تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801786411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كار سخت شاگردان پازاج براي تكرار قهرماني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كار سخت شاگردان پازاج براي تكرار قهرماني
جام‌جهاني كشتي فرنگي در حالي پنج‌شنبه و جمعه اين هفته در تهران برگزار مي‌شود كه با توجه به قهرماني در دوره گذشته انتظارات از شاگردان پازاج بالاست
نویسنده : ‌ دنيا حيدري 


جام‌جهاني كشتي فرنگي در حالي پنج‌شنبه و جمعه اين هفته در تهران برگزار مي‌شود كه با توجه به قهرماني در دوره گذشته انتظارات از شاگردان پازاج بالاست. با اين حال حضور نداشتن اكثر ستاره‌هاي كشتي فرنگي در جام جهاني يكي از چالش‌هايي است كه ايران براي دفاع از عنوان قهرماني پيش رو دارد.
 ‌
 ستاره‌هايي كه دست تيم‌ملي را خالي گذاشتند!
تيم‌ملي در حالي خود را براي جام جهاني آماده مي‌كند كه قرار نيست چهار طلايي خود را در اين ديدار به همراه داشته باشد. حميد سوريان، اميد نوروزي، سعيد عبدولي و قاسم رضايي، مرداني كه در عرصه‌هاي بين‌المللي مدال‌هاي طلايي براي كشتي فرنگي به ارمغان آورده‌اند، از حضور در اين ميدان سر باز زده‌اند. شايد چون عدم آمادگي براي حضوري پرقدرت در اين رقابت‌ها و تصور شكست باعث ايجاد ترس در آنها شده بود كه حاضر به شركت در اين مسابقات نشدند! عبدولي البته از مدت‌ها قبل گفته بود كه در اين مسابقات شركت نمي‌كند، اگر چه زماني كه براي گرفتن جوايز خود از رياست‌جمهوري به تهران آمد از حرفش برگشت اما با يك دو دو تا چهار تا، بار ديگر منصرف شد. قاسم رضايي و سوريان هم دقيقه نود پا پس كشيدند. رضايي البته بحث مصدوميت كتف خود را پيش كشيد كه بعد از MRI مشخص شد بهانه هم نيست. شوراي فني تيم‌هاي ملي چند مرتبه هم به اين نفرات اولتيماتوم داد اما تأثيري در تصميم‌گيري آنها نداشت و حالا تيم‌ملي بايد بدون ستاره‌هاي خود به ميدان نبرد با رقبايش برود.

 ‌  فرصتي كه از دست مي‌رود
عدم حضور ستاره‌هاي تيم‌ملي البته يك توفيق اجباري بود براي كادر فني كه جوانگرايي كرده و اين فرصت را به كشتي‌گيران جوان خود بدهند كه در نبردي بين‌المللي با ستاره‌هاي كشتي تيم‌هاي مطرحي چون روسيه و آذربايجان تن به تن شوند. اما كادر فني به‌رغم شعار جوانگرايي قدر اين فرصت را ندانست و اين ضربه اين تصميمات بدون شك از ضربه‌اي كه ستاره‌هاي ياغي كشتي به تيم‌ملي زدند سنگين‌تر است! حال آنكه با توجه به اينكه جام‌جهاني يك تورنمنت درجه دو است، تيم‌ملي مي‌توانست با يك جوانگراي جدي، پشتوانه‌اي براي آينده تيم‌ملي تدارك ببيند.

 ‌  لجبازي به جاي آينده‌نگري
عدم حضور ستاره‌هاي طلاي تيم‌ملي اين فرصت را به پازاج و دستيارانش مي‌داد تا از ستاره‌هاي جام اپن استفاده كنند. نفراتي مثل امين سوري كه در وزن 66 به عنوان اول دست يافت يا مهدي زيدون در 71، رستمي‌كيا در 75، يوسف قادريان در 80 و مسعود نعمت چگاني در 130 كيلوگرم كه نتايج خوبي كسب كرده بودند. اما اختلاف نظر با كادر فني تيم خوزستان باعث شد تا اين فرصت طلايي از استعدادهاي جوان كشتي فرنگي گرفته شود و در مقابل كشتي‌گيران حاضر در اين رقابت‌ها مجبور شدند با كم كردن وزن تركيب تيم‌ملي را تكميل كنند. حال آنكه اين تصميم‌گيري در صورت نتيجه دادن باز هم مي‌تواند به ضرر كشتي‌گيران تمام شود.

 ‌  كسر وزن‌هاي اجباري
انتخاب كادر فني در وزن 59 محمد نوربخش و حاجي‌پوري است كه بارها در تورنمنت‌هاي مختلف امتحان خود را پس داده و كمتر نمره قبولي گرفته‌اند. در وزن 66 افشين بيابانگرد معرفي شده است. كشتي‌گير وزن 71 كيلوگرم كه با وجود درد معده ناچار به كم كردن وزن شده است. مسئله‌اي كه مي‌تواند در جريان مسابقات به ضرر اين كشتي‌گير 30 ساله تمام شود. در كنار او محمدعلي گرايي از كشتي‌گيران جوان تيم‌ملي است. در وزن 71، پيام بويري بايد كشتي بگيرد. جوان 21 ساله‌اي كه در وزن 75 كشتي مي‌گيرد و مي‌توانست در اين وزن يك پديده باشد اما او نيز قرباني سياستي كم كردن وزن شده است و با ده كيلو وزني كه كم كرده بايد روي تشك برود. حال آنكه كشتي گرفتن او در وزن 75، مي‌توانست اين كشتي‌گير را براي المپيك هم آماده كند. رامين طاهري نيز كشتي‌گير جوان وزن 71 كيلوگرم است. پيام بويري در حالي از وزن 75 خط خورد كه يوسف اخباري براي اين وزن برگزيده شده است. كشتي‌گيري كه در وزن 80 جام تختي حذف شد و معلوم نيست با چه سياستي براي اين وزن انتخاب شده است! محمد كريمي نيز كشتي‌گير جوان اين وزن است. اين اتفاق در وزن 80 هم رخ داده است. حبيب اخلاقي، كشتي‌گير وزن 85 كه وزني المپيكي است، بايد در وزن 80 كشتي بگيرد يعني بايد حداقل ده كيلو وزن كم كند. علي زينتي رفاه ديگر كشتي‌گير اين وزن است. در وزن 85 مجتبي كريم فر و داوود عابديني‌زاده كشتي خواهند گرفت و در وزن 98 مصطفي صالحي‌زاده و مهدي علياري روي تشك خواهند رفت. در 130 نيز بشير باباجان زاده و بهنام مهدي‌زاده كه از بهترين‌هاي اين وزن هستند به ميدان مي‌روند. تركيبي كه شايد بتواند قهرماني را هم كسب كند، اما به چه قيمت؟ تيم‌ملي سه دوره قهرمان جام جهاني شده اما اين قهرماني نبايد ثمره‌اي مثبت داشته باشد؟

 ‌  آذربايجان و روسيه حريفان اصلي ايران
جام‌جهاني در دو گروه چهار تيمي برگزار مي‌شود كه ايران به عنوان سرگروه تيم A با تيم‌هاي آذربايجان، سوئد و آلمان همگروه است، در اين گروه، آذربايجان تنها تيمي است كه مي‌تواند يقه ايران را بگيرد. تيمي كه هدايت آن را جمشيد خيرآبادي، مربي كه سال‌ها در كنار بنا كار كرده و شناخت خوبي از كشتي‌گيران ايران دارد، عهده‌دار است و البته دو كشتي‌گير ايراني هم در تركيب خود دارد و در كل با نفرات اصلي خود به اين رقابت‌ها مي‌آيد. در گروه B اين رقابت‌ها نيز تيم‌هاي روسيه، مجارستان، ارمنستان و تركيه حضور دارند. روسيه نيز يكي ديگر از تيم‌هايي است كه مي‌تواند حريفي جدي براي تيم‌ملي ايران محسوب شود. تيمي كه تركيب اوليه‌اي كه اعلام كرده نشان مي‌دهد با نفرات اصلي خود در اين مسابقات حاضر مي‌شود و در صورتي كه تيم‌ملي بتواند از مرحله اول صعود كند، در مرحله دوم بايد خود را آماده رويارويي با روسيه‌اي كند كه يكي ديگر از مدعيان قهرماني اين مسابقات است.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن