تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798207502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه سبک وزنه بزنید چه سنگین، عضله می‌سازید!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: وب‌سایت تناسب اندام: با توجه به تحقیق جدیدی که توسط محققان دانشگاه مک مستر انجام شده است، زمانیکه شما تا نقطه خستگی وزنه بزنید، احتمالا عضله خواهید ساخت؛ حال چه آن وزنه سنگین باشد و چه سبک. برخلاف این باور که تنها وزنه‌های سنگین به شما کمک خواهند کرد که حجیم شوید، محققان دریافته‌اند که بلند کردن وزنه‌های سبک‌تر با تکرار بالا، همان اثرات را روی عضلات شما می‌گذارد.


چه سبک وزنه بزنید چه سنگین، عضله می‌سازید!



همه چیز به این مسئله مربوط می‌شود که شما در هر یک از این دو وضعیت، تا چه حدی به خودتان فشار می‌آورید. استوارت فیلیپس، استاد بخش حرکت شناسی در دانشگاه مک مستر و نویسنده ارشد این تحقیق در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: در اینجا، خستگی یک اکولایزر (برابر کننده) مهم است. اگر تا حد خستگی وزنه بزنید، فرقی نمی‌کند که وزنه‌ها سنگین باشند یا سبک.

محققان در این مطالعه، دو گروه از وزنه برداران مرد با تجربه را، که در یک برنامه ۱۲ هفته‌ای تمرین با وزنه برای کل بدن شرکت می‌کردند، گرد هم آوردند. گروه اول از مردان، با وزنه‌های سبکتر که تا ۵۰ درصد حداکثر قدرتشان بود، در ست‌هایی با ۲۰ تا ۲۵ تکرار تمرین کردند. گروه دوم، با وزنه‌های سنگین‌تر تا ۹۰ درصد حداکثر قدرتشان در ست‌هایی با ۸ تا ۱۲ تکرار تمرین کردند. محققان از هر دو گروه خواستند تا رسیدن به نقطه خستگی، وزنه بزنند.

سپس، نمونه‌هایی از عضله و خون برای اندازه گیری توده عضلانی و اندازه فیبر عضلانی جمع آوری کردند، و متوجه شدند که این اندازه‌ها در هر دو گروه برابر بودند. محققان نتیجه گرفتند که: افزایش در توده خالص بدنی (بعنوان یک مقیاس غیر مستقیم از توده عضلانی) و CSA فیبر عضلانی (بعنوان یک مقیاس مستقیم از ناحیه عضلانی) در هر دو گروه (با تعداد تکرارهای بالا یا پایین) با هیچ تفاوتی بین گروه‌ها رخ داده است!

عمدتا اعتقاد عموم بر این است که فیبرهای عضلانی در صورتیکه با وزنه‌های سنگین تمرین کنید حجیم‌تر می‌شوند، در حالیکه بلند کردن وزنه‌های سبک‌تر برای یک دوره طولانی همان تاثیر را نخواهد داشت. اما آخرین تحقیقات، این باور غلط را رد کرده‌اند.

اما این نتایج بدست آمده برای یک فرد آماتور به چه معناست؟

مردم، بویژه زنانی که می‌خواهند اندام ظریف و باریکشان را حفظ کنند، اغلب بمنظور جلوگیری از حجیم شدن، از وزنه زدن اجتناب می‌کنند. اما این تحقیق دریافت که برخلاف باورهای گذشته، رشد عضله و قدرت این شرکت کنندگان، اصلا ارتباطی با تستوسترون یا هورمون رشد دیگری نداشت. و در واقع وزنه زدن، چه سنگین و چه سبک، می‌تواند یک اثر مفید و محافظت کننده روی سلامت کلی داشته باشد.

علاوه بر عضله سازی که می‌تواند از استخوان‌ها و مفاصل شما محافظت کرده و همچنین استقامت را بهبود ببخشد، وزنه برداری حتی می‌تواند حافظه شما را نیز تقویت کند. وزنه زدن، سرعت سوخت و ساز را نیز در زنان افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کند.

فیلیپس در بیانیه مطبوعاتی گفت: در نقطه‌ی خستگی، هر دو گروه تلاش کرده بودند که فیبرهای عضلانی‌شان را تا حداکثر مقدار ممکن برای تولید نیرو فعال کنند. برای افرادی که می‌خواهند قوی‌تر شوند، ما نشان داده ایم که شما می‌توانید مدتی از تمرین با وزنه‌های سنگین فاصله بگیرید و توده و حجم عضلانی‌تان را نیز از دست ندهید. همچنین این دستاورد، یک انتخاب جدید است که می‌تواند برای توده مردم جذاب باشد، و آنها را بر آن دارد کاری را آغاز کنند که باید برای سلامتشان انجام دهند.




۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن