تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798239184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيشه رنگي، انتخاب جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی


واضح آرشیو وب فارسی::

شيشه رنگي يکي از جذاب ترين عناصر زيباسازي است که عمدتا از آن ها در طراحی دکوراسيون استفاده مي کنند. کاربرد و تنوع شيشه رنگي بسيار زياد است و همين امر دليلي بر گسترش و استفاده بيش از پيش آن در دکوراسيون شده است. تنوع و تعدد در رنگ بندي اين دسته از شيشه ها به کاربران و مشتريان حق انتخاب بيشتري را مي دهد. شايد به ياد داشته باشيد که در گذشته از شيشه هاي رنگي براي زيباسازي بناهاي بزرگ استفاده مي کردند. امروزه نيز از شيشه هاي رنگي در بسياري از سازه و پروژه هاي مدرن براي طرح هاي گوناگوني استفاده مي کنند.



شيشه رنگي چگونه ساخته مي شود؟

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کرديم، قدمت استفاده از شيشه هاي رنگي به هزاران سال پيش بر مي گردد. با کم و زياد کردن برخي از مواد شيميايي در مواد اوليه شيشه خام، شيشه رنگي شکل مي گيرد. در قرن هشتم ميلادي شيمي داني کشف کرد که در تهيه شيشه رنگي، مي بايستي که اکسيد فلز بکار گرفته شود. اکنون نيز براي اضافه کردن اکسيد هاي فلزي پودر شده يا ترکيباتي ديگر از مخلوط شيشه اي ذوب شده استفاده مي کنند. قرار دادن شيشه سفيد در شيشه رنگي مذاب، روش ديگري براي رنگي کردن شيشه است.

 

انواع شيشه رنگي

شيشه هاي رنگي بنا به موارد مصرفي که دارند، به چندين دسته تقسيم مي شوند که در ادامه با آن ها آشنا مي شويد.

شيشه رنگي لاکوبل

شيشه رنگي لاکوبل در مقابل حرارت و همچنين رطوبت مقاوم بوده و از نفوذ رطوبت به لايه هاي ديگر جلوگيري مي کند. رنگ هاي استفاده شده در شيشه رنگي لاکوبل شيميايي نبوده و همين امر موجب جلوگيري از آلودگي محيطي مي شود. براي جلوگيري از شکستگي شيشه لاکوبل، در پشت آن يک لايه پولي پروپيلن قرار داده شده است. شيشه لاکوبل رنگي با رنگ هاي بي نظير و روح نوازي که دارند، در محيط هاي کوچک، فروشگاه ها، سرويس بهداشتي، صنايع مبلمان، رستوران و همچنين مراکز اداري مورد استفاده قرار مي گيرند. جالب است بدانيد که به دليل تکنولوژي به کار رفته در شيشه رنگي لاکوبل، اين دسته از شيشه ها نور فضا را تشديد کرده که در نهايت از مصرف انرژي جلوگيري مي کند و به دليل رفلکسي که دارد، فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نمايش مي دهد.



شيشه رنگي دکوراتيو

امروزه بيش از پيش شاهد استفاده از شيشه رنگي دکوراتيو در طرح هاي شگفت انگيزي هستيم. بطور کلي مي توان گفت هر شيشه اي که در دکوراسيون داخلي از آن استفاده مي شود، جزو شيشه دکوراتيو به حساب مي آيد. کاربرد شيشه هاي رنگي دکوراتيو در طراحي دکوراسيون داخلي، چيدمان اتاق خواب، قفسه بندي، ديوار پوش ها و غیره است. شيشه هاي رنگي دکوراتيو به چند دسته تقسيم بندي مي شوند:

1. شيشه رنگي دکوراتيو فروشگاهي

2. شيشه رنگي دکوراتيو ديوار پوش

3. شيشه رنگي دکوراتيو پارتيشن

4. شيشه رنگي دکوراتيو اداري

5. شيشه رنگي دکوراتيو بين کابينتي

که هر يک بنا به مصرف و مکان قابل اجرا، انتخاب و تعبيه مي شوند. از آنجاییکه اين دسته از شيشه هاي رنگي در برابر باران، سرما، باد، رطوبت و ديگر تغييرات آب و هوايي مقاوم هستند، مي توان در هر نوع شرايط آب و هوايي از آن ها استفاده کرد.

فوايد استفاده از شيشه رنگي

حتما تا کنون با صحنه ي روح نواز برخورد نور به شيشه هاي رنگي که شادابي و زيبايي را به رخ مي کشند، برخورد کرده ايد.  در بسياري از کتاب هاي روانشناسي، نور و رنگ را دو عنصر مهم در ايجاد محيطي پر نشاط معرفي کرده اند که تا حد قابل توجهي مانع از بروز افسردگي مي شوند. همانطور که تا کنون در عکس ها و فيلم هاي قديمي مشاهده کرده ايد، از شيشه رنگي در ساخت پنجره، ارسي و همچنين در براي خانه ها و اماکن مذهبي و عمومي استفاده مي کردند. در مناطق کويري نيز به دليل شدت نور زياد و تنوع رنگي کمي که طبيعت و ساختار خانه ها وجود دارد، استفاده از شيشه هاي رنگي بيش از هر موقع ديگري به چشم مي خورد. جالب است بدانيد شيشه هاي رنگي به دليل انعکاس نوري که دارند، موجب دفع حشرات مي شوند.



رنگ و نور، دو عنصر ضد افسردگي

 

يکي از انواع افسردگي، افسردگي فصلي است که اکثر افراد آن را تجربه کرده اند. اين تغيير و تحول روحي بيشتر در فصل پاييز به دليل تاريکي و ابري بودن هوا، يکه تازي مي کند. راهکار ما به شما براي جلوگيري از اين امر، استفاده از شيشه هاي رنگي است. استفاده از رنگ هاي نارنجي و زرد در قالب نور هاي رنگي، نور زياد خورشيد را جذب کرده و مدت زمان بيشتري نور را در خود محفوظ و پخش مي کند. اين امر در رفع افسردگي نقش بسزايي دارد.



جمع بندي

 

استفاده از شيشه رنگي و تلفيق دکوراسيون مدرنيته و شيشه هاي رنگي، يک حس و جلوه چشم نوازي به دکوراسيون داخلي و خارجي شما مي دهد. اما نکته اي که همواره بايد پيش از خريد و انتخاب شيشه هاي رنگي به ياد داشته باشيد، خريد از برند و شرکت بنام با تنوع محصولاتي بالا و استفاده از بهترين مواد اولیه، است. شرکت صنایع شیشه ايران لاکوبل در زمينه ارائه شيشه رنگي شما را در مسير ايجاد دکوراسيوني شگفت انگيز، همراهي مي کند. اين شرکت با بکارگيري از تجهيزات و ابزار به روز و همچنين با کمک پرسنل مجرب در تلاش است تا به عنوان يک واحد توليدي در عرصه ي شيشه هاي رنگي، گامي مثبت در اين راه بردارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب و خرید شیشه رنگی و مشاوره با کارشناسان حرفه ای صنایع شیشه ایران لاکوبل به آدرس سایتiranlacobel.ir  مراجعه فرمایید یا با شماره 09123311066 در تماس باشید.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2669]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن