تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826575122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انواع ظلم‏ها به امامت


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
انواع ظلم‏ها به امامت
انواع ظلم‏ها به امامت     به مسئله امامت و مكتب امامان و پیروان راستین آن بزرگواران انواع ظلم‏ها شد. نمى‏دانم چقدر صلاح است كه بیان شود، ولى فهرست‏وار به گوشه‏اى از ظلم‏ها اشاره مى‏كنیم. ظلم اقتصادى‏   قدرت مالى را از اهل‏بیت علیهم السلام با غصب فدك كه در آن زمان درآمد زیادى داشت سلب نمودند و سهم ذى‏القربى و اهل‏بیت را از مالیات اسلامى حذف كردند. تهمت و شایعه پراكنى‏   با انواع دروغ‏ها و افتراها، به امام انواع تهمت‏ها زدند و كار را به جائى رساندند كه هنگامى كه مردم شام شنیدند حضرت على‏علیه السلام در مسجد كوفه ترور شد، گفتند: على در مسجد چه مى‏كرد، مگر او اهل نماز بود!! ظلم فكرى‏   با شعار «حَسبُنا كتاب اللّه» قرآن ما را بس است، جلو نشر احادیث و كلمات رسول خدا صلى الله علیه وآله را گرفتند و مهر برلب امام معصوم زدند و مردم را از منابع اصلى علم بازداشتند. دروغ سازى‏   كارخانه جعل حدیث به راه انداختند و آن قدر حدیث دروغ در مدح بنى‏امیه و كوبیدن بنى‏هاشم و مسائل دیگر جعل كردند تا راه را براى شناخت حق و باطل براى گروهى مشكل نمودند. تحریف و توجیه‏   بیانات صریح و روشنى كه پیامبر درباره مسئله امامت بیان فرموده بود، تحریف و توجیه نموده و با تغییر مسیر رهبرى، كار را به جایى رساندند كه خلافتِ پیامبر تا سرحد حكومت یزید سقوط كرد. ظلم فرهنگى‏   من نمى‏دانم چرا شخصیّت مشهور اهل سنت كه معاصر امام كاظم‏علیه السلام بود، حتى یك حدیث از آن حضرت نقل نكرده است؟! آیا امام علیه السلام را نباید همانند یك راوى عادى به حساب آورد؟ چگونه است كه در كتاب بسیار مهم صحیح بخارى از برخى خوارج حدیث نقل شده است، امّا از امام جعفر صادق علیه السلام و امامان معصوم پس از او حدیثى نیامده است؟! جاهل به جاى عالم   به جاى رهبرى كه فریاد مى‏زد «سلونى» هر چه مى‏خواهید سؤال كنید كه جواب دهم، سراغ رهبرى رفتند كه فریاد مى‏زد «اقیلونى» مرا رها كنید كه اطلاعاتى ندارم. به جاى على‏علیه السلام، درگاه علم پیامبر صلى الله علیه وآله، سراغ كسى رفتند كه بارها در مسائل گوناگون متحیر و از حضرت على علیه السلام كمك مى‏گرفت و بارها مى‏گفت: اگر على به فریادم نمى‏رسید و مرا از بن‏بست‏ها بیرون نمى‏آورد، هلاكت من حتمى بود. بهانه‏ها و كینه‏ها   به بهانه اینكه على علیه السلام جوان است، شوخ است، مسلمانان از او كینه‏هاى دیرینه در جنگ خیبر و بدر و احد و حنین دارند، امام معصوم را خانه‏نشین كردند تا جایى كه امام فرمود: من از روز اول مظلوم بودم.(1) با اینكه براى هیچ یك از اصحاب پیامبر صلى الله علیه وآله به اندازه حضرت على‏علیه السلام فضائل نقل نشده است او را كنار زدند. براستى مگر جوان بودن عیب است. مگر حضرت ابراهیم‏علیه السلام كه بتان را شكست جوان نبود؟ «فتى یذكرهم یقال له ابراهیم»(2) مگر قرآن در باره اصحاب كهف نمى‏فرماید: «انّهم فتیة آمنوا بربهم»(3) آنان جوانانى بودند كه به پروردگار خویش ایمان آوردند. مگر حضرت یوسف جوان نبود و مگر مصعب اولین مبلغ پیامبر جوان نبود. مگر پیامبر صلى الله علیه وآله جوان هیجده ساله‏اى به نام اُسامه را به مقام فرماندهى نصب نكرد و در باره او نفرمود: «لعن اللّه من تخلّف عن جیش اسامة» خداوند هركس را كه از لشگر اسامه سرپیچى كند، لعنت كند. مگر كهولت سن شرط رهبرى است؟! مگر امامت، كیلویى و مترى است؟! مگر قرآن معیار ارزشها را علم، تقوى، جهاد، هجرت، سابقه، اخلاص و ایمان قرار نداده است؟ چرا در برابر آن ملاك‏هاى الهى مسائل دیگرى را مطرح كردند؟ موضوع دیگرى را كه بهانه كردند، شوخ بودن حضرت على‏علیه السلام بود. براستى مگر شوخ بودن مانع لیاقت است؟ امامت، علم و بینش و عصمت مى‏خواهد. لذا امامان ما هم سنشان با هم متفاوت است و هم شیوه برخوردشان و هم مسئولیّتشان ، همان گونه كه انبیا نیز داراى شرائط متفاوتى بودند. پي نوشت ها :   1 - بحارالانوار، ج‏27، ص‏209. 2- سوره انبیاء، آیه 60. 3- سوره كهف، آیه 13.   ارسال توسط كاربر محترم : sadrian  
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 334]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن