تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802683616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخاطب‌شناسی از مهمترین ارکان موفقیت ارایه پژوهش به غرب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷



عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با تاکید براین‌که در ارایه پژوهش ها به غربی ها باید ابتدا مخاطب خود را به خوبی بشناسیم، گفت: غربی ها به هیچ عنوان با پیش فرض های اولیه ما آشنا نیستند که بخواهیم مفاهیم غنی عاشورایی را در سطح عالی برای آنها بیان کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی در نشست علمی عاشورا پژوهی در غرب گفت: متاسفانه در حوزه تبیین مباحث اسلام برای غربی ها اغفال و اهمال بسیاری انجام شده است. وی افزود: یکی از مشکلات ما این است کسانی که سعی کردند نوشته های عاشورایی و دینی را برای غربی ها بنویسند تنها زبان انگلیسی را به جای زبان فارسی قراردادند ولی به هیچ عنوان به زبان فرهنگ غربی در این حوزه توجه ندارند. عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: آفت این نوع ترجمه بسیار زیاد است و این مساله نه فقط صرف مال و وقت است، بلکه ممکن است به کج فهمی آنها نسبت به اسلام نیز منتج شود. بابایی افزود: ما نباید فرهنگ عاشورایی را برای انتقال به حوزه علمیه غربی تقلیل ببخشیم، بلکه در واقع این کار توسعه فرهنگ عاشورا است؛ ما نباید در جایی که عاشورا با فرهنگ مدرنیته مشکلی پیدا کرد آن را کات کنیم، بلکه در اینجا نباید پا پس بکشیم و آن را برای افراد غیر مسلمان قابل فهم کنیم. بابایی بیان کرد: صحبت از عاشورا برای یک انسان مدرن برای انسان غربی باید مقبول باشد و در ضمن باید معطوف به نیازهای وی نیز باشد؛ اگر فرد غربی احساس نکند که می تواند از این پدیده برای حل مساله های روزمره خود استحصالی داشته باشد نمی توانیم عاشوراپژوهشی خود را درغرب به سرانجام برسانیم. وی افزود: در مساله عاشورا پژوهشی در پنج نکته می توان در پژوهش های خود با نیازهای غربیان ارتباط برقرار کنیم؛ اولین حرف نوی ما برای انسان غربی، مساله دردها و رنج هایی است که در حوزه ادبیات امروزین غربی رایج است. عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مساله درد و رنج هم یک مساله الهیاتی است که برای مسیحیان نیز یک مبحث کلامی است؛ نکته دوم در این بحث، جنبه های سیاسی و اجتماعی رنج است که آیا این مبحث می تواند یک نظریه انسجام اجتماعی ارایه کند یا خیر. بابایی بیان کرد: مساله فدا کردن نیز در همین حوزه است که می تواند در حوزه من رادیکال در حوزه غرب را به چالش بکشد. وی افزود: مساله دیگر، مساله من و دیگری است که اگر با این رویکرد عاشورا پژوهشی کنیم می توان چندین مساله را پیشنهاد کرد که از آن جمله می توان به این مطلب اشاره کرد که آیا ما در حال درد و رنج معنوی از خود تهی می شویم و به دیگران گرایش پیدا می کنیم و یا اینکه در این وضعیت خود گرا تر می شویم. عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: نکته دیگر در این عرصه، بحث عشق مشترک است یعنی در وضعیتی که انسانها در یک جامعه به یک محبوب مشترک، عشق مشترکی ابراز می کنند این عشق مشترک نه تنها باعث می شود که افراد با معشوق خود ارتباط پیدا کنند بلکه باعث می شود که با عشاقان نیز ارتباط معنوی پیدا کنند. بابایی گفت: نکته دیگر آن است که امام حسین(ع) با گذشتن از خود عزت نفس را به منصه ظهور رساند؛ اینکه ایشان چگونه از خود می گذرد، و با این از خود گذشتن عزت نفس پیدا می کند و این عزت نفس ایشان باعث تحقیر دیگران نمی شود. وی افزود: مساله چهارم بحث عشق است که یکی از اندیشمندان غربی بیان کرده است که حضرت مسیح(ع) سردی عشق را یکی از علائم آخرالزمان بیان کرده اند که در این بین باید بهترین الگوهای عشقی و حبی را با عاشورا برای دنیای امروز تبیین کرد؛ اساسا یاد رنج های محبوب باعث ازدیاد حب و عشق می شود. عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: مساله پنجم مساله معنا و بی معنایی در انسان معاصر امروز است؛ در این عرصه دو نوع پوچی شرقی و غربی داریم که در نهیلیسم غربی به جای خود کشی باید بیشتر به دنیا وابسته شد ولی درپوچ گرایی شرقی در رسیدن به معنی باید خود را حذف کرد. وی افزود: عاشورا مساله فدا شدن را به بهترین شکل بیان می کند که انسان با قربانی کردن خود قهرمان می شود و اگر قربانی نمی شد قهرمان هم نمی شد. انتهای پیام








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن