تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826368327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی و مهندسی فرهنگ مهدوی امام خمینی(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


حجت الاسلام عرفان:
انقلاب اسلامی و مهندسی فرهنگ مهدوی امام خمینی(ره)
پژوهشگر مهدوی گفت: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد جامع و بنیادی، راهبردی و تمدن ساز فرهنگ مهدوی را در جامعه مهندسی و رهبری کردند.



  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، حجت الاسلام امیر محسن عرفان با اشاره به ابعاد جامع شخصیتی امام خمینی(ره) گفت: یک از دلایلی که باعث شده بر روی اندیشه شناسی امام خمینی(ره) واکاوی صورت گیرد، ابعاد شخصیت ایشان است.   وی با بیان اینکه انسان ها دو دسته اند. یا اسیر زمان هستند یا زمان اسیر آنهاست، خاطرنشان کرد: آنهایی که اسیر زمان هستند، خود به چند دسته تقسیم می شوند. عده ای در محدوده لحظه ها زندگی می کنند، دسته ای در گذشته اند و گویی برای آنها فردایی وجود ندارد و عده ای در انتظار فردا هستند. در مقابل انسان هایی هستند که مالک زمان هستند و زمان را می سازند. امام خمینی(ره) نیز ازجمله انسان هایی است که زمان اسیر آنهاست.       این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه احیای معنویت و بطلان نظریه های غیر دینی یکی از بازتاب های اندیشه کلان امام است، اظهارداشت: این درحالی است که اندیشمندان غربی نیز بر احیای معنویت در جهان از سوی امام خمینی(ره) صحه گذاشتند، در روزگاری که روزگار شکست مکاتب فکری دنیا بود اندیشه های امام در دنیا جا باز کرد به طوری که در کالج های دنیا به خمینیسم برمی خوریم که به عنوان مکتب دینی با آن برخورد می کنند.   وی با بیان اینکه دومین بازتاب اندیشه کلان امام در جهان بیداری اسلامی و هویت بخشی به مسلمانان بود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب مسلمانان یک قدرت انگیزشی پیدا کردند و یک پیچش تاریخی در رویکرد غرب به اسلام به وجود آمد و آنچه که انقلاب اسلامی را با همه جنبش ها متمایز می کند رهبری امام خمینی(ره) است.   حجت الاسلام عرفان ادامه داد: بیداری اسلامی و هویت بخشی به مسلمانان با توجه به صحبت های اندیشمندان غربی و اروپایی یکی از بازتاب های اندیشه کلان امام است به طوریکه یکی از رهبران اخوان المسلمین می گوید تفاوت قیام ما و انقلاب شما این است که شما رهبری چون امام خمینی(ره) داشتید و ما رهبری مثل وی نداشتیم.   این پژوهشگر مهدوی سومین بازتاب کلان اندیشه امام را به چالش کشیدن نظریه های مربوط به انقلاب و تشکیل حکومت عنوان کرد و افزود: به این معنی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب ها از حیث هدف تقسیم می شدند به انقلاب هایی که یا پیرامون توسعه های مادی بودند یا انقلاب هایی که عمدتا براساس سکولاریزه شدن فرهنگی صورت می گرفتند.   وی با اشاره به تقسیم بندی انقلاب ها در جهان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، انقلاب ها و جنبش های اعتراضی را به سه قسمت تقسیم می کنیم، انقلاب هایی در کشورهای مارکسیستی به وقوع می پیوست که هدفشان ایجاد جامعه بی طبقه بود، انقلاب هایی که به دنبال جامعه احساسی و رفاه شخصی بودند که البته همه این قیام ها براساس تفکر لیبرالیسمی بود.   حجت الاسلام عرفان ادامه داد: در آخر نیز انقلاب هایی که آرمان های دینی دارند که برای نخستین بار انقلاب اسلامی با شعار دینی، مبتنی بر آرمان های دینی و با رهبری دینی به وقوع پیوست که ابطالی بود بر نظریه های اندیشمندان دیگر.   این پژوهشگر مهدوی گفت: نگاه ویژه امام به آموزه مهدویت ایشان را با همه اندیشمندان متمایز می کند که ما اسم این نگاه را مهندسی فرهنگ مهدوی می گذاریم، امام با یک رویکرد جامع و بنیادی و راهبردی و تمدن ساز فرهنگ مهدوی را در جامعه مهندسی و رهبری کردند.   وی با اشاره به شاخصه های اندیشه امام در آموزه مهدویت اظهار داشت: این شاخصه ها عبارت است از اینکه امام با کلی نگری، مجموعه ای و سیستمی به اندیشه مهدویت نگاه می کردند، نگاه جریانی و غیر ساکن به مهدویت داشتند، توجه به شرایط محیطی و عوامل تاثیر گذار بیرونی بر مهدویت می کردند، قدرت آینده نگری و آینده پردازی را در حوزه معارف مهدوی ایجاد کردند و استقبال از تحویل جایگاه ها و تغییر روش ها برای دست یابی به اهداف بهتر در حوزه معارف مهدوی نمودند.   حجت الاسلام عرفان با بیان اینکه امام از معدود اندیشمندانی بودند که درصدد مهندسی فرهنگ مهدوی بودند، تصریح کرد: شرق شناسان در ابتدا متوجه مهدویت نبودند تا اینکه در افریقا مدعی دروغینی به نام مهدی سودانی به وجود آمد، او براساس ادعای دروغین خود بر استعمار انگلیس پیروز شد. با پیروزی انقلاب اسلامی مستشرقین به این نتیجه رسیدند که بزرگترین انگیزش بر نیروهای ایرانی در مبازرات خود آموزه مهدویت بود که باعث شد در یک پیچش تاریخی نوع نگاه کلان غرب به مهدویت، نوع نگاه سینمای غرب در مخدوش نشان دادن مهدویت بعد از پیروزی انقلاب هدفمند شود.   شبستان



۱۳/۱۱/۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن