تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798747517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین تأکید کرد لزوم مدیریت شهرها بر پایه هوشمندی و خلاقیت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین تأکید کرد
لزوم مدیریت شهرها بر پایه هوشمندی و خلاقیت
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین توسعه شهرها بر محور استفاده از دانش و تکنولوژی شهرسازی و حوزه خدمات مهندسی دانست و عنوان کرد: شهرهای امروز را نمی‌توان بر اساس روش‌های سنتی مدیریت کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم مدیریت شهرها بر پایه هوشمندی و خلاقیت



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین غیاثوند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر قزوین با اشاره به اهداف و چشم‌اندازهای یازدهمین همایش شهر و سیمای شهری و ششمین همایش ملی توسعه شهری اظهار کرد: رشد تکنولوژی‌های جدید و بالا رفتن سطح انتظارات، سرعت زندگی شهری و مسائل مربوط به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ما را به سمت شهرهای خلاق و هوشمند هدایت می‌کند. وی افزود: بر همین مبنا بنابراین شهر بر اساس یک الگوی مشخص و بلندمدت حرکت می‌کند و در ارتباط با مسائل روز قابلیت انعطاف دارد.
غیاثوند ادامه داد: در حال حاضر، مصادیقی از هوشمند شدن در شهرهای ما وجود دارد اما تا زمانی که بستر فرهنگی ـ اجتماعی، قانون و زیرساخت‌های شهر هوشمند ایجاد نشود، نمی‌توانیم به صورت کامل به آن دست یابیم. رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: برای نمونه می‌توان گفت که هنوز در شهرداری قزوین بانک اطلاعاتی دقیقی از املاک وجود ندارد؛ به عبارت دیگر، باید از ظرفیت‌های شهروندان برای رسیدن به اهداف توسعه شهر استفاده کرد و این به معنای مشارکت است.
وی افزود: شهروندان بهره‌برداران نهایی شهر هستند و مسائل، کمبودها و نیازها را تجربه می‌‌‌‌‌‌کنند؛ ممکن است محاسبات مجموعه مدیریت شهری در ارتباط با این موضوعات، دچار خطا باشد اما مردم به عنوان کسانی که آن‌ها را تجربه می‌کنند نسبت به مسائل اشرافیت کامل دارند.
شورای شهر، تجلی حضور مردم در مدیریت شهر
غیاثوند افزود: شورای شهر تجلی حضور مردم در حوزه مدیریت شهر است چراکه هر کدام از اعضا با توده‌هایی از مردم در ارتباط هستند و حلقه واسط اجرا و مردم محسوب می‌شوند که می‌توانند سیاست‌گذاری و بر اجرای طرح‌ها نظارت کنند. این مسئول ادامه داد: از جمله زمینه‌های مشارکت شهروندان در تصمیمات شورای شهر کنونی می‌توان به تدوین اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای شهر قزوین، وجود کارگروه قزوین +20، فعالیت شورایاران، برگزاری جلسات دیدار مردمی، حضور اعضای شورا در بین مردم به مناسبت‌های مختلف و تأسیس کمیسیون پیگیری و نظارت اشاره کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه باید ارتباط مجموعه مدیریت شهری با شهروندان به شکل دو طرفه باشد گفت: در این ارتباط باید گزارش طرح‌ها و برنامه‌ها به مردم ارائه شود و نظرخواهی از شهروندان صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: این مهم می‌تواند از طریق تهیه برنامه‌های تلویزیونی، استفاده از ظرفیت نشریات و شبکه‌های اجتماعی و تقویت بحث نظام پیشنهادات در نهادها محقق شود تا مردم بتوانند نظرات خود را به راحتی به اعضای شورا انتقال دهند.
غیاثوند با بیان این که تاکنون بحث مشارکت شهروندان در مدیریت شهر در حد شعار بوده است افزود: باید معاونت برنامه‌ریزی استانداری به عنوان یک مجموعه فرادست، تمام نهادهای شهر را همسو کند تا از موازی کاری‌ها در برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله همایش‌ها در جلب مشارکت شهروندان جلوگیری شود و همچنین باید این معاونت زیرساخت‌های لازم را در شهر ایجاد کند.
وی ادامه داد: باید نهادهای مردمی به عنوان بازوهای میانی که بین مسئولان و مردم قرار دارند فعال شوند و قدرت لایه لایه به شهروندان برسد، زیرا هر چه قدرت مردم بیشتر باشد، مدیران احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند؛ برای نمونه، باید NGOها، کانون‌های تخصصی و انجمن‌ها فعال شوند. این مسئول اضافه کرد: در سال آینده 22 میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماندهای شهر در نظر گرفته شده است اما با مشارکت شهروندان در کاهش تولید زباله و تفکیک زباله‌ها در مبدأ می‌‌توان این هزینه را بسیار کاهش داد؛ برای این کار باید نهادهای دولتی و مردم برنامه‌هایی را برای آگاه کردن شهروندان دنبال کنند.
انتهای پیام/2667/ش

93/11/30 - 13:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن