تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803050844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیام های تسلیت مراجع برای درگذشت آیت الله انصاری شیرازی/ اعلام برنامه مراسم تشییع


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پیام های تسلیت مراجع برای درگذشت آیت الله انصاری شیرازی/ اعلام برنامه مراسم تشییع فرهنگ > دین و اندیشه - زمان مراسم تشییع پیکر آیت الله انصاری شیرازی، استاد عرفان و فلسفه حوزه اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله یحیی انصاری شیرازی، دوشنبه 15 دی ماه، ساعت 9:30 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت در قم برگزار می شود. آیت الله مکارم شیرازی در حرم حضرت معصومه(س) بر پیکر آیت الله انصاری شیرازی نماز اقامه می کند. مراسم بزرگداشت آن عالم ربانی نیز دوشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار می شود. 

آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی یکی از استادان برجسته عرفان و فلسفه پس از یک دوره طولانی بیماری، شامگاه شنبه دعوت حق را لبیک گفت.

پیام های تسلیت مراجع و نهاد ها * آیت الله مکارم شیرازی ارتحال آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت گفت. این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم،‌ عنوان کرد: «ارتحال آیت الله انصاری شیرازی را تسلیت می گوئیم. ایشان عالمی بزرگوار، مردی فاضل و بسیار پاک و با تقوا بودند. ما ارتحال این عالم ربانی را تسلیت عرض کرده و از درگاه الهی برای آن مرحوم غفران و علو درجات مسالت می نمائیم.»

* آیت الله نوری همدانی نیز در درس امروز خود گفت: «با کمال تاسف اطّلاع حاصل شد که عالم بزرگوار و محقق کبیر آیت الله شیخ یحیی انصاری شیرازی به رحمت پروردگار پیوستند. مرحوم انصاری یکی از علمای بسیار بسیار متعهد از اول انقلاب بودند که علاوه بر درس و بحث و تدریس اخلاق در حوزه علمیه بسیار راجع به انقلاب تعهد کامل داشت.

وقتی آیت الله حکیم از دنیا رفت 12 نفر بودیم که مرجعیت امام راحل را امضا کردیم ایشان از جمله کسانی بود که پای اعلامیه مرجعیت حضرت امام (ره) را امضا کرد. وقتی امام خمینی(ره) از نوفل لوشاتو به قم و منزل ما آمدند مرحوم انصاری همراه ایشان بودند لذا آن عالم برجسته همیشه همراه امام و همگام با انقلاب و بسیار متعهد، فاضل و متخلبق به اخلاق اسلامی بود.» * جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور پیامی ارتحال آيت الله انصاری شیرازی ‌(ره) از علما و اساتید اخلاق حوزه را تسلیت گفت.
متن پیام تسلیت جامعه مدرسین بدین شرح است: «خبر درگذشت عالم رباني و حکیم الهی حضرت آيت الله حاج شيخ یحیی انصاری شیرازی(ره) موجب تأثر و تألم فراوان گرديد. آيت‌ الله‌ انصاري‌ شيرازي‌ در طول دوران تحصیل، محضر اساتید بزرگواری چون،آيت‌ الله‌ العظمي‌ بروجردي‌(ره‌)، حضرت امام خمینی(ره)،آيت‌ الله‌ شيخ‌ مرتضي‌ حائري‌(ره‌)، علامه طباطبایی(ره) و آيت‌ الله اراكي‌(ره‌) را درک و به کسب علوم پرداختند. آن مرحوم علاوه بر تألیف کتب در زمینه‌های گوناگون یکی از اساتید برجسته علمی و عملی اخلاق و حکمت بودند و زهد و ساده‌زیستی ایشان الگوی مؤثری در تربیت طلاب و شاگردان بود.
آيت‌ الله‌ انصاري‌ شيرازي‌ در طول‌ ساليان‌ مبارزه‌ با رژيم‌ پهلوي‌، همواره‌ در خط‌ مقدم‌ حضور داشته‌ و یکی از دوازده نفری است که مرجعیت امام خمینی(ره) را در سال ۱۳۴۲ تائید کردند. سخنرانی‌های روشنگرانه در ترویج نهضت انقلاب اسلامی، تبعید توسط رژیم پهلوی و همچنین‌ عضویت در جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ و همکاری در فعالیت‌های این نهاد نیز به عنوان بخشی از کارنامه مبارزاتی ایشان قلمداد می‌گردد.
این استاد متبحر فلسفه، پس‌ از پيروزي‌ شكوهمند انقلاب‌ اسلامي‌ نيز همواره‌ مدافع‌ انقلاب‌ و آرمانهاي‌ آن بوده‌اند و از حمايت‌ و پشتيباني‌ رهبر معظم‌ انقلاب، حضرت‌ آيت‌ الله‌ خامنه‌اي«مدظله العالی»‌ دريغ‌ نورزيدند و همواره‌ جوانان‌ را به‌ حراست‌ از راه‌ انقلاب‌ و مبارزه‌ با التقاط‌ و انحراف‌ دعوت‌ كرده‌ است‌.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم ارتحال اين عالم رباني را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم «عجل الله تعالي فرجه الشريف»، مقام معظم رهبری«مدظله العالي»، مراجع عظام تقليد«دامت‌بركاتهم» و بيت شريف آن مرحوم، تسلیت عرض نموده و علو درجات را براي آن مرحوم و صبر و اجر را براي بازماندگان ايشان مسئلت مي‌نمايد./ محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» *حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، مدیر حوزه علمیه استان قم در پیامی ارتحال عالم ربانی آیت الله شیخ یحیی انصاری شیرازی را تسلیت گفت. متن این پیام تسلیت بدین شرح است: «یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَتی»
ضایعه ارتحال عالم ربّانی، عارف وارسته ، حضرت آیت‌الله‌حاج شیخ یحیی انصاری شیرازی (ره) موجب تأسّف و تأثّر فراوان گردید.
این فقیه مجاهد و استاد مُبرّز اخلاق حوزه­های علمیه، از شاگردان برجسته حضرت امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بودند که عمر پر برکت خویش را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و تربيت شيفتگان علم و معرفت سپري، و با "حکمتی ناب"، تشنگان حقيقيِ معارف اهل بیت(علیهم السلام) را سيراب ‌نمود.
مدیریت حوزه علمیه استان قم، ضمن عرض تسلیت رحلت این عارف جلیل القدر، به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدّظله­العالی)، مراجع عظام(دامت­برکاتهم)، حوزه­های علمیه، ملت شریف ایران و بیت مکرّم ایشان، از درگاه حضرت احدیّت برای روح بلند آن عالم پارسا، عُلوّ درجات و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید.»

* همچنین در پی خبر ارتحال آیت الله انصاری شیرازی، علما، اساتید، نمایندگان بیوت مراجع برای عرض تسلیت در بیت این عالم ربانی حضور پیدا کردند. به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، آیت الله فقیه یزدی، نمایندگان بیوت مراجع و ... از جمله کسانی بودند که در منزل آیت الله انصاری شیرازی حضور پیدا کرده و ارتحال این عالم ربانی و استاد اخلاق حوزه علمیه را به خانواده آن مرحوم تسلیت گفتند. /6262

کلید واژه ها: حوزه - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم - حوزه علمیه - عرفان اسلامی -




یکشنبه 14 دی 1393 - 15:23:17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن