محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827654052
علائم ظهور امام زمان (عج)
واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:
علائم ظهور به دو دسته كلي تقسيم مي شوند: علائم حتمي و علائم غير حتمي.
فضيل بن يسار از امام باقر (ع) روايت كرده كه فرمودند:
«نشانههاي ظهور دو دسته است: يكي نشانههاي غيرحتمي و ديگر نشانههاي حتمي؛ خروج سفياني از نشانههاي حتمي است كه راهي جز آن نيست.» (غيبت نعماني، با ترجمه غفاري، باب18، ص429)
منظور از علائم حتمي آن است كه تقدير قطعي خدا به وقوع آن تعلق گرفته، و مشروط به هيچ قيد و شرطي نيست؛ و مقصود از علائم غير حتمي آن است كه وقوع آن ممکن است مشمول بداء گردد، چرا که في الجمله مشروط به شروطي است كه اگر آن شروط تحقق يابد آن علائم واقع مي شوند، و اگر آن شروط مفقود باشد، آن علائم نيز تحقق نمييابند. علائمي در مورد حتمي بودن آنها نصي نداشته باشيم، تنها احتمال وقوع آن مي رود، و قطعي نيستند. علائم غير حتمي بسيارند. ما در اينجا روايت مفصلي از امام امام صادق(ع) را براي شما مي آوريم که تعداد بسياري از آن را برشمرده است....
اين روايت مشهوري است، ولي براي آن که حق زحمات مؤلفين ادا شده باشد، مي گوييم که اين روايت را با تغييرات عبارتي اندکي از کتاب "يکصد پرسش و پاسخ پيرامون امام زمان(عج)" نوشته عليرضا رجالي تهراني نقل مي کنيم. قبلا لازم است تذکر دهيم که گرچه هر يک از اين علائم حتمي الوقوع نيست، ولي به طور کلي احوال آخرالزمان را به ما معرفي مي کند.با مطالعه آن شباهت هاي زياد آن را با شرائط زمان خودمان مي يابيم.
در اين روايت، امام صادق(ع) به يكي از ياران خود فرمودند:
هر گاه ديدي كه حق بميرد و طرفدارانش نابود شوند؛ و ظلم و ستم فراگير شده است؛ و قرآن فرسوده و بدعتهايي از روي هوا و هوس در مفاهيم آن بوجود آمده است؛ و ديدي دين خدا، عملاً، توخالي شده، همانند ظرفي كه آن را واژگون سازند!
و همچنين هر گاه ديدي كه اهل باطن بر اهل حق پيشي گرفتهاند؛ و كارهاي بد آشكار شده و از آن نهي نمي شود، و بد كاران باز خواست نمي شوند؛ و مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا مي كنند.
و هنگامي که ديدي افراد باايمان سكوت كرده، و سخنشان را نمي پذيرند؛ و ديدي كه شخص بدكار دروغ گويد، و كسي دروغ و نسبت نارواي او را رد نمي كند؛ و ديدي كه بچه ها به بزرگان احترام نمي گذارند؛ و قطع رحم مي شود.
و وقتي ديدي كه بد كار را ستايش كنند و او شاد شود، و سخن بدش به او برنگردد؛ و ديدي كه نوجوانان پسر همان كنند كه زنان كنند [يعني به مانند آنان خود را زينت مي کنند]؛ و زنان با زنان ازدواج كنند.
و هنگامي که ديدي انسانها اموال خود را در غيراطاعت خدا مصرف مي كنند و كسي مانع آنها نمي شود؛ و ديدي كه افراد با ديدن كار و تلاش مؤمنانه [از آن تعجب مي کنند] و به خدا پناه ميبرند.
و ديدي كه مداحي دروغين از اشخاص زياد شود؛ و همسايه همسايه خود را اذيت ميكند و از آن جلو گيري نشود؛ و ديدي كه : كافران از صعوبت زندگي مؤمن، شاد مي شوند؛ و ديدي مردم شراب را آشكار مي آشامند، و براي نوشيدن آن كنار هم مي نشينند و از خداوند متعال نمي ترسند؛ و كسي كه امر به معروف مي كند خوار و ذليل است.
و همچنين هنگامي که ديدي آدم بدكار در چيزي مورد ستايش ست که خداوند آن را دوست ندارد؛ و ديدي كه اهل قرآن و دوستان آنها خوارند؛ و راه نيك بسته و راه بد باز است؛ و ديدي كه انسان ها به زبان مي گويند، ولي عمل نمي كنند.
و وقتي ديدي خانه كعبه تعطيل شده، و به تعطيلي آن دستور داده مي شود؛ و مؤمن، خوار و ذليل شمرده شود؛ بدعت و زنا آشكار شود؛ و مردم به شهادت و گواهي ناحق اعتماد كنند.
و ديدي كه حلال حرام، و حرام حلال مي شود؛ و دين بر اساس ميل اشخاص معني مي شود، و كتاب خدا و احكام آن تعطيل مي گردد؛ و جرأت بر گناه آشكار شود، و ديگر كسي براي انجام آن منتظر تاريكي شب نگردد.
و آنگاه که ديدي مؤمن نتواند نهي از منكر كند مگر در قلبش؛ و ثروت بسيار زياد در راه خشم خدا خرج گردد؛ و سردمداران به كافران نزديك شوند و از نيكوكاران دور شوند؛ و واليان در قضاوت رشوه بگيرند؛ و پستهاي مهم واليان بر اساس مزايده است، نه بر اساس شايستگي.
و آن زمان که ديدي مردم را به تهمت و يا سوء ظن بكشند؛ و ديدي كه مرد به خاطر همبستري با همسران خود مورد سرزنش قرار گيرد. و هنگامي که زن بر شوهر خود مسلط شود و كارهايي كه مورد خشنودي شوهر نيست انجام مي دهد و به شوهرش خرجي مي دهد.
و همچنين آنگاه که ديدي سوگند هاي دروغ به خدا بسيار گردد؛ و آشكارا قماربازي شود؛ و مشروبات الكلي به طور آشكار بدون مانع خريد و فروش ميشود. و وقتي ديدي كه مردم محترم توسط حاکمان قلدر خوار شوند؛ و نزديك ترين مردم به فرمانداران آناني هستند كه به ناسزاگويي به ما، خانواده عصمت(ع)، ستايش شوند؛ و هر كس ما را دوست دارد او را دروغگو خوانده، و گواهي اش را قبول نمي كنند.
و آنگاه که ديدي مردم در گفتن سخن باطل و دروغ با هم رقابت مي كنند؛ و شنيدن سخن حق بر مردم سنگين، ولي شنيدن باطل برايشان آسان است؛ و ديدي كه همسايه از ترس زبان همسايه به او احترام ميكند.
و وقتي ديدي حدود الهي تعطيل شود، و طبق هوي و هوس عمل گردد؛ و ديدي كه مسجدها طلا كاري (زينت داده) شود؛ و ديدي كه راستگوترين مردم نزد آنها مفتري و دروغگو است.
هنگامي که ديدي بدكاري آشكار شده، و براي سخن چيني كوشش مي شود؛ و ستم و تجاوز شايع شده است؛ و غيبت، سخن خوش آنها شود و بعضي بعض ديگر را به آن بشارت دهند.
وقتي ديدي حج و جهاد براي خدا نيست؛ و سلطان به خاطر كافر، شخص مؤمن را خوار كند؛ و خرابي بيشتر از آبادي است؛ و معاش انسان از كم فروشي به دست مي آيد؛ و خون ريزي آسان گردد؛ و مرد به خاطر دنيايش رياست ميكند.
و هنگامي که ديدي مردم نماز را سبك شمارند؛ و انسان ثروت زيادي جمع كرده، ولي از آغاز آن تا آخر، زكاتش را نداده است؛ و قبر مرده ها را بشكافند و آنها را اذيت كنند؛ و هرج و مرج بسيار شود؛ و مرد روز خود را با مستي به شب مي رساند، و شب خود را نيز به همين منوال صبح مي کند، و هيچ اهميتي به آيين مردم ندهد. آنگاه كه با حيوانات آميزش شود؛ و مرد به مسجد (محل نماز) ميرود و وقتي برميگردد لباس در بدن ندارد؛ [ يعني لباسش را دزديده اند].
هنگامي که ديدي حيوانات هم ديگر را بدرند؛ و دلهاي مردم سخت، و ديدگانشان خشك، و ياد خدا برايشان گران است؛ و بر سر كسب هاي حرام آشكارا رقابت ميكنند؛ و ديدي كه نمازخوان براي خودنمايي نماز مي خواند؛ و فقيه براي دين خدا فقه نمي آموزد، و طالب حرام ستايش و احترام مي گردد؛ و مردم در اطراف قدرتمندان هستند؛ و طالب حلال، مذمت و سرزنش مي شود، و طالب حرام ، ستايش و احترام مي گردد.
آنگاه که در مكه و مدينه كارهايي مي كنند كه خدا دوست ندارد، و كسي از آن جلو گيري نميكند، و هيچ كس بين آنها و كارهاي بدشان مانع نمي شود؛ و آلات موسيقي و لهو و لعب در مدينه و مكه آشكار گردد؛ و مرد سخن حق گويد و امر به معروف و نهي از منكر كند، ولي ديگران او را از اين كار برحذر مي دارند.
هنگامي که ديدي مردم به همديگر نگاه مي كنند [يعني چشم هم چشمي مي کنند، يا معيارشان بر خوب و بد اعمال خدا نيست] ، و از مردم بدكار پيروي نمايند؛ و راه نيك پيرو ندارد؛ و مرده را مسخره كنند و كسي براي او اندوهگين نشود؛ و ديدي كه : سال به سال بدعت و بديها بيشتر شود؛ و مردم جز از سرمايه داران پيروي نكنند؛ و به فقير چيزي را دهند كه برايش بخندند، ولي در راه غيرخدا ترحم مي کنند. وقتي که ديدي علائم آسماني آشكار شود، و كسي از آن نگران نشود؛ و مردم مانند حيوانات در انظار يكديگر عمل جنسي انجام مي دهند و كسي از ترس مردم از آن جلو گيري نميكند؛ و انسان در راه غير خدا بسيار خرج كند، ولي در راه خدا از اندك هم مضايقه دارد.
و آنگاه که ديدي عقوق پدر و مادر رواج دارد، و فرزندان هيچ احترامي براي آنها قائل نيستند، بلكه نزد فرزند از همه بدترند. هنگامي که ديدي زنها بر مسند حكومت بنشينند و هيچ كاري جز خواسته آنها پيش نرود، و ديدي پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد، پدر و مادر را نفرين كند و از مرگشان شاد شود؛ و ديدي كه اگر روزي بر مردي بگذرد، و او در آن روز گناه بزرگي مانند بدكاري ، كم فروشي، و زشتي انجام نداده ناراحت است.
و وقتي ديدي قدرتمندان، غذاي عمومي مردم را احتكار مي كنند؛ و اموال خمس در راه باطل تقسيم گردد، و با آن قماربازي و شراب خواري شود، و به وسيله شراب بيمار را مداوا، و براي بهبودي، آن را تجويز كنند؛ و ديدي كه مردم در امر به معروف و نهي از منكر و ترك دين بي تفاوت و يكسانند؛
و ديدي كه سروصداي منافقان برپا، اما صداي حق طلبان خاموش است؛ و ديدي كه براي اذان و نماز مزد مي گيرند؛ و مسجدها پر است از كساني كه از خدا نمي ترسند و غيبت هم مي نمايند.
هنگامي که ديدي خورندگان اموال يتيمان ستوده شوند؛ و قاضيان بر خلاف دستور خداوند قضاوت كنند؛ و استانداران از روي طمع، خائنان را امين خود قرار دهند؛ و فرمانروايان ميراث مستضعفان را در اختيار بدكاران از خدا بي خبر قرار دهند؛ و ديدي كه بر روي منبرها از پرهيزكاري سخن مي گويند، ولي گويندگان آن پرهيزكار نيستند.
و بالاخره هنگامي که ديدي صدقه را با وساطت ديگران، بدون رضاي خداوند، و به خاطر درخواست مردم بدهند؛ و ديدي وقت نمازها را سبك بشمارند؛ و همّت وهدف مردم شكم و شهوتشان است؛ و دنيا به آنها روي كرده است؛ و ديدي نشانههاي برجسته حق ويران شده است؛ [اين آخرالزمان است] در اين وقت خود را حفظ كن و از خدا بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد. (بحارالانوار، علامه مجلسي، ج52، ص260 ـ 256 ـ با تصرف اندک در متن)
اين بود روايت امام صادق ( ع ) كه به ذكر گوشهاي از مفاسد جهان در آستانه قيام وانقلاب بزرگ حضرت مهدي (عج) فرا گير خواهد شد.
و اما "علائم حتمي الوقوع" ظهور با استفاده از روايات معصومين عليه السلام، اندک است. در روايتي امام صادق(ع) مي فرمايند:
«پيش از ظهور قائم(عج) پنج نشانه حتمي است: قيام يماني، فتنه سفياني، صيحه آسماني، قتل نفس زکيه و شکافتن زمين و فرو رفتن عده اي در بيابان» (كمال الدين و تمام النعمة، شيخ صدوق ، ص650)
همچنين امام صادق فرموده است: «وقوع ندا[ي آسماني] از امور حتمي است؛ و سفياني از امور حتمي است و يماني از امور حتمي است و كشته شدن نفس زكيه از امور حتمي است و كف دستي كه از افق آسمان برون آيد از امور حتمي است. و سپس اضافه فرمودند: «و نيز وحشتي در ماه رمضان است كه خفته را بيدار كند و شخص بيدار را به وحشت انداخته و دوشيزگان پرده نشين را از پشت پرده بيرون مي آورد.» (غيبت نعماني، با ترجمه غفاري، باب14، ص365)
اميرالمؤمنين(ع) از رسول خدا(ص) روايت نموده كه فرمودند: «ده چيز است كه پيش از قيامت حتماً به وقوع خواهد پيوست :
فتنه سفياني و دجال ، واقعه دخان [دود]، ظهور دابه، خروج قائم، طلوع خورشيد از مغرب، نزول عيسي، خسوف در مشرق، خسوف در جزيرة العرب، و آتشي كه از مركز عدن شعله ميكشد و مردم را به سوي بيابان محشر هدايت ميكند»(بحارالانوار، علامه مجلسي، ج52، ص209 و غيبت شيخ طوسي، ص 267) امام محمد باقر(ع) فرموده است: « در كوفه، پرچمهاي سياهي كه از خراسان بيرون آمده است، فرود ميآيد و وقتي مهدي(ع) ظاهر شد، براي بيعت گرفتن به سوي آن ميفرستد.» (غيبت شيخ طوسي، ص274)
براي اطلاع کامل از علائم و نشانه ها و اوضاع و احوال آخرالزمان شما را توصيه مي کنيم به کتاب "نوائب الدهور في علائم الظهور" نوشته مرحوم ميرجهاني که در 3 جلد نگاشته شده، و همچنين کتاب عصر ظهور نوشته علي کوراني مراجعه کنيد. موفق و پيروز باشيد.
منبع:jahannews.com
مرتبط با مذهب با توجه به آيهي 54 مائده و 45 سوره ي قصص، وجود امام زمان (عج) را چگونه تعبير ميكنيد؟ جمعه ای دیگر گذشت ولی یوسف زهرا نیامد قطره های اشک
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
علائم آخر الزمان در ادیان الهی |اخبار ایران و جهان
علائم آخر الزمان در ادیان الهی بروز مصائب و مشکلات طبیعی از علائم آخر الزمان است که همه ادیان بر آن اتفاق دارند همه ادیان الهی معتقدند که منجی در آخر الزمان ظهور می کند و حکومت عدل تشکیل می دهد کد خبر ۴۶۱۰۶۶ تاریخ انتشار ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰ ۱۰ - 26 December 2014 بروز مصائب و مشکلنشانههای امام زمان(عج) از زبان امام عسکری(ع) -
به مناسبت آغاز امامت امام زمان ع نشانههای امام زمان عج از زبان امام عسکری ع شناسهٔ خبر 2454261 جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۵ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی خداوند آن کودک مبارک قدم امام زمان را حفظ کرد و تا زمان ما نیز در کنف حمایت حق است و به ظاهر از نظرها پنهان میشعر جالب در مورد امام زمان(ع)
تقدیم به همه دوستان حضرت شعر جالب در مورد امام زمان ع هادی اصفهانی مقدم به مناسبت سالروز امامت و ولایت امام زمان عج شعری را سروده است به گزارش جام نیوز هادی اصفهانی مقدم به مناسبت سالروز امامت و ولایت امام زمان عج شعری را سروده است که تقدیم به محضر آن حضرت و علقرائتی: انتظار امام زمان(عج) به معنای بیکار نشستن نیست
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۱ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه جهانی اندیشیدن منجر به ظهور امام زمان عج میشود گفت همچنانی که هنوز فکرمان جهانی نیست انتظار امام زمان عج به معنای بیکار نشستن نیست به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خوزستان- حجتالاسلام والمآیت الله شبیری زنجانی: حکومت امام زمان (ع) خشن نیست، ایشان تنها با ائمه کفر و تروریست ها می جنگند
آیت الله شبیری زنجانی حکومت امام زمان ع خشن نیست ایشان تنها با ائمه کفر و تروریست ها می جنگند فرهنگ > دین و اندیشه - آیت الله شبیری زنجانی گفت امام زمان سلام الله علیه با ائمه کفر می جنگد که این دستور قرآن است نمی شود گفت مبارزه با کسانی مثل تروریست ها و گرو هاپیام سازمان تبلیغات اسلامی بهمناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸ ۱۹ سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری علیهالسلام را به ملت مسلمان و ولایتمدار ایران تسلیت گفت به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در این پیام آمده است شهادت حضرت امام حسن عسکری اگر چه داغی گآمادهکردن شیعیان برای غیبت امام زمان(عج) مهمترین اقدام عصر امام عسکری(ع)
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۵ یک کارشناس مسائل دینی یکی از اقدامات مهم در عصر امام حسن عسکری ع را آمادهسازی شیعیان برای غیبت مهدی موعود عج دانست و گفت با گذر زمان زندگی ائمهاطهار ع با فراز و نشیبهای فراوانی مواجه بود که رفتهرفته سردمداران خلافت زندگی را برای ائمه معصومینآغاز امامت امام زمان(عج) غدیری دیگر
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۱ ۵۲ سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عج در حقیقت امتداد غدیر بلکه خود غدیری دیگر است باید در این چنین روزی با امام زمان عج بر اساس مفاد روایات و دعاها بهویژه دعای عهد پیمانی دوباره بست معرفت محبت ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به حضرت صاحغایب بودن ما و ظاهر بودن امام زمان(ع)/ آفتاب محجوب است یا ما؟ -
به مناسبت آغاز امامت امام عصر عج غایب بودن ما و ظاهر بودن امام زمان ع آفتاب محجوب است یا ما شناسهٔ خبر 2453803 پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹ ۴۲ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی آفتاب هست این ابر جلوی چشم شما را گرفته شما غایبید نه ما آفتاب محجوب است یا ما محجوب اینبسترهای لازم برای ظهور امام زمان(عج) باید توسط مردم آماده شود -
حجت الاسلام ولی نژاد بسترهای لازم برای ظهور امام زمان عج باید توسط مردم آماده شود شناسهٔ خبر 2454050 پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۹ استانها > گلستان گرگان- مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسگری ع و تبریک برای به امامت رسیدن امام زمان عج گفت مردم بایدظالمان دنیا از واقعه ظهور در هراسند/فریاد هر روزه هلمنناصر امام زمان -
حجت الاسلام طائب ظالمان دنیا از واقعه ظهور در هراسند فریاد هر روزه هلمنناصر امام زمان شناسهٔ خبر 2454083 پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵ ۱۷ استانها > یزد یزدـ رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت ظالمان دنیا از ظهور امام زمان عج هراس دارند و یکی از ترس های دائمی آنها واقعه ظهور اسشعر رضا اسماعیلی به مناسبت آغاز امامت امام زمان(عج) روحم قیام کرده به شوق ظهور تو/ ای نازنین! زمان ظهور و وصال
شعر رضا اسماعیلی به مناسبت آغاز امامت امام زمان عج روحم قیام کرده به شوق ظهور تو ای نازنین زمان ظهور و وصال نیست رضا اسماعیلی از شاعران کشورمان دو غزل مهدوی به انگیزه آغاز امامت عدالت موعود حضرت حجت عج سروده است به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات فارس رضا اسماعیلی از شاگزینشگران مدلی از سربازان امام زمان(عج) هستند
استاندار گلستان گزینشگران مدلی از سربازان امام زمان عج هستند خبرگزاری پانا استاندار گلستان در همایش گزینشگران اظهار کرد گزینشگران مدلی از سربازان امام زمان عج هستند و به نوعی در تاریخ انقلاب اسلامی مظلوم واقع شدند ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي ساعت 12 16 به گزارش خبرگزاری پانا  تمام تلاش امام حسن عسکری(ع) این بود که مردم سروسامان بگیرند -
زائری در تفسیر اصول کافی تمام تلاش امام حسن عسکری ع این بود که مردم سروسامان بگیرند شناسهٔ خبر 2453280 چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۵ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی حجت السلام والمسلمین دکتر زائری دیروز نهم دیماه مصادف با شب شهادت امام حسن عسکری ع در ادامه سلسله جلسمراسم سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)در امارات برگزار شد
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۹ مراسم سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری ع در شهرهای مختلف امارات متحده عربی برگزار شد به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در دوبی همزمان با سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری ع مراسم عزاداری و سوگوامامجمعه قائمیه: شکنجههای سازمان سیا لکه ننگی بر سیاست غرب است
امامجمعه قائمیه شکنجههای سازمان سیا لکه ننگی بر سیاست غرب استخطیب نماز جمعه قائمیه گفت شکنجههای سازمان سیا بهعنوان لکه ننگی بر دامن سیاست غرب و سیاستمداران آمریکا باقی میماند به گزارش خبرگزاری فارس از قائمیه حجتالاسلام قهرمان عباسی در خطبههای نماز جمعه امروز این بخش باامام موسی صدر گفتوگو را راه درمان جامعه میدانست -
محسن جوادی امام موسی صدر گفتوگو را راه درمان جامعه میدانست شناسهٔ خبر 2453254 چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۱ دین و اندیشه > اندیشمندان استاد دانشگاه قم گفت اعتقاد به گفتوگو به این معنی است که دیگران هم چیزهایی دارند گفتوگو با تحقیر صورت نمیگیرد و ممکن نیست اگر در درون-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها