تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1805789867
![نمایش مجدد: نگاهی متفاوت به فیلم ابوزینب ابوزینب تشریح رشادتهای لبنان به سبک و سیاق سینمای عربی refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
نگاهی متفاوت به فیلم ابوزینب ابوزینب تشریح رشادتهای لبنان به سبک و سیاق سینمای عربی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهی متفاوت به فیلم ابوزینب
ابوزینب تشریح رشادتهای لبنان به سبک و سیاق سینمای عربی
فیلم ابوزینب فقط قصهای در مورد رشادت استشهادی عامر کلاش است و غفاری برشی از تاریخ لبنان را پس از جنگ 1982 با اسرائیل و ظهور فالانژیستها به صورت دراماتیک تشریح کرده است.
![خبرگزاری فارس: ابوزینب تشریح رشادتهای لبنان به سبک و سیاق سینمای عربی خبرگزاری فارس: ابوزینب تشریح رشادتهای لبنان به سبک و سیاق سینمای عربی](http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/06/23/13930623000121_PhotoA.jpg)
خبرگزاری فارس - گروه سینما: ویژگی شاخص فیلم ابوزینب (آخرین ساخته علی غفاری) این است که فیلمی فارسی بسان آنچه در این سالها در حوزه مقاومت عربی ساخته شده، نیست. ابوزینب اثری با موضوع ساختاری عربی ساخته شده است و شباهتی به شبه فیلمهای بیانیهواری که در سالهای اخیر در سینمای ایران تولید شده، ندارد. طی سالهای اخیر آثار فراوانی در مورد مردم لبنان، فلسطین حتی افغانستان، ساخته شدهاندکه بیش از آنکه فیلمهایی با حال و هوای عربی باشند فیلمی فارسیاند(یعنی فرهنگ فارسی در آنها لحاظ شده است). درمجموعه آثار شبه شعاری تولید شده، به عنوان مثال سازنده محترم نمیداند در فرهنگ عربی – لبنانی، میوه خیار در دستهبندی سبزیجات میگنجد و به عنوان میوه پذیرایی استفاده نمیشود. ارجاع به این مثال دستاویزی است برای اینکه در بسیاری از فیلمفارسی های عربی با موضوع مقاومت لبنان و فلسطین( اغلب از سیما پخش شده اند) بارها به چشم دیده ام که ظرف میوه اهالی لبنان، مزین به میوه خیار است. شاید چنین مثالی مقدمه خوبی باشد که پوشه فیلمهایی عربی با تم فیلم فارسی شبه مقاومت را باز کنیم و با چنین دستاویزی فیلم ابوزینب را بررسی کنیم. ابوزینب برای مخاطب فارسی زبان ساخته نشده است. در اکران جشنواره مقاومت و اکران جشنواره فیلم فجر بسیاری از کارشناسان و منتقدان اشاره به ضعفهایی داشتند که اغلب ضعفهای مورد اشاره به دلیل دور بودن فیلمنامه و ساختار از فضای جریان سینمای فارسی است. در پاسخ به منتقدانی که از چنین روش بیرحمانهای برای نقد اثر استفاده میکنند باید اشاره کرد وضعیتهای نمایشی در فرم عربی صورت خاص و متفاوتی دارند. نمایشهای کهن عربی و شیوه اجرا لبریز از اغراق و بزرگنمایی از زوایایی مختلفی هستند. طبیعی است که فیلم ابوزینب با توجه به اصالت عربی، اگر ضعفهای ظاهری محتوایی درمتنش وجود دارد، دلیلش صرفا فضای اصیل عربی فیلم است. علی غفاری اشتباه سایر همکاران خود را که در آن حوزه فیلمی ساختهاند تکرار نکرده و به تمام مولفههای فرمی و محتوایی اثر جنبه عربی میبخشد. به همین دلیل مخاطب فارسیزبان ممکن است با فیلم ارتباط عمیق برقرار نکند. گاهی کارگردان در برشهای نمایشی بشدت اغراق می کند، اما اغراق مذکور همانطور که اشاره شد، ریشه درنمایشهای عربی دارد. ضمن اینکه مشخص است که نویسندگان فیلمنامه که درمورد پرسوناژ واقعی عامر کلاش (ابوزینب) مستندی ساخته اند، سعی داشتهاند فضای عربی روایت تا جایی که امکان داشته را در متن اثر لحاظ کنند و مشخص است تاکید بر عربی ساخته شدن اثر داشتهاند. فیلم ابوزینب با همه شاخصههایی که دارد برای مخاطب فارسی زبان کمی گنگ و ناشناخته است. مثلا فالانژیستهای لبنانی که اقدام به کشتار شیعیان لبنان در دهه هشتاد کردند با اسرائیلیها اشتباه گرفته میشوند و تا حدودی حضور لبنانیهای فالانژیست در این فیلم گنگ است که با اضافه کردن چند متن ساده در میان پردههای فیلم میتوان این اشکال را از بین برد. تودههای مخاطب فارسیزبان به دلیل عدم اشراف به وقایع سالهای 1982 تا شکلگیری حزب الله، آنچه در مورد تقابل ریشههای جنبش امل و مواجه آنان با امل برایشان نا آشناست. از این منظر شاید مخاطب عرب زبان درک کند که راس امور آنتاگونیستی، بدمنهای روایت (فالانژیستها)، لبنانیهایی هستند که با اسرائیلیها پیمان بستهاند. فیلم ابوزینب فقط قصه ای در مورد رشادت استشهادی عامر کلاش است و غفاری برشی از تاریخ لبنان را پس از جنگ 1982 با اسرائیل و ظهور فالانژیست ها به صورت دراماتیک تشریح کرده است. در آن مقطع فالانژیستهای تراژدی آفریدند. برش مذکور تاریخ نادیدهای است که باید نسل امروز عربی و عجمی، شیعه و سنی آن را ببیند و درک کند تا دلایل استقرار مسلط حزب الله در لبنان روشنتر شود. با دیدن ابوزینب ضعفهای امل در دهه هشتاد آشکار میشود و مخاطب با کمی کنکاش خواهد فهمید شیعیان لبنانی توسط فالانژیستها چگونه قلع و قمع شدند. برش تاریخی که در ابوزینب میبینیم سیاهترین دوران تاریخ کشور لبنان است. دشمن داخلی و دشمن خارجی فاجعهای ازکشتار بزرگ را در لبنان رقم زد که حوادث مذکور را میتوان در فیلمهایی همچون زیتون (آرانریکلیس)، والس با بشیر(آری فولمن) بیوفورت (جوزف سدار) لبنان (ساموئل موعز) جستجو کرد. یادداشت: علیرضا پورصباغ. عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی انتهای پیام/
93/11/22 - 09:48
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]
صفحات پیشنهادی
گزارش نشست فیلم سینمایی «ابوزینب» غفاری: «ابوزینب» را مقابل چشم اسراییلیها فیلمبرداری کرد
گزارش نشست فیلم سینمایی ابوزینبغفاری ابوزینب را مقابل چشم اسراییلیها فیلمبرداری کردیمکارگردان فیلم سینمایی ابوزینب گفت سکانس اصلی ابوزینب را در نقطه صفر مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی و در مقابل چشم اسراییلیها فیلمبرداری کردیم به گزارش خبرگزاری فارس کارگردان فیلم سینمایی &نقد و بررسی فیلم «مزار شریف» در برنامه سودای سیمرغ ناظم بکایی: ماجرای عزیزان مان در بوسنی، لبنان نیز
نقد و بررسی فیلم مزار شریف در برنامه سودای سیمرغناظم بکایی ماجرای عزیزان مان در بوسنی لبنان نیز ساخته شود اکبری صحت زبان سینما با زبان سیاست و دیپلماسی متفاوت استهشتمین قسمت از ویژه برنامه رادیویی سودای سیمرغ به مناسبت سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر و با نقد و بررسی فیلمفيلم ضد صهيونيستي «ابوزينب» در کرمانشاه اکران شد
۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴ ۵ب ظ در چهارمين روز از جشنواره فيلم فجر فيلم ضد صهيونيستي ابوزينب در کرمانشاه اکران شد فيلم ضدصهيونستي ابوزينب ساخته علي غفاري روز يکشنبه ۱۹ بهمن در سينما آزادي کرمانشاه به روي پرده رفت به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از کرمانشاه در چهارمين روز از جشنوارنگاهی به فیلم سینمایی «موقت» «موقت»؛ ملغمهای از مشکلات زنان با نگاه جشنوارهای پسند
نگاهی به فیلم سینمایی موقتموقت ملغمهای از مشکلات زنان با نگاه جشنوارهای پسنداولین ساخته امیر عزیزی با نمایش معضلات ومشکلات زنان پنهانکاری و خیانت حکایت از توجه فیلمساز به تشویق جشنوارههای خارجی دارد تا ارتباط با مخاطب ایرانی و سینمای ایران ------------------------------- ببرداشتهاي متفاوت از فيلم و سينماي ارزشي
برداشتهاي متفاوت از فيلم و سينماي ارزشي ديدن فيلم و به خصوص فيلمهاي خارجي بر ما تأثير ميگذارد تا به حال به اين فكر كردهايد كه فيلمهاي خارجي به خصوص از نوع هاليوودي آن چطور خلقيات اعتقادات و پايگاه ارزشي جوانان و نوجوانان ما را تحت تأثير خود قرار ميدهد بهتر است اينگونه«ابوزینب» را مقابل چشم اسراییلیها فیلمبرداری کردیم - اخبار ایران و جهان |
غفاری مطرح کرد ابوزینب را مقابل چشم اسراییلیها فیلمبرداری کردیم شناسهٔ خبر 2492928 سهشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۶ هنر > سینمای ایران کارگردان فیلم سینمایی ابوزینب از ضبط سکانس اصلی این فیلم مربوط به عملیات استشهادی در نقطه صفر مرزی جنوب لبنان و فلسطین اشغالی آن هم در مقانگاهی به فیلم سینمایی «شکاف» زهر ماری به نام فروپاشی خانواده
نگاهی به فیلم سینمایی شکافزهر ماری به نام فروپاشی خانوادهکیارش اسدیزاده فیلمساز جوانی است که در دومین فیلمش با فاصله گرفتن از اشتباه فیلم اول خود گس فیلمی اجتماعی ساخته که به سبب موضوع آن تلخ است اما این تلخی به هیچوجه آمیخته با سیاهنمایی نیست به گزارش خبرنگار سینمایی فار«ابوزينب» را در مقابل چشم اسراييليها فيلمبرداري کرديم
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ۱۱ ۴۴ق ظ علي غفاري ابوزينب را در مقابل چشم اسراييليها فيلمبرداري کرديم کارگردان فيلم سينمايي ابوزينب گفت سکانس اصلي ابوزينب که مربوط به عمليات استشهادي است در نقطه صفر مرزي جنوب لبنان و فلسطين اشغالي فيلمبرداري و ما در مقابل چشم اسراييليها که دائم هشدار/یادداشت/ سینمای ایران و گذار از «پایان باز» به «آغاز باز»!/«ضدفیلمها» سال نوی
یادداشت سینمای ایران و گذار از پایان باز به آغاز باز ضدفیلمها سال نوی سینما را تهدید میکنندبرآیند پنج روز اول جشنواره سیوسوم بیش و پیش از هرچیز نشاندهندهی این است که سینمای داستانگو و قصهپرداز در بدترین شرایط خود در چندین سال اخیر به سر میبرد خبرگزاری فارس- گروه سینماگیشه سینمای هند «پی کی» پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای هند شد
گیشه سینمای هندپی کی پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای هند شدکمدی انتقادی پی کی با بازی عامر خان در نقش یک موجود بیگانه فضایی با یک فروش کلی ۳۴۰ کروری به نمایش عمومی خود در کشور هند خاتمه داد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس این فیلم در آخرین هفته ماه دسامبر سال 2014 در حدود سه هزارپورمحمدی: تداوم مذاکرات حکم شرعی و عقلانی است/ دلیلی برای بدبینی به مذاکرات نداریم /انتقاد از سبک و سیاق برخی
پورمحمدی تداوم مذاکرات حکم شرعی و عقلانی است دلیلی برای بدبینی به مذاکرات نداریم انتقاد از سبک و سیاق برخی اصولگرایان وزیر دادگستری با تاکید بر لزوم تداوم مذاکرات هسته ای گفت حکم شرعی و عقلانی ما این است که برویم حق خود را از دنیا بگیریم اما نباید با لبخند و وعده حریف نیز دچزنان هنرمند ایرانی با پوششی متفاوت در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر + تصاویر
گزارش تصویری زنان هنرمند ایرانی با پوششی متفاوت در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر تصاویر سرویس کشکول جام نیوز برای مشاهده اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید ۱۷ ۱۱ ۱۳۹۳ - ۱۵ ۵۵فیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد - اخبار ایران و جهان |
زندگی و رشادتهای سرلشکر خلبان شهید یاسینی فیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد شناسهٔ خبر 2488487 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۲۵ استانها > بوشهر بوشهر - مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت این فیلم سینمایی که به زندگی و رشادت های سرلشکر خلباتصاویر متفاوت از پنجمین روز جشنواره فیلم فجر!
سی و سومین جشنواره تصاویر متفاوت از پنجمین روز جشنواره فیلم فجر به گزارش سرویس کشکول جام نیوز پنجمین روز سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان سینما در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد تهران در حال برگزاری است برای تماشای تصاویر در سایز اصلی بروی هر عکسنگاهی به پنجمین روز جشنواره فجر روز فیلمهای خنثی، بیبو و بیخاصیت/استثناء:«رخ دیوانه»
نگاهی به پنجمین روز جشنواره فجرروز فیلمهای خنثی بیبو و بیخاصیت استثناء رخ دیوانهپنجمین روز جشنواره فیلم فجر با 4 فیلم اصلی همراه بود فیلمهایی که به جز یکی از آنها درباره بقیه اساساً نمیتوان سخنی گفت خبرگزاری فارس ـ سجاد اسلامیان پنجمین روز جشنواره فجر آن هم نسخه سیمعاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی: برگزاری نشستهای نقد و بررسی فیلم فجر ویژه آثار مستند است
معاون سینمایی ارشاد خراسان رضوی برگزاری نشستهای نقد و بررسی فیلم فجر ویژه آثار مستند استمعاون هنری و سینمایی ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری نشستهای نقد و بررسی ویژه فیلمهای مستند در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خبر داد و گفت در حال رایزنی با کارگردانافیلمی به سبک مناظره/ فیلمبردار تلفنی در نشست حاضر شد - اخبار ایران و جهان |
حاشیه و متن نشست من دیه گو مارادونا هستم فیلمی به سبک مناظره فیلمبردار تلفنی در نشست حاضر شد شناسهٔ خبر 2488756 جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰ ۱۸ هنر > سینمای ایران بهرام توکلی کارگردان من دیه گو مارادونا هستم دلیل پردیالوگ بودن فیلمش را توضیح داد و هومن بهمنش فیلمبردار اثر به ص-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها