تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798505182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ريه مهرشهر در معرض نابودي است


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ريه مهرشهر در معرض نابودي است
مشكل ترافيك اهالي مهرشهر موضوع بسيار مهمي است و عدم جوابگويي محورهاي ورودي و خروجي موجود در منطقه به نياز مردم كاملاً محسوس است...
باغ سيب مهرشهر كرج كه در دهه هاي40 و 50 در شمال منطقه مهرشهر و در مجاورت ريل راه آهن به مساحت 300 هكتار پايه گذاري شده و داراي درختان ميوه گلابي، سيب، گردو، آلو، هلو و... است طبق آخرين سرشماري سال 84 داراي 70 هزار اصله درخت است و اكنون نيز مديريت آن را يكي از زيربخش هاي بنياد جانبازان بر عهده دارد. اين باغ به دليل موقعيت خاص جغرافيايي تنها مي تواند يكي از گزينه هاي مطرح براي رفع گره ترافيكي دهانه ورودي مهرشهر باشد كه به عنوان اصلي ترين گزينه از طرف شهرداري پيشنهاد و در شوراي شهر مصوب شده است.
رضاپور مدير منطقه 4 كرج عمده تردد اهالي مهرشهر را از طريق راه ارتباطي متقاطع با ريل راه آهن عنوان كرد و گفت؛ شهرداري هم اكنون با اعمال ماده 9 بخشي از زمين و تاييد وزارت كشور و همچنين نامه دادستان كرج را گرفته است تا با احداث اين چهارباندي مشكل بن بست مهرشهر را برطرف كند.
به اعتقاد او رديف اعتبار اين پروژه از محل پروژه مطالعات كمربندي جنوب كرج است و اين تعهد وجود دارد كه بدون اينكه درختي قطع شود يا ساخت و سازي در مسير صورت گيرد اين پروژه به اتمام رسانده شود.
سيدمهدي مقدسي شهردار كرج نيز در اين باره بيان كرد؛ افزايش جمعيت مهرشهر موجب ترافيك گسترده يي در منطقه و در نتيجه هدر رفتن زمان زيادي از زندگي مردم و آلودگي هواي بسيار ناشي از معطل شدن در پشت ترافيك و به وجود آمدن حوادث زيادي در ساعات پيك ترافيك مي شود و ادامه چهارباندي براي ورود به اتوبان از داخل باغ سيب كه در بازنگري طرح تفصيلي نيز در نظر گرفته شده به عنوان بهترين گزينه براي رفع اين معضل از جانب شهرداري مطرح شده است.
وي درباره احتمال وجود خطر تخريبي مشابه باغ هاي منطقه جهانشهر براي اين باغ كه به عنوان يك سرمايه زيست محيطي مطرح است، اذعان داشت؛ اين راه از قسمتي از باغ سيب عبور مي كند كه در حال حاضر نيز به دليل وجود كابل هاي فشار قوي برق فاقد درخت است و ما متعهد مي شويم با ديواركشي مناسب از تخريب آن جلوگيري كنيم. به هر حال با تمام احتمال هاي موجود و همه دغدغه هايي كه مردم و دلسوزان شهر در اين مورد دارند، اعضاي محترم شورا كه خود از جمله همان دلسوزان هستند با اكثريت آرا براي تصويب اين طرح به نتيجه مثبت رسيده اند و در حال حاضر اين طرح مصوب شده است.
اما راحل كيا يكي از اعضاي شوراي شهر كه نسبت به ارسال اين لايحه به صورت دوفوريتي اعتراض شديدي در صحن شورا به عمل آورده و از همكاران خود خواسته بود با آن مخالفت كنند با تاكيد بر وجود حساسيت هاي خاصي نسبت به باغ سيب مهرشهر گفت؛ لايحه هايي كه دوفوريتي مطرح مي شوند، كارشناسي و بررسي نمي شوند و شهرداري با ظرافت زيادي بعضي مسائل را براي تصويب دوفوريتي به شورا مي فرستد.
كيا با بيان اينكه مسائل مهم شهري نياز به ارزيابي دقيق دارد، تاكيد كرد؛ پروژه هايي كه بار مالي، سياسي و اجتماعي زيادي دارند توسط شهرداري به صورت لوايح دوفوريتي مطرح مي شوند و اين موضوع جو سياسي و اجتماعي شهر را تحت تاثير قرار مي دهد. وي تصويب اين لايحه را موجب تخريب باغ سيب مهرشهر دانست.
مهندس عباس زارع رئيس سازمان پارك ها و فضاي سبز كرج از تصويب چنين طرحي اظهار بي اطلاعي كرد و گفت؛ مشكل ترافيك اهالي مهرشهر موضوع بسيار مهمي است و عدم جوابگويي محورهاي ورودي و خروجي موجود در منطقه به نياز مردم كاملاً محسوس است اما در رابطه با حل اين موضوع و با توجه به مسائل فني از منظر ارزيابي هاي زيست محيطي و مهندسي ترافيك گزينه هاي متعددي مطرح است كه اميدوارم دست آخر طرح مصوب شده بهترين گزينه در نوع خود باشد. با وجود مسير خط انتقال فشار قوي برق در وسط اين باغ كه باعث شده مقداري از باغ فاقد درخت و زراعت باشد، از نظر كارشناسي، يكپارچگي باغ سيب مهرشهر امكان و پتانسيل مطلوبي را براي بهبود وضعيت اكولوژيكي منطقه به وجود آورده كه خود به خود آن را تبديل به يك منطقه ويژه كرده است، به نوعي كه در حوالي باغ سيب تغيير محسوسي در زمينه رطوبت و ميزان دماي محيط نسبت به مناطق دوردست تر داريم. لذا هر گونه گسستگي يا تقسيم اين فضا مي تواند تاثيرات نامطلوبي بر عملكرد آن داشته باشد. وي اظهار داشت؛ خوشبختانه قرار بر اين است كه كميته كارشناسي در خصوص پرداختن به اين مهم در ابعاد مختلف بحث و تبادل نظر كند تا فضاي مناسب براي تصميم سازي فني و مهندسي به وجود آيد.
با اين حال بسياري از كارشناسان ترافيك و حمل و نقل شهري در گفت وگو با خبرنگار همشهري در اين رابطه اظهار بي اطلاعي كرده و تمايل خود را در ارائه نظر كارشناسي براي رفع معضل ترافيك مهرشهر اعلام كردند.
برخي از اهالي منطقه نيز كه زيبايي مهرشهر را به خاطر وجود باغ سيب آن مي دانند اجراي اين مصوبه را برابر با از بين رفتن باغ سيب عنوان كرده اند.
به هر حال اميد مي رود چنانچه مديران اجرايي در اجراي اين مصوبه قاطع هستند، بهترين گزينه را در اين مورد انتخاب كرده باشند و شاهد روزي نباشيم كه مثل بسياري از پروژه هاي ديگر بعد از گذشت مدت زماني به اشتباه بودن طرح اوليه پي برده شود و گره ترافيك از جايي به جاي ديگر انتقال يابد چرا كه در آن صورت از بين رفتن اين سرمايه ملي جايگزين مناسبي نخواهد داشت.
 پنجشنبه 2 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن