تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798049319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی زانو درباره سلامت شما سخن می‌گوید!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وقتی زانو درباره سلامت شما سخن می‌گوید!
همه ما می دانیم که انجام ورزش برای بدن انسان خوب است، اما زمانی که بیش از اندازه به بدن خود فشار وارد می کنید یا بیش از حد طولانی یا با تکرر بیش از اندازه ورزش کنید، این شرایط می تواند فشار زیادی را روی مفاصل شما وارد کند.
زانوها از جمله کلیدی‌ترین مفاصل بدن انسان هستند که برای راه رفتن به آنها نیاز دارید. آسیب دیدن زانوها می تواند در انجام فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند.
وقتی زانو درباره سلامت شما سخن می‌گوید!
  به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "کر2"، آسیب دیدگی، ورم مفاصل و کار کشیدن بیش از حد از شایع‌ترین دلایل زانودرد هستند. اما دلایل نامشهود بسیاری نیز می توانند موجب شکل گیری درد در زانوها شوند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم. اضافه وزن دارید زانوها می توانند فشاری تا پنج برابر وزن بدن شما را احساس کنند، از این رو جای شگفتی نیست که چاقی می تواند این مفاصل کلیدی را تخریب کند. خوشبختانه، حتی افرادی که در کاهش وزن خود با دشواری مواجه هستند می توانند با انجام تمرینات ورزشی تقویت کننده عضله از زانوهای خود مراقبت کنند. بیش از اندازه یا بیش از حد سخت ورزش می کنید همه ما می دانیم که انجام ورزش برای بدن انسان خوب است، اما زمانی که بیش از اندازه به بدن خود فشار وارد می کنید یا بیش از حد طولانی یا با تکرر بیش از اندازه ورزش کنید، این شرایط می تواند فشار زیادی را روی مفاصل شما وارد کند. افرادی که بیش از اندازه یا بیش از حد سخت ورزش می کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر ورزش می کنند، احتمال بیشتری دارد انحطاط دردناک غضروف زانو را تجربه کنند. برای پیشگیری از آسیب دیدگی زانو یک روتین حرکات کششی خوب را در برنامه ورزشی خود جای دهید. و البته برای پرهیز از زانودرد بیش از اندازه سخت ورزش نکنید. در حال پیر شدن هستید زانودرد یکی از نشانه هایی است که با افزایش سن و رسیدن به سنی خاص افراد بسیاری آن را تجربه می کنند. هرچه عمر طولانی‌تری داشته باشید، تنش و استرس بیشتری به بدن وارد می شود و البته زانوها نیز از این شرایط مستثنی نیستند. همچنین، با افزایش سن توده عضلانی بدن انسان کاهش می یابد، که افت قدرت بدن را به همراه داشته و از این رو احتمال تجربه زانودرد افزایش می یابد. این یک مشکل اجتناب ناپذیر نیست که هر فردی با آن مواجه شود، اما دنبال کردن یک سبک زندگی سالم می تواند عاملی کلیدی در پیشگیری از مواجهه با زانودرد ناشی از افزایش سن باشد. به نقرس مبتلا هستید نقرس یک نوع آرتریت یا ورم مفاصل است که اغلب در افرادی که زیاد گوشت قرمز مصرف می کنند، دیده می شود. اگر زانودردی بی دلیل را تجربه می کنید، شاید نیاز باشد نگاهی به رژیم غذایی خود انداخته و درباره نشانه ها با پزشک خود صحبت کنید. با مشکلات دستگاه گوارش مواجه هستید اگرچه بیشتر به عنوان مسائل دستگاه گوارش شناخته می شوند، اما کولیت اولسراتیو و بیماری کرون هر دو می توانند موجب زانودرد یا دیگر دردهای مفصلی شوند. در حقیقت، درد مفاصل شایع‌ترین نشانه این بیماری ها خارج از دستگاه گوارش محسوب می شود. خوشبختانه، این درد مفصلی پس از درمان مشکل دستگاه گوارش از بین می رود. افسرده هستید این احتمال وجود دارد که زانودرد شما با مشکلات سلامت روانی، مانند افسردگی و اضطراب، مرتبط باشد. افزون بر این، ورزش نکردن در میان افراد مبتلا به افسردگی شایع است و پژوهش های روزافزون نشان می دهند که افسردگی اثر فیزیولوژیکی شبیه به درد مزمن روی بدن انسان دارد. در همین راستا، افراد بسیاری که هم به افسردگی و هم زانودرد مبتلا هستند، به طور معمول بهبود نشانه های زانودرد پس از مصرف داروهای ضد افسردگی را تجربه می کنند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن