محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826191773
فلسطين در چشمانداز امام خمينى(ره) (2)
واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
فلسطين در چشمانداز امام خمينى(ره) (2) تاكيد امام بر قيام و مبارزه عليه حكومتها بعنوان راه نجات فلسطينامام خمينى كرارا در مواضع و بيانات خويش، علاوه بر تاكيد بر اتحاد و تمسك به اسلام و بازگشتبه ارزشهاى اسلامى قيام عليه حكومتها را در ممالك اسلامى يكى از مقدمات واجب براى نجات فلسطين مى داند زيرا حكومتهاى استبدادى به دليل فقدان پايگاه داخلى، براى حفظ خود در برابر نارضايتىها و مخالفتهاى داخلى نياز به حمايتخارجى دارند و بدينسان ميان استبداد و استعمار اتحاد بوجود مىآيد. طبيعى است كه مبارزه با استبداد داخلى مقدم بر مبارزه با استعمار خارجى است زيرا مادامى كه دشمن در خانه است، مبارزه در جبهه خارجى بى ثمر خواهد بود. براى مبارزه با استعمار نخستبايد پايگاه هاى داخلى آن يعنى استبداد و حكومتهاى وابسته و سرمايههاى وابسته و پايگاههاى اقتصاديش را از ميان برد به همين دليل از ديدگاه امام خمينى ، سرنگونى حكومتهاى وابسته و مسلط بر ممالك اسلامى، فورى ترين راه نجات فلسطين است. همانطور كه گفته شد، از راههاى اساسى مبارزه با اسرائيل و حاميان قدرتمند غربى آن، تحريم اقتصادى و نفتى بود اما اين واقعه محتمل بود كه فقط با تحمل رياضت اقتصادى خاتمه نيابد و غرب براى نجات خويش دستبه تهاجم به منابع نفتى خاورميانه و اشغال آنها بزند. اگرچه نظام دو قطبى جهان و وجود ابرقدرت شوروى در همسايگى كشورهاى اسلامى سبب خوددارى غرب از چنين اقدامى مىگرديد زيرا قهرا پاى روسها را به ميدان جنگ مى كشيد و جنگ جهانى سوم را شعلهور مى ساخت كه در آن صورت اثرى از حيات روى كره زمين نمىماند و از طرفى هرگونه درگيرى امريكا و غرب با كشورهاى نفتخيز منطقه خاورميانه، نتيجه اش گسترش بيشتر نفوذ شوروى در اين كشورها مىشد و سرنوشت امروز جهان بگونهاى ديگر بود و غرب نيز به دليل فقدان نفت در جنگ با كشورهاى نفتخيز تاب مقاومت نمىآورد اما مهمتر از همه اين موارد آن بود كه در برابر سلاحهاى مدرن و تجهيزات پيشرفته كشورهاى غربى، جهان سومىها فقط با تكيه بر امواج انسانى مومن و فداكارى كه به فرماندهى حكومتهاى خويش اعتماد دارند و با استفاده از روش جنگهاى چريكى مى توانستند وارد هماوردى با غرب شوند كه اين امر به دلايل مختلف بعيد مىنمود زيرا هم حكومتها به دليل غير مردمى بودن قدرت بسيج امواج انسانى مومن را نداشتند و هم به دليل ماهيت وابسته عدهاى از آن ها، به سادگى، تودههاى مردم وجه المصالحه قرار مىگرفتند، چه اساسا برخى از اين حكومتها با كمك امريكا و انگليس به قدرت رسيده بودند. به همين دليل امام خمينى علاوه بر راه تحريم نفتى، سرنگونى رژيمهاى وابسته و غير مردمى منطقه توسط مردم آن كشورها را اصلى ترين و مقدم ترين راه مىدانستند: "مشكل مسلمين، حكومتهاى مسلمين است. اين حكومتها هستند كه اين مسلمين را به اين روزانداختهاند ملتها مشكل مسلمين نيستند. اين حكومتها هستند كه بواسطه روابطشان با ابرقدرتها و سرسپردگى شان با ابرقدرتهاى چپ و راست، مشكلات را براى ما و مسلمين ايجاد كردهاند مشكل مسلمين فقط قدس نيست، اين يكى از مشكلاتى است كه مسلمين دارند.افغانستان مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ پاكستان مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ تركيه مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ مصر مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ عراق مگر از مشكلات مسلمين نيست؟ بايد ما تحليل كنيم كه مشكلى كه در همه اقطار مسلمين هست از كجا پيدا شده است و راه حلش چيست؟ چرا مسلمين در همه جاى دنيا تحت فشار حكومتها و ابرقدرتها هستند و راه حل اين مسئله چيست؟ تا اينكه هم رمز پيروزى بر همه مشكلات بدستبيايد و هم قدس و افغان و ساير بلاد مسلمين آزاد بشوند. مشكل مسلمين حكومتهاى مسلمين است اين حكومتها هستند كه مسلمين را به اين روز رساندهاند، ملتها مشكل مسلمين نيستند، ملتها با آن فطرت ذاتى كه دارند مىتوانند مسائل را حل كنند لكن مشكل، دولتها هستند شما سرتاسر ممالك اسلامى را وقتى كه ملاحظه كنيد كم جايى را مىتوانيد پيدا بكنيد كه مشكلاتشان بواسطه حكومت هايشان ايجاد نشده. اينحكومتها هستند كه بواسطه روابطشان با ابرقدرتها و سرسپردگىشان با ابرقدرتهاى چپ و راست مشكلات را براى ما و همه مسلمين ايجاد كردهاند اگر اين مشكل از پيش پاى مسلمين برداشته بشود، مسلمين به آمال خودشان خواهند رسيد و راه حلش با دست ملت هاست." (10) افشاى مكرر نقشه اسرائيل بزرگ از نيل تا فرات: دلايل مختلف نشان مىداد كه مرزهاى جغرافيايى اسرائيل محدود به اراضى اشغال شده فلسطين نخواهد ماند: الف: از يك سو شعار اصلى پارلمان اسرائيل كه برگرفته از كتاب تورات است اين بود كه "اسرائيل، مرزهاى تو از نيل تا فرات است" و اين شعار در دوران ضعف و نوپايى اسرائيل كه اشغالگران از جمعيت و قدرتاندكى در برابر دنياى اسلام برخوردار بودند مطرح مىشد و بديهى است كه به هنگام قدرت آن را عملى سازند. ب: صهيونيستها نژادپرستبودند و نژاد خود را برترين نژادها و بنى اسرائيل را فرزندان خدا مىدانستند كه بايد حكومت جهان را به دست گيرند و دست كم زمانى كه قدرت آن را ندارند از نيل تا فرات را به دلايل مذهبى خود، از آن خويش مىدانستند. همين عقايد و روحيات يكى از دلايل رواج جهودكشى بود بطورى كه حكومت تزارى روسيه آنان را قلع و قمع مىكرد و هيتلر بعنوان نژادپرست ديگرى كه اين گروه را رقيب خويش مىديد، براى براندازى نسل يهود و بنى اسرائيل آنان را فوج فوج به هلاكت مىرساند. ج: دنياى غرب با آينده نگرى كه داشت نيازمند تسلط پايدار بر سرزمينهاى طلاى سياه (نفت) و معادن عظيم ديگر در خاورميانه و قبضه كردن بازار مصرف آن بود و اسرائيل وسيله مناسبى براى تحقق اين رويا بود. اما اين كار نياز به زمانى طولانى و زمينه سازيهائى ماهرانه داشت. اسرائيل همواره يكى از مهمترين عوامل ناامنى منطقه بود كه اعراب و مسلمانان همواره ناچار ازتجهيز و تسليح خويش براى حفظ امنيت ملى بودند و همين امر خاورميانه را به زرادخانه امريكا و غرب تبديل كرد و از اين رهگذر ميلياردها دلار را به جيب سرمايهداران و دولتهاى غربى سرازير ساخت. د: تجربه تحميل يك اقليت كوچك يهودى بعنوان حكومت اسرائيل، بر اكثريت اعراب و مسلمانان ساكن فلسطين نشان داد كه تكرار اين تجربه در ساير ممالك عربى هم امكانپذير است. بخصوص وقتى كه اعراب در جنگ با اسرائيل شكستخوردند اميد به تحقق اسرائيل بزرگ و تكرار آن تجربه بيشتر شد. امام خمينى كرارا به هدف و نقشه اسرائيل بزرگ در سخنان خويش اشاره داشته است. از جمله مىگويد: "اين مهره دومى كه حالا آمده است، اسحاق شاميرى كه الان آمده است و مى خواهد نخست وزير بشود از اول برنامه خودش را گفته است. از اول گفته است كه اسرائيل بزرگ بايد تحقق پيدا كند - بايد فلسطين به كلى از بين برود. تمام جاهايى كه دست اسرائيل است اينها لاينفك از اسرائيل است، اسرائيل بزرگ يعنى از نيل تا فرات، يعنى تمام منطقهاى كه عرب نشين است، حجازهم جز اين بايد باشد، مصر هم جزو اين است و اينها (دولتهاى عربى) نشستهاند آنجا دارند تماشا مىكنند و عده كثيرشان هم همراهى مىكنند و اسرائيل را مىخواهند (به رسميت) بشناسند" (11) امام خمينى معتقد بود كه اهداف نهائى اسرائيل حتى فراتر از نيل تا فرات است و آنان حتى درانديشه تسلط بر ايران هم بودهاند زيرا صهيونيستها سالها پيش از اشغال فلسطين و تشكيل دادن حكومت درانديشه كودتا در ايران بودهاند: "عمال اسرائيل در ايران (در زمان محمد رضا شاه پهلوى) هر جا انگشت مىگذارى مىبينى كه يكى از اينها در مراكز حساس، مراكز خطرناك، والله مراكز خطرناك براى تاج اين آقا (شاه)، ملتفت نيستند اينها، اينها (يهودى ها)، آنها بودند كه در شميران توطئه كردند ناصرالدين شاه را بكشند، مملكت ايران را قبضه كنند شما تاريخ را نگاه كنيد، تاريخ كه مىدانيد، در نياوران توطئه كردند، در نياوران چند نفر رفتند ناصرالدين شاه را ترور كنند و يك عده هم در تهران بودند كه حكومت را قبضه كنند. اينها حكومت را از خودشان مىدانند، اينها در كتاب هاشان نوشتهاند، در مقالاتشان نوشتند حكومت مال ماست، بايد ما يك سلطنت جديدى بوجود آوريم" (12) مسئله يهود و صهيونيزم جداست: رفتار بنى اسرائيل با حضرت موسى (علیه السّلام)، نشان مىدهد كه آنان به پيشوا و پيامبر خويش هم جفا نمودند و در خلال مدت 40 روز غيبت موسى (علیه السّلام) مجددا به بت پرستى گراييدند و 40 سال قوم بنى اسرائيل بخاطر اين عمل آواره شدند. تاريخ نشان مىدهد كه از سرسخت ترين و خطرناك ترين دشمنان پيامبر اسلام، قوم يهود بودند كه نه تنها نبوت او را انكار مىكردند كه براى نابودى او و يا شكست دادن حكومت نوپاى پيامبر در برابر مشركين توطئه مىكردند اما در يهوديان، در همان روزگار نيز دو گروه مشاهده مىشدند. عدهاى با پيامبر اسلام دشمنى مىكردند و گروهى نيز خواستار همزيستى مسالمت آميز و انجام مناسك همزيستى خويش بودند تا قرنها پس از ظهور اسلام، يهوديان به استناد روش تسامح و مداراى پيامبر با پيروان مذاهب گوناگون (كه تا وقتى توطئه نمى كردند آزاد بودند) با مسلمانان در كنار هم زندگى مىكردند.وقتى عمربن خطاب با مركب و لباسى ساده پس از چند ماه محاصره اورشليم وارد اين شهر شد برخلاف انتظار يهوديان با آنان به نيكى رفتار كرد و يهوديان، قرنها با مسلمانان در كنار هم مىزيستند و اما افراطيون و نژادپرستان يهودى در امتداد خط همان نياكان خويش كه موجب آوارگى قوم موسى شدند و بعدها فتواى قتل حضرت عيسى (علیه السّلام) را دادند و با مذهب مسيح به جدال برخاستند و با پيامبر اسلام نيز دشمنى مى كردند، درانديشه تحقق روياى باستانى اسرائيل بزرگ افتادند. صهيونيستها ادامه همان خطى بودند كه حسابشان را بايد از يهود جدا ساخت.يهوديانى كه مىخواستند مذهبى باشند و خود را آلوده به بازىهاى سياسى نكنند از آغاز نهضت صهيونى بويژه در امريكا و اروپا، مخالفتخويش را با آن اعلام كردند و در مواردى سازمانهاى مختلف يهودى دستبه مبارزه با صهيونيزم زدند. پس از انقلاب اسلامى ايران، اگرچه تفكيك روشنى در اين مورد بعمل نيامد و يهوديان زيادى بودند كه از عدم مرزبندى دقيق ميان يهود و صهيونيزم و يك كاسه كردن آنها كدورت خاطر داشتند اما شواهدى از سخنان امام خمينى دال بر اين مرزبندى وجود دارد: "ما حساب جامعه يهود را از حساب صهيونيستها جدا مىدانيم، آنها (صهيونيست ها) اهل مذهب نيستند، و قيام بر ضد مستكبرين، طريقه حضرت موسى سلام الله عليه بوده و اين درستبرخلاف صهيونيست هاستحساب جامعه يهود غير از حساب جامعه صهيونيست است و ما با آنها مخالف هستيم و مخالفت ما براى اين است كه آنها با همه اديان مخالف هستند، آنها يهودى هستند، آنها مردمى سياسى هستند كه به اسم يهود كارهايى مىكنند و يهودىها هم ازآنها متنفر هستند و همه انسانها بايد از آنها متنفر باشند" (13) صهيونيزم يك پديده سياسى با آرمانهاى جاه طلبانه، نژادپرستانه و استعمارگرانه است كه زير پوشش مذهب يهود، جلوه مذهبى به خود مىگيرد و بعنوان ناجى قوم يهود خواسته است اين ملت را زير چتر خويش جمع كند. مسئله اصلى صهيونيزم، اسلام است: همانطور كه در تاريخ صدر اسلام مشهود است، افراطيون و نژادپرستان بنى اسرائيل و يهود، عليرغم سياست مدارا از سوى حكومت پيامبر و آزادى آنان در اعمال و مناسك مذهبى خويش، دستبه فتنه گرى و بستن پيمان با دشمنان خارجى مىزدند و حتى اقدام به ترور پيامبر اكرم نمودند اما ناكام ماندند. رويه دشمنى آنها با اسلام همواره ادامه داشت و در دهههاى اخير نيز به اشكال و طرق گوناگون در تخريب ا سلام كوشيدهاند و براى تحريف كتاب آسمانى مسلمانان و احكام دينى آنها نيز به ترفندهاى گوناگونى متوسل شدهاند كه امام خمينى به نمونهاى از آن اشاره دارد: "اين اسرائيلى كه همين چند وقت پيش از اين، همين اخيرا به قرآن كريم نسبت داد به اينكه جنايتبعضى از امراض در آلمان گردن قرآن استبراى اينكه قرآن دستور داده است، در سوره پنجم آيه ششم دستور داده است كه مسلمين وقتى مستراح مىروند حق ندارند با صابون بعدش دستخودشان را بشويند .... از اين جهت ميكروب سرايت مىكند به دست و كذا. آن آيه ششم سوره پنجم چه است؟ آيه وضو است و آيه غسل است اين هم در آلمان يك بساطى درست كرد اين مطلب، آن طورى كه نوشتند به بهدارى ها، به چه و چه و اسرائيل نقل كرد اين مطلب را كه به قرآن يك همچنين نسبتى داده" (14) حفارى مسجدالاقصى قبله اول مسلمين و ويران كردن آن و كشتار جمعى مسلمانان، نمونهاى ديگر از دلايل دشمنى اسرائيل با اسلام و مسلمين است و مسلمانان در برابر اسرائيل بايد به اسلام و قرآن كه وجه مشترك همه مسلمانان است تمسك كنند. اسلام و اتحاد راه نجات فلسطين: امام خمينى همواره بازگشتبه اسلام و متحد شدن را شرط نجات فلسطين و جلوگيرى از اميال توسعه طلبانه صهيونيزم دانستهاند و همواره با تاكيد بر اينكه مسئله اصلى اسرائيل نابود كردن اسلام است، خواستار كنار گذاشتن اختلافات از جمله اختلافات مذهبى بود. اگرچه اكثريت اعراب و مسلمانان ساكن فلسطين، پيروان مذاهب اهل سنتبودند اما امام خمينى بعنوان يك فقيه و مرجع شيعه از هيچگونه حمايتى نسبتبه آنان فروگذار نمىكرد. اين رويه برخلاف كسانى بود كه چون اهل سنت را غاصب و كافر مىدانستند معتقد بودند كه سنىها دارند مجازات مىشوند و حمايت از فلسطين را به اين بهانه كه تقويت اهل سنت است تجويز نمىكردند. امام خمينى مسئله را نه در چارچوبهاى تنگ دعواى شيعه و سنى كه مربوط به كيان اسلام مىدانست و به همين رو، پيوسته شيعيان لبنان را در كمك به فلسطين تشويق مىساخت زيرا شيعيان لبنان در برابر اسرائيل هم سرنوشت هستند. امام خمينى حكمفرمايى يك عده قليلى صهيونيست را بر يك ميليارد مسلمان جهان ننگ و عار مىدانست و مىگفت: "چرا بايد يك كشورهايى كه داراى همه چيز هستند و داراى همه جور قدرت هستند اسرائيل با آن عده كم بيايد و به آنها اينطور حكمفرمايى كند؟ چرا بايد اينطور باشد؟ جز اين است كه ملتها از هم جدا و از دولتها جدا و دولتها از هم جدا و يك ميليارد جمعيت، يك ميليارد جمعيت مسلمين با همه تجهيزاتى كه دارند نشستهاند و اسرائيل آن جنايات را به لبنان مىكند و به فلسطين مىكند." (15) نه تنها كنار گذاشتن اختلافات مذهبى كه كنار گذاشتن اختلافات سياسى ميان دولتها و ملتها و متحد شدن عليه اسرائيل شرط ديگر نجات فلسطين و پاك كردن لكه ننگ سلطه يك عده قليل بر اراده يك ميليارد مسلمان جهان است و اين سخن معروف امام خمينى رهبر فقيد انقلاب اسلامى است كه اگر همه مسلمين جمع شوند و هر كدام يك سطل آب بريزند، اسرائيل را آب مىبرد: "براى من يك مطلب به شكل معماست و آن اين است كه همه دول اسلاميه و ملتهاى اسلام مىدانند كه درد چيست؟ مىدانند كه دست اجانب در بين است كه اينها را متفرق از هم بكنند، مىبينند كه با اين تفرقهها ضعف و نابودى نصيب آنان مىشود مىبينند كه يك دولت پوشالى اسرائيل در مقابل مسلمين ايستاده كه اگر مسلمين مجتمع بودند و هر كدام يك سطل آب مى ريختند او را سيل مىبرد، معذلك در مقابل او زبون هستند." (16) روز جهانى قدس روز بسيج مسلمانان عليه اسرائيل و امريكا: تجربه چند دهه اخير حاكى از آن است كه با يك گام عقب نشينى اعراب، اسرائيل چند گام به جلوبرمى داشت و از هنگامى كه طرحهاى سازش كارانه در اعراب وارد بورس ديپلماسى شد، اسرائيل جنوب لبنان را اشغال كرد و وقتى طرحهاى سازشكارانه فهد و فاس وطائف هم به كمپ ديويد افزوده شد ضعف اعراب و عدم تصميم دولتهاى وابسته و مرتجع عربى براى مبارزه با اسرائيل به نمايش در آمد و اسر ائيل نيز از همين ضعفها و فرصتها بهرهگيرى كرد و گامهاى ديگر را برداشت از جمله آنكه، عليرغم مخالفتهاى وسيع، پس از مدتها تلاش، پايتختخود را به قدس انتقال داد كه فقط با مخالفتهاى زبانى دولتهاى عربى و اسلامى مواجه گرديد. امام خمينى در مقابل اين عقب نشينى ها، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را روز قدس اعلام كرد. در اين روز اجتماع مسلمانان در فضايى روحانى، زمينه بسيار مناسبى براى طرح همزمان مسئله فلسطين در جهان اسلام است. اعلام روز قدس حركتى بود در مقابل يهودى كردن بيت المقدس، سازشكارىهاى اعراب و پيشروىهاى اسرائيل. روز قدس حركتى بود در راستاى استراتژى اتحاد مسلمين و روز قدس بستر خيزش امواج انسانى و احياى وسيع مسئله قدس و بيدارى مسلمين بود. چون حكومتها در خط امتيازدهى پى در پى به اسرائيل افتاده بودند، روز قدس عامل توقف اين روند و روزى بود كه ملتها را نيز وارد معادله سرنوشتساز قدس مىساخت. "مسلمانان ننشينند كه حكومت هايشان برايشان عمل بكنند و اسلام را از دست صهيونيزم نجات بدهند ننشينند كه سازمانهاى بين المللى براى آنها كار بكنند، ملتها خودشان قيام كنند و حكومتهاى خودشان را وادار كنند در مقابل اسرائيل بايستند و اكتفا نكنند به محكوم كردن" (17) "من از عموم مسلمانان جهان و دولتهاى اسلامى مىخواهم كه براى كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن، به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت مىكنم، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مىتواند تعيين كننده سرنوشت فلسطين نيز باشد بعنوان روز قدس انتخاب و طى مراسمى همبستگى بين المللى مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونى مسلمانان اعلام نمايند." (18) امام خمينى مىگفتند اگر يك ميليارد جمعيت مسلمانان مجتمع شوند و هر كدام يك سطل آب بريزند اسرائيل را آب مىبرد و روز قدس مقدمهاى بود براى به راهانداختن راهپيمايىها و تظاهرات همزمان مسلمانان جهان و راهاندازى امواج انسانى عليه اسرائيل و براى نجات فلسطين. پي نوشت:10- صحيفه نور، جلد 12، ص 278، سخنان مورخ 18/5/1359. 11- صحيفه نور، جلد 18، ص 98، سخنان مورخ 15/6/1362. 12- صحيفه نور، جلد، ص 96، سخنان مورخ 18/6/1343. 13- صحيفه نور، جلد 6، ص 163، سخنان مورخ 24/2/1358 امام خمينى در جمع نمايندگان كليمى. 14- صحيفه نور، جلد1، ص 172، سخنان مورخ 6/3/1350. 15- صحيفه نور، جلد 10، ص 93، سخنان مورخ 10/8/1358. 16- صحيفه نور، جلد 8، ص 235، سخنان مورخ 25/5/1358. 17- صحيفه نور، ج 15، ص 262، سخنان امام خمينى در تاريخ 25/9/1360. 18- صحيفه نور، ج 8 ، ص 229، پيام امام به مسلمانان جهان و اعلام روز قدس در 16/5/1358. منبع: http://www.imam-khomeini.com/خ
#دین و اندیشه#
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]
صفحات پیشنهادی
فلسطين در چشمانداز امام خمينى(ره) (2)
فلسطين در چشمانداز امام خمينى(ره) (2) تاكيد امام بر قيام و مبارزه عليه حكومتها بعنوان راه نجات فلسطينامام خمينى كرارا در مواضع و بيانات خويش، علاوه بر تاكيد بر ...
فلسطين در چشمانداز امام خمينى(ره) (2) تاكيد امام بر قيام و مبارزه عليه حكومتها بعنوان راه نجات فلسطينامام خمينى كرارا در مواضع و بيانات خويش، علاوه بر تاكيد بر ...
امام خميني (ره) با اتكا به قدرت الهي و پشتيباني مردم، جهاني شد
امام خميني (ره) با اتكا به قدرت الهي و پشتيباني مردم، جهاني شد-حجت الاسلام مراد نورايي ... 2 ژوئن 2008 – آرمان فلسطين هرگز از خاطره جهانيان محو نخواهد شد و حل موضوع فلسطين به همت و . ... عمق استراتژيك جمهوري اسلامي ايران با نگاه به چشم انداز بيست .
امام خميني (ره) با اتكا به قدرت الهي و پشتيباني مردم، جهاني شد-حجت الاسلام مراد نورايي ... 2 ژوئن 2008 – آرمان فلسطين هرگز از خاطره جهانيان محو نخواهد شد و حل موضوع فلسطين به همت و . ... عمق استراتژيك جمهوري اسلامي ايران با نگاه به چشم انداز بيست .
گزارش حيات از عملكرد كميته امداد امام خميني(ره) درسي امين سالگرد - واضح
گزارش حيات از عملكرد كميته امداد امام خميني(ره) درسي امين سالگرد تاسيس ... 12/1 ميليون خانوار با جمعيت 97/2 ميليون نفر به صورت دائمي و حدود 3 ميليون نفر به صورت ... سند چشم انداز 20 ساله امداد به عنوان منشور حركت جمعي بلند مدت در جهت رسيدن به حيات ... تداوم رژيم صهيونيستي حتي در يك وجب از فلسطين يعني توهين و تهديد ملت ها.
گزارش حيات از عملكرد كميته امداد امام خميني(ره) درسي امين سالگرد تاسيس ... 12/1 ميليون خانوار با جمعيت 97/2 ميليون نفر به صورت دائمي و حدود 3 ميليون نفر به صورت ... سند چشم انداز 20 ساله امداد به عنوان منشور حركت جمعي بلند مدت در جهت رسيدن به حيات ... تداوم رژيم صهيونيستي حتي در يك وجب از فلسطين يعني توهين و تهديد ملت ها.
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري حمايت از مظلوم از جمله سفارشهاي ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
امام خميني و مباني حمايت از فلسطين 2 نويسنده:سيدمهدي موسوي كاشمري حمايت از مظلوم از جمله سفارشهاي ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
امام خمینی(ره) در عرصه تحولات فرهنگی - سیاسی جهان
امام خمینی(ره) در عرصه تحولات فرهنگی - سیاسی جهان-وبلاگ > دربندی، محمدرضا - پانزدهم خرداد، دو ... اولین واقعه، در سال 1342 شمسی اتفاق افتاد که در این روز امام خمینی طی یک سخنرانی تاریخی ... 2 ـ نشان دادن توخالی و پوشالی بودن قدرت های بزرگامام با انقلاب خود علیه شاه و پیروزی در ... چشم انداز فرهنگي ايران در افق 1404 تصويب شد ...
امام خمینی(ره) در عرصه تحولات فرهنگی - سیاسی جهان-وبلاگ > دربندی، محمدرضا - پانزدهم خرداد، دو ... اولین واقعه، در سال 1342 شمسی اتفاق افتاد که در این روز امام خمینی طی یک سخنرانی تاریخی ... 2 ـ نشان دادن توخالی و پوشالی بودن قدرت های بزرگامام با انقلاب خود علیه شاه و پیروزی در ... چشم انداز فرهنگي ايران در افق 1404 تصويب شد ...
انديشه هاي امام خميني(ره) نياز به بازخواني است
انديشه هاي امام خميني(ره) نياز به بازخواني است-به گزارش خبرنگار ايرنا سيدجعفر طباطبايي روز ... ك/2 7103/646 ... ۱۹سال پس از فراق يار بازخواني انديشههاي امام خميني(ره) درموضوع فلسطين . ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
انديشه هاي امام خميني(ره) نياز به بازخواني است-به گزارش خبرنگار ايرنا سيدجعفر طباطبايي روز ... ك/2 7103/646 ... ۱۹سال پس از فراق يار بازخواني انديشههاي امام خميني(ره) درموضوع فلسطين . ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
يك صاحب نظر آذري : شخصيت امام خميني (ره ) نعمت الهي براي ...
وي افزود: امام خميني (ره ) نيز با پيش گرفتن راه پيامبر اكرم (ص ) و اهل بيت به دفاع از حقوق مستضعفان جهان برخاست . ... به پايمالي حقوق مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله در فلسطين نميشد و امام خميني (ره ) اين مهم را در جهان مطرح كرد. ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي . ... 14 خرداد 1368 به روايت تصوير (2).
وي افزود: امام خميني (ره ) نيز با پيش گرفتن راه پيامبر اكرم (ص ) و اهل بيت به دفاع از حقوق مستضعفان جهان برخاست . ... به پايمالي حقوق مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله در فلسطين نميشد و امام خميني (ره ) اين مهم را در جهان مطرح كرد. ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي . ... 14 خرداد 1368 به روايت تصوير (2).
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائياناز ديدگاه امام خميني(ره)
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائياناز ديدگاه امام خميني(ره)-وحدت اسلامى ومبارزه با بهائياناز ديدگاه امام خميني(ره) -5 مذهب سازي: از جمله اهداف دشمن در راه استعمار كشورها، سوء استفاده از اعتقادات ... و در سالهاى سلطه انگليس بر مصر و فلسطين تصميم گرفت همراه ابن اصدق (از عناصر شاخص ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
وحدت اسلامى ومبارزه با بهائياناز ديدگاه امام خميني(ره)-وحدت اسلامى ومبارزه با بهائياناز ديدگاه امام خميني(ره) -5 مذهب سازي: از جمله اهداف دشمن در راه استعمار كشورها، سوء استفاده از اعتقادات ... و در سالهاى سلطه انگليس بر مصر و فلسطين تصميم گرفت همراه ابن اصدق (از عناصر شاخص ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
استاد دانشگاه: دنيا تحت تاثير فرهنگ امام خميني (ره) قرار دارد
استاد دانشگاه: دنيا تحت تاثير فرهنگ امام خميني (ره) قرار دارد-خداداد حيدري ... به گفته ي حيدري، امام خميني (ره) زنده است و انديشه هايش در دنيا جاري است و همه آزاديخواهان چشم به ... 2 ژوئن 2008 – با تدبير امام خميني(ره) جمعيت سه ميليوني فلسطين به اجتماع يك . ... آموزش وپرورش زنجان دربخش دانش آموزي5/8درصد ازسندچشم انداز فاصله دارد ...
استاد دانشگاه: دنيا تحت تاثير فرهنگ امام خميني (ره) قرار دارد-خداداد حيدري ... به گفته ي حيدري، امام خميني (ره) زنده است و انديشه هايش در دنيا جاري است و همه آزاديخواهان چشم به ... 2 ژوئن 2008 – با تدبير امام خميني(ره) جمعيت سه ميليوني فلسطين به اجتماع يك . ... آموزش وپرورش زنجان دربخش دانش آموزي5/8درصد ازسندچشم انداز فاصله دارد ...
امام خميني (ره) همواره بر وحدت اسلامي بين ملت ها تاكيد داشتند
امام خميني (ره) همواره بر وحدت اسلامي بين ملت ها تاكيد داشتند-حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين ... رژيم نژاد پرست صهيونيست در سركوب انتفاضه فلسطين خاطرنشان كرد: نجات فلسطين و قبله اول ... 2 ژوئن 2008 – امام خميني(ره)محور وحدت مسلمانان-امام خميني(ره)محور وحدت مسلمانان . ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
امام خميني (ره) همواره بر وحدت اسلامي بين ملت ها تاكيد داشتند-حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين ... رژيم نژاد پرست صهيونيست در سركوب انتفاضه فلسطين خاطرنشان كرد: نجات فلسطين و قبله اول ... 2 ژوئن 2008 – امام خميني(ره)محور وحدت مسلمانان-امام خميني(ره)محور وحدت مسلمانان . ... قائم مقام وزير خبر داد:مهمترين محورهاي چشم انداز همكاري هاي .
-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها