تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805089454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت ما بهترین راه مقابله با اسرائیل است‎ -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حورا صدر به نقل از پدر:
وحدت ما بهترین راه مقابله با اسرائیل است‎

امام موسی صدر


شناسهٔ خبر: 2471653 پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
دین و اندیشه > اندیشمندان

حورا صدر، دختر امام موسی صدر با اشاره به ایجاد تفرقه در مذاهب تاکید کرد: وحدت ما بهترین راه مقابله با اسرائیل است‎. به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیۀ دورۀ پاییزی سیر مطالعاتی آثار و اندیشه‌های امام موسی صدر با حضور شرکت کنندگان در این دوره، اساتید راهنما و اعضای مؤسسۀ امام موسی صدر برگزار شد.

حورا صدر، مدیر مؤسسه ضمن ابراز خوشحالی از شرکت جوانان و علاقه مندان به امام موسی صدر در این دوره‌ها، از همراهی‌ دکتر عادل پیغامی و مهدی فرخیان به عنوان اساتید راهنمای دورۀ پاییزی تشکر کرد.

وی سپس با اشاره به اوضاع بحرانی منطقۀ خاورمیانه افزود: نکته‌ای که این روز‌ها ذهن همۀ دوستان را مشغول کرده، وضعیت کنونی کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه است. شما که در این دوره‌ها شرکت می‌کنید و اندیشه‌های امام موسی صدر را مطالعه می‌کنید، دریافته‌اید چقدر افکار و اندیشه‌ها بلکه حضور امام صدر در این وضعیت دنیا می‌توانست مؤثر باشد؟ چه بسا اگر اجازه می‌دادند فعالیتشان را ادامه می‌دادند، و ایشان را نمی‌ربودند، برخی از این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی افزود: شما در این مدت بخشی از افکار و اندیشه‌های ایشان را مطالعه کرده‌اید و دلم می‌خواهد از شما کمک بگیرم. از شما کمک بخواهم تا تأمل کنید و فکر کنید. ما حتی با تعداد اندک، چه می‌توانیم بکنیم؟ در شرایطی که آدم‌ها به شکل فجیعی کشته می‌شوند. در این شرایط حتی آن‌هایی که می‌کشند هم وضع اسفباری دارند. آن‌ها هم به کمک و راهنمایی محتاج هستند.

وی با اشاره به مسئلۀ تقریب مذاهب و دیدگاه امام موسی صدر در این باره گفت: در زمینۀ تقریب مذاهب و گفت وگو، امام موسی صدر پیشگام است. ایشان معتقد است مذاهب راهی برای شناخت اسلام هستند؛ ولی امروز می‌بینیم که مذاهب به دین‌های جدا از یکدیگر تبدیل شده‌اند و خود مذاهب هم درونشان شکاف ایجاد شده است.

مدیر مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر افزود: در کنار این اعتقاد، عمل به آن را نیز می‌بینیم. چنانکه امام موسی صدر با سنی‌ها و دروزی‌ها و مسیحی‌ها کار کردند و برای حل مشکلات آن‌ها و رسیدن به هدف مشترک ادیان، یعنی خدمت به انسان و رفع نگرانی‌ها و مشکلات انسان، گام‌هایی برداشتند. ایشان در عمل تلاش کردند فاصله‌های میان انسان‌ها را که باعث نشناختن همدیگر می‌شود، کم کنند و در نتیجه ترس و نگرانی از دیگری را کاهش دهند.

حورا صدر با اشاره به ایجاد تفرقه در مذاهب تأکید کرد: ایشان بار‌ها و بار‌ها به اطرافیان و علاقه مندان خود هشدار می‌دادند که در دام فتنه نیفتند و یکی بودن ادیان و مذاهب را متذکر می‌شدند و سفارش به پرهیز از اختلاف‌های کوچک و بهانه ندادن به دست اسرائیل برای سوءاستفاده می‌کردند. همواره هشدار می‌دادند که وحدت ما بهترین راه مقابله با اسرائیل است. می‌گفتند که اسرائیل از اختلاف‌های ما و فتنه‌های بین ما سوءاستفاده می‌کند.

وی با اشاره آخرین مصاحبۀ امام موسی صدر که در لیبی که دو سه روز پیش از ربودن ایشان انجام شده، گفت: ایشان هشدار می‌دهد که اسرائیل از اختلاف‌های ما سوءاستفاده می‌کند. اسرائیل با حمایت و یا ادعای حمایت از اقلیت‌ها، ما را با یکدیگر درگیر می‌کند تا ما را به خودمان مشغول کند و کشور‌هایمان را پاره پاره کند و آرامش و آسایش برای خودش به دست آورد.

در این نشست همچنین، دکتر عادل پیغامی، از اساتید راهنمای دورۀ پاییزی سیر مطالعاتی آثار و اندیشه‌های امام موسی صدر گفت: شنیدن برداشت‌های دیگران از اندیشه امام موسی صدر، از شیرینی‌های سیر مطالعاتی و کمک ما در ادامۀ مسیر است. حلاوتی که از این دوره‌ها بر جان من نشسته از شیرینی‌های کمیاب است. شنیدن حکایت انسان بسیار شیرین است و در دنیای امروز روز به روز به این مسئله بیشتر نیازمندیم. این قرائت واقعی از اسلام است.

پس از سخنرانی دکتر عادل پیغامی، شرکت کنندگان در این نشست، مطالب و رهیافت‌های خود را دربارۀ برگزاری این دوره از سیر مطالعاتی و آشنایی با سیرۀ امام موسی صدر بیان کردند و سپس گواهینامه‌ها به شرکت کنندگان واجد شرایط اهدا شد.

خلاصه اظهارنظرهای شرکت کنندگان دورۀ پاییزی سیر مطالعاتی آثار امام موسی صدر:امام صدر شیوه و راه و رسم وحدت را آموخت.تحلیل‌های ایشان عمیق و اندیشمندانه است. این مطلب از لوازم وحدت است.جوانان انقلابی ایران‌شناختی کلی و محبتی اجمالی از امام صدر دارند ولی هنوز نمی‌شناسند. کمک کنید با استفاده از فیلم و کلیپ و غیره امام صدر را به جوانان بشناسانیم.برای ارتباط بیشتر با جوان‌ها گروهی را مثلاً با اسم کانون جوانان امام موسی صدر تشکیل دهید.در این دوره درذهنم سؤال‌های بسیاری ایجاد شد.قبل از این دوره در لبۀ پرتگاه بودم. امام صدر دستم را گرفت و خوشحالم در مسیری هستم که امام صدر داعیه دار آن است.امام صدر در زادگاه خودش هم مهجور است.بین دوستان من را با امام صدر می‌شناسند. برای شناساندن امام صدر به مردم احساس مسئولیت می‌کنم.این جمله خیلی در ذهنم مانده است: اولین کار من تلاش برای ارتقای وضع اجتماعی مردم به طور عام و وضع فرهنگی مردم به طور خاص است.به نظرم شرکت کننده‌های سیر یا علاقه شدید به امام صدر دارند یا باور عمیق و مؤسسه باید از این استفاده کند.چیزی که غرب امروز ادعای آن را دارد نگاه انسانی به مسائل است در حالی که این مسئله در اندیشۀ امام صدر جایگاه اساسی دارد.کسانی را می‌شناسم که روحانیت شیعه را قبول نداشته‌اند، ولی امام صدر را استثنا می‌کرده‌اند.آن‌ها که با امام صدر آشنا شده‌اند، تأسف می‌خورند که چرا دیر با ایشان آشنا شده‌اند.دنیا به خود امام موسی صدر احتیاج دارد و تفکر ایشان کافی نیست و برای این مسئله به آدم‌های قوی محتاجیم.برای دوره‌های سیر مطالعاتی خوب است از دانشجو‌ها بخواهیم برای مسائل روز چاره‌اندیشی کنند.کتاب‌های امام صدر انگیزۀ من را برای ادامۀ تحصیل زنده کرد. احساس وظیفه کردم. در اینجا بودن برای من مایۀ افتخار است.امام صدر راهی را در زندگی من باز کرد که مدت‌ها منتظرش بودم. خدا را شکر که در این مسیر افتادم.دربارۀ امام صدر خیلی می‌توان صحبت کرد. معتقدم از ویژگی‌های اندیشۀ امام صدر اصالت آن است؛ نه به معنای اینکه پاسخگوی همه چیز است. امام صدر فقط یک نفر از کسانی است که حرف‌های خوب زده است. اما در دهه‌ای که اندیشۀ چپ بر کشورهای اسلامی و سران آن سایه انداخت، هنر امام صدر بود که از این دام گریخت و از همین رو، برداشت و نگاه امام صدر درخور توجه و مهم است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن