تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826057671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيان ارزشها و آسيب شناسي انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره )


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
بيان ارزشها و آسيب شناسي انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره )
بيان ارزشها و آسيب شناسي انقلاب اسلامي از ديدگاه امام خميني (ره )   نويسنده:اسدالله افشار   بر آنست تا در اين مقاله كوتاه و فشرده ضمن معرفي ارزش ها از ديدگاه معظم له ،متعاقبا آفاتي كه اين ارزش هاي انقلاب را تهديد مي كند، فهرست وار مطرح و بار ديگر مردم و مسئولين دلسوز نظام اسلامي را به تعميق و تامل دعوت نمايد.عظمت شخصيت حضرت امام خميني (ره) به مثابه كوهي بود بسيار بزرگ كه قله رفعيش در وراي ابرها طبيعت سر به آسمان معنويت و عبوديت حق سائيده و با پيوند به سرچشمه لايزال هستي، اعمال وجودش از زلال معرفت سيراب و از گستره پيرامونش، چشمه سارهاي حكمت، جاري و تشنه كاملان آب حيات را سرمست شوق وصال نمود . به تصديق انديشمندان و صاحب نظران، نه قله سر به فلك كشيده عرفانش در دسترس و ديد محجوب ما بود و نه گام هايي لنگ آگاهي ما را توان پيمودن دامنه گسترده و ابعاد كمالاتش، و نه انديشه قاصر را توان نفوذ در ژرفاي وجودش . عظمت شخصيت امام (ره) و عمق گستردگي آن حتي براي نزديك ترين افراد و برجسته ترين شاگردانش ايشان قابل دسترسي و شناخت دقيق نبود و كسي را هم ياري چنين ادعا نيست . با اين همه هركس متناسب با درك و ظرفيت و استعداد خويش و از زوايه اي آن هم در بعد ظاهري و اثباتي قطره اي از درياي حكمت و فرزانگي امام (ره) را چشيده است و با جمع آوري اين قطره ها است كه جويبارهايي از آن درياي فضليت براي تشنه كامان تاريخ و نسل هاي آينده ،جاري مي شود . نام خميني گلهاي اميد را در دلهاي شكوفا مي كرد و نقاب فريب از چهره سالوس صفتان و ستمگران به دور مي افكند. او كسي بود كه زور گوئيهاي طواغيت غرب و شرق در آستان عزيز و منعيش همچون شراره اي از هيبت عزتش و سو سوزده ،و افسرده و خاموش مي شدند. او كسي بود كه شراب طهور «سلوك اخلاقي و نبرد انقلاب »را يك جا سر كشيد و در اين مسير آنچه را كه ديگران به چشم سر نمي ديدند به چشم دل مي ديد و آنچه را به گوش سر نمي شنيد به گوش جان مي شنيد. و به روشني اسلام ناب محمدي (ص) را از ساير جلوه ها دروغين آن (مانند اسلام شاهنشاهي، اسلام مقدس نمايان ،اسلام متحجرين، اسلام سرمايه داران بي درد و عافيت طلب) و در يك كلام «اسلام امريكايي» باز مي شناخت كه بر ديگران مشكل و بلكه غير ممكن بود . اين قلم همچون ديگر صاحب نظران اعتقاد دارد ، انقلاب اسلامي ماهيتا يك حركت ارزشي بود و به همين جهت با بسياري از محاسبات علمي سازگاري و انطباق نداشت و بطور قطع و يقين بنيانگذار و رهبر فقيد انقلاب كبير اسلامي موفق و پيروزي آن نيز ارزش هاي اعتقادي جامعه تحت رهبري خويش را به عنوان دستمايه و سرمايه كار خويش برگزيد و با تعريف و يادآوري اين ارزش ها كه به صورت بالقوه در فطرت هايي پاك انسان ها موجود بود به بارور ساختن و بهره دهي اعتقادات ارزشي آنان دست يافت . بر احدي پوشيده نيست كه ارزش هاي ياد شده در تعاليم حضرت امام (ره) مستفاد و مستخرج از متن معارف غني اسلام و تشيع بود. ضمن آنكه بايد اذعان داشت اعجاز كلام و رهبري آن حضرت بدان جهت بود كه امام (ره) خود معلم اخلاق و استاد تهذيب و تهذب نفس بود و مشي و مرام حضرتش قبل از بيان و زبان و كلاس درس ممثل و مصداق عيني همان ارزش ها بود. ارزش هايي چون عبوديت و تعبد، زهد و پارسايي، شجاعت و مجاهدت در راه خدا، ايثار و فداكاري براي ارزش هاي اجتماعي و عمومي و هوشمندي و حضور فعال در متن جامعه و تحولات آن در جزء جزء شخصيت حضرت امام (ره) متجلي بود . و البته به اين نكته نيز بايد اشاره شود كه امام (ره) در زمره عالمان و فقهايي نبود كه به بحث و درس و رتق و فتق امور ديني و مذهبي صرف مقلدين قانع باشد و بلكه نگاه تيزبين و هوشمندش همه زواياي جامعه، حكومت، مجلس ،حوزه ها، دانشگاه ها، جوامع روشنفكري، فرق مذهبي، صنعت، اقتصاد، بازرگاني، ادبيات و در يك كلام همه جا را زير نظر داشت و مسئولانه و فعالانه عكس العمل نشان مي داد. امام راحل با عينيت دادن اوصافي در خود و نيل به توفيق بر اين باور بود كه چنانچه جامعه نيز آن خصلت ها را در خويش احياء كند موفق خواهد شد و با اين ديدگاه مي توان نتيجه گيري نمود كه نهضت بزرگ امام خميني (ره ) پيش از آنكه يك انقلاب اسلامي و ديني تلقي گردد يك انقلاب ارزشي با رويكرد ديني - مذهبي در نهاد جامعه بود. راقم اين سطور با توجه به آغاز هفدهمين سالروز جانسوز بنيانگذار و احياءگر آئين محمد (صلي الله عليه واله)_ حضرت امام خميني (ره)_ بر آنست تا در اين مقاله كوتاه و فشرده ضمن معرفي ارزش ها از ديدگاه معظم له متعاقبا آفاتي كه اين ارزش هاي انقلاب را تهديد مي كند، فهرست وار مطرح و بار ديگر مردم و مسئولين دلسوز نظام اسلامي را به تعميق و تامل دعوت نمايد . ● بيان ارزش هاي انقلاب اسلامي از منظر امام خميني (ره (:   ارزش ها عبارتند از مجموعه اي از عناصر اعتقادي و عملي كه موجب خواهد شد انگيزه و علت رفتار فرد و جامعه به سمت و سويي خاص واقع شده و در سايه ارج نهادن به آنها و محوريت آنان سعادت و تكامل حاصل گشته، فلاح و رستگاري تضمين مي گردد. بعضي از صاحب نظران ارزش را فراتر از دانش توصيف كرده اند و بر اين باورند كه دانش انسان را لزوما به سوي تكامل حركت نمي دهد بلكه اين ارزش ها هستند كه حركت آخرين و تعالي بخش مي باشند. بنابراين با كمي دقت مي توان اظهار نمود، مجموعه ارزش ها انقلاب اسلامي همان خصوصياتي هستند كه بصورت بالقوه در بستر جامعه حضور و زمينه رشد داشته اند و رهبري حكيمانه حكيمي متاله و عالمي رباني با علم و احاطه به حضور اين استعداد هاي بالقوه در فطرت جامعه بر آنان انگشت نهاده و رشد و اعتلا و احياي آنان را سبب گشته است . تحليل گران بر اين عقيده هستند،كه ارزشهاي انقلاب اسلامي، سرمايه بيروني وجود ملكوتي رهبر فقيد كبير انقلاب بوده اند، زيرا اگر ويژگي هاي شخصي ،شخصيتي و دروني حضرت امام (ره) را بخشي از سرمايه رهبري آن بزرگوار بدانيم بدون شك به سرمايه هاي بيروني ديگر معتقد خواهيم شد كه دستمايه مديريتي و زعامت آن رهبر فرزانه و مرجع موفق بوده است و اين بخش همان ارزش هاي انقلاب اسلامي اند . اين ارزشها كه بيشترين توجهات امام راحل از ۱۵ خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ و حتي تا پايان عمر شريفش به آنها معطوف گشته و به تكرار در مناسبات هاي گوناگون با امت خويش در عرصه هاي مختلف بيان فرموده اند بشرح ذيل مي باشد كه به يادآوري آنها اكتفا مي شود : ۱ - حضور مردم در صحنه: يكي از عوامل ايجاد و ابقاي انقلاب اسلامي و پويايي و تبلور و حيات و استمرار آن طي ربع قرن اخير حضور مسئولانه و متعهدانه مرحوم در صحنه بوده است. (۱ ( ۲ - ايمان: از ارزش هايي بنيادين انقلاب اسلامي از ديدگاه حضرت امام (ره) عنصر ايمان بود. با اين عنصر پيوند بين امام و امت يك پيوند عاطفي عميقي بود كه هدايت انقلاب از همين طريق امكان پذير بود.(۲ ( ۳ - ايثار : روحيه ايثارگري و فداكاري از سرمايه هاي انقلاب و از دلايل پيروزي انقلاب به حساب مي آمد. (۳ ( ۴ - جهاد: تاريخ درخشان اسلام گواه صادقي است كه "جهاد" يكي از اركان استقرار و توسعه مكتب بي بدليل آئين محمدي (صلي الله عليه واله) در طول زمان و مكان بوده است و انقلاب اسلامي كه منادي احياء دوباره نهضت ديني به منظور حاكميت ارزش هاي الهي بشمار مي آيد در مسير حركت خويش از اين عنصر سازنده و رهايي بخش بهره هاي فراواني برده است . حضرت امام خميني (ره) خود از مصاديق بارز جهاد في سبيل الله و مجاهدين در راه خدا بود و با جهاد تبليغي و عملي خود از سنين نوجواني در عرصه هاي جهاد اكبر و اصغر عليه ستمگران،و استعمارگران، سر بلند بيرون آمد و خود نيز منادي بزرگ جهاد گرديد و اين ارزش را به عنوان نقطه عطفي در ارزيابي ارزشهاي انقلاب اسلامي مورد عنايت و تاكيد قرار مي داد.(۴ ( ۵ - شهادت: در فرهنگ اسلام واژه اي است كه قداست خاصي دارد، اگر كسي با مفاهيم اسلامي آشنا باشد و در عرف خاصي اسلامي اين كلمه را تلقي كند، احساس مي كند كه هاله اي از نور اين كلمه را فرا گرفته است و آن كلمه " شهيد" است. شهادت سلاحي است كه هيچ دشمني قادر به ارائه و عرضه قوي تر از آن نيست و ملتي كه با اين سلاح به جنگ دشمن مي روند پيروزي را به معني اصلي و كامل آن بدست مي آورند. ملت فهيم و شجاع ايران كه تمامي سربلندي ها و افتخارات خويش را مرهون اسلام و معارف متعالي آن هستند و همواره عزت خود را در مسير تدين به اسلام و تمسك به پيامبر اكرم (صلي الله عليه واله) و اهل بيت مطهرش (عليهم السلام) بدست آورده اند، در پويش واقعيت جهاد و چه بسيار اين گوهر گرانقدر شهادت را بدست آورده و با همين اسلحه نيرومند دشمنان خويش را از لحاظ مادي و معنوي خسته و نااميد ساخته اند به جرات بايد گفت رمز پايداري مردم سلحشور و با فرهنگ ايران در طول قرن هاي متمادي در ميان دريايي از توطئه و فشارها و ستم هاي دروني و بيروني، تمسك به جهاد في سبيل الله و قبول شهادت در راه خدا بوده است و اگر نمي بود اين رويكرد، نام ايران به تاريخ مي پيوست و ملت ايران در ميان هجوم هاي بزرگي كه به او شده است هضم و منهدم مي شود.(۵ ( ۶ - ساده زيستي : يكي از ارزش هاي رفتاري و شخصيتي امام خميني (ره) همچون ائمه هدي(ع) زهد و پرهيز از دنيا بود كه ساده زيستن و دوري از تجملات نمود عيني و چهره شاخص اين پرهيزگاري مي باشد. وجود چنين خصوصيتي در امام (ره) سبب شد تا گرايش مردم به سوي ايشان روز به روز افزون گردد و دامنه نفوذ حضرتش در قلوب جامعه گسترش يابد. به اين نكته ظريف هم بايد توجه داشت كه اسلام با رفاهيات سرجنگ و ستيز نداشته و ندارد و حكم به اباحه رفاه مشروع فرموده است و اگر هم در اخلاق اسلامي، نفي تجمل گرايي و دوري از دنيازدگي پررنگ مي باشد، به عنوان ضرورتي براي تسريع در حركت تكاملي انسان مطرح گشته است لذا امام (ره) به عنوان معمار و طراح بناي رفيع انقلاب كبير اسلامي، ساده زيست و پرهيز از تجملات را يكي از ارزشهاي انقلاب مطرح و خود بدان پاي بند بود و در طول حيات مباركش همگان را بويژه روحانيون و مسئولان عاليرتبه نظام اسلامي را به اين ارزش و پاسداري از آن توجه مي دادند. (۶ ( ۷ - وحدت كلمه: بداهت نقش وحدت كلمه در انقلاب اسلامي و آثار معجزه گرانه اين عنصر بحث و تفصيل پيرامون آن را غير ضروري مي نمايد. امام (ره) وحدت همگي براساس اصول و مصالح عاليه را برطرح مسائل ثانويه اي كه ممكن بود تفرقه آميز باشد ارجح مي دانست و همواره از وحدت كلمه به عنوان رمزي از رموز پيروزي و ارزشي از ارزش هاي انقلاب اسلامي ياد مي فرمود و آن را از اوجب واجبات مي شمرد.(۷ ( ● آسيب شناسي انقلاب اسلامي از نگاه امام ( ره ):   بديهي است در كنار نقاط قوت و قوت بخش به يك پديده، نقاط آسيب پذير و تهديدي كننده اي نيز براي آن پديده متصور مي باشد. پيچيده ترين و مقتدرترين پديده ها نيز به طرقي آسيب بردار و قابل تضعيف مي باشند جز آنچه كه به جد و جهد متصل به سرچشمه قدرت و توانايي ها يعني خداوند باشد . بنابراين آنچه كه مي تواند اقتدار انقلاب اسلامي، پويايي و استمرار آن را مورد تهديد قرار دهد مانند هر پديده ديگر داراي دو منشاء است: يكي منشاء دروني و ديگري منشاء بيروني. اينك آسيب هاي مورد اشاره را از منظر مدير، طراح و معمار انقلاب اسلامي - امام راحل - فهرست وار بر شمرده و يادآوري مي نمائيم : الف. آسيب هاي داخلي (دروني) انقلاب اسلامي :   اين آسيب ها عبارتست از : ۱ - نفوذ افكار و انديشه هاي انحرافي:   اين انديشه ها از دو طريق نفوذ مي كنند ،يكي از طريق دشمنان، هنگامي كه يك نهضت اجتماعي اوج مي گيرد و جاذبه پيدا مي كند و مكتب هاي ديگر را تحت الشعاع قرار مي دهد . ديگر از طريق دوستان و پيروان به علت ناآشنايي درست با مكتب، مجذوب يك سلسله نظريات و انديشه هاي بيگانه و يا استحاله شدگان فرهنگي مي گردند و آگاهانه يا ناآگاهانه آن نظريات رنگ و لعاب مكتبي و ارزشي مي دهند و عرضه مي نمايند.(۸ ) ۲ - عدم حضور انديشمندان و روحانيت در صحنه:   اين حضور مقصود حضور جامع و مانع در صحنه است. حضور در هر جا كه ممكن است خطري انقلاب را تهديد كند و به چشمي بيدار و ذهني هوشيار و انديشه اي نقاد احتياج است. بزرگترين تاثير حضور در صحنه، حضور در صحنه تفكر و انديشه و جوابگويي به نيازهاي فكري جامعه است كه شديدا تشنه تحول و پويايي است . اين مهم مانع از نفوذ نااهلان و نامحرمان و مغرضان و جاهلان و خودباختگان به عرصه انديشه و مديريت انقلاب مي گردد.(۹ ) ۳ - نفوذ فرصت طلبان:   رخنه و نفوذ افراد فرصت طلب در درون يك نهضت از آفت هاي بزرگ هر نهضت است. مراقبت باشيم كه با طناب پوسيده و نخ نما شده فرصت طلبان در چاه گرفتار نشويم زيرا طعم تلخ فرصت طلبان را در دوره مشروطيت چشيده ايم و آنگاه كه طناب به گردن مشروطه چيان انداختند.(۱۰ ) ۴ - پيروي ازتمايلات نفساني و گرايش به زندگي اشرافي :   گرايش به نفسانيات و تجملات مادي و زندگي اشرافي پديده بيماري زايي است كه شخصيت انسان را تدريجاً به اعماق ورطه هلاكت و نيستي فرو مي كشد و برهمين اساس امام (ره) دولتمردان مردم و متمكنين را به تعديل زندگي و دوري از اين خصلت به عنوان يك ضد ارزش فرا مي خواند و متقابلا از فقرا و زاغه نشينيان اجتماع تكريم مي نمايد و بيش از همه روحانيان را به حفظ زي طلبگي و ساده زيستي مي نمايد.(۱۱ ) ۵ - بر مسند رسيدن راحت طلبان :   به قدرت و منصب رسيدن راحت طلبان اصالت انقلاب را تهديد مي كند و مي تواند موجب آسيب رساندن به آن گردد . راحت طلبان چه در صحنه سياست و اداره داخل كشور و چه در عرصه بين الملل، حركت ها و بايد و نبايدها را بر محوريت تحصيل راحتي خويش تفسير، تائيد و يا رد مي كنند راحت طلبان هيچگاه در انديشه رفاه عمومي و توزيع عادلانه ثروت نبوده و نخواهند بود. راحتي طلبي مسئولان بلند پايه نظام اسلامي و مديران ارشد اجرايي كشور آنان را به زخارف دنيوي متمايل و تدريجاً طماع خواهد ساخت و طمع، عقل معاش و عقل معاد را از ايشان خواهد ربود. و به همين دليل امام در اين زمينه هشدار داده و اخطار نموده اند.(۱۲ ) ۶ - ايجاد تفرقه و اختلاف:   از بزرگترين خطرات و تهديداتي كه همواره انقلاب اسلامي را تهديد نموده است، ويروس اختلاف ميان صفوف مختلف جامعه بوده است اين اختلاف افكني به منظور تفرقه اندازي ميان گروه هاي موثر بر سرنوشت اجتماع صورت مي پذيرد و لذا امام (ره) با اعلام خطر ياد شده زنگ هشدار را براي امت اسلام بصدا در آورده است.(۱۳ ) ۷ - فراموش شدن هدف:   به شهادت تاريخ يكي از عامل آسيب رساندن به نهضت هاي مردمي ريشه دار و با اصالت، استفاده از عامل زمان در به فراموشي كشاندن هدف انقلاب مي باشد. دشمن در اين پروژه اهداف فرعي را بجاي اهداف اصلي معرفي مي كند و به بزرگنمايي مسائل اقتصادي و اجتماعي مي پردازد و نهايتاً تبليغ مي كنند كه انقلاب از اهدافش فاصله گرفته و يا از آنها عدول نموده است. امام (ره) نيز در اين زمينه هشدارهايي متذكر شده اند.(۱۴ ) ۸ - دور شدن از ولايت فقيه:   ولايت فقيه ركن انقلاب اسلامي و اساس برپايي خيمه نظام و حكومت اسلامي در عصر غيبت امام زمان مي باشد.براي دشمنان انقلاب اسلامي از آغاز تاكنون قطع اين ستون و فروپاشي خيمه انقلاب هدف اصلي بوده است. امام (ره) همواره مردم ايران را در خصوص پاسداري از اين ركن اساسي جامعه اسلامي تذكر و روشنگري داده اند.(۱۵ ) ۹ - تضعيف ارزش ها و نهادهاي انقلابي:   دشمنان انقلاب اسلامي با توجه به نقش اميدوار كننده و تاثيرگذار اين ارزش ها بر آمده از دل انقلاب در باور مردم به اصالت ها و ارزش گذاري و ارزيابي ثمرات انقلاب به تضعيف، تحريف و مخدوش نمودن چهره اين شاخص ها همت مي گمارند . حضرت امام(ره) در مواضع مكرر خود نسبت به اين مواضع نيز هشدار داده اند.(۱۶ ) ۱۰ - نفوذ در دستگاه هاي اجرايي: يكي ديگر از آسيب هاي انقلاب اسلامي نفوذ نااهلان و ظاهرالصلاح در دستگاه هاي اجرايي كشور و تصدي مناسب و مسئوليت هاست. ايشان ممكن است با حمايت يا بدون حمايت اجانب بر سر كار آيند و لذا حضرت امام (ره) در فرازهايي از وصيت نامه سياسي- الهي خود به اين مهم اشاره داشته اند و نسبت به اين عامل بيماري زاي خطرناك هشدار داده اند.(۱۷ ) ب- آسيب هاي خارجي (بيروني) انقلاب :   از جمله آسيب هاي ديگري كه حضرت امام (ره) براي انقلاب اسلامي خطرات آن را پيش بيني و براساس عملكرد گذشته و دشمنان و تجارب طولاني مبارزات خود آن آسيب ها را شناخته اند موضوع آسيب هايي است كه كيان انقلاب را از بيرون تهديد مي نمايد و منشاء خارجي دارد. از نگاه امام (ره) اين آسيب هاي بيروني مي تواند از دو منشاء زير سرچشمه گيرد . ۱ - شبيخون و تهاجم فرهنگي:   دشمنان انقلاب همواره دنبال اين هدف بوده و هستند كه با تخريب فرهنگ و لشگركشي فرهنگي ،سمت و سوي دلخواه خود را در مقابله با انقلاب اسلامي پياده نمايند به جامعه تلقين فقر فرهنگي را ديكته و تحميل نمايند . چرا كه با اين هدف مي توانند به چپاول سرمايه و ثروت ملت پرداخته و خودناباوري را ترويج نمايند . امام (ره) در اين خصوص مردم را به قناعت، خوباوري و خودسازي و گريز از مصرف زدگي توصيه فرموده اند.(۱۸ ) ۲ - بحران هاي سياسي:   يكي ديگر از آسيب هاي تهديد كننده انقلاب اسلامي بحران آفريني در روابط بين المللي جمهوري اسلامي ايران است. امام (ره) تا زماني كه زنده بود هيچگاه از موضع ضعف با دنيا و قدرتمندان سخن نگفتند و همواره در موارد آشكار خيانت به حقوق ملت و ظلم ها و ستم ها به آنان نيز تاخته اند. ضمن آنكه معتقد به حسن روابط با جهان بوده اند و امروز نيز ما پيرو همان سياست هاي امام ره هستيم و در برنامه انرژي هسته اي سر سوزني كوتاه نخواهيم آمد.(۱۹ ) پي‌نوشت‌ها:   ۱ - صحيفه نور: جلد ۱۹ صفحه ۲۳۸. صحيفه نور ۲۰۹۰ صفحه ۴ صحيفه نور جلد ۱۵ و صفحه ۲۷ ۲ - قادر فاضلي، جاويد نامه، وصيت نامه حضرت امام خميني _ره صفحه ۲۴ - ۲۲ و صفحه ۴۶ - ۴۲ صحيفه نور، جلد ۱۷ و صفحه ۱۰۱ ۳ - سيد حميد روحاني، بررسي و تحليلي از نهضت امام خميني جلد ۱ صفحه ۴۸۷ سرگذشت هاي ويژه از زندگي حضرت امام خميني (ره) به روايت جمعي از فضلاء جلد ۵ صفحه ۸۶ صحيفه نور ۱۷۹۰ صفحه ۱۸۹ ۴ - صحيه نور، جلد ۵ صفحه ۲۶۳ ۵ - شهيد، صفحه ۷۲ شهيد مرتضي مطهري، انتشارات صدرا كشف الاسرا، امام خميني (ره( صحيه نور جلد ۱۷ صفحه ۱۰۴ ۶ - علامه شهيد مرتضي مطهري، نهضت هاي اسلامي در صد ساله اخير صفحه ۱۰۷، صحيفه نور جلد ۷ صفحه ۲۱۷ ۷ - صحيفه نور جلد ۱۵ صفحه ۲۷ و ۱۰۸ و ۲۴۴ ۸ - نهضت هاي اسلامي در صد ساله اخير، فحه ۹۳- ۹۰ صحيفه نور، جلد ۱۲ ص ۲۲ صحيفه نور، جلد ۷ صفحه ۲۲۶، صحيه نور جلد ۲۰، ۱۲۷ ۹ - صحيفه نور، جلد ۲۰ صفحه ۱۳۰ صحيفه نور جلد ۱۷ صفحه ۲۶۲ صحيفه نور جلد ۲ صفحه ۲۰ ۱۰ - قادر فاضلي، همان منبع ۶۸-۶۶ و ۹۰-۸۸ ۱۱ - صحيفه نور جلد ۲۰ صفحه ۱۳۰ ۱۲ و ۱۳ همان منبع صفحه ۱۹۴ صفحه ۲۰ و ۹۰ و ۱۳۰- ۱۲۵ ۱۴ - صحيفه نور جلد ۷ صفحه ۷۸ و ۶ صحيفه نور جلد ۵ صفحه ۲۴۱ صحيفه نور، جلد ۹ صفحه ۷۲ و ۷۶ صحيفه نور جلد ۲۰ صفحه ۲۳۵ صحيفه نور، جلد ۲۱ صفحه ۳۸ ۱۵ - صحيفه نور جلد ۹ صفحه ۱۷۰ و ۲۵۱ ۱۶ - صحيفه نور جلد ۲۱ و صفحه ۷۶ و ۸۰-۸۸ و ۱۸۳- ۱۸۲ ۱۷ - وصيت نامه سياسي۰ الهي امام (ره) صفحه ۶۸ ۱۸ - صحيفه نور، جلد ۲۱ صفحه ۱۸۴ ديدگاه هاي فرهنگي امام خميني (ره) خانم كبري اسدي موسسه نشر و تحقيق ذكر ۱۹ - قادر فاضلي، جاويد نامه، صفحه ۶۱-۵۹ صحيفه نور جلد ۲۱ صفحه ۱۰۸ - ۱۰۷   منبع:خبرگزاري فارس ارسال توسط کاربر محترم سایت : j133719 /ج  
#دین و اندیشه#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن