تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801309445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فراموش کردن المپیک: تمرکز بر اعتبار و رقابت درونی


واضح آرشیو وب فارسی::

ملی‌پوش سابق والیبال ایران اظهار کرد که تیم ملی در هفته اول بازی‌ها از نظر روحی - روانی در شرایط ایده‌آل و خوبی نبوده و نداشتن بازی‌های تدارکاتی و استرس و اضطراب بالای بازیکنان باعث شده تا با اعتماد به نفس کمتری به بازی‌ها بپردازند.

محمد ترکاشوند در بررسی عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌ها و این که آیا تیم به دلیل ضعف فنی تمام بازی‌های خود را در پایان هفته اول واگذار کرده است، اظهار کرد: تیم ملی والیبال از سال گذشته تاکنون از لحاظ روحی و روانی با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه بوده است، متأسفانه یک مقدار تأخیر در اعلام سرمربی بوده است و تمرینات دیر شروع شده و بازی‌های تدارکاتی مناسبی نداشتیم.



او ادامه داد: ما یک هفته زودتر به برزیل رفتیم و تنها ۳ بازی تدارکاتی در یک فاصله زمانی کوتاه انجام دادیم. اگر تیم مشکلات فنی داشته باشد، آن در بازی‌های تدارکاتی باید مشخص می‌شود، اما برای برطرف کردن نقاط ضعف تیم در بازی‌های تدارکاتی نیاز به زمان کافی است. ما بازی‌های تدارکاتی انجام دادیم و سپس ۲ روز بعد به مسابقه پرداختیم. امکان ندارد که در یک یا دو روز نقاط ضعف تیم شناسایی و رفع شوند، بازیکنان در بازی‌های تدارکاتی کمی استرس داشتند.

ترکاشوند همچنین توضیح داد: یکی از نقاط ضعف بازیکنان در چند بازی اخیر، ضعف روحی و روانی و نداشتن اعتماد به نفس بوده است. حتی زمانی که تیم در مقام برتری بود، بازیکنان به اندازه کافی به خود اعتماد نداشتند. این وضعیت باعث می‌شود بازیکنان با استرس و اضطراب بازی کنند و حتی اگر اشتباهی داشته باشند، این اشتباهات بیشتر شود. این نشان می‌دهد که بار روانی زیادی بر روی بازیکنان است و باید این اعتماد به نفس به تیم بازگردد.

محمد ترکاشوند گفت: اگر به تیم فرصت بدهیم، آینده خوبی در انتظار تیم ملی والیبال است. در واقع، اگر واقعیت را بگوییم، می‌بینیم که تیم در حال پیشرفت است. اگر بازی ایتالیا را کنار بگذاریم، می‌توانستیم تیم صربستان را بدون شک شکست دهیم. متأسفانه در هفته اول، به دلیل ناهماهنگی و فشارهای روحی و روانی، نتوانستیم این تیم را شکست دهیم. اما اگر بازی سوم با این تیم می‌کردیم، قطعاً آن‌ها را شکست می‌دادیم. بازی مقابل آرژانتین هم خوب بود اما به دلیل اشتباهات فردی، ما این بازی را از دست دادیم. ما پتانسیل شکست این تیم‌ها را داشتیم.

او افزود: حالا بازیکنان باید برای هویت و اعتبار خود و همچنین برای ایران بجنگند و از والیبال ایران دفاع کنند. باید به فکر المپیک نباشیم و به جای آن، بهبود عملکرد خودمان را در لیگ ملت‌ها برای ورود به المپیک فکر کنیم. مردم اکنون به ورزش واکنش نشان می‌دهند و از آن لذت می‌برند. این شادی را باید به آن‌ها هدیه کنیم. امیدوارم این اتفاق بیافتد و در هفته دوم به نتایج خوبی دست یابیم. هماهنگی‌های خوبی که در هفته اول اتفاق افتاد، نشان دهنده پیشرفت تیم است و قطعاً از هفته دوم به بعد، تیم بهبود خواهد یافت.



محمد ترکاشوند به این سؤال که آیا اکنون که شانس المپیک برای تیم ملی والیبال کم است، نیاز به جوان‌گرایی داریم چه گفت: باید ببینیم که فدراسیون والیبال چه هدفی دارد. قطعاً نیاز به جوان‌گرایی داریم. اما نباید جایگاه رتبه‌بندی خود را از دست دهیم. ممکن است در رقابت‌های آسیایی یا تورنمنت‌های پایین‌تر به جوانان فرصت داده شود تا تجربه کسب کنند و به تدریج در لیگ ملت‌های آینده جوانان و بازیکنان با تجربه را ترکیب کنیم. این کار می‌تواند سخت باشد و نباید فقط به جوانان اعتماد کنیم. باید آن‌ها را به تدریج و با توجه به نیاز‌های تیم به ترکیب تیم اضافه کنیم تا در المپیک ۲۰۲۸ حضور داشته باشیم.

وی درباره ضعف دفاع تیم در بازی‌های تور نیز اظهاراتی داشت: در سه بازی اول، شرایط دفاعی خوبی نداشتیم. غیاب محمد موسوی برای ساختار دفاعی ما تأثیرگذار است، او یکی از بهترین دفاع کنندگان جهان است و به تیم نظم می‌دهد. همچنین برخی از بازیکنان جوان هستند و نیاز به زمان دارند. با پیشرفت، ساختار دفاعی بهتر می‌شود و در هفته‌های آینده، عملکرد تیم بهتر خواهد شد. باید بپذیریم که وقتی تیم نتواند سرویس‌های خوبی بزند و دریافت سرویس حریف را چالش بیابد، دفاع سخت می‌شود. برای موفقیت در دفاع، باید در بحث سرویس‌ها بهبود بخشیم و سرویس‌های هدفمندی بزنیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن