تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798144111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش رویترز از چالش هاي روحاني در انتخابات ریاست جمهوری/رئیسی اصلی ترین رقیب محافظه کار روحاني ست


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



گزارش رویترز از چالش هاي روحاني در انتخابات ریاست جمهوری/رئیسی اصلی ترین رقیب محافظه کار روحاني ست
خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی با اشاره به آغاز ثبت نام نامزدهای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه اشاره می کند که نظام سیاسی ایران امیدوار است که با مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو بتواند این موضوع را به عنوان نمادی از مشروعیت خود در خاورمیانه بی ثبات امروز نشان دهد.
روز نو : خبرگزاری «رویترز» با انتشار گزارشی با اشاره به آغاز ثبت نام نامزدهای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری از روز سه شنبه اشاره می کند که نظام سیاسی ایران امیدوار است که با مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو بتواند این موضوع را به عنوان نمادی از دموكراسي خود در خاورمیانه بی ثبات امروز نشان دهد.
به گزارش سايت روزنو، این خبرگزاری اشاره می کند که جمهوری اسلامی ایران می خواهد انتخابات را به عنوان بخشی از نمایش مقاومت عمومی ایران در برابرفشار وارده از سوی امریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ به ویژه پس از حمله موشکی امرکا به سوریه نشان دهد.
این خبرگزاری اشاره می کند که روحانی میانه رویی که توافق هسته ای ۲۰۱۵ با قدرت های جهانی را دستاوردی خوانده که منجر به لغو بخش عمده ای از تحریم های مالی و بین المللی علیه تهران شده است انتظار دارد که دوباره انتخاب شود اما چالش سختی از سوی محافظه کاران و رئیسی را پیش روی خود دارد.
رویترز می نویسد:«موجی از نارضایتی شدید از افزایش قیمت کالاها واقلام مصرفی و بالا بودن نرخ بیکاری علیرغم لغو تحریم های بین المللی در ایران وجود دارد. به خصوص آن که روحانی وعده احیای اقتصاد را داده بود و بسیاری از ایرانیان با دشواری های معیشتی مواجه هستند».
این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند لغو تحریم ها در ژانویه ۲۰۱۶ میلادی افزایش کوتاه مدتی را در نرخ رشد اقتصادی ایران داشت نرخ تورم را تک رقمی کرد و تولید ناخالص داخلی به میزان ۷.۴ درصد افزایش یافت ما به گزارش این خبرگزاری برای بهبود پایدار اصلاحات ساختاری مورد نياز است که نخستین مولفه ان ازادسازی اقتصاد است اقدامی که از دید رویترز روحانی نتوانست در دور اول ریاست جمهوری ان را تحقق بخشد.
این خبرگزاری در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری خارجی در ایران می نویسد:«احيای سرمایه گذاری خارجی در ایران نکته ای کلیدی بوده است اما روند آن کند است چرا که بسیاری از سرمایه گذاران ترس از تحمیل مجازات از سوی امریکا را دارند و در این باره به منظور سرمایه گذاری در ایران از خود تردید و احتیاط نشان می دهند. نرخ بیکاری در سال مالی گذشته به میزان ۱۲.۴ درصد بوده است و با توجه به گزارش مرکز امار ایران تا ۱۴ درصد رسیده است».
این خبرگزاری اشاره می کند که روحانی قادر به حفظ قدرت انتخاباتی خود بوده است با این حال، به ویژه در میان طیف بزرگی از جوانان راي دهنده شهری چشم انداز امیدوارکننده ای برای افزایش ازادی های اجتماعی و ازادی در زندگی شخصی وجود ندارد.
رویترز اشاره می کند با این حال،‌ روحانی برای عمل به وعده انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی خود سال گذشته از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد که در آن به موضوعاتی چون لزوم حفاظت از ازادی بیان، بهبود دسترسی به اینترنت و محافظت از حریم خصوصی شهروندان اشاره شده بود. با این حال، منتقدان می گویند که دولت قادر به اجرای مفاد این منشور نیست چرا که با سد قوه قضاییه و مخالفت آن نهاد مواجه می شود.
این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که میانه روها و برخی از محافظه کاران بانفوذ از جمله علی لاریجانی رییس مجلس از نامزدی روحاني حمایت کرده اند در حالی که رئیسی به عنوان اصلی ترین رقیب محافظه کار او باقی مانده است.
این خبرگزاری اشاره می کند که تحلیلگران معتقدند که اواصلی ترین چالش برای روحانی خواهد بود.






تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن