تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798229465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی The Evil Within 2


واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی The Evil Within 2
نقد و بررسی The Evil Within 2 "به قلم علیرضا رزمجویی"
فقط با ترکیب حس ترس و عناصر بقا، یک Survival Horror تمام‌عیار بدست نمی‌آید بلکه فرمول ساخت چنین معجونِ اصیلی، پیچیده‌تر و جاه‌طلبانه‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. The Evil Within 2 برخلاف نسخه‌ی قبل راهی را برای دستیابی به این فرمول انتخاب کرده است که ترکیبی از عناوین شاخص این سبک می‌باشد اما در پایان محصولی را تحویل داده است که طعم آن را تا به حال نچشیده‌ایم.  همه چیز با آتش شروع می‌شود. آتشی که در حال بلعیدن خانه‌ی خانواده‌ی Castellanos است و همینطور آتشی از مهر پدر به دختر که در دل Sebastian زبانه می‌کشد. شعله‌ها Lily را احاطه کرده‌اند و Sebastian تمام توان خود را برای نجات او به کار می‌گیرد. با اینکه می‌داند این غیرممکن است و با اینکه می‌داند، این واقعه را هزاران بار در ذهن خود مرور کرده است. او لیلی را سالها پیش از دست داده است اما بار گناه و پشیمانی لحظه‌ای او را رها نمی‌کند. اما ناگهان خبری از راه می‌رسد که پشیمانی را در کسری از ثانیه به امید تبدیل می‌کند: "لیلی هنوز زنده است."
نقد و بررسی The Evil Within 2
شاید در همین چند خط متوجه شده‌اید که بار دراماتیک و احساسیِ بازی نسبت به نسخه‌ی قبل چند برابر شده است اما نگران نباشید؛ این حقیقت نمی‌تواند باعث شود تا The Evil Within 2، اهریمن درون خود را به رخ‌تان نکشد. برای نجات لیلی دوباره باید به دنیای جدید STEM که حالا Union نام دارد قدم بگذارید و با تمام موجوداتی عجیب‌الخلقه‌ و آنتاگونیست‌های دیوانه‌ و جاه‌طلب آن ملاقات کنید. بدنه‌ی اصلی بازی با دیدار یکی از شخصیت‌های جذاب این نسخه یعنی Stefano و آثار هنری او شروع می‌شود. آثاری که با خون، خشونت و لحظه‌ی مرگ سروکار دارند و به خوبی می‌تواند در پردازش شخصیت او به مخاطب کمک کند. همینطور در ادامه با Theodore آشنا می‌شویم که با مهارت‌های سخن‌گویی و نفوذ به ذهن، می‌تواند بدون دخالت خود، همه چیز را از پشت پرده اداره کند. بنابراین دوباره مثل نسخه‌ی گذشته با آنتاگونیست‌های پرداخته‌شده‌ای طرف هستیم که در مقابلمان دشمنان بی‌نظیر و هولناکی را قرار می‌دهند تا با طراحی منحصر بفرد خود، برای همیشه اثر خود را بر ذهن هک ‌کنند. عکس‌العمل احتمالی شما در مواجهه با موجودات فوق‌العاده‌ی بازی اینگونه خواهد بود: 1. در تشخیص اینکه دقیقا به چه چیزی نگاه می‌کنید، به مشکل خواهید خورد! 2. با مشاهده‌ی رفتار و صدایشان به خود خواهید لرزید 3. در حالی که بصورت کز کرده و دزدکی دنبال راه فرار هستید، طراحی شگفت‌انگیز آنها را تحسین خواهید کرد!
نقد و بررسی The Evil Within 2
اما دوباره شخصیت خشک و غیرانعطاف‌پذیر Sebastian است که باعث می‌شود به طور کامل از رودررویی‌ها و پستی‌وبلندی‌های داستانی لذت کافی را نبریم. او اوایل بازی را دوباره به سردرگمی و گفتن جملات بی‌‌هدف و پراکنده سپری می‌کند؛ انگار که تا به حال هیچوقت در STEM قدم نگذاشته و این نسخه‌ی دوم نبوده و نیست! به لطف دیالوگ‌های ضعیف و خسته‌کننده‌اش، صحنه‌های دراماتیک بازی نیز تحت‌تاثیر قرار گرفته‌اند و آن قدرت لازم را برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب ندارند. از آنجایی که تمرکز بازی تقریبا هیچوقت از Sebastian دور نمی‌شود، در واقع ضعف در نویسندگی دیالوگ‌ها را می‌توان به کل بازی به جز رودررویی‌هایی که با آنتاگونیست‌های پرداخته شده بازی داریم، بسط داد. متاسفانه چیزی که این مشکل را پررنگ‌تر کرده، بعضی از صداپیشگی‌های مبتدیانه و آزاردهنده‌ی بازی است که با استاندارد‌های روز فاصله‌ی بسیاری دارند.  با این حال خوشبختانه داستان و روایت این نسخه بسیار توسعه یافته است و گنگ ‌و نامفهموم بودن جزئیات داستانی، به لطف تعامل بیشتر با شخصیت‌ها، قابلیت ایجاد گفت‌وگو و همینطور اشاره‌ی پرجزئیات و صریح به اتفاقات داستانی، از بین رفته است. حالا به راحتی می‌توان با هدف بازی مانوس شد و بدون هیچ سردرگمی در راستای آن جنگید. همینطور یکی از موثر‌ترین رویکردهایی که به تنوع و جذابیت روایت اضافه کرده است، این است که بازی از تلاش برای پرداختن به Sebastian و اوضاع روحی و روانی او دست برنمی‌دارد و اینکار نتیجه‌‌ای بشدت مثبت را رقم زده است. حتی می‌توان گفت، یکی از بهترین بخش‌های بازی مربوط به تاثیرات نسخه‌ی قبل بر ذهن و ناخودآگاه او و همینطور روبه‌رو شدن با ترس‌های نوستالژیک نسخه‌ی قبلی می‌شود. بطور کلی هدف‌گیری شفافِ بازی، داستان درگیرکننده و آنتاگونیست‌های جذاب بازی کافی بوده‌اند تا مخاطب را به سمت اصل ماجرا یعنی "ترس و بقا" هدایت کرده و جوهره‌ی اصلی بازی را به آنها بچشاند.
نقد و بررسی The Evil Within 2
ترس‌های لحظه‌ای سر جای خود قرار دارند، محیط‌هایی که هر لحظه تغییر می‌کنند نیز بصورتی قابل پیش‌بینی ترس روانشناسانه‌ی معروف این سری را منتقل می‌کند اما عنصری در گیم‌پلی این نسخه تزریق شده است که هم زمینه‌ را برای رشد اِلِمان‌های Survival Horror فراهم می‌کند و هم با جلوگیری از زیاده‌روی در تنش و ترس‌های مکرر، لحظاتی را برای نفس کشیدن و تجدید قوا فراهم کرده است. این عنصر کلیدی، محیط‌های سندباکس و آزادانه‌‌ای است که در لابه‌لای مراحل خطی بازی گنجانده شده‌اند.   بازی شما را در یک منطقه‌ی وسیع رها می‌کند اما تله‌هایی از جنس سوپرایز و وحشت در سرتاسر آن کار گذاشته است. این منطقه‌ی وسیع فقط نقش یک کارخانه‌ی بزرگ از مهمات و لوت‌ها را بازی نمی‌کند بلکه در گوشه و کنار آن به رویدادهای داستانی و حتی کات‌سین‌هایی برخواهید خورد که در پیشبرد و شاخه‌وبرگ دادن به داستان کمک بزرگی را به بازی می‌کنند. در کمال تعجب در یک گوشه‌ی سوت‌وکور که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، با آنتاگونیست‌های بازی رودر‌رو خواهید شد؛ در مراحلی فرعی که در ابتدا اضافی به نظر می‌رسند، به رازی بزرگ پی خواهید برد و از همه مهمتر به لطف سیستم بی‌نقصِ ارتقای مهارت‌ها و اسلحه‌ها، هیچ وقت از گشت‌وگذار و جمع‌آوری آیتم‌های مختلف خسته نخواهید شد.
نقد و بررسی The Evil Within 2
با هر ارتقا، بلافاصله تاثیر مثبت آنرا بر روی عملکرد خود شاهد خواهید بود. از بالابردن نوار سلامتی و استقامت گرفته تا بهبود عملکرد اسلحه‌ها و همینطور قابلیت‌های کاملا جدیدی که با آپگرید کردن بدست می‌آید. حتی مخفی‌کاری نیز پابه‌پای به تکامل رسیدن عناصر اکشن، بهبود پیدا می‌کند و این پیشرفت نسبت به نسخه‌ی قبل، قابل تحسین است. مخفی‌کاری دیگر عنصری نیست که بازی گاهی اوقات ما را به انجام آن مجبور می‌کند. حالا تصمیم با شماست و مطمئن باشید به لطف مکانیک‌های دقیق و انیمیشن‌های وسوسه‌کننده‌ی آن، مخفی‌کاری یکی از اصلی‌‌ترین و جذاب‌ترین رویکردهای شما برای مقابله با دشمنان خواهد بود. اما واکنش دشمنان به عملکرد ما در گیم‌پلی ضد و نقیض است. موقعیت‌هایی وجود دارد که آنها به باهوشترین موجودات بازی تبدیل شده و برای مقابله‌ با شما بهترین روش را انتخاب کرده و با عملکرد هوشمندانه‌ی خود شما را سوپرایز می‌کنند و همینطور موقعیت‌هایی وجود دارند که حتی ضربه زدن به دشمنان نیز برای جلب توجه آنها کافی نیست!
نقد و بررسی The Evil Within 2
در نهایت این اتمسفر و فضاسازی تحسین‌برانگیز بازی است که مناطق سندباکس و خطی بازی را بصورتی همه‌ جانبه فراگرفته است و باعث می‌شود در خیابان‌های مه‌آلود و سیاه‌چاله‌های هراسناک بازی غرق شده و به بقای خود ادامه دهید. حتی اگر افت‌ فریم‌ها‌ی جزئی و بافت‌هایی که آهسته‌ لود می‌شوند، به آزاردهنده بودن خود ادامه دهند. همینطور لازم به ذکر است که اگر خود را یک طرفدار واقعی Survival Horror می‌دانید کار شما با یک بار تجربه‌ی The Evil Within 2 به پایان نرسیده است و تجربه‌ی درجه‌‌ی سختی Classic Mode را به خود مدیون هستید. زیرا چهره‌ی واقعی چالش را در آن مشاهده خواهید کرد و البته استدیوی Tango Gameworks به اندازه‌ی کافی محتوای مخفی، آزادی عمل و قابلیت‌های جذاب و ثانویه را در بازی گنجانده است تا ارزش تکرار دوباره‌ی بازی در درجه‌ای بالا قرار بگیرد. بازبینی تصویری:

"به Silent Hill خوش آمدید!"

"گرافیک و نورپردازی پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه‌ی قبل داشته‌اند و قابلیت خلق اتمسفری خوفناک را فراهم کرده‌اند."

"حتی معمولی‌ترین دشمنان نیز چالشی جدی به حساب ‌می‌آیند"

"پرداخت به اتفاقات نسخه‌ی اول، جزئیات بسیاری را فاش می‌کند و بسیاری از مسائل داستانی را شفاف‌سازی می‌کند."

" منفجر کردن سر دشمنان، رضایت‌بخش‌ترین لذت بازی است و هیچ وقت از آن سیر نخواهید شد"

"وقتی با قابلیت‌های آپگرید شده و اسلحه‌هایی بسیار قوی‌تر، برای انتقام به مناطق قبلی بازمی‌گردید!"

"بعد از پایان بازی، محتویات بسیاری انتظار شما را می‌کشد" نکات مثبت: - طراحی دشمنان، باس‌ها و موجودات بی‌نظیر است - موفقیتِ مناطق سندباکس در متعادل‌سازیِ تنش و ایجاد زمینه‌ای برای توسعه‌ی داستانی -  اتمسفر و فضاسازی تحسین‌برانگیز - پیشرفت بسیار خوب سیستم مخفی‌کاری - آنتاگونیست‌های جذاب - داستانی وسیع با روایتی صریح و پرجزئیات - تجدید دیدار با ترس‌هایی از نسخه‌ی قبل نکات منفی: - نویسندگیِ ضعیف دیالوگ‌ها و صداپیشگی مبتدیانه - سباستین هنوز به یک پروتاگونیست ایده‌آل یا حداقل مناسب تبدیل نشده است - برخی مشکلات فنی - هوش‌مصنوعی عجیب و غریب دشمنان سخن آخر: The Evil Within 2 عنوانی است که کنترل لحظات تنش‌زا و لحظات ساکن خود را بدست گرفته و تعادلی تحسین‌برانگیز را بین آنها ایجاد کرده است. عناصر ترس و بقا کم‌نقص عمل کرده و تجربه‌ای درگیرکننده را ایجاد می‌کنند اما نویسندگی ضعیف دیالوگ‌ها و ارتباط برقرار نکردن با پروتاگونیست داستان، اجازه نمی‌دهد بازی به پتانسیل نهایی خود برسد. به طور کلی اگر از طرفداران این سبک هستید، The Evil Within 2 یک تجربه‌ی اجباری برای شما می‌باشد. Verdict: The Evil Within 2 is a great Survival Horror game that made a perfect balance between it"s tense and relaxing moments. Survival Horror elements work almost flawless and provides an engaging experience but poor dialogue writing and weak protagonist don"t let the game reach it"s full potential. in overall, if you are a fan of the genre, The Evil Within 2 is a must play. Score: 8.5 - PS4 Version   





6 آبان 1396





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن