تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798483250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي که بايد در خانه و تختخواب بمانيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
وقتي که بايد در خانه و تختخواب بمانيد
فصل سرماخوردگي هنوز تمام نشده است. هنوز چند هفته تا پايان آن مانده است و بسياري از مردم را گرفتار تب و عطسه کرده است. پزشکان، در موارد مزمن بيماري استراحت را توصيه مي‌کنند،‌ اما واقعا اين استراحت به چه معنا است؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،با توضيحات زير متوجه خواهيد شد که چرا هميشه دراز کشيدن ضروري نيست و اينکه چگونه درجه حرارت مناسب و رساندن آب عوامل مهمي هستند که به مقابله با عفونت کمک مي‌کنند.

چرا بايد در خانه ماند


پزشکان معمولا به افراد مبتلا به سرماخوردگي شديد و آنفلوآنزا توصيه مي‌کنند، در خانه بمانند و روز خود را در تختخواب سپري کنند. به بيماران توصيه مي‌‌شد در تختخواب بمانند تا مطمئن شود بيماران بيرون نمي‌روند و ديگران را آلوده نمي‌کنند و در معرض سويه‌هاي ديگر اين ويروس‌ها قرار نمي‌گيرند.


وقتي در حال مقابله با عفونتي هستيد،‌ سيستم ايمني شما مشغول است و شما مستعد ابتلا به ساير عوامل مسري هستيد. مبارزه در دو جبهه کاري سخت خواهد بود. پس کار زيادي به عهده اين سيستم نگذاريد تا بتوانيد نيروي خود را صرف مبارزه با آن عفونت کنيد. در تخت بمانيد يا در خانه استراحت کنيد. مهم اين است که تا جايي که ممکن است بدن خود را کمتر حرکت دهيد تا بتواند با عفونت مبارزه کند. ورزش کردن يا هر نوع فعاليت شديد، دشمنتان است.


بيماران تصور مي‌کنند اگر به باشگاه بروند و به اصطلاح عرقشان در بياورند، از عفونت ويروسي بهبود مي‌يابند، اما وقتي بدن در حال مبارزه با يک عفونت است به استراحت نياز دارد و نه به ورزش. وقتي ورزش مي‌کنيم، دماي بدنمان بالا مي‌رود و وقتي بدن گرم‌تر مي‌شود، تعداد زيادي از ارگانيسم‌هاي عامل سرماخوردگي و آنفلوانزا با سرعت بيشتري تکثير مي‌شوند.


همچنين در طول ورزش، بدن هورمون‌هاي استرس از جمله کورتيزول را آزاد مي‌کند که در عملکرد گلبول‌ها سفيد که به ايمني بدن کمک مي‌کند، تاثير منفي دارد. به همين دليل است که رفتن به سر کار فکر خوبي نيست. افرادي که تحت استرس زيادي قرار مي‌گيرند،‌ نمي‌توانند به خوبي با عفونت مقابله کنند.


چطور استراحت کنيم


توصيه نمي‌شود که بيماران مبتلا به سرماخوردگي شديد يا آنفلوانزا، تمام روز را در بستر دراز بکشند. کافي است که در وضعيت راحتي استراحت کنند و تا حد ممکن بي‌حرکت بمانند.


يکي از دلايل توصيه به استراحت در بستر اين است که جريان خون مجبور به غلبه بر جاذبه نباشد، اما هر وضعيتي در آن راحت و بي‌حرکت هستيد، خوب است. حتما نبايد روي تخت دراز کشيد. لم دادن روي صندلي راحتي هم خوب است. هرچند راست نشستن ممکن است موجب سياهي رفتن چشم‌ها در مبتلايان به آنفلوآنزا که دچار کم‌آبي بدن هستند، شود و به تهوع، احساس بدتر شدن يا حتي از حال رفتن آنها بينجامد.


وقتي تب داريد، عرق مي‌کنيد و گرماي اضافي را از بدنتان خارج مي‌شود، اما اين وضعيت باعث مي‌شود راحت‌تر آب بدن خود را از دست دهيد و دچار کم‌آبي بدن شويد.


مدت بدحالي


پزشکان اغلب به بيماران مبتلا به آنفلوآنزا توصيه مي‌کنند، هنگام استراحت در تختخواب،‌ فعاليت خود را رفته رفته و در حدي که بدن تحمل آن را داشته باشد، بيشتر کنند. وقتي تب فروکش کرد و بيمار هنگام ايستادن، احساس سياهي رفتن چشم‌ها نداشت،‌ مي‌توان فعاليت را به تدريج افزايش داد. يک قاعده سرانگشتي براي اينکه بتوانيد زمان خوب‌شدنتان را تخمين بزنيد اين است که به ازاي که بيماري شما را خانه‌نشين کرده باشد، سه روز طول مي‌کشد تا کاملا خوب شويد، بنابراين اگر دو هفته در اين شرايط باشيد، ? هفته طول خواهد کشيد تا انرژي حد پايه خود برسيد.


راه‌هاي به دست آوردن دوباره سلامت شامل کاهش در معرض قرارگيري به عوامل عفوني، تغذيه متعادل و تامين آب بدن و بدتر نکردن بيماري با تلاش براي انجام فعاليت‌هاي معمول است.


همه اينها به معني در خانه ماندن و فعاليت خيلي کم است. ارگانيسم بيماري‌زا هرچه باشد، باکتريايي يا ويروسي، انرژي بدن شما را خواهد گرفت. به دلايل متفاوتي ممکن است لازم باشد در تختخواب ماند و استراحت کرد، اما چيزي که براي شما مهم است، استراحت و دور بودن از بقيه مردم است. چون مسئله بهداشت عمومي و سرايت نکردن بيماري به ديگران هم وجود دارد.


موارد خاص


فقط در موارد نادري توصيه استراحت در بستر واقعا به معني ماندن در تخت در تمام روز است. اگر پزشکي نگران زايمان زودرس باشد،‌ تجويز استراحت در بستر به اين معني است که بيشتر از چند دقيقه ايستادن در يک ساعت موجب افزايش خطرهاي القاي انقباضات زايماني مي‌شود.


مثال ديگر آن جراحي جداشدن شبکيه است که در آن حباب گازي به پشت چشم تزريق مي‌شود. در اين موررد بايد به مدت سه هفته به شکل دمر دراز بکشيد و هر 2 تا 3 ساعت،‌ تنها 5 دقيقه مي‌توانيد بايستيد.

/انتهای پیام



منبع: صبحانه آنلاین

اخبار مرتبط

12 علت مهم برای لاغر نشدن شما
پاشنه های قاتل زانو
"ناخن" زبان گویای بیماری‌ها
20 دقیقه پیاده روی روزانه خطر مرگ زودهنگام را کاهش می دهد




کد خبر: ۵۱۳۹۵۹۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن