تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834451421
غلتیدن به ورطه پوپولیسم آفت حکمرانی مردم گراست
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پرویز امینی در نشست جامعه شناسی راهپیمایی 22 بهمن:
غلتیدن به ورطه پوپولیسم آفت حکمرانی مردم گراست
شناسهٔ خبر: 2501755 شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها
پرویز امینی در نشست جامعه شناسی راهپیمایی 22 بهمن گفت: غلتیدن به ورطه پوپولیسم آفت حکمرانی مردم گراست، پوپولیسم یعنی شرایطی که در آن مردم عزیز حکومت باشند اما نه به عنوان رکن بلکه به عنوان ابزار. به گزارش خبرنگار مهر، سمینار یک روزه جامعه شناسی راهپیمایی 22 بهمن به همت پژوهشکده باقر العلوم(ع) سازمان تبلیغات اسلامی، در محل این پژوهشکده برگزار شد. این سمینار در قالب چهار نشست و در هر نشست با سخنرانی 3 نفر از اساتید و نخبگان پیرامون تحلیل ماهیت، کارکردها و برداشت های مختلف از راهپیماییهای انقلابی ایرانیان خصوصا راهپیمایی 22 بهمن ادامه یافت.نشست دوم این همایش با عنوان «راهپیمایی 22 بهمن رویکرد ارتباط شناختی» و با حضور دکتر پرویز امینی،دکتر سید مجید امامی و فرشاد مهدی پور برگزار شد که اکنون گزارشی از آنرا با هم می خوانیم.رسانه عقب مانده، مردم پیشرودکتر پرویز امینی با عنوان راهپیمایی 22 بهمن به مثابه رسانه سخنرانی خود را آغاز کرد. وی با بیان این مقدمه که انقلابها اساسا با دو سازوکار «نخبه گرایانه» و «مردم گرایانه» برای اداره جامعه مواجه اند وارد بحث شد.به اعتقاد وی انقلاب اسلامی سازوکار مردم گرایانه را برای اداره جامعه برگزید و به همین دلیل ممکن است بعضی از شرکت کنندگان در راهپیمایی از دولت مستقر ناراضی باشند اما از آنجایی که خود را در متن تصمیم گیری میبینند و نه فقط دولت را در راهپیمایی شرکت کنند.دکتر امینی با بیان اینکه غلتیدن به ورطه پوپولیسم آفت حکمرانی مردم گراست، تصریح کرد: پوپولیسم یعنی شرایطی که در آن مردم عزیز حکومت باشند اما نه به عنوان رکن بلکه به عنوان ابزار؛ ابزاری که از آن برای به رخ کشیدن مشروعیت و اقتدار نظام در برابر معترضان استفاده می کنند.وی در ادامه آفت حکمرانی های نخبه گرا را نیز «حزب گرایی» برشمرد و بیان کرد: نمونه آشکار آن قبضه در شیوه های پارلمانتاریستی حزب محور اتفاق می افتد؛ آنجا که قدرت مطلقا در قبضه احزاب حاکم بر پارلمان است و مردم دیگر به عنوان یک کنشگر بلاوسطه در صحنه حضور نخواهند داشت و طبیعتا دیگر خبری از راهپیمایی 22 بهمن و امثال آن نیز نخواهد بود.امینی پس از بیان این مقدمه با طرح این پرسش کلی که «جامعه ایران چگونه جامعه ایست» وارد قسمت اصلی بحث شد. این محقق در پاسخ سؤال مذکور ادامه داد: در جهان جدید بخش مهمی از تلقیات ما را از جامعه رسانه میسازد و صورت بندی میکند. چه رسانه های اپوزوسیون چه پوزیسیون با غلبه سوژگی و جزمیت در بازتاب، اجازه ظهور جامعه،آنچنان که هست را نمیدهند. بحث در خصوص بازنمایی غیرواقعی رسانه های اپوزیسیون که روشن است اما تأسف برانگیز این است که حتی رسانه های خودی ما هم مثل تلویزیون با مسأله بازنمایی جامعه ایرانی حرفه ای و واقعی برخورد نمی کنند.وی اظهارداشت: تلویزیون ما بدون تدارک شناختی که قبل از آغار بازنمایی از جامعه لازم یکراست به سراغ تصویر سازی از پدیده های اجتماعی و بازنمایی جامعه می رود.وقتی رسانه با جامعه مأنوس نباشد که نیست ، فرایندهای بازنمایی اش گرفتار انواعی از کلیشه های تکراری و یکنواخت می افتد و که نتیجه اش تصویر سازی های بسیط ، رقیق المعنی، و تاریخ مصرف گذشته است. در این شرایط رسانه نمی تواند انبوه تنوع و گونه گونی های نشانه ای ،فرهنگی، طبقاتی،اقشاری، معنایی راهپیمایی را آن طور که هست بسامد دهد.این محقق و استاد دانشگاه تصریح کرد:اتکای همواره تلویزیون به تصاویر هلیکوپتری از مردم و تلقی حاشیه ای تر از شکلهای دیگر تصویرپردازی نشانگر حاکمیت نوعی پوپولیستی از مردم بر رسانه ملی است. چنانکه اگر تصاویر سال 92 را به جای تصاویر سال 93 پخش کنیم تغییر مهمی رخ نخواهد داد. حال در این فضای رسانه زده، راهپیمایی 22 بهمن خود تبدیل به رسانه می شود و وضع جامعه را آنچنانی که هست به ما می نمایاند. هم از طریق کنشها و رفتارها شرکت کنندگان هم کسانی که شرکت نمیکنند. به عبارت دیگر در این فضای ضعیف رسانه ای و فرایندهای بیمار بازنمایی مردم از دریچه تصویر راهپیمایی 22 بهمن خود به رسانه ای تبدیل می شود تا کژکارکردهای نظام رسانه ای را در بازنمایی جامعه جبران کند.وحدت در عین کثرتدر ادامه نشست فرشاد مهدیپور سخنرانی خود را با موضوع بازنمایی راهپیمایی 22 بهمن به مثابه یک «حرکت» آغاز کرد. وی در مقدمه صحبتهای خود با تبیین معنای بازنمایی و توضیح اینکه بازنمایی به دنبال ایجاد تمایز است و میخواهد آن را تبدیل به هنجار کند وارد بحث شد. ما وقتی به دنبال بازنمایی میرویم به دنبال معنا دار کردن واقعیت هستیم از طریق انواعی از استراتژی های دروازه بانی و برجسته سازی هستیم.به عبارت دیگر بازنمایی ،بازسازی واقعیت در چارچوب استراتژی مورد نظر ما است. هر استراتژی بازنمایانه برآمده از تعدادی پیش فرض مادر است.مهدی پور تلقی از راهپیمایی 22 بهمن به مثابه یک «حرکت» را پیشفرض بنیادین استراتزی بازنمایانه اش قرار می دهد. مهدی پور گفت: حرکت یکی از قدیمی ترین مباحثی است که فلاسفه از ارسطو تا به امروز پیرامون آن صحبت کرده اند و من با استفاده از نظر فارابی و ملاصدار درباره حرکت سعی میکنم راهپیمایی را به مثابه یک حرکت صورت بندی کنم. وی با تصریح این نکته که راهپیمایی 22 بهمن یک حرکت است که با تلقی صدرایی از حرکت قابل تحلیل است.وی ادامه داد: منظور از حرکت، حرکت شیء از قوه به فعل است. حرکت از نظر فارابی و صدرا دارای ویژگی هایی است که از جمله آن میتوان به «مبدأ» ،«فاعل»، «غایت» و «مسافت» اشاره کرد.وی مهمترین شاخص تمایز راهپیمایی از دیگر کنشهای جمعی خیابانی را« سیر کمالی» دانست و گفت: این ویژگی راهپیمایی نه تنها آن را در جهان برجسته و مورد توجه قرار داده است بلکه به مرحله حال گرته برداری از سوی دیگران نیز رسیده است.لذا با اینکه بازنمایی رسانه های جهانی از انقلاب اسلامی و خصوصا راهپیمایی ناقص و حتی واژگون است، اما این واقعیت با اینکه در کندی صدور فرهنگی انقلاب مؤثر بوده اما به صورت مطلق مانع گسترش گفتمان انقلاب اسلامی نشده است. این موضوع نشان دهنده این نکته مهم هم هست که «رسانه» اصلی ترین عنصر بازنمایی کننده انقلاب اسلامی نیست.وی ادامه داد: حرکت شش بعد دارد و بعد اول آن مبدأ است. مثلا در تهران یکی از مبادی مهم راهپیمایی میدان امام حسین(علیه السلام) است اما منظور از مبدأ، صرفا مبدأ مکانی نیست، بلکه مبدأ زمانی دیگری هم وجود دارد که آن 22 بهمن 57 است. بعد دیگر فاعل است. تمام کسانی که در راهپیمایی شرکت میکنند فاعل به حساب میآیند. متحرک بعد دیگر راهپیمایی است . متحرک یعنی عنصری که فاعل ها را به حرکت واداشته است.غایت نیز بعد مهمی از راهپیمایی به مثابه حرکت محسوب می شود. پایان فیزیکی راهپیمایی میدان آزادی است،اما غایت معنوی آن بسته به ساحتی که در آن بروز میکند حداقلی و حداکثری می شود چه اینکه ماهیت حرکت را گزارش می کند.این محقق، مسافت و زمان را به عنوان ابعاد دیگری مدنظر قرار داد. حرکت انواع مختلفی دارد که در این جا به دو نوع آن اشاره میکنم. اول حرکت از حیث معنا است. یعنی این حرکت چه معنایی را منتقل میکند و دوم حرکت از جهت کیفیت و وضعیت است. یعنی به چه تعدادی آمده بودند؟ چه نسبتی بین آنها برقرار بود؟ و مسایلی از این دست.ین پژوهشگر فرهنگی در پایان تاکید کرد: هر حرکتی هم شامل وحدت است هم کثرت. در راهپیمایی افراد مختلف با وضعیت های گوناگون حضور پیدا میکنند اما همه در قالب راهپیمایی با هم وحدت دارند. مهدی پور معتقد است توجهات جامعه شناسانه از مبدأ مفهوم صدرایی حرکت بر عکس تلقیات «آسیب شناسانه» که با تمرکز بر کاستیهای یک پدیده از درک مراتب و وجوه بالنده آنها ناتوان می نماید در درک ابعاد بهسازانه و سویه های برانگیزاننده و رهایی بخش راه پیمایی کاربردهای جالب توجهی دارد.مهدی پور مدعی شد: رویکردهای آسیب شناسانه به بدلیل تمرکز بر «عرضیات» این پدیده خود موجب نوعی کژکارکرد جدیدی در نادیده گرفتن ذات بالنده راهپیمایی که همان حضور مردم است بشود.22 بهمن به مثابه واقعه ی رسانه ایدر انتهای نشست دوم سمینار دکتر سیدمجید امامی تحت عنوان «مدیریت برداشت» از حماسه ۲۲بهمن در چارچوب خلق «واقعه رسانه ای» صحبت خود را آغاز کرد.وی در مقدمه به توضیح مفهوم «برداشت» در سطح ارتباطات میان فردی پرداخت: "ما همواره به دنبال این هستیم تا برداشت بهتری از ما صورت بگیرد". او ادامه داد که این امر درباره رسانه ها نیز کاملا صادق است.آنها در حوزه بازنمایی به دنبال مدیریت برداشت مخاطبان خود از وقایع هستند.وی در مقدمه دوم خود در توضیح مفهوم «خلق وقایع رسانه ای»(media events) گفت :"اگر با نگاه بودریاری ببینیم رسانه ها واقعیت را گزارش نمیکنند بلکه امور واقعی را احداث میکنند. ما در ایجاد واقعه رسانه ای رویدادی را احداث میکنیم تا بتوانیم بازتابش دهیم این در شرایطی است که حتی ممکن است اصلا واقعه ای وجود نداشته باشد و یا بدون بازتاب رسانه ای اصلا بوجود نیاید.مفهوم خلق واقعیت رسانه ای به شرایطی اشاره می کند که تولد واقعیت وابستگی تامی به بازتاب رسانه ای آن پیدا می کند.بنابراین خلق واقعه رسانه ای بدین معنا عملا در استدیو رخ می دهد.امامی در ادامه سخنانش گفت: برای مثال بزرگترین نمونه واقعه رسانهای در حوزه سیاسی ماجرا 11 سپتامبر است. واقعه رسانهای در واقع حاصل کار یک کارگردان قوی است که میتواند از طریق آن یک جریان بزرگ به راه بیاندازد.امامی گفت: منظور از بیان این مقدمه در مفهوم شناسی واقعه رسانه ای این است که قدرت بازنمایی رسانه ای تا چقدر افزایش یافته به نحوی که عملا مرز بین «تصویر» و «واقعیت» مخدوش شده است.در این شرایط پیشرفته برای بسیاری از جهانیان و حتی ایرانیانی که هرگز تجربه زیسته ای از راهپیمایی ندارند فرایند مدیریت برداشت ایشان از راهپیمایی به مثابه تجلی اجتماعی انقلاب اسلامی تا حدود زیادی به خلق رسانه ای و در حقیقت تلویزیونی آن از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وابسته است.این کارشناس اضافه کرد: همان طور که راهپیمایی بازتولید آیینی انقلاب است و ما در 22 بهمن هر سال در خیابانهااز یک برداشت نوین و تکامل یافته تر از واقعه انقلاب رونمایی می کنیم در فضای خلق رسانه ای راهپیمایی نیز باید بسامد ماهیت متفاوت و متکامل راهپیمایی هر سال باید دیده شود. به عبارت دیگر همانطور که ملت هر سال یک راهپیمایی جدید و یک انقلاب اسلامی جدید خلق می کنند،تلویزیون هم باید خلق جدیدی از این واقعه را روی آنتن ببرد،لذا باید از ارائه کلیشه های تصاویری تکراری و بی جذابیت از راهپیمایی ها خودداری کنیم.وی در پایان سخنانش گفت: اتفاقی مانند ازدواج پرنس چارلز و کیت میدلتون با چهار ماه فضاسازی رسانه ای چیزی نزدیک به 2.5 میلیارد بیننده از سرتاسر جهان داشت. واقعه ای که کاملا کارگردانی شده و مهندسی شده بود. این درحالی است که اگر آمریکا یا کشور های اروپای غربی از ظرفیتی انسانی بی نظیری مانند راهپیمایی 22 بهمن برخوردار بودند و می توانستند چنین بسیجی از توده های مردم را به خیابان بیاورند استفاده هایی فوق تصور ما از آن میکردند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
تاریخ دچار آفت سیاست زدگی شده است/ زبان مازندران در ورطه فراموشی
در پیش همایش تاریخ محلی بیان شد تاریخ دچار آفت سیاست زدگی شده است زبان مازندران در ورطه فراموشی شناسهٔ خبر 2500624 چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۹ استانها > مازندران میاندرود - مدیرکل پژوهش استانداری مازندران با بیان اینکه تاریخ نگری مقدم بر تاریخ نگاری است گفت تاریخ نگاری ددعوت مراجع و علما از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن
دعوت مراجع و علما دعوت مراجع و علما از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن در آستانه یوم الله 22 بهمن مراجع تقلید علما شخصیت ها و مراکز حوزوی با صدور اطلاعیه های جداگانه مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی فراخواندند به گزارش سرویس دینی جام نیوز مراجع تقلید علما شخدعوت سازمان تبلیغات اسلامی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن
سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۵ سازمان تبلیغات اسلامی با صدور بیانیهای از عموم مردم آگاه ایران برای شرکت پرشور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دعوت کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن این بیانیه به شرح زیر است سی وششمیمهمترین عوامل فاصلهگرفتن مردم از رفتار دینی
یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۱۲ قائم مقام سابق ستاد اقامه نماز گفت اگر میخواهیم مردم به رفتار و فرهنگ دینی پایبند باشند باید از سروسامان دادن به مسائل کلان شروع کنیم در این صورت مسائل ریز و خرد جامعه هم درست میشود حجتالاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در گفتوگو با خبرنگار دین و انددعوت مجمع جهانی تقریب از مردم برای مشارکت پرشور در راهپیمایی 22 بهمن
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۴ مجمع جهانی تقریب با صدور بیانیهای مردم را به مشارکت پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرا خواند به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا متن این بیانیه به شرح زیر است بسم الله الرحمن الرحیم در عصری که فرهنگ مادی گرایی استعمار و استبداد دحجت الاسلام رفیعی: باید با مردم نیکو و پاکیزه صحبت کرد و آسان گرفت
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۱ یک استاد اخلاق گفت آمر به معروف و ناهی از منکر باید به معروف و منکر عالم و عامل باشد و با رفاقت و دوستی و از سر حسن نیت این فریضه را انجام دهد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم حجت الاسلام رفیعی در سلسله نشستهای تخصصی معروفات و منکرارایه راهکارهای مناسب برای بازگشت مردم به فرهنگ دینی
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۲ معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت بعضی از مواقع کارهای یک سری از افراد که ادعای دینداری میکنند سبب میشود افرادی که شناخت کامل نسبت به دین خود ندارند در باورها و اعتقاداتشان دچار انحراف و دینزدگی شوند حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا نصوریمردم ستون خیمه سیاستاند
جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷ ۵۲ آیتالله جوادیآملی با بیان اینکه ستون خیمه دین نماز است و ستون خیمه سیاست مردم هستند گفت خیمه یک ستون بزرگ دارد که آن را حفظ میکند و باقی ستونها در کنار آن قرار دارند و مردم یک جامعه نیز به مثابه ستون خیمه سیاست هستند به گزارش خبرگزاری دانشجویاحضور گسترده مردم در راهپیمایی، بهترین ادله علاقمندی به انقلاب است
سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۶ نائب رئیس شورای مدیریت حوزههای علمیه استان گیلان به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت حضور پرشور و گسترده مردم بهترین ادله برای اثبات علاقهمندی به انقلاب است حجتالاسلام والمسلمین مجتبی روباری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزارتصاویر راهپیمایی با شکوه مردم تهران در روز 22 بهمن
گزارش تصویری تصاویر راهپیمایی با شکوه مردم تهران در روز 22 بهمن سرویس کشکول جام نیوز برای مشاهده اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید ۲۲ ۱۱ ۱۳۹۳ - ۱۸ ۳۹ارایه راهکارهای علمی و عملی برای بازگشت مردم به فرهنگ دینی
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷ ۴۲ معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت گفت بعضی از مواقع کارهای یک سری از افراد که ادعای دینداری میکنند سبب میشود افرادی که شناخت کامل نسبت به دین خود ندارند در باورها و اعتقاداتشان دچار انحراف و دینزدگی شوند حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا نصوریعاقبت وزير مال مردم خور
حكايت هاي آموزنده از گلستان سعدي عاقبت وزير مال مردم خور به همراه الاغ باربر راه رفتن از همراه رفتن با شير درنده بهتر است به گزارش سرويس ديني جام نيوز در كتاب حكايت هاي گلستان سعدي چنين نقل شده «يكى از وزيران مغرور و غافل خانه يكى از افراد ملتش را ويران كرد بآیتالله مکارمشیرازی: مردم با حضور در راهپیمایی دشمنشناسی خود را نشان دادند
چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۶ آیتالله مکارمشیرازی گفت دشمن شناسی از ویژگیهای بارز ملت ایران است و مردم ما میدانند در مقابل دشمن چگونه اقدام کنند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قم این مرجع تقلید با حضور در راهپیمایی 22 بهمن در قم در جمع خبرنگاران حمردم تنها با دیدن عمل صالح و متعهدانه از مسئولان رشد پیدا میکنند - اخبار ایران و جهان |
آیتالله جوادی آملی در دیدار شهردار تهران مردم تنها با دیدن عمل صالح و متعهدانه از مسئولان رشد پیدا میکنند شناسهٔ خبر 2488432 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۲ دین و اندیشه > اندیشمندان آیت الله جوادی آملی در دیدار با شهردار تهران گفت همه مسئولان لازم است به این نکته توجه داشته بامبلغی: انتظار مردم در کنار عدالت، احساس بهتر امنیت است
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۹ مدیر حوزههای علمیه لرستان گفت انتظار مردم ما این است که در کنار عدالت امنیت را بهتر احساس کنند به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه لرستان حجتالاسلام محمدرضا مبلغی در دیدار نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها با رئیس قوه قضائروح انقلاب و موتور محرک آن ایمان اسلامی مردم بود
فناییاشکوری در گفتگو با مهر روح انقلاب و موتور محرک آن ایمان اسلامی مردم بود شناسهٔ خبر 2494047 جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۷ دین و اندیشه > اندیشمندان محمد فناییاشکوری با بیان اینکه روح انقلاب و موتور محرک آن ایمان اسلامی مردم بود گفت انقلاب اسلامی از مسجدها و حسینیه ها و مانحراف و آفتی بزرگتر از اشعریت در تاریخ اسلام وجود ندارد
آیت الله رشاد در همایش سیدقطب انحراف و آفتی بزرگتر از اشعریت در تاریخ اسلام وجود ندارد شناسهٔ خبر 2496291 دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۱۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها آیت الله رشاد در همایش سید قطب با بیان اینکه در تاریخ اسلام انحراف و آفتی بزرگتر از اشعریت وجود ندارد گفت-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها