محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832198601
آزادی بیان در اندیشه غرب هیچ گاه حیث حقوقی نداشته است - اخبار ایران و جهان |
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: احمد رهدار در گفتگو با مهر:
آزادی بیان در اندیشه غرب هیچ گاه حیث حقوقی نداشته است
شناسهٔ خبر: 2474062 شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
دین و اندیشه > اندیشمندان
آزادی بیان در اندیشه غرب هیچ گاه حیث حقوقی نداشته و الان هم ندارد و در آینده هم نخواهد داشت. آزادی بیان در دنیای غرب در ساحت حقوق غربی بسته نشده است، بلکه در ساحت سیاست غربی بسته شده است. به گزارش خبرنگار مهر، پس از حمله تروریستی به مجله فکاهی «شارلی ابدو» در پاریس، توسط دو مهاجمی که گفته می شود القاعده مسئولیت اعمال آنها را برعهده گرفته، موج دوباره ای از حمله به اماکن و ارزشهای اسلامی در اروپا و آمریکا شدت گرفته است. مهاجمانی که وقتی در عراق و سوریه دست به جنایت می زنند پیکارجو خطاب می شوند و آنگاه که دامنه خشونت شان به اروپا می رسد تروریستهای وحشی نام میگیرند! اگرچه کاملاً طبیعی بود که این حمله می تواند به مراکز رادیکال اسلام ستیزی، بهانه جدیدی برای تحرک ببخشد اما همین موضوع دلیل مناسبی است تا بار دیگر نگاهی بر پدیده «اسلام فوبیا» خوانده می شود، بیفکنیم. در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه ابعادی از این موضوع بررسی شد که اکنون از نظر شما می گذرد:*آزادی بیان در فرهنگ غرب به چه معناست؟ آیا چارچوب و خط قرمزی برای آن تعریف شده است.؟ آیا به اسم آزادی بیان می توان به مقدسات ادیان دیگر توهین کرد؟ چرا این همه به مقدسات اسلامی اعم از قرآن و پیامبر اسلام(ص) توهین می شود و بیشترین برخورد غرب از این جهت با مسلمانهاست؟آزادی بیان در اندیشه غرب هیچ گاه حیث حقوقی نداشته و الان هم ندارد و در آینده هم نخواهد داشت. آزادی بیان در دنیای غرب در ساحت حقوق غربی بسته نشده است، بلکه در ساحت سیاست غربی بسته شده است، کلمات را دقیق به کار می برم. توجه کنید نمی گویم در ساحت اندیشه سیاسی غرب بسته شده است. آزادی بیان غربی در ساحت سیاست غرب بسته شده است؛ یعنی دقیقاً امری سیاسی است. سیاسی به معنای کاملاً امروزی و متداول آن، یعنی قرار است ابزار، بهانه و تبدیل به اهرم برای فشار به مخالفین شود. آن چیزی که کلاً نه در خصوص آزادی بیان، بلکه حتی در خصوص همه دیگر مؤلفه های منشور جهانی حقوق بشر می توان گفت این است که برای دنیای غرب و برای آمریکا، نقض حقوق بشر اساساً هیچ گاه مسأله نبوده و نیست. حتی نقض حقوق بشر در ایران هم برای دنیای غرب مسأله نبوده و نیست.آن چیزی که برای دنیای غرب مسئله است این است که غرب نمی خواهد کسی یا جریانی بلند شود و بگوید من این منشور را به عنوان منشور حقوقی قبول ندارم؛ یعنی اگر ایران بگوید من منشور جهانی حقوق بشر را قبول دارم اما عملاً آنرا نقض کند، به نظر حقیر غربیها با ایران کاری ندارند، کما اینکه کشورهای همسو با آمریکا و غرب و خود غربیها مکرر منشور جهانی حقوق بشر را نقض کردند اما غرب حساسیتی در این مورد ندارد، چون آنها اگرچه حقوق بشر را نقش کردند اما گفتند ما این منشور را قبول داریم. به همین اندازه که گفتند ما منشور را قبول داریم کفایت می کند.به نظر بنده آزادی بیان و همه مؤلفه های دیگر منشور جهانی حقوق بشر بیش از آنکه ماده حقوقی برای برقراری عدالت در دنیا باشد مسئله ای سیاسی و اهرمی است که برای فشار به محرومین و کشورهای ستمدیده و عقب مانده تر استفاده می شود. همواره ابزار بوده و الان هم هست و در آینده هم خواهد بود. همین قضیه نشریه فرانسوی شارلی ابدو که به وجود آمد، به وضوح برخورد دوگانه غرب را با این قضیه نشان داد.چند فرانسوی در این قضیه کشته شدند. البته ما از کشته شدن آنها استقبال نمی کنیم، خوشحال هم نیستیم. هر جا انسانهای بی گناهی کشته شوند ما ناراحت می شویم و خوشحال نخواهیم بود ولی پرسش ما از غرب این است که هزاران نفر آدمی که پیش از این مثلاً در عراق و ... عمدتاً هم توسط خود این کشورها کشته شدند، حقوقی نداشتند و قابل مطالبه نبودند؟ به عبارت دیگر جا نداشت برای آنها هم دل بسوزانند؟ جا داشت اما به هر حال تن به این کار ندادند. راجع به مسئله آزادی بیان من احساس می کنم حیث حقوقی ندارد هرچه هست حیث سیاسی دارد.*غرب، اسلام خصوصا اسلام شیعی را به عنوان رقیب خود می داند، چون بسیاری از کشورهای مسلمان همسو با آنها هستند اما با اسلام شیعی و خصوصاً انقلاب اسلامی به عنوان یک رقیب نگاه می کنند. طبق نظریه جنگ تمدنهای هانتینگتون فقط مخالفتش با اسلام است و مثلا با بودیسم و ادیان دیگر مخالفتی ندارند. چرا اینگونه است؟هانتینگتون وارد این قضیه شده بود و از اسلام به عنوان رقیب نام برده بود. آنها در اسلام هم تفکیک قائل شدند؛ یعنی با اسلامی که به منافع آنها ضرری نداشته باشد، مشکلی ندارند. آنها با عربستان مشکلی ندارند. آنها با پاکستان، حتی ترکیه و اتحادیه عرب مشکلی ندارند. از ابتدا هم مشکلی نداشتند. اصلاً در یک جبهه بودند. آنها با هر کسی که مرجعیت آنها را در عالم زیرسؤال ببرد مشکل دارند. چون ایران مرجعیت آنها را زیرسؤال می برد آنها با ایران مشکل دارند.*از یک طرف دیگر یکی از علل مخالفتشان با اسلام موج اسلام خواهی یا گرایش به انقلاب اسلامی در غرب است، یعنی آنها سعی می کنند که نقاط مثبتی که انقلاب دارد در غرب بازتاب داده نشود یا برعکس جلوه داده شود.مسأله اسلامگرایی در دنیای غرب که برای غربیها تبدیل به اسلام هراسی شده است، چندان از رویه نسبت این اتفاق با انقلاب اسلامی ایران نیست. به نظرم لازم نیست از این نسبت هم با اصرار در تحلیل ما جایی پیدا کند. نفس مسلمان شدن اروپایی ها و رشد جریان اسلامگرایی در اروپا در فضای دوگانه ای که غرب ایجاد کرده بین خود و غیریتی به نام اسلام، برای آنها به ضرر است. نفس اسلام گرایی در دنیای اروپا به ضرر آنها هست. فارغ از اینکه این جریان اسلام گرا گرایشات انقلاب اسلامی داشته باشد یا حتی گرایشات فرض کنید عربستانی داشته باشد. مسئله در درون غرب قدری از این حیث متفاوت است؛ یعنی در درون دنیای غرب مسلمانها حتی مسلمانی که سبک مسلمانی اش سبک مسلمانی عربستانی یا پاکستانی باشد در دنیای غرب برای آنها خطرناک خواهد بود.*آیا به اسم آزادی بیان در همان منشور حقوق بشر غربی می توان ادیان و مقدسات پیروان آنها را مورد حمله قرار داد؟نه! نمی توانند. این سؤال مفروض بر این است که آزادی بیان را ماده حقوقی در نظر بگیرید. بعد می پرسید که یا آنها می توانند؟ مسلماً نمی توانند. اما همان طور که گفتم نظریه آزادی بیان غربی هیچ گاه در کشورهای غربی بار حقوقی نداشته است. همیشه بار سیاسی داشته است. وقتی بار سیاسی داشته باشد منعی وجود ندارد و می بینید که می توانند و دارند این کار را انجام می دهند. اما اینکه می توانند، در مفهوم سیاسی است، یعنی به لحاظ سیاسی، ساختار به گونه ای است که آنها می توانند این کارها را انجام بدهند و از این کارها هم انجام دادند و انجام می دهند و در آینده هم انجام خواهند داد.*راه جلوگیری از تکرار این روند و اقدامات زشت نشریه شارلی ابدو چیست؟تنها راه جلوگیری از این کار، توجه پیدا کردن عموم مردم اعم از مسلمانان و غیر مسلمان به ماهیت این منشور حقوقی جهانی بشر است که عنوانش حقوقی است اما در واقع حقوقی نیست و سیاسی است.*نگاهی هست که حادثه شارلی ابدو فرانسه را در ادامه حادثه یازده سپتامبر، کار برنامه ریزی شده از سوی استکبار جهانی می داند. نظر شما در مورد این تحلیل چیست؟نمی توان در این مورد به راحتی نظر داد. تحلیلهای این گونه ای باید مبتنی بر اسناد باشد. هنوز هیچ تحلیل و سندی در مورد واقعه فرانسه منتشر نشده است. البته در عالم سیاست غربی این گونه اتفاقات برنامه ریزی شده امکان دارد اما عجالتاً صورت ظاهری قضیه این است که در نشریه ای که البته بی سابقه هم نیست به پیامبر اسلام(ص) توهین شده است و عده ای هم برای مقابله به این نشریه حمله کردند. این قضیه از جانب غرب با حساسیت دنبال شد و غولهای رسانه ای آنها آمدند و سعی کردند این حادثه را تبدیل به یک اهرم فشاری کنند برای مسلمانها و عرض کنم که ظاهر قضیه این است که افکار عمومی دنیا و ازجمله خود مسلمانها متوجه خواهند شد که تا چه اندازه برخورد غرب دوگانه است.یک تحلیل این است که ممکن است ما بگوئیم دنیای غرب چنین قضیه ای را توسط افرادی که خودشان آنها را ساخته و یا آنها را مسلمان معرفی می کند انجام داد تا با این اتفاقی که می افتد این اتفاق را تبدیل به مانع بکند برای این تروریستهای اروپایی که در چند سال اخیر وارد خاورمیانه شدند و الان به دلیل فشاری که روی داعش و النصرة هست خیلی ها پشیمان شدند و می خواهند به اروپا برگردند. بنابراین مسئولان و سیاستمداران می خواهند داستان فرانسه را به مثابه اهرم فشاری قرار دهند و از ورود مجدد اینها به اروپا جلوگیری کنند. بعید نیست که این نظر درست باشد.*از این دست اتفاقها روی داده و هنوز هم اتفاق می افتد، شما برای راه حلی برای جلوگیری از این کارهاچه پیشنهادهایی را دارید؟اینها مسائل اجتماعی است و مسائل اجتماعی راه حل نهایی و سریع ندارد. یعنی اولا مسأله یک بعد نخواهد داشت و فاکتورهای متعددی در قضیه دخیل خواهند بود. اما آن اتفاقی که دست ما هست و به نظرم بسیار می تواند مؤثر باشد، واقعاً خودآگاهی تاریخی مذهبی مسلمانها به خودشان هست.در همین جهان اسلام قبل از اینکه کارشکنی ها دنیای غرب و ... را داشته باشیم، اگر ببینیم که چقدر از سرمایه های خود جهان اسلام خرج دفاع از فرهنگ مهاجم غرب شده است. در کشور انقلابی ما چرا الان زبان روشنفکران باز نمی شود؟ چرا الان روشنفکران نگران نیستند؟ فراموش کردید که در چند سال قبل در قضیه ندا آقاسلطان همین روشنفکران ما همسو با رسانه های بیگانه داد از حقوق بشر می زدند؟ پس چرا امروز حرفی نمی زنند؟ اگر در درون جهان اسلام متفکران و نویسندگان و اهل فرهنگ و سیاست ما یکدل و یکدست به رغم همه کارشناسی متعدد و متکثر و احیاناً متضادی که ممکن است داشته باشد اینقدر به خودآگاهی برسند و توجه پیدا کنند که نباید مخالفتهای درون پارادایمی آنها چنان بالا بگیرد که آب این مخالفتها به آسیب دشمن بریزد. باید حدود و ثغوری داشته باشند، باید خطوط قرمزی داشته باشند.مثلاً فرض کنید در حوزه سلب، استکبار حداقل باید مصادیق بارز مدل آمریکا و اسرائیل و غرب را باید خط قرمز خودشان لحاظ بکند. تحت هیچ شرایطی درسشان رفتارشان و اندیشه شان معطوف به تقویت این جریان نشود. اگر ما آمریکا، فرهنگ آمریکا و غرب را در درون خانه خودمان و کشور خودمان غریب کردیم آن وقت آنها حتی با غولهای رسانه ای خودشان نفوذ حداقلی در ما خواهند داشت و این هنوز اتفاق نیفتاده است. تا زمانی که در درون خودمان تزلزل و تذبذب داشته باشیم آنها با چند صحنه سازی مثل هین اتفاقی که در فرانسه افتاده می توانند به نفع خودشان بهره وری سیاسی کنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]
صفحات پیشنهادی
آزادی بيان ادعايی غرب در واقع آزادی توهين است - اخبار ایران و جهان |
مفتی مسکو و منطقه مرکزی روسيه آزادی بيان ادعايی غرب در واقع آزادی توهين است شناسهٔ خبر 2473047 یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۱ دین و اندیشه > اسلام در جهان آلبيرکرگانف آزادی بيان ادعای غرب هيچ وجه مشترکی با آزادی بيان واقعی ندارد و متاسفانه رهبران مسيحيان هم در اروپا در انزوا هسآزادی بيان ادعای غرب هيچ وجه مشترکی با آزادی بيان واقعی ندارد
آلبيرکرگانف آزادی بيان ادعای غرب هيچ وجه مشترکی با آزادی بيان واقعی ندارد متاسفانه رهبران مسيحيان در اروپا در انزوا هستند و کشور های اروپايی مسير بی دينی را در پيش گرفته اند به گزارش سرویس دینی جام نیوز آلبیر کرگانوف مفتی مسکو و منطقه مرکزی روسیه اعلام کرد آزادی بیان به حربهاگرچه بر آزادی بیان صحّه می نهم اما من شارلی ابدو نیستم - اخبار ایران و جهان |
کلی جیمز کلارک اگرچه بر آزادی بیان صحّه می نهم اما من شارلی ابدو نیستم شناسهٔ خبر 2478013 جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸ ۵۱ دین و اندیشه > اندیشمندان پروفسور جیمز کلارک استاد دانشگاه نوتردام در مقاله با عنوان اگرچه بر آزادی بیان صحّه می نهم اما من شارلی ابدو نیستم دیدگاه خود را دربانتشار بیانات علامه حسینی طهرانی در «سالک آگاه» - اخبار ایران و جهان |
انتشار بیانات علامه حسینی طهرانی در سالک آگاه شناسهٔ خبر 2476903 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۴۵ دین و اندیشه > اندیشمندان جلد اول کتاب سالک آگاه مجموعه بیانات مرحوم علامه آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی ره پیرامون علم و علماء توسط انتشارات مکتب وحی منتشر شد به گزانگاه مطلق به آزادی بیان و اندیشه، آفتی خطرناک است
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۴ معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به مقبولیت دین اسلام در فرانسه گفت نشریه شارلی ابدو از رشد اسلامگرایی در اروپا و فرانسه هراس دارد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا حجتالاسلام نورعلی دیلم در همایش لبیک یانشست «انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی» برگزار میشود - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
نشست انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2471921 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۰۳ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها اولین نشست از سلسله نشستهای علمی انقلاب اسلامی از نگاه نظریه پردازان غربی امروز 4 بهمن ماه در مؤسسه امام خمینی ره برگزار میشود بهدست مردان بزرگ و روشنفکران بیدار در غرب بسته است - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
آیت الله جوادی آملی دست مردان بزرگ و روشنفکران بیدار در غرب بسته است شناسهٔ خبر 2472890 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷ ۱۸ دین و اندیشه > اندیشمندان آیت الله جوادی آملی در دیدار با جمعی از اعضای هیأت تحریریه ماهنامه عصر اندیشه گفت امروز حتی دست مردان بزرگ و روشنفكران بيدار در غرب بستنامه رهبری باعث شناخته شدن ایشان در بین جوانان غربی میشود - اخبار ایران و جهان |
دبیرمجمع جهانی اهلبیت در گفتگو با مهر نامه رهبری باعث شناخته شدن ایشان در بین جوانان غربی میشود شناسهٔ خبر 2477628 پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۶ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی اختری گفت نامه رهبری میتواند بین جوانان غربی حرکت وجهشی برای دست یافتن به حقایق و واقعیتكتاب «ديدگاههای مقام معظم رهبری» در نيويورك منتشر شد - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
به همت نمايندگی فرهنگی كشورمان كتاب ديدگاههای مقام معظم رهبری در نيويورك منتشر شد شناسهٔ خبر 2472304 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۶ دین و اندیشه > اندیشمندان كتاب ديدگاههای مقام معظم رهبری توسط ناشر آمريكايی و به همت نمايندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد - نایجاد جو اسلامهراسی باعث فاصله گرفتن کشورهای اسلامی از غرب میشود - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
علیرضا پیروزمند در گفتگو بامهر ایجاد جو اسلامهراسی باعث فاصله گرفتن کشورهای اسلامی از غرب میشود شناسهٔ خبر 2472451 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۵۹ دین و اندیشه > اندیشمندان معاون فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت ایجاد جو اسلام هراسی توسط غرب باعث می شود کشورهای اسلامی از آنها فاصلهرفتار شناسی غرب در اسلام ستیزی؛ از منظر آیت الله جوادی آملی - اخبار ایران و جهان |
یادداشت رفتار شناسی غرب در اسلام ستیزی از منظر آیت الله جوادی آملی شناسهٔ خبر 2473883 دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۵ دین و اندیشه > اندیشمندان مقولۀ توهین و بی احترامی به ادیان توحیدی به ویژه دین مبین اسلام و پیامبر اکرم ص از دیرباز از سوی خداستیزان و دشمنان و مخالفان انبیاء اانتقاد مفتی اعظم مصر از اسلامهراسی غرب/ اسلام هراسی خودعامل تخريب است - اخبار ایران و جهان |
انتقاد مفتی اعظم مصر از اسلامهراسی غرب اسلام هراسی خودعامل تخريب است شناسهٔ خبر 2474739 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۰ دین و اندیشه > اسلام در جهان شوقي ابراهيم عبدالكريم قتل عام مردم بی گناه در آموزه های دين جايگاه ندارد زمانی که درخصوص داعش سخن می گوييم نبايد از كلمه دولتبيانيه كميته قرآن ستاددههفجر بهمناسبت سیوششمين سالگرد پیروزی انقلاب - اخبار ایران و جهان |
بيانيه كميته قرآن ستاددههفجر بهمناسبت سیوششمين سالگرد پیروزی انقلاب شناسهٔ خبر 2474839 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۵ دین و اندیشه > قرآن و متون دینی رويكرد جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان جهان از ابتدای انقلاب به عنوان يك اصل قرآنی همواره مورد توجه بوده است كه در رأس آنها مامروزه غرب به کج راهه میرود و جوانان خود را هم به کج راهه میبرد - اخبار ایران و جهان |
آیت الله جوادی آملی امروزه غرب به کج راهه میرود و جوانان خود را هم به کج راهه میبرد شناسهٔ خبر 2476802 چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۴ دین و اندیشه > اندیشمندان آیت الله جوادی آملی در دیدار با برخی از جوانان آمریکای لاتین گفت امروز غرب هم خود کج راهه می رود و هم مردمان و جواپیشینه اهانت به پیامبران در غرب به ۷۰۰ سال قبل باز میگردد - اخبار ایران و جهان |
نشست کارتون خون -نیرنگ-نفرت ۱ پیشینه اهانت به پیامبران در غرب به ۷۰۰ سال قبل باز میگردد شناسهٔ خبر 2474819 سهشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۴ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها یک استاد دانشگاه گفت اهانت به پیامبران موضوع تازه ای نیست ریشه آن به ۷۰۰ سال قبل می گردد که در هنرهایمفتخرم پیام رهبر معظم ایران را به گوش جوانان غرب برسانم - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
تحلیلگر و پژوهشگر آمریکایی مفتخرم پیام رهبر معظم ایران را به گوش جوانان غرب برسانم شناسهٔ خبر 2472508 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۰ دین و اندیشه > اسلام در جهان پروفسور کوین برت غربیهایی که قادر باشند حبابهای ذهنی ناشی از تبلیغات را بشکنند و به اسلام با ذهن سفید بنگرند احتمکارگاه«مبانی فلسفی- معرفت شناختی نظريه های ادبی» برگزار میشود - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com
در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کارگاه مبانی فلسفی- معرفت شناختی نظريه های ادبی برگزار میشود شناسهٔ خبر 2472582 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳ ۱۴ دین و اندیشه > اندیشکده ها کارگاه مبانی فلسفی- معرفت شناختی نظریه های ادبی توسط گروه زبان و ادبیات فارسی شورای بررسی متون پژو-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها