيانيه‌ي هيأت‌د‌اوران شانزدهمين دوره مراسم تجليل از خادمان نشر آمده بود: «شانزدهمين برگ از كارنامه درخشان و پربار مراسم تجليل از خادمان نشر نيز ورق خورد. در طي اين سال‌ها، معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حد بضاعت اندك خود توانست شماري از بزرگان و انديشمنداني را كه سپهر فرهنگ و ادب ايران اسلامي به نور وجود آن‌ها نوراني است، به نسل جوان خود معرفي و از تلاش‌هاي سترگ‌شان در رشد و بالندگي فرهنگ و تمدن پرافتخار‌مان تجليل كند. كساني كه در خلق، آفرينش، حفظ، انتشار و معرفي فرهنگ مكتوب نقشي چشم‌گير دارند. متاسفانه برخي از اين بزرگان اينك در ميان ما نيستند؛ اما هنوز همه‌ ما خوشه‌چين خرمن وجود آنانيم. شجره طيبه‌اي كه آن‌ها كاشتند، ريشه‌اي استوار در اعماق وجودمان دارد و شاخ و برگ آن بر آسمان‌ها و عرشيان سايه‌افكن است و استاد سيدجعفر شهيدي از آن جمله‌اند.

بي‌ترديد گنبد نيلگون آسمان انديشه‌ هماره با ستاره انديشمندان و فرهيختگان اين مرز ‌و بوم پرتلألو و فروزان است و از اين‌روست كه به خود مي‌باليم و به وجود نازنين‌شان مي‌نازيم. در اين دوره نيز مفتخريم كه پس از بحث و بررسي‌هاي مكرر و برگزاري جلسات كارشناسي و رايزني‌هاي متعدد، از عزيزاني كه در عرصه‌هاي گوناگون آفرينش آثار مكتوب فاخر و نشر و حفظ و معرفي آن‌ها تلاش مستمر و تأثيرگذار داشته‌اند، تجليل به‌عمل آوريم و براي‌شان عمري پرفروغ و طولاني آرزو كنيم. اميد اين را داريم كه جامعه‌ي فرهيخته‌ي ما از وجود ارزشمند اين مفاخر فرهنگي بيش از پيش بهره برد و در مسير تعالي با افتخار و شتابان گام زند.»

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن