تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799480987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد منذر حقیقت‌های پنهان تاریخ را استخراج کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: استاد منذر حقیقت‌های پنهان تاریخ را استخراج کرده است
هر جا حقیقتی در تاریخ پنهان مانده استاد منذر سعی کرده آن را از پرده خارج کند و این کار را چه درباره تاریخ اسلام و چه تاریخ معاصر شاهد هستیم که اگر به شخصیتی ظلمی رفته او سعی کرده مدافع آن شخص باشد و منصفانه و مودبانه به داد او شتافته است.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران؛ حجت‌الاسلام معاونیان در همایش «بیدارگر بصیر شعائر حسینی مبانی نظری و برکات عملی» که به مناسبت سومین سالگرد درگذشت حجت الاسلام علی ابوالحسنی( منذر) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم منذر و ویژگی آثار وی گفت: برای کسانی که به آثار ایشان انس دارند معلوم است که آثار آن مرحوم دارای گستردگی و تنوع موضوعات است و این برای یک محقق حیرت‌انگیز است و نشان از سر درون او دارد که برای چه قلم می‌زده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گزاره‌هایی مثل شعائر حسینی و اهل بیت علیه‌السلام هر جا در تاریخ مورد غفلت واقع شده مرحوم منذر به پاسخگویی مودبانه و منصفانه درباره آن برآمده است، گفت: با تاسف می‌گویم آنچه امروز در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها کمتر شده است تحقیق به معنای عمیق است. البته کپی نوشت‌ها زیاد شده و محقق رنج نمی‌کشد اما ما این ویژگی‌ها را در مرحوم منذر می‌بینیم که گستردگی منابع استنادی در مطالب خود داشتند.
معاونیان با اشاره به دو خصلت ویژه مرحوم ابوالحسنی یادآور شد: یکی اینکه حوزه و منابع مطالعات او بسیار گسترده و متنوع است و کتاب‌هایش استنادی، عمیق و منابعی بسیار خوب برای پژوهندگان است و دیگری روحیه حماسی ایشان است که این خصلت را در آثار او به خوبی مشاهده می‌کنیم. بنابراین او خود ستایشگر حماسه تاریخ ایران است و در کتاب خود با شیدایی از فردوسی آن مرد شیعی که به خاطر ارادت به اهل بیت (ع) آواره شد سخن می‌گوید.
وی همچنین با اشاره به کتاب "سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور" اثر مرحوم منذر گفت: این مسئله یکی از همان گزاره‌هایی است که در طول تاریخ مورد ظلم و ستم قرار گرفته و با حب و بعض درباره آن سخن گفته شده است. البته قبول داریم که برخی وقایع تاریخی دارای پیرایه است و همواره کسانی هستند که پیرایه‌زدایی می‌کنند اما برخی در این کار دچار افراط می‌شوند و به بیراهه می‌روند و معمولا آنچه تحریف‌زدایی نامیده می‌شود علمی نیست، بلکه بیشتر خطابی است.
معاونیان با انتقاد از برخی کسانی که به اسم پیرایه زدایی از شعائر حسینی دچار انحراف شده‌اند، گفت: این دسته افراد غافل از مبانی شعائر هستند چرا که عقل می‌گوید که باید این مصیبت با شور همراه باشد. مرحوم منذر با این کتاب دفاعی عالمانه از این حقیقت متروک انجام داده است.
این محقق علوم دینی گفت: برکات شعائر حسینی این است که امنیت و ایمنی ایجاد می‌کند و آن محبتی که می‌تواند موجب تزکیه نفس شود، محبت اهل بیت (ع) است و اگر جوانانمان را پاک و پیراسته می‌خواهیم باید محبت آن حضرات را در دل جوانان شعله‌ور سازیم.
حجت‌الاسلام معاونیان تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند جامعه آشفته آخرالزمانی درگیر فساد و گناه را پاک کند و آرامش دهد همین عزاداری‌ها،‌ روضه‌خوانی‌ها، سینه‌زدن‌ها، علم‌برداشتن‌ها و بزرگداشت شعائر حسینی است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم قدردانی خون شهدا و نگران امنیت و دین و جوانانمان باشیم باید در دم شعائر حسینی بدمیم و از متروک شدن و مورد غفلت واقع شدن آن جلوگیری کنیم.






تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن