محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842092956
لازمه نظریه پردازی تبحر در چندین رشته است
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست نقد آثار رحیمپور ازغدی/۲
لازمه نظریه پردازی تبحر در چندین رشته است
شناسهٔ خبر: 2512547 جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها
رحیم پور ازغدی در نشست «گفتوگو با اصحاب علوم اجتماعی» گفت: اگر کسی حرف مهمی را در علومانسانی میخواهد بزند باید در چندین رشته، تبحر داشته باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نشست از سلسله نشستهای تخصصی «گفتوگو با اصحاب علوم اجتماعی» با حضور استاد حسن رحیمپور ازغدی و دانشجویان و نخبگان علوم اجتماعی در سالن جلسات موسسه اشراق برگزار شد. «گفتوگو با اصحاب علوم اجتماعی» عنوان سلسله نشستهای تخصصی است که کارگروه علوم اجتماعی موسسه اشراق در آن به بررسی پروژه فکری و پژوهشی نخبگان علوم اجتماعی در ایران می پردازد.در این نشست، سه کتاب «عقلانیت؛ بحثی در مبانی جامعهشناسی توسعه»، «گفتوگوی انتقادی در علوم اجتماعی» و «علوم اجتماعی و رودربایستی عقلانیت» که توسط استاد ازغدی به رشته تحریر درآمده بود، مورد نقد و بررسی قرار گرفت. گزارش دوم این نشست از نظرتان می گذرد:در ادامه این نشست، حسن رحیمپور ازغدی ضمن تأکید بر لزوم چندوجهی بودن و گستره دانش اندیشمندان علوم اجتماعی افزود: اصلاً محال است که شما معرفتشناسی کار نکنید و بخواهید نظریات مارکس در فلسفه تاریخ را متوجه شوید. این دو حوزه به هم مربوط است. بزرگان شرق و غرب، دینی و ضد دینی، در کتابها یا مقالاتشان در معرفتشناسی، روانشناسی، اقتصاد، جامعهشناسی، حقوق، علوم سیاسی و ... سخن گفتهاند. حتی رماننویسان بزرگی که فلسفهای پشت رمانهایشان بوده است، در چند رشته آدمهای قویاند. از هوگو تا آندرهژید تا سارتر و راسل که رمان هم مینویسد، اینها آدمهای کمی نیستند. بعضی از اینها پدران فلسفههای مضاف در غرباند. نویسنده باید متفکر باشد. در هر کدام از رمانهای تولستوی – البته وی یک متفکر الهی است ودر آخر عمر هم مسلمان شده بود و وصیت هم کرد که به سبک مسلمانان دفنش کنند- میتوانید ببینید چقدر نظریات متعدد درحوزه فلسفه تعلیموتربیت، جامعهشناسی و روانشناسی و معرفتشناسی و … مطرح شده است. از این جهت است که میگویم اگر کسی حرف مهمی را در علومانسانی میخواهد بزند باید در چندین رشته، تبحر داشته باشد.وی بیان کرد: امروز یک دانشجوی دکتری حداکثر در طول تحصیل چند کتاب مطالعه میکند؟ فرض کنیم دانشجوی ما ۵۰ کتاب میخواند تا دکتری بگیرد که البته نمیخواند. تازه آن ۵۰ تا را هم درست نمیخواند! از اینها نظریهپرداز بیرون نمیآید. مدرک بیرون میآید!وی افزود: بنده معتقدم اگر کسی به صورت جدی میخواهد نظریهپردازی کند باید در هفت هشت رشته علوم انسانی، بین صد تا چهارصد کتاب بخواند و باید دقیق هم بخواند. یعنی از هیچ صفحهای بدون حاشیهزنی نباید عبور کند.وی بیان داشت: در علوم انسانی مزخرفات زیاد میتوان گفت ولی در علوم فنی و پزشکی بدین صورت نیست. اگر مهندس یا پزشک، خطایی کند ساختمانی پایین میآید و انسانی کشته میشود. علوم انسانی و علوم اجتماعی به نوعی محل کلاهبرداری است. البته در همین علوم عمیقترین و دقیقترین مباحث را میتوان مطرح کرد که سرنوشت جامعه را عوض کند.وی در ادامه افزود: یک مسأله دیگر هم در تبیین اینکه چرا ما باید در چندین رشته متخصص باشیم وجود دارد و آن اینکه مسأله مسلمانی ما این اقتضا را دارد. شما هر صفحهای از قرآن را باز کنید و به من اثبات کنید که مطالب آن صفحه به چند رشته از علوم انسانی مربوط نیست، بنده حرفم را پس میگیرم! ما در چارچوب دینی صحبت میکنیم که هزاران آیه و دهها هزار حدیث در زمینههای گوناگون علوم انسانی مطلب برای بیان و عرضه دارد. آیات و روایات ما اقیانوس عظمییاند از مهمترین گزارههای مبنایی در علوم انسانی و علوم اجتماعی! بنده ادعا دارم هیچ صفحهای از قرآن وجود ندارد که نتوان درباره یک گزاره از آن صدها پایاننامه نوشت! چطوری درباره یک پاراگراف از جملات جانلاک، که جزء واضحات هم هست، هزاران پایاننامه در دنیا نوشته شده است؟ کانت یک جزوه چند صفحهای دارد که تا همین الان درباره آن مقاله و کتاب مینویسند. خیلی از حرفهای اینها حرفهای متوسطی است ولی چون اینها گفتهاند روی آنها مقاله مینویسند. اگر نگویند این حرفها را چه کسی گفته، به سادگی از کنار آن رد میشوید. معروف است که میگویند ثروتمندان مرحوم میشوند و فقرا میمیرند! در این حوزه نیز همینطور است. مشاهیر حکمت میفرمایند و بقیه حرف خاصی ندارند. اما واقعاً این طور نیست! خیلی از حرفهای مهمی که بزرگان صاحب نام گفتهاند را اگر نگویید چه کسی گفته، یک جمله سطحی و معمولی به نظرمیرسد! ولی برای همین جملات معمولی چندین پایاننامه نوشته میشود!
وی افزود: من احترام میگذارم به احترامی که غرب برای بزرگانش قائل است! من احترام میگذارم به احترامی که آنها به خودشان میگذارند و خیلی دوست دارم توهین کنم به توهینی که ما به ذخائر فکری و معنویمان میکنیم! خیلی بیلیاقت هستیم!! کنار اقیانوس از تشنگی در حال مردن هستیم! یاد نگرفتیم در مورد آیات و روایات فکر کنیم.رحیم پور ازغدی بیان داشت: اگر بدون سوال به سراغ قرآن و حدیث بروید، مطلب گیرتان میآید اما اگر با سوال به سراغ آنها بروید، خواهید دید صد برابر مطلب گیرتان میآید. اگر هندسه و فلسفه اصلی دین و هدف را درست نشناسید، آن وقت احکام و عقاید و اخلاق به صورت تجزیهشده علیه هم معنا میشوند و علیه فلسفه دین به کار میروند. با این کارهای تکفیریها، جهاد معنای جنایت و شهادت معنای حماقت پیدا کرده است! همه چیز میتواند بهترین و بدترین معنا را بدهد. اگر شما هندسه درستی نداشته باشی، کنار این اقیانوس قرآن و حدیث از تشنگی میمیرید!در ادامه این نشست، دانشجویان علوم اجتماعی و حضار صاحب نظر به نقد کتب استاد رحیمپور پرداختند.یکی از حاضرین ضمن تشکر از بیانات استاد، در نقد کتب ایشان گفت: به نظر من آقای رحیمپور به همان راهی که آغاز کردند وفادار نماندند! به نظر من ایشان یک مقداری با غرب تعارف دارد و جدیتی که در ابتدا داشتند را امروز پیگیری نمیکنند و این تعارف کردن زمانی خطرناک میشود که کسانی که مخاطب ایشان هستند، این تعارفات را جدی بگیرند. پرسش این است که اگر پایهها و پیشفرضهای علوم اجتماعی سستاند، چرا جوامع غربی بر مبنای همین علوم اجتماعی و علوم سیاسی و علوم اقتصادی قابل توضیحاند؟ امروز مگر جامعه ما بر مبنای همین علوم قابل فهم نمیشود؟در ادامه یکی از دانشجویان مقطع دکتری به ارائه بحث خود پرداخت. وی خطاب به استاد ازغدی پرسید که سوال و پرسش اصلی و بنیادین شما که باعث حرکت کردن شما در این امور شده است چیست؟ بحث دیگر اینکه شما میگویید که خیلی از پیشفرضهای فلسفی غرب اثبات نشده است. اگر پیشفرضهای فلسفی وجود دارند پس اثبات نشده بودنشان کجاست و اگر اثبات هم نشده خوب دیگر این پیشفرضها فلسفی نیست. بالاخره یک وجه فلسفه، استدلال است. اگر اینها استلالی ندارند، موضوعیتی ندارد که بر سر این پیشفرضها بحث کنید. مبحث دیگر پیرامون شالودهشکنی و طرح تجزیه و تحلیل نظریات جهت ابهتشکنی و تقدسزدایی است. نکته این است که وقتی ما این کار را میکنیم چگونه امکان حفظ ساحت تقدس در دین باقی میماند؟ و آیا ساحت ندانسته و غیرقابل فهمی وجود دارد که ما به آن ایمان داریم؟ ساحتی هست که به آن معرفت نداشته باشیم ولی به آن ایمان داشته باشیم؟رحیم پور ازغدی در جواب سوال کنندگان پاسخ داد: یک وقت میگوییم استدلال، ایمانآور نیست و یک بار میگوییم ایمان به استدلال نیاز ندارد. اینها دو بحث است. یک متفکر اسلامی هیچگاه نمیگوید ایمان نیاز به استدلال ندارد اما این حرف که استدلال برای ایمانآوردن کافی نیست درست است، زیرا ایمان فقط علم نیست بلکه اراده هم هست. یعنی شما باید بدانی و بخواهی. این میشود ایمان. ما الان خیلی گذاره استدلالی در ذهنمان است ولی به آنها عمل نمیکنیم و آنها را مبنای زندگی قرار نمیدهیم. در تفکر اسلامی، ساحت قدسی که ارتباطی با ساحت فهم و عقل و معرفت نداشته باشد ما نداریم. اصلاً فرق اسلام با مسیحیت همین است. ساحت قدسی که مسیحیت و بودائیت میگوید غیر از ساحت قدسی است که اسلام میگوید. امر مقدس در تفکر مسیحی یعنی امری که قابل فهم نیست و باید پذیرفت. درباره امر مقدس در مسیحیت نباید استدلال کرد در حالی که در اسلام این طور نیست. حتی امثال کانت که آمدند گفتند که برای حفظ دین باید بگوییم عقل از دین جداست!وی افزود: ساحتی در دین اسلام نیست که ما نسبت به آن معرفت اجمالی و پایه نداشته باشیم اما ممکن است نسبت به ساحاتی معرفت مطلق نداشته باشیم. ما در اسلام ساحتی که هیچ استدلال و معرفتی نسبت به آن نداشته باشیم، نداریم. وقتی در قرآن بحث ایمان به غیب را مطرح میکند، این ایمان به غیب با امر غیرمعقول و خرافی فرق میکند. ایمان به غیب، پایه عقلانی دارد. بنده به هیچ امر متناقضی نمیتوانم ایمان بیاورم. این ایمان اسلامی است. اما در ایمان مسیحی، شما به امر متناقض باید ایمان بیاوری! یکی، یکی است و در عین حال سهتا است! مسیح انسان است و در عین حال خداست! در اسلام یک گزاره متناقض وجود ندارد که اسلام گفته باشد شما باید به آن ایمان بیاوری. حوزههایی از معرفت را ما عقلانی درک میکنیم، بخشی را با شهود و آن بخشی از معرفت که با نقل حاصل میشود، دفاع عقلانی دارد و معقول است. تعبد باید توجیه عقلانی داشته باشد. اصلاً خداوند در قرآن مجید همین را میگوید. قرآن میفرماید: إِنَّ الظَّنَّ لاَ یغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیئاً. به راستی که گمان و خیالات موهوم کسی را بی نیاز از حق نمی گرداند(سوره یونس- آیه ۱۰۸). یعنی حتی احتمال قوی هم انسان را از حق و یقین بینیاز نمیکند. البته آیات و روایات زیاد دیگری وجود دارد.وی در جواب سوال اولی که مطرح شده بود گفت: من هیچ جا نگفتم که کل علوم انسانی فریب و توطئه است. من هرگز یکجا نگفتم فیلسوفان و نظریهپردازان اصلی علوماجتماعی توطئهگر بودند. من بیشتر میگویم کسانی که در ایران، دانشکدهای علوماجتماعی و علوم انسانی در دانشگاه تهران و تربیت معلم و … را تأسیس میکنند و پشت این کار مستشار انگلیسی است، اسنادش هم در وزارت خارجه موجوداست، اینها توطئهگر هستند. یعنی کسانی که با علوم انسانی به طور سیاسی برخورد کردند. بعضی از اسناد لانه جاسوسی مربوط به علوم انسانی است. من خواهش میکنم بروید و اینها را بخوانید.وی افزود: دو سه جریان در علوم اجتماعی آمد برای توجیه نژادپرستی! این جریانات در ابتدا نژادپرستی را توجیه ژنتیک میکند، سپس بر اساس آن یک فلسفه حقوق درست میکند و در نهایت میگوید که نژاد نامساوی چرا باید حقوق مساوی داشته باشد؟ اینها در کتب دانشگاهی است. کسانی که اینها را مطرح کردند پروفسوراند. این مطالب نژاد پرستی اول در کتب دانشگاهی تئوریزه شد. اینها توطئه هست یا نیست؟ فاشیستها و آلمانها به دانشگاهایشان سفارش پایاننامه میدادند! خیلی از فیلسوفان بزرگ، فیلسوفان درباری بودند. جانلاک یک فیلسوف درباری است. هیوم از این دربار به آن دربار میرفت. شما فکر میکنید ماکیاولی که میگویند پدر علومسیاسی مدرن است، کتابش را برای چی نوشت؟ خیلی جالب است که ماکیاولی هم برای جمهوریخواهها و هم برای سلطنتطلبها در ایتالیا مانیفست نوشته است!!
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]
صفحات پیشنهادی
برگزاری پيشاجلاسيه كرسی نظريهپردازی منطق گفتمان قرآن کریم
برگزاری پيشاجلاسيه كرسی نظريهپردازی منطق گفتمان قرآن کریم شناسهٔ خبر 2504092 یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۲۴ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پيش اجلاسيه كرسی نظريه پردازی منطق گفتمان قرآن کریم را در روز پنج شنبه ۷ اسفندماه برگزار می کند به گزارش خبرگزاراعتقادی به کرسیهای نظریهپردازی با سیستم فرمالیستی ندارم
آیتاللهی در نشست علم دینی از نگاهی دیگر اعتقادی به کرسیهای نظریهپردازی با سیستم فرمالیستی ندارم شناسهٔ خبر 2511207 چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۲ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها کرسی نظریهپردازی اگر بخواهد به صورت فرمالیستی باشد تولیدی نخواهد داشت باید توجه داشت کمجتبی قدبیگی نفر اول رشته ترتیل مسابقات قرآن شد
مجتبی قدبیگی نفر اول رشته ترتیل مسابقات قرآن شد شناسهٔ خبر 2507973 شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۳ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی رقابت های رشته ترتیل سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با برتری مجتبی قدبیگی از تهران به پایان رسید به گزارش خبرگزاری مهر نفرات برتر رشته ترانتصاب اعضای کميته کرسی های نظريه پردازی در دانشگاه علم و صنعت
انتصاب اعضای کميته کرسی های نظريه پردازی در دانشگاه علم و صنعت شناسهٔ خبر 2506303 چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۸ حوزه و دانشگاه > علوم انسانی اعضای کميته دستگاهی برگزاری کرسی های نظريه پردازی نقد و مناظره در دانشگاه علم و صنعت با صدور احکامی جداگانه از سوی رئیس دانشگاه منصوبحسد سررشته همه بدیهاست/ به واسطه تکبر دین از بین میرود
آیت الله العظمی آقامجتبی تهرانی حسد سررشته همه بدیهاست به واسطه تکبر دین از بین میرود امام حسن مجتبی ع فرمودند هلاکت و نابودی مردم در سه چیز است کبر و حرص و حسد تکبر که به سبب آن دین از بین می رود حرص که دشمن جان آدمی است و حسد هم سر رشته بدیهاست به گزارش سرویس دیفینالیستهای رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند
فینالیستهای رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند شناسهٔ خبر 2508759 یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی با برگزاری مرحله نیمهنهایی چهره هشت قاری نهایی رشته قرائت مسابقات سراسری قرآن کریم معرفی شدند به گزارش خبرگزاری مهر با برگزاری مرحلهفینالیست های رشته های مختلف خواهران در مسابقات سراسری قرآن معرفی
فینالیست های رشته های مختلف خواهران در مسابقات سراسری قرآن معرفی شناسهٔ خبر 2508761 یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۶ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی روز گذشته با برگزاری مرحله نیمه نهایی رشته های مختلف بخش خواهران چهره های فینالیست های هر رشته مشخص شدند به گزارش خبرگزاری مهر دنظریه «سياست توسعه ناموزون» آبراهامیان بررسی شد
نظریه سياست توسعه ناموزون آبراهامیان بررسی شد شناسهٔ خبر 2502906 یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۵ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها عبدالرسول یعقوبی گفت از نظر آبراهامیان همه چیز برای تحقق انقلابی سکولار و غیرمذهبی فراهم بوده است اما با وجود این به مثابه یک استثناء و امرمحمدرضا احمدی نفر اول رشته حفظ ۲۰ جزء مسابقات قرآن شد
محمدرضا احمدی نفر اول رشته حفظ ۲۰ جزء مسابقات قرآن شد شناسهٔ خبر 2507987 شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۳۹ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی رقابت های رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با برتری محمدرضا احمدی از قم به پایان رسید به گزارش خبرگزاری مهر نفراانتظار رئیسجمهوری از حوزههای علمیه؛ نظریهپردازی برای حل مشکلات و تحکیم اعتماد متقابل دولت و ملت
انتظار رئیسجمهوری از حوزههای علمیه نظریهپردازی برای حل مشکلات و تحکیم اعتماد متقابل دولت و ملت سیاست > دولت - رییس جمهوری در جمع علما فضلا و طلاب استان قم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید برای حل مشکلات کشور تحقیق و نظریه پردازی کند گفت امروز برای اداره کشورتقریب مذاهب اسلامی با گفتگو و نظریهپردازی به وجود نمیآید
آیتالله اراکی تقریب مذاهب اسلامی با گفتگو و نظریهپردازی به وجود نمیآید شناسهٔ خبر 2502304 شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶ ۲۷ سیاست > احزاب و تشکلها دبیر کل مجمع تقریب مذاهب تاکید کرد برای اینکه تقریب مذاهب تبدیل به واقعیت اجتماعی شود نیاز به ساز و کار دارد و تقریب به صرف گفتگو ومسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان: دانشگاه فرهنگیان در کرسیهای نظریهپرداز
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان دانشگاه فرهنگیان در کرسیهای نظریهپردازی میتواند قطب علوم تربیتی شودمسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان گفت دانشگاه فرهنگیان در زمینه کرسیهای نظریهپردازی میتواند قطب علوم ترقابت های رشته حفظ کل در مرحله نیمه نهایی آغاز شد
رقابت های رشته حفظ کل در مرحله نیمه نهایی آغاز شد شناسهٔ خبر 2508259 شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴ ۱۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی مرحله نیمه نهایی رقابت های رشته حفظ کل سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از صبح امروز شنبه نهم اسفندماه در سالن مصلای امام خمینی ره تبریز آغفینالیستهای رشتههای مختلف خواهران در مسابقات قرآن معرفی شدند
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰ ۵۱ با برگزاری مرحله نیمه نهایی رشتههای مختلف بخش خواهران فینالیستهای هر رشته مشخص شدند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در رشته قرائت بخش خواهران خانمها زینب لیراوی نسیبه کرمی پارسا پرنیان عصابخش هاله فیروزی فاطمه عیدیانتصاب اعضای کرسی های نظریه پردازی دانشگاه شهید بهشتی
رئیس دانشگاه حکم داد انتصاب اعضای کرسی های نظریه پردازی دانشگاه شهید بهشتی شناسهٔ خبر 2509755 دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۷ حوزه و دانشگاه > علوم انسانی اعضای کمیته دستگاهی برگزاری کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره دانشگاه شهید بهشتی منصوب شدند به گزارش خبرنگار مهر دکتر- مسابقات مناظره دانشجویی فراهم کننده زیرساخت های نظریه پردازی است
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مسابقات مناظره دانشجویی فراهم کننده زیرساخت های نظریه پردازی است تهران- ایرنا- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با اعلام برگزاری چهارمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران گفت این مسابقات زیرساخت های لازم برای نظریه پردازی موثر در کشور را فراهم می کندغلامحسین فاتحی از چهار محالوبختیاری نفر اول رشته مفاهیم شد
مسابقات سراسری قرآن کریم غلامحسین فاتحی از چهار محالوبختیاری نفر اول رشته مفاهیم شد شناسهٔ خبر 2509415 یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰ ۳۰ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی مرحله نهایی رشته مفاهیم سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار و نفرات برتر این رشته معرفی شدند به-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها