محبوبترینها
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
مشاوره حقوقی تلفنی با کمترین هزینه
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1803347379
![نمایش مجدد: نگاهی به فیلم سینمایی «شکاف» زهر ماری به نام فروپاشی خانواده refresh](https://vazeh.com/images/refresh.gif)
نگاهی به فیلم سینمایی «شکاف» زهر ماری به نام فروپاشی خانواده
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهی به فیلم سینمایی «شکاف»
زهر ماری به نام فروپاشی خانواده
کیارش اسدیزاده فیلمساز جوانی است که در دومین فیلمش با فاصله گرفتن از اشتباه فیلم اول خود (گس)، فیلمی اجتماعی ساخته که به سبب موضوع آن تلخ است، اما این تلخی به هیچوجه آمیخته با سیاهنمایی نیست.
![خبرگزاری فارس: زهر ماری به نام فروپاشی خانواده خبرگزاری فارس: زهر ماری به نام فروپاشی خانواده](http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/06/01/13930601000343_PhotoA.jpg)
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «شکاف» بار دیگر تفاوت فیلمی سیاهنما و فیلم تلخ و دردمند اجتماعی را نشان میدهد. کارگردان جوانی که در نخستین تجربه فیلمسازی خود جامعهای را نشان میدهد که در آن همه مردان خیانتپیشه و هیولا هستند و همه زنان ستمدیده و رنج کشیده، این بار با عبرت از سرنوشت فیلم قبل خود اثری ساخته که اگرچه تلخ است و این تلخی مثل سایه سنگینی تا پایان فیلم همراه مخاطب میماند؛ اما خوشبختانه شاهد سیاهنمایی نیستیم. به جرات میتوان گفت شاید جزو معدود دفعاتی باشد که ممیزی توانسته فیلمی را از فروپاشی کامل نجات دهد و سازنده آن با تفکر دوباره اثری اجتماعی بسازد که موضوعی روز را نه تنها با پرداختی مناسب روایت میکند بلکه تلخی اثر نیز نه به عنوان عنصری بازدارنده بلکه به عنوان موتور محرک اثری که به موضوع طلاق و فروپاشی خانواده میپردازد،کارکرد پیدا میکند. اسدیزاده در «شکاف» اثر اجتماعی سرپا و پویایی ساخته که دو موضوع محوری را نشان میدهد. طلاق و تبعات سهمگین آن دیگری ترس از مسولیت؛ مخاطب در این اثر با دو خانواده که از دوستان نزدیک هم هستند مواجه است که یک خانواده به دلیل طلاق در فروپاشی کامل به سر میبرد و دیگری زوج جوانی هستند که وجود بچه حداقل تغییری که در زندگی آنها میتواند ایجاد کند زنده ماندن مادر است اما مادر هنوز توانایی پذیرش بار مسولیت را ندارد، و فیلمساز با پرداخت منطقی این دو قصه اثری را ساخته که اگرچه به سبب ماهیت موضوعی آن بسیار تلخ و گزنده است اما به خوبی توانسته از لبه تیز سیاه نمایی جان سالم به در ببرد. بدون شک دیدن «شکاف» یک تلنگر مهم به مخاطب است و اگر در میان مخاطبین این فیلم کسانی وجود داشته باشند که در آستانه طلاق قرار دارند این فیلم میتواند آینه خوبی باشد برای آنچه آینده انتظارشان را میکشد؛ فروپاشی. شاید در بسیاری از مواقع طلاق اگرچه آخرین راه حل است اما برای پایان یک زندگی بحرانی بهترین راه حل نیز محسوب میشود اما برای زوجی که فیلمساز برای روایت خود انتخاب کرده، به دلیل آنکه این ازدواج از اساس بر اساس عشق و علاقه نبوده است(دیالوگی که نسیم به سارا) میگوید بلکه بچه دار شدن نیز تنها براساس جبر اجتماعی بوده است(گذراندن دوران خدمت سربازی فرهاد در شهر محل زندگی) و اصلی ترین قربانی این موضوع نیز فرزند آنها (ایلیا) که اولین قربانی یک زندگی تباه میشود. فیلمساز در قصه اول خود به سهمگین بودن تبعات طلاق میپردازد و در روایت تلخ و گزنده به مخاطب نشان میدهد که اولین قربانی چنین انتخاب غلطی فرزند خانواده است؛ فرزندی که پدر و مادر از وجود بیماری او خبر ندارند و در آخر نیز قربانی خودخواهی پدر و مادری میشود که برای رهایی از آن زندگی مشترک ناخوشایند حتی نمیتوانند به درستی از فرزند خردسال خود محافظت کنند. در قصه دوم که موازی با قصه اول روایت میشود، فیلمساز داستان زندگی سارا و پیمان را نشان میدهد که زندگی آرام و عاشقانهای را با هم سپری میکنند اما یک بیماری آنها را در معرض انتخابی بزرگ قرار میدهد، آنها یا باید برای رهایی سارا از توده خطرناکی که در رحم او بوجود آمده بچهدار شوند و یا این بیماری میتواند منجر به مرگ سارا شود و نیز آغاز ماجرای قصه پر کششی است که خود قابلیت تبدیل شدن به فیلمی مجزا را داشت اما فیلمساز برای تکمیل پازل فیلم اجتماعی خود قصه این زوج را در کنار قصه نسیم،فرهاد و ایلیا روایت میکند تا بگوید فروپاشی یک زندگی نه تنها ممکن است آینده فرزند آن خانواده را تباه کند، بلکه به نابودی زندگی اطرافیان نیز می تواند منجر شود. به هر ترتیب با وجود اینکه فیلمنامه «شکاف» در برخی مواقع پرداخت خوبی ندارد و حتی برخی پلان های ضائد در فیلم مشاهده میشود که این مشکل در قیلم اول اسدیزاده نیز به چشم میآمد اما در مجموع اثر اجتماعی قابل باوری است که توانسته موضوع روز اجتماعی و مبتلا به بسیاری را افراد را با پرداختی مناسب روایت کند. انتهای پیام/
93/11/15 - 09:09
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]
صفحات پیشنهادی
نگاهی به فیلم سینمایی «موقت» «موقت»؛ ملغمهای از مشکلات زنان با نگاه جشنوارهای پسند
نگاهی به فیلم سینمایی موقتموقت ملغمهای از مشکلات زنان با نگاه جشنوارهای پسنداولین ساخته امیر عزیزی با نمایش معضلات ومشکلات زنان پنهانکاری و خیانت حکایت از توجه فیلمساز به تشویق جشنوارههای خارجی دارد تا ارتباط با مخاطب ایرانی و سینمای ایران ------------------------------- بگزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «تگرگ و آفتاب»: مبنای اصلی فیلمنامه «تگرگ و آفتاب»
گزارش فارس از نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی تگرگ و آفتاب مبنای اصلی فیلمنامه تگرگ و آفتاب ربطی به داشآگل نداشترضا کریمی گفت طرح اولیه فیلمنامه ما ارتباط زیادی با داستان داشآکل نداشت و حین نگارش هم سعی کردم تا از آن داستان دور شوم و مبنای اصلی ما براساس این قصه نبود اما در ادامهبازدید رئیس سازمان سینمایی کشور از ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»
بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور از ویژه برنامه یک فیلم یک سلامحجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز دوشنبه از ویژه برنامه یک فیلم یک سلام بازدید کرد به گزارش خبرگزاری فارس در ششمین روز از برگزاری برنامه "یک فیلم یک سلامنامه بسیج دانشگاه امام صادق(ع) به مسئولان سینمایی: نگذارید جشنواره فجر امسال هم تبدیل به جشنوارۀ «گناه
نامه بسیج دانشگاه امام صادق ع به مسئولان سینمایی نگذارید جشنواره فجر امسال هم تبدیل به جشنوارۀ گناه شود لزوم نظارت مسئولین بر محتوای اخلاقی فیلمهای سینماییبسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق ع اعلام کرد مدتهاست استفادۀ ابزاری و غیرشرعی عوامل سینما از جاذبههای ضداخلاقی و جنسیاولین پوستر فیلم سینمایی «نزدیکتر» رونمایی شد
اولین پوستر فیلم سینمایی نزدیکتر رونمایی شداولین پوستر فیلم سینمایی نزدیکتر به کارگردانی مصطفی احمدی که در بخش نگاهنو سیوسومین جشنواره فیلم فجر حاضراست رونمایی شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلمبرداری این فیلم از اوایل آبان آغاز شد و ۳۹ جلسه به طول انجامید که خانهگزارش فارس از نشست فیلم سینمایی «بوفالو» اسعدیان:پای «بوفالو» میایستیم/سجادیحسینی: سعی ک
گزارش فارس از نشست فیلم سینمایی بوفالواسعدیان پای بوفالو میایستیم سجادیحسینی سعی کردیم به تماشاگر احترام بگذاریمهمایون اسعدیان تهیهکننده فیلم سینمایی بوفالو در نشست مطبوعاتی این فیلم عنوان کرد بوفالو فیلم همه ما است و همه ما نیز پای آن میایستیم به گزارش خبرنگار سینمای خبرگافتتاحیه 11 بهمن در برجمیلاد/ برنامه نمایش فیلم «محمد رسولالله (ص)» متعاقبا اعلام میشود
افتتاحیه 11 بهمن در برجمیلاد برنامه نمایش فیلم محمد رسولالله ص متعاقبا اعلام میشودمدیر ارتباطات و اطلاعرسانی سی و سومین جشنواره فیلم فجر جزئیات مراسم افتتاحیه جشنواره را اعلام کرد به گزارش خبرگزاری فارس سیداحد میکائیلزاده با بیان اینکه مراسم افتتاحیه جشنواره شنبه 1در گفتوگو با فارس مطرح شد روایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشتساله/ ساخت فیلم سینمایی «د
در گفتوگو با فارس مطرح شدروایتی مستند از اهدای کلیه توسط یک طلبه به کودک هشتساله ساخت فیلم سینمایی ده چهار و نیم سه و نیممهدی حیدری کارگردان مستند ده چهار و نیم سه و نیم از ساخت یک فیلم سینمایی به همین نام در آینده خبر داد مهدی حیدری کارگردان مستند «ده چهار و نیمپیشنهاد تیم تولید فیلم سینمایی انیمیشن «شاهزاده روم» فرزندانتان را آسوده خاطر به تماشای «شاهزاد
پیشنهاد تیم تولید فیلم سینمایی انیمیشن شاهزاده رومفرزندانتان را آسوده خاطر به تماشای شاهزاده روم به سینما ببریدحامد اسماعیلی در معرفی شعار تبلیغاتی این فیلم گفت تاکید ما در این فیلم بر این است که والدین بچهها را با خیال راحت به سینما ببرند بنابراین شعار تبلیغاتی نیز این است کهنگاهی به فیلم «خانه دختر» رمزگشایی از یک مرگ مرموز در حوالی خطوط قرمز
نگاهی به فیلم خانه دختررمزگشایی از یک مرگ مرموز در حوالی خطوط قرمزخانه دختر تا به امروز بهترین فیلم شهرام شاهحسینی که این را باید مدیون فیلمنامه خوب پرویز شهبازی بدانیم نویسندهای که سوژهای ملهتب را دستمایه داستان خود قرار میدهد اما توانسته از حوالی خطوط قرمز فیلم را برگرداپژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس: فیلمهای روز اول من را به وجد نیاورد/ فیلم سینمایی «پژمان» را بعد ا
پژمان جمشیدی در گفتوگو با فارس فیلمهای روز اول من را به وجد نیاورد فیلم سینمایی پژمان را بعد از نوروز 94 میسازیمپژمان حمشیدی بازیگر سینما و تلویزیون گفت چیزی که برای من مهم است این است که هر بستر هنری برای من قابل احترام است و هر دو فیلمی که دیدم من را به وجد نیاورد پژمان جکارگردان فیلم «نزدیکتر» عنوان کرد هیچ کارگردانی حاضر نبود فیلمنامه توکلی را از دست بدهد
کارگردان فیلم نزدیکتر عنوان کردهیچ کارگردانی حاضر نبود فیلمنامه توکلی را از دست بدهدمصطفی احمدی گفت آبان ماه پارسال به همراه هستی بشروتنی وارد مرحله نگارش شدیم پس از اتمام فیلمنامه اولیه بهرام توکلی به ما پیوست و فیلمنامهای را نوشت که هر کارگردانی جای من بود آن را از دست نمیداآغاز برنامه نمایش فیلمها در کاخ جشنواره با «قول» محمدعلی طالبی
آغاز برنامه نمایش فیلمها در کاخ جشنواره با قول محمدعلی طالبیبرنامه نمایش و رونمایی فیلمهای سینمایی سی و سومین جشنواره فجر در برج میلاد در حالی منتشر شد که قول محمدعلی طالبی اغازگر برنامههای کاخ جشنواره خواهد بود به گزارش خبرگزاری فارس نمایش فیلمهای جشنواره سی و سوم درفیلم سینمایی «حکایت عاشقی»تحویل دبیرخانه جشنواره فجر شد
فیلم سینمایی حکایت عاشقیتحویل دبیرخانه جشنواره فجر شدنسخه نهایی فیلم سینمایی حکایت عاشقی به کارگردانی احمدرضا رمضانزاده و تهیهکنندگی مسعود جعفری جوزانی تحویل دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شد به گزارش خبرگزاری فارس آخرین قطعات موسیقی فیلم را هفته گذشته« ارشک رفیعی »آمتوسط کمپانی برادران وارنر «خانواده جتسنها» سینمایی میشود
توسط کمپانی برادران وارنرخانواده جتسنها سینمایی میشودنسخه سینمایی انیمیشن تلویزیونی خانواده جتسنها ساخته میشود کمپانی برادران وارنر تهیه کننده این فیلم سینمایی است به گزارش خبرنگار سینمایی فارس انیمیشن خانوادگی و کمدی «خانواده جتسنها» اولین بار در دهه شصتنگاهی به فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» دغدغههای خوب با راهحلهای بد/«عدالت» یا بخشش؛ مسئله
نگاهی به فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشتدغدغههای خوب با راهحلهای بد عدالت یا بخشش مسئله این استدغدغه جلیلوند در این فیلم درخور تقدیر است اما آنچه که او برای حل این دغدغه پیشنهاد میکند نه عدالت که جود و بخشش است چیزی که امام علی ع آن را نمیپسندد و معتقد است که جود امور را از جایدر برنامه «یک فیلم،یک سلام» عنوان شد فیلم «بدون مرز» شعار «جنگ میخواهد مادران ما تنه
در برنامه یک فیلم یک سلام عنوان شدفیلم بدون مرز شعار جنگ میخواهد مادران ما تنها باشند را فریاد میزندکارگردان فیلم سینمایی بدون مرز گفت شعار فیلمم همان جمله ای است که در جشنواره توکیو هم گفته ام در حال حاضر که تصمیم گرفته ام فیلم خود را بسازم نمیدانم چه تعداد مادر فرزندار میشو-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها