تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798248412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد کتاب‌فروش گردشگر در همدان/ عرضه «فضیلت» و «آگاهی»!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهدکتاب‌فروش گردشگر در همدان/ عرضه «فضیلت» و «آگاهی»!
خبرگزاری فارس: کتاب‌فروش گردشگر در همدان/ عرضه «فضیلت» و «آگاهی»!
این روزها همدان میزبان کتابفروشی سیاری است که از مشهد مقدس راهی همدان شده تا به مردم «فضیلت» و «آگاهی» عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، گلایه از پایین بودن زمان مطالعه در ایران و به تبع آن استان همدان موضوع تازه‌ای نیست و یک درد قدیمی است که البته کهنه نمی‌شود و همیشه سر آن باز است. بیشتر اتفاقات روزانه در اجتماع نیز حکم همان نمکی را می‌کند که یک زخم را تحریک می‌کند. در این میان اقدام سازنده‌ای توسط دولت و مسؤولان هم رخ نداده و هر روز نیز شاهد افزایش سرسام‌آور کتاب و قیمت تمام شده چاپ آن هستیم به طوری که تیراژ پرفروش‌ترین کتاب به 2 هزار نسخه می‌رسد. اتفاقی که برخی از اوقات می‌افتد و موجب امیدواری می‌شود، خلاقیت‌هایی است که اهل کتاب به خرج می‌دهند. این روزها استان همدان میزبان یک کتاب‌فروشی سیار است که از حرم طلایی ضامن آهو راهی شده است و یک وانت معمولی را به کتاب‌فروشی تبدیل کرده تا شاید در افزایش مطالعه افراد جامعه تأثیرگذار باشد و هزینه زندگی‌اش را فراهم کند و البته بدهی‌های خود را بپردازد. علی مهرآبادی که به گفته خودش تحصیلات حوزوی دارد، با فرزندانش راهی شهرهای مختلف شده و ضمن تحقق سخن "سفر باید کرد تا پخته شود خامی" فعالیت فرهنگی خود را با اهداف مالی و معنوی انجام دهد. در این سفرها او کارمندان ادارات دولتی را به عنوان جامعه هدف خود قرار داده و با معرفی کتاب‌های خود به آنها، سفارش گرفته و کتاب‌های خود را به فروش می‌رساند. در ادامه گفت‌وگوی فارس با این دوستدار کتاب را خواهیم خواند.

کتاب فروشی در شهرهای ایران این کتاب فروش سیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه 20 سال است مشغول به کتاب‌فروشی در استان‌های کشور است، اظهار کرد: چند سال اول را در مشهد مقدس به فعالیت می‌پرداختم و پس از بروز مشکلاتی، سفرهای خود به استان‌های دیگر را آغاز کردم. علی مهرآبادی با بیان اینکه کاسبی در مشهد مقدس رضایت‌بخش است، افزود: کتاب اطلاعات بی‌نظیری به مردم می‌دهد بنابراین ضمن آن که به دنبال انتقال این اطلاعات به سهم خودم به جامعه بودم، این راه را برای ثروتمند شدن برگزیدم. وی با اشاره به اینکه تابستان‌ها و ایام عید در زمان تعطیلی مدارس با برخی از بچه‌ها به فعالیت فرهنگی می‌پردازیم، تصریح کرد: به شهرهای مختلف سفر می‌کنیم به طوری که در عید به شهرهای جنوبی کشور رفتیم تا در گرمای این شهرها بتوانیم در فضاهای عمومی مستقر شویم. این فروشنده سیار کتاب با بیان اینکه تاکنون مسؤولان به این مهم توجه نکردند و حتی مکانی نیز برای ما در نظر نگرفتند، ادامه داد: کتاب‌فروشی سهم عمده‌ای در ارتقای آگاهی جامعه دارد اما مسؤولی از این اقدامات حمایت نمی‌کنند. وی با اشاره به اینکه مأموران سد معبر نیز در شهرهای مختلف با ما برخورد می‌کنند، خاطرنشان کرد: شهرهایی چون سمنان، دامغان، بجنورد و بندر لنگه استقبال خوبی از کتاب‌ها به عمل آوردند. مهرآبادی با بیان اینکه ما با ادارات همکاری می‌کنیم و کتاب‎های خود را به آنها معرفی می‌کنیم، گفت: بچه‌های ما کتاب‌ها را به کارمندان اداره‌های مختلف معرفی می‌کنند و سفارشات خود را می‌گیرند.

توقف حداکثر 4 روزه در هر شهر وی با تأکید بر اینکه از مشتریان گذری نیز استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: به هر یک از مشتریان با توجه به نوع علاقه و مطالعه آنان کتاب معرفی می‌کنیم. این فروشنده سیار کتاب با بیان اینکه چهار روز حضور را در همدان پیش‌بینی کردیم، افزود: حداکثر توقف ما در هر شهر چهار روز است و بیشتر از این مدت اغلب نیاز نیست. وی با بیان اینکه ماهانه درآمدی معادل 2 میلیون تومان به دست می‌آوریم، تصریح کرد: کتاب‌های خود را از انتشاراتی‌های مختلف در شهرهای چون تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و قم تهیه می‌کنیم.

استقبال مردم از کتاب‌های روانشناسی مهرآبادی با اشاره به اینکه بیشتر مردم از کتاب‌های روانشناسی استقبال می‌کنند، ادامه داد: استقبال مردم همدان تاکنون متوسط بوده، به طوری که مشتری رهگذری نداشتیم و مردم استقبال چندانی نکردند. وی با تأکید بر اینکه کتاب دوستی بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: سطح مطالعه مردم در کشور ما بسیار پایین است ، از سوی دیگر گوشی‌های تلفن همراه جوانان ما را از مطالعه دور کرده است. امید به زمین گذاشتن گوشی‌ و گرفتن کتاب! این فروشنده کتاب با بیان اینکه جوانان باید بدانند زمان هرگز تکرار نمی‌شود، گفت: امیدوارم مردم این گوشی‌های تلفن همراه را زمین بگذارند و به مطالعه کتاب بپردازند. وی با بیان اینکه راهنمایی و رانندگی اجازه درج تبلیغ بر روی خودرو حامل کتاب‎ها را نمی‌دهد، اظهار کرد: اگر این امکانات فراهم می‌شد، امکان داشت استقبال بیشتری صورت گیرد. مهرآبادی تأکید کرد: همانطور که یک کتاب مسیر زندگی من را تغییر داد امیداورم با این کار باعث شوم که افراد دیگری نیز به این تغییر مسیر دست یابند. وی با اشاره به اینکه تحصیلات حوزوی داریم، بیان کرد: امیدواریم که مردم بتوانند از ثمرات زندگی خود به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/89033/ق30

95/04/31 :: 10:58





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن