تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798048269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تزیین وسایل بله برون عروس + همه چیز درباره مراسم بله برون


واضح آرشیو وب فارسی::

بله برون یا همان نامزدی جشنی است که در آن عروس و داماد بصورت رسمی نامزد هم میشوند و داماد انگشتر و حلقه نشون در دست عروس خانوم میکند. در این جشن هدایای تزیین شده ای برای عروس خانوم میبرند که همه آنها را باید بصورت تزیین شده و زیبا هدیه دهند. اگر شما هم جشن بله برون دارید تا آخر این پست با ما همراه باشی چراکه رسم و رسوماتی دارد که شاید شما از آن بی خبر باشید.

چه هدایایی برای عروس خانوم در جشن بله برون میبرند؟

در تمامی قومیت های ایرانی برای ازدواج آداب و رسومی دارند و همواره به عروس احترام زیادی میگزارند و با هدایایی حسن نیت و شادی خود را از این وصلت نشان میدهند. در بله برون یا همان جشن نامزدی خانواده داماد اولین هدایای خود را به عروس هدیه میدهند. و سعی میکنند این هدایا در بسته بندی و تزیینات شیکی دیزاین شده باشد. هدایای بله برون عروس شامل : پارچه مجلسی و چادر عروس تزیین شده ، کله قند ، قرآن ف دفتر بله برون ، انگشتر و حلقه نشون نامزدی ، شیرینی ، دسته گل و در بعضی از مناطق کف و کفش نیز هدیه میدهند. شاید برای شما سوال باشد که چگونه اینها را تزیین میکنند. به شما پیشنهاد میکنیم کامل تر این مطلب را در سایت رنگل بخوانید.



در بله برون درباره چه مسائلی صحبت میشود؟

در جشن بله برون افراد بزرگتر فامیل دوره هم جمع میشوند و درباره مسائلی چون مهریه ، شیربها ( در صورت وجود رسم ) ، تاریخ عقد و عروسی صحبت میشود و حلقه نشون به دست عروس خانوم میشود.  در این مراسم معمولا دایی یا عمو یا برادر عروس کله قند را میشکند. همچنین دفتر بله برون نیز نوشته میشود که در آن مهریه تعیین شده و شروط تعیین شده در این مراسم نوشته میشود.

حتما از قبل درباره مسائلی که میخواهید صحبت کنید با خانواده مشورت کنید تا در زمان بله برون مشکلی پیش نیاید. همچنین حرف هایتان را یک کلام کنید تا روز بله برون دچار اختلاف نظر جلوی دیگران نشوید.

اما امروزه خانواده ها خودشان در مراسم خواستگاری یا پس از آن به توافقات لازم میرسند و در بله برون فقط اعلام کرده و یادداشت میکنند و دیگر مانند قدیم آن بحث ها و تصمیم گیری ها را به افراد فامیل واگزار نمیکنند. این تصمیم با شماست. اگر میخواهید بیشتر درباره رسم و رسومات بله برون بخوانید به سایت رنگل مراجعه کنید.

سبد یا باکس بله برون چیست؟

شاید سبد بله برون را زیاد شنیده باشید اما ندانید به چه کاری میاید ! وقتی هدایای عروس خانوم را تزیین میکنند در یک یا چند سبد تزیین شده آنها را قرار میدهند. معمولا سبدهای تزیین شده یک شکل و یک مدل تزیین شده می باشند. حال میتواند سبد باشد یا باکس شیشه ای یا سبد مخملی و .... که به شما پیشنهاد میکنیم مدل های مختلف سبد و باکس بله برون را در سایت رنگل بخوانید

تزیینات بله برون و دکور جایگاه عروس داماد

از آنجاییکه مراسم بله برون در خانه پدر عروس خانوم اجرا میشود ، باید به فکر جایی زیبا برای نشستن عروس خانوم و همچنین عکس انداختن باشید. میتوانید از خدماتی های بله برون دکوری اجاره کنید و جایگاهی زیبا برای نشستن و عکس انداختن بله برون درست کنید. که در زیر یکی از انواع آن را میبینید. معمولا این جایگاه های دکور بله برون شامل یک بک گراند دیزاین شده برای پشت سر عروس داماد و چند میز در جلوی این جایگاه هست که روی آن کیک بله برون ، دسته گل بله برون ، هدایای آقا داماد و تزیینات دیگر گذاشته میشود. اما اگر قصد اجاره این دکورها را ندارید میتوانید دو عدد صندلی کنار هم و به دور از بقیه صندلی ها گذاشته و با قراردادن یک میز بزرگ یا چندین میز کوچک جلوی آن و با تزییناتی همچون شمع و گل و ربان و ... دکوری ساده درست کنید. یادتان نروند که حتما میزی برای قرار دادن هدایای بله برون تعبیه کنید.



پذیرایی بله برون چگونه است؟

به طور معمول جشن بله برون در عصر برگزار میشود. و در اغلب جاهای ایران ، پذیرایی این مراسم به صورت چای ، شیرینی و میوه خواهد بود. و اگر مراسم کیک داشت ، پذیرایی کیک هم شامل آن خواهد بود. اما اینکه این جشن پذیرایی شام داشته باشد یا خیر این کاملا به رسم و رسوم فامیل و شهر شما بستگی دارد اما معمولا شامل پذیرایی شام نمی باشد. مگر اینکه خودتان دوست داشته باشید . و یا میتوانید با یک سری فینگر فود ها از مهمانان خود پذیرایی کنید.

فیلمبرداری و عکاسی از جشن بله برون

یادتان باشد که بله برون نیز همانند جشن عقد و عروسی باید در آلبوم عکس خاطرات شما ثبت شود. حتما عکاس و در صورت دلخواه فیلمبرداری هماهنگ کنید که از مراسمتان عکاسی کند و لحظات زیبایی این جشن را برای شما ثبت کند. حتی اگر فیلمبرداری هم نخواستید حتما از جشنتان عکاسی کنید و یا اگر کسی در نزدیکان شما دوربین خوبی داشت از وی بخواهید برای عکاسی از مراسم نامزدی شما بیاید.

منبع سایت رنگل

www.rangol.ir

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن