تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833900623
فضیلت زیارت رسول الله(ص) و متن زیارتنامه آن حضرت از راه دور
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فضیلت زیارت رسول الله(ص) و متن زیارتنامه آن حضرت از راه دور
جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینهالنبی و زیارت قبر حضرت رسول(ص) را ندارند، زیارتنامهای شریف با سند معتبر ذکر کردهاند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف میباشد.
سرویس دینی جام نیوز؛ جناب ثقهالإسلام شیخ عباس قمی(ره) در فضیلت زیارت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در کتاب شریف "مفاتیح الجنان" نوشتهاند: آگاه باش كه در حق تمامى مردم به خصوص حاجيان مستحبّ مؤكد است مشرّف شدن به زيارت روضه مطهّره و آستانه منوّره فخر عالميان حضرت سيّدالمرسلين محمّد بن عبداللّه صلوات الله و سلامه عليه و ترك زيارت آن حضرت باعث جفا در حق او در قيامت است و شيخ شهيد فرموده: اگر مردم زيارت آن جناب را ترك كنند، بر امام است كه ايشان را براى رفتن به زيارت آن حضرت مجبور كند، زيرا ترك زيارت آن حضرت موجب جفاى حرام است. شيخ صدوق از امام صادق عليه السّلام روايت كرده: هرگاه يكى از شما حجّ كند، بايد حجّش را به زيارت ما به پايان برساند زيرا زيارت ما از تمامى حجّ است. و نيز از اميرالمؤمنين عليه السّلام روايت كرده: حجّ خود را به زيارت رسول خدا صلى اللّه عليه و آله تمام كنيد كه ترك زيارت آن حضرت پس از حجّ، جفا و خلاف ادب است و شما را به اين زيارت دستور داده اند و به زيارت قبرى چند كه خدا حق آنها و زيارت آنها را بر شما لازم كرده برويد و كنار آن قبرها از خدا طلب روزى كنيد. و نيز از ابوصلت هروى روايت كرده كه: خدمت حضرت رضا عليه السّلام عرض كردم: يابن رسول الله چه میفرمايى در حديثى كه اهل آن روايت میكنند كه مؤمنان در بهشت از منازلشان پروردگار خود را زيارت میكنند؟ [كنايه از اينكه معنى حديث اگر حديث صحيحى باشد چيست؟ با آنكه شامل مطلبى است كه به ظاهر با اعتقاد حق هماهنگى ندارد] حضرت پاسخ او را به اين صورت فرمودند: اى اباصلت خدا پيامبرش محمّد صلى اللّه عليه و آله را از جميع خلقش حتى از پيامبران و ملائكه افضل قرار داد و طاعت او را طاعت خود و بيعت او را بيعت با خود و زيارت او را زيارت خود شمرد، چنانكه فرمود: «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ» و فرمود: «إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ»
و رسول خدا صلى اللّه عليه و آله فرمود: هركه مرا در حال حيات يا پس از مرگ زيارت كند، چنان است كه خدا را زيارت كرده باشد تا آخر خبر... حميرى در كتاب «قرب الأسناد» از حضرت صادق عليه السّلام به نقل از رسول خدا صلى اللّه عليه و آله نوشته است که فرمود: «هركه مرا در حيات يا پس از ممات زيارت كند، روز قيامت شفيع او میشوم.» در حديثى آمده: امام صادق عليه السّلام روز عيدى در مدينه به زيارت رسول خدا صلى اللّه عليه و آله رفت و به آن حضرت سلام داد و فرمود: ما بر اهل همه شهرها -خواه مكّه و خواه غيرمكّه- برترى داريم به علّت زيارت و سلاممان به رسول خدا صلى اللّه عليه و آله. شيخ طوسى در«تهذيب» از يزيد بن عبدالملك روايت نموده است و او از پدرش و جدّش، كه خدمت حضرت فاطمه زهرا عليها السلام مشرّف شدم. آن حضرت به سلام بر من پيشى جست، آنگاه از من پرسيد: براى چه آمده اى؟ عرض كردم براى طلب بركت و ثواب؛ حضرت صدیقه طاهره فرمودند: مرا خبر داد پدرم كه هركه بر او و بر من سه روز سلام كند، خدا بهشت را بر او واجب كند. پرسیدم: در حيات او و شما؟ فرمود: آرى و نيز پس از مرگ ما. جناب محدث قمی اعلی الله مقامه برای محبان و ارادتمندانی که امکان سفر به مدینهالنبی و زیارت قبر حضرت رسول(ص) را ندارند، زیارتنامهای شریف با سند معتبر ذکر کردهاند که به «زیارت حضرت رسول از بعید» معروف میباشد. *متن کامل زیارت حضرت رسول اکرم(ص) از راه دور* نیت زیارت کن و بگو: اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، وَ اَنَّهُ سَيِّدُ الْأَوَّلينَ وَ الْأخِرينَ، وَ اَنَّهُ سَيِّدُ الْأَنْبِياءِ وَ الْمُرْسَلينَ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِهِ الأَئِمَّةِ الطَّيِّبينَ پس بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خَليلَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَبِىَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا صَفِىَّ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَحْمَةَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حَبيبَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَجيبَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خاتَِمَ النَّبِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَيِّدَ الْمُرْسَلينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا قآئِماً بِالْقِسْطِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا فاتِحَ الْخَيْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مَعْدِنَ الْوَحْىِ وَ التَّنْزيلِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُبَلِّغاً عَنِ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السِّراجُ الْمُنيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُبَشِّرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نَذيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُنْذِرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللَّهِ الَّذى يُسْتَضآءُ بِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ الْهادينَ الْمَهْدِيّينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ وَ عَلى جَدِّكَ عَبْدِالمُطَّلِبِ وَ عَلى اَبيكَ عِبْدِاللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلى اُمِّكَ آمِنَةَ بِنْتِ وَهَبٍ اَلسَّلامُ عَلى عَمِّكَ حَمْزَةَ سَيِّدِالشُّهَدآءِ اَلسَّلامُ عَلى عَمِّكَ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِالمُطَّلِبِ، اَلسَّلامُ عَلى عَمِّكَ وَ كَفيلِكَ اَبيطالِبٍ، اَلسَّلامُ عَلى ابْنِ عَمِّكَ جَعْفَرٍ الطَّيَّارِ فى جِنانِ الْخُلْدِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُحَمَّدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَحْمَدُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى الْأَوَّلينَ وَ الْأخِرينَ، وَ السَّابِقَ اِلى طاعَةِ رَبِّ الْعالَمينَ، وَ الْمُهَيْمِنِ عَلى رُسُلِهِ، وَ الْخاتَِمَ لِأَنْبِيآئِهِ، وَ الشَّاهِدَ عَلى خَلْقِهِ، وَ الشَّفِيعَ اِلَيْهِ، وَ الْمَكينَ لَدَيْهِ، وَ الْمُطاعَ فى مَلَكُوتِهِ، الْأَحْمَدَ مِنَ الْأَوْصافِ، الْمُحَمَّدَ لِسآئِرِ الْأَشْرافِ، الْكَريمَ عِنْدَ الرَّبِّ، وَ الْمُكَلَّمَ مِنْ وَرآءِ الْحُجُبِ، الْفآئِزَ بِالسِّباقِ، وَ الْفائِتَ عَنِ اللِّحاقِ، تَسْليمَ عارِفٍ بِحَقِّكَ، مُعْتَرِفٍ بِالتَّقْصيرِ فى قِيامِهِ بِواجِبِكَ غَيْرِمُنْكِرٍ مَا انْتَهى اِلَيْهِ مِنْ فَضْلِكَ، مُوقِنٍ بِالْمَزيداتِ مِنْ رَبِّكَ، مُؤْمِنٍ بِالْكِتابِ الْمُنْزَلِ عَلَيْكَ، مُحَلِّلٍ حَلالَكَ، مُحَرِّمٍ حَرامَكَ. اَشْهَدُ يا رَسُولَ اللَّهِ مَعَ كُلِّ شاهِدٍ، وَ اَتَحَمَّلُها عَنْ كُلِّ جاحِدٍ، اَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسالاتِ رَبِّكَ، وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ، وَ جاهَدْتَ فى سَبيلِ رَبِّكَ، وَ صَدَعْتَ بِاَمْرِهِ، وَ احْتَمَلْتَ الْأَذى فى جَنْبِهِ، وَ دَعَوْتَ اِلى سَبيلِهِ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ الْجَميلَةِ، وَ اَدَّيْتَ الْحَقَّ الَّذى كانَ عَلَيْكَ، وَ اَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنينَ وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكافِرينَ، وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصاً حَتّى اَتيكَ الْيَقينُ، فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ اَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمينَ، وَ اَعْلى مَنازِلِ الْمُقَرَّبينَ، وَ اَرْفَعَ دَرَجاتِ الْمُرْسَلينَ، حَيْثُ لايَلْحَقُكَ لاحِقٌ، وَ لايَفُوقُكَ فائِقٌ، وَ لايَسْبِقُكَ سابِقٌ، وَ لايَطْمَعُ فى اِدْراكِكَ طامِعٌ، اَلْحَمْدُ للَّهِِ الَّذىِ اسْتَنْقَذَنا بِكَ مِنَ الْهَلَكَةِ، وَ هَدانا بِكَ مِنَ الضَّلالَةِ وَ نوَّرَنا بِكَ مِنَ الظُّلْمَةِ، فَجَزاكَ اللَّهُ يا رَسُولَ اللَّهِ مِنْ مَبْعُوثٍ، اَفْضَلَ ما جازى نَبِيَّاً عَنْ اُمَّتِهِ، وَ رَسُولاً عَمَّنْ اُرْسِلَ اِلَيْهِ، باَبى اَنْتَ وَ اُمّى يا رَسُولَ اللَّهِ، زُرْتُكَ عارِفاً بِحَقِّكَ، مُقِرّاً بِفَضْلِكَ، مُسْتَبْصِراً بِضَلالَةِ مَنْ خالَفَكَ وَخالَفَ اَهْلَ بَيْتِكَ، عارِفاً بِالْهُدَى الَّذى اَنْتَ عَلَيْهِ، بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى وَ نَفْسى وَ اَهْلى وَ مالى وَ وَلَدى، اَ نَا اُصَلّى عَلَيْكَ كَما صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ، وَ صَلّى عَلَيْكَ مَلائِكَتُهُ وَ اَنْبِيآؤُهُ وَ رُسُلُهُ، صَلاةً مُتَتابِعَةً وافِرَةً مُتَواصِلَةً لاَانْقِطاعَ لَها وَ لا اَمَدَ وَ لا اَجَلَ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ، كَما اَنْتُمْ اَهْلُهُ. پس دستها را بگشا و بگو: اَللّهُمَّ اجْعَلْ جَوامِعَ صَلَواتِكَ، وَ نَوامِىَ بَرَكاتِكَ، وَ فَواضِلَ خَيْراتِكَ، وَ شَرآئِفَ تَحِيَّاتِكَ وَ تَسْليماتِكَ وَ كَراماتِكَ وَ رَحَماتِكَ وَ صَلَواتِ مَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبينَ وَ اَنْبِيآئِكَ الْمُرْسَلينَ وَ اَئِمَّتِكَ الْمُنْتَجَبينَ وَ عِبادِكَ الصَّالِحينَ وَ اَهْلِ السَّمواتِ وَ الْأَرَضينَ، وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ مِنَ الْأَوَّلينَ وَالْأخِرينَ، عَلى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ وَ شاهِدِكَ، وَ نَبِيِّكَ وَ نَذيرِكَ، وَ اَمينِكَ وَ مَكينِكَ، وَنَ جِيِّكَ وَ نَجيبِكَ، وَ حَبيبِكَ وَ خَليلِكَ، وَ صَفيِّكَ وَ صَفْوَتِكَ، وَ خاصَّتِكَ وَ خالِصَتِكَ، وَ رَحْمَتِكَ وَ خَيْرِ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ، نَبِىِّ الرَّحْمَةِ وَخازِنِ الْمَغْفِرَةِ، وَ قآئِدِ الْخَيْرِ وَ الْبَرَكَةِ، وَ مُنْقِذِ الْعِبادِ مِنَ الْهَلَكَةِ بِاِذْنِكَ، وَ داعيهِمْ اِلى دينِكَ الْقَيِّمِ بِاَمْرِكَ، اَوَّلِ النَّبِيّينَ ميثاقاً وَ آخِرِهِمْ مَبْعَثاً، الَّذى غَمَسْتَهُ فى بَحْرِ الْفَضيلَةِ، وَ الْمَنْزِلَةِ الْجَليلَةِ، وَ الدَّرَجَةِ الرَّفيعَهِ وَ الْمَرْتَبَةِ الْخَطيرَهِ، وَ اَوْدَعْتَهُ الْأَصْلابَ الطَّاهِرَةَ، وَ نَقَلْتَهُ مِنْها اِلَى الْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لُطْفاً مِنْكَ لَهُ، وَ تَحَنُّناً مِنْكَ عَلَيْهِ اِذْ وَكَّلْتَ لِصَوْنِهِ وَ حِراسَتِهِ، وَ حِفْظِهِ وَ حِياطَتِهِ مِنْ قُدْرَتِكَ عَيْناً عاصِمَةً، حَجَبْتَ بِها عَنْهُ مَدانِسَ الْعَهْرِ، وَ مَعآئِبَ السِّفاحِ، حَتَّى رَفَعْتَ بِهِ نَواظِرَ الْعِبادِ، وَ اَحْيَيْتَ بِهِ مَيْتَ الْبِلادِ، بِاَنْ كَشَفْتَ عَنْ نُورِ وِلادَتِهِ ظُلَمَ الْأَسْتارِ، وَ اَلْبَسْتَ حَرَمَكَ بِهِ حُلَلَ الْأَنْوارِ اَللّهُمَّ فَكَما خَصَصْتَهُ بِشَرَفِ هذِهِ الْمَرْتَبَةِ الْكَريمَةِ، وَ ذُخْرِ هذِهِ الْمَنْقَبَةِ الْعَظيمَةِ، صَلِّ عَلَيْهِ كَما وَفى بِعَهْدِكَ، وَ بَلَّغَ رِسالاتِكَ، وَ قاتَلَ اَهْلَ الْجُحُودِ عَلى تَوْحيدِكَ، وَ قَطَعَ رَحِمَ الْكُفْرِ فى اِعْزازِ دينِكَ، وَ لَبِسَ ثَوْبَ الْبَلْوى فى مُجاهَدَةِ اَعْدآئِكَ، وَ اَوْجَبْتَ لَهُ بِكُلِ اَذًى مَسَّهُ، اَوْ كَيْدٍ اَحَسَّ بِهِ مِنَ الْفِئَةِ الَّتى حاوَلَتْ قَتْلَهُ، فَضيلَةً تَفُوقُ الْفَضآئِلَ، وَ يَمْلِكُ بِهَا الْجَزيلَ مِنْ نَوالِكَ، وَ قَدْ اَسَرَّ الْحَسْرَةَ، وَ اَخْفَى الزَّفْرَةَ، وَ تَجَرَّعَ الْغُصَّةَ، وَ لَمْ يَتَخَطَّ ما مَثَّلَ لَهُ وَحْيُكَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِهِ صَلوةً تَرْضاها لَهُمْ، وَ بَلِّغْهُمْ مِنَّا تَحِيَّةً كَثيرَةً وَ سَلاماً، وَ آتِنا مِنْ لَدُنْكَ فى مُوالاتِهِمْ فَضْلاً وَاِحْساناً، وَ رَحْمَةً وَغُفْراناً، اِنَّكَ ذُوالْفَضْلِ الْعَظيمِ. پس چهارركعت نماز زيارت بكن به دو سلام با هر سوره كه خواهى صاحب فضل بزرگ و چون فارغ شوى تسبيح فاطمه زهراعليها السلام را بخوان، پس بگو: اَللّهُمَّ اِنَّكَ قُلْتَ لِنَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْه وَ الِهِ «وَ لَوْ اَنَّهُمْ اِذْ ظَلَمُوا اَنْفُسَهُمْ جآؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ، وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً» وَ لَمْ اَحْضُرْ زَمانَ رَسُولِكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ، اَللّهُمَّ وَ قَدْ زُرْتُهُ راغِباً تائِباً مِنْ سَيِّىِ عَمَلى، وَ مُسْتَغْفِراً لَكَ مِنْ ذُنُوبى، مُقِرّاً لَكَ بِها، وَ اَنْتَ اَعْلَمُ بِها مِنّى، وَ مُتَوَجِّهاً اِلَيْكَ بِنَبِيِّكَ نَبِىِّ الرَّحْمَةِ، صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ، فَاجْعَلْنِى اللّهُمَّ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ عِنْدَكَ وَجيهاً فِى الدُّنْيا وَالْأخِرَةِ وَ مِنَ الْمُقَرَّبينَ، يا مُحَمَّدُ يا رَسُولَ اللَّهِ، بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى يا نَبِىَّ اللَّهِ، يا سَيِّدَ خَلْقِ اللَّهِ، اِنّى اَتَوَجَّهُ بِكَ اِلىَ اللَّهِ رَبِّكَ وَ رَبّى، لِيَغْفِرَ لى ذُنُوبى، وَ يَتَقَبَّلَ مِنّى عَمَلى، وَ يَقْضِىَ لى حَوآئِجى، فَكُنْ لى شَفيعاً عِنْدَ رَبِّكَ وَ رَبّى، فَنِعْمَ الْمَسْئُولُ الْمَوْلى رَبّى، وَ نِعْمَ الشَّفيعُ اَنْتَ، يا مُحَمَّدُ عَلَيْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِكَ السَّلامُ اَللّهُمَّ وَ اَوْجِبْ لى مِنْكَ الْمَغْفِرَةَ وَ الرَّحْمَةَ، وَ الرِّزْقَ الْواسِعَ الطَّيِّبَ النَّافِعَ، كَما اَوْجَبْتَ لِمَنْ اَتى نَبِيَّكَ مُحَمَّداً صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ، وَ هُوَ حَىٌّ فَاَقَرَّ لَهُ بِذُنُوبِهِ، وَ اسْتَغْفَرَ لَهُ رَسُولُكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ، فَغَفَرْتَ لَهُ بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمْ الرَّاحِمينَ اَللّهُمَّ وَ قَدْ اَمَّلْتُكَ وَ رَجَوْتُكَ، وَ قُمْتُ بَيْنَ يَدَيْكَ وَ رَغِبْتُ اِلَيْكَ عَمَّنْ سِواكَ، وَ قَدْ اَمَّلْتُ جَزيلَ ثَوابِكَ، وَ اِنّى لَمُقِرٌّ غَيْرُمُنْكِرٍ، وَ تائِبٌ اِلَيْكَ مِمَّا اقْتَرَفْتُ، وَ عآئِذٌ بِكَ فى هذَا الْمَقامِ مِمَّا قَدَّمْتُ مِنَ الْأَعْمالِ التَّى تَقَدَّمْتَ اِلَىَّ فيها، وَ نَهَيْتَنى عَنْها، وَ اَوْعَدْتَ عَلَيْهَا الْعِقابَ، وَ اَعُوذُ بِكَرَمِ وَجْهِكَ اَنْ تُقيمَنى مَقامَ الْخِزْىِ وَ الذُّلِّ، يَوْمَ تُهْتَكُ فيهِ الْأَسْتارُ، وَ تَبْدُو فيهِ الْأَسْرارُ وَ الْفَضائِحُ، وَ تَرْعَدُ فيهِ الْفَرايِصُ، يَوْمَ الْحَسْرَةِ وَ النَّدامَةِ، يَوْمَ الْأفِكَةِ، يَوْمَ الْأزِفَةِ، يَوْمَ التَّغابُنِ، يَوْمَ الْفَصْلِ، يَوْمَ الْجَزآءِ، يَوْماً كانَ مِقْدارُهُ خَمْسينَ اَلْفَ سَنَةٍ، يَوْمَ النَّفْخَةِ، يَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ، تَتْبَعُهَا الرَّادِفَهُ، يَوْمَ النَّشْرِ، يَوْمَ الْعَرْضِ، يَوْمَ يَقُومُ النَّاسُ لِرَبِّ الْعالَمينَ، يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ اَخيهِ وَ اُمِّهِ وَ اَبيهِ وَ صاحِبَتِهِ وَ بَنيهِ، يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ وَ اَكْنافُ السَّمآءِ، يَوْمَ تَاْتى كُلُّ نَفْسٍ تُجادِلُ عَنْ نَفْسِها، يَوْمَ يُرَدُّونَ اِلَى اللَّهِ فَيُنَبِّئُهُمْ بِما عَمِلُوا، يَوْمَ لا يُغْنى مَوْلىً عَنْ مَوْلىً شَيْئاً وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ، اِلاَّ مَنْ رَحِمَ اللَّهُ، اِنَّهُ هُوَ الْعَزيزُ الرَّحيمُ، يَوْمَ يُرَدُّونَ اِلى عالِمِ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ، يَوْمَ يُرَدُّونَ اِلَى اللَّهِ مَوْليهُمُ الْحَقِّ، يَوْمَ يَخْرُجُونَ مِنَ الْأَجْداثِ سِراعاً كَاَنَّهُمْ اِلى نُصُبٍ يُوفِضُونَ، وَ كَاَنَّهُمْ جَرادٌ مُنْتَشِرٌ، مُهْطِعينَ اِلَى الدَّاعِ اِلَى اللَّهِ، يَوْمَ الْواقِعَةِ، يَوْمَ تُرَجُّ الْأَرْضُ رَجّاً، يَوْمَ تَكُونُ السَّمآءُ كَالْمُهْلِ وَ تَكُونُ الْجِبالُ كَالْعِهْنِ وَ لا يُسْئَلُ حَميمٌ حَميماً، يَوْمَ الشَّاهِدِ وَ الْمَشْهُودِ، يَوْمَ تَكُونُ الْمَلائِكَةُ صَفّاً صَفّاً، اَللّهُمَّ ارْحَمْ مَوْقِفى فى ذلِكَ الْيَوْمِ، بِمَوْقِفى فى هذَا الْيَوْمِ وَ لا تُخْزِنى فى ذلِكَ الْمَوْقِفِ بِما جَنَيْتُ عَلى نَفْسى، وَ اجْعَلْ يا رَبِّ فى ذلِكَ الْيَوْمِ مَعَ اَوْلِيآئِكَ مُنْطَلَقى وَ فى زُمْرَةِ مُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَيْتِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ مَحْشَرى، وَ اجْعَلْ حَوْضَهُ مَوْرِدى، وَ فِى الْغُرِّ الْكِرامِ مَصْدَرى، وَ اَعْطِنى كِتابِى بِيَمينى، حَتّى اَفُوزَ بِحَسَناتى، وَ تُبَيِّضَ بِهِ وَجْهى، وَ تُيَسِّرَ بِهِ حِسابِى، وَ تُرَجِّحَ بِهِ ميزانى، وَ اَمْضِىَ مَعَ الْفآئِزينَ مِنْ عِبادِكَ الصَّالِحينَ اِلى رِضْوانِكَ وَجِنانِكَ اِلهَ الْعالَمينَ اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ اَنْ تَفْضَحَنى فى ذلِكَ الْيَوْمِ بَيْنَ يَدَىِ الْخَلايِقِ بِجَريرَتى، اَوْ اَنْ اَلْقَى الْخِزْىَ وَ النَّدامَةَ بِخَطيئَتى، اَوْ اَنْ تُظْهِرَ فيهِ سَيِّئاتِى عَلى حَسَناتى، اَوْ اَنْ تُنَوِّهَ بَيْنَ الْخَلائِقِ بِاسْمى، يا كَريمُ يا كَريمُ، الْعَفْوَ الْعَفْوَ، السَّتْرَ السَّتْرَ، اَللّهُمَّ وَ اَعُوذُ بِكَ مِنْ اَنْ يَكُونَ فى ذلِكَ الْيَوْمِ فى مَواقِفِ الْأَشْرارِ مَوْقِفى، اَوْ فى مَقامِ الْأَشْقيآءِ مَقامى، وَ اِذا مَيَّزْتَ بَيْنَ خَلْقِكَ فَسُقْتَ كُلّاً بِاَعْمالِهِمْ زُمَراً اِلى مَنازِلِهِمْ، فَسُقْنى بِرَحْمَتِكَ فى عِبادِكَ الصَّالِحينَ، وَ فى زُمْرَةِ اَوْلِيآئِكَ الْمُتَّقينَ اِلى جَنّاتِكَ يا رَبَّ الْعالَمينَ پس وداع كن آن حضرت را و بگو: اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْبَشيرُ النَّذيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السِّراجُ الْمُنيرُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا السَّفيرُ بَيْنَ اللَّهِ وَ بَيْنَ خَلْقِهِ، اَشْهَدُ يا رَسُولَ اللَّهِ اَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِى الْأَصْلابِ الشّامِخَةِ وَ الْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ، لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها، وَ لَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيابِها، وَ اَشْهَدُ يا رَسُولَ اللَّهِ اَنّى مُؤْمِنٌ بِكَ، وَ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ اَهْلِ بَيْتِكَ، مُوقِنٌ بِجَميعِ ما اَتَيْتَ بِهِ راضٍ مُؤْمِنٌ، وَ اَشْهَدُ اَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ اَهْلِ بَيْتِكَ اَعْلامُ الْهُدى، وَ الْعُرْوَةُ الْوُثقى، وَ الْحُجَّةُ عَلى اَهْلِ الدُّنْيا، اَللّهُمَّ لا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِيارَةِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ، وَ اِنْ تَوَفَّيْتَنى فَاِنّى اَشْهَدُ فى مَماتى عَلى ما اَشْهَدُ عَلَيْهِ فى حَيوتى، اَنَّكَ اَنْتَ اللَّهُ لا اِلهَ اِلاَّ اَنْتَ، وَحْدَكَ لاشَريكَ لَكَ وَ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُكَ وَ رَسُولُكَ، وَ اَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ اَهْلِ بَيْتِهِ اَوْلِيآؤُكَ وَ اَنْصارُكَ، وَ حُجَجُكَ عَلى خَلْقِكَ، وَ خُلَفآؤُكَ فى عِبادِكَ، وَ اَعْلامُكَ فى بِلادِكَ، وَ خُزَّانُ عِلْمِكَ، وَ حَفَظَةُ سِرِّكَ، وَ تَراجِمَةُ وحْيِكَ، اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ، وَ بَلِّغْ رُوحَ نَبِيِّكَ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ فى ساعَتى هذِهِ وَ فى كُلِّ ساعَةٍ تَحِيَّةً مِنّى وَ سَلاماً، وَ السَّلامُ عَلَيْكَ يا رَسُولَ اللَّهِ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكاتُهُ، لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ تَسْليمى عَلَيْكَ. برای شنیدن فایل صوتی زیارتنامه «اینجا» کلیک کنید
لینک
۲۷/۰۹/۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
زیارت رسول الله (ص) در 28 صفر؛ همه ایرانیان دعوت دارند
حرکتی روحبخش و اثرگذار زیارت رسول الله ص در 28 صفر همه ایرانیان دعوت دارند هماکنون ستادهای بزرگداشت پیامبر مکرم اسلام ص در استانها تشکیل شده و مهیای برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم روحبخش میباشند به گزارش جام نیوز ستاد دائمی گرامیداشت پیامبر اعظم صلواتپیام آیتالله صافی گلپایگانی به راهیان اربعین حسینی |اخبار ایران و جهان
پیام آیتالله صافی گلپایگانی به راهیان اربعین حسینی آیتالله لطف الله صافی گلپایگانی در بیانیهای به مناسبت اربعین حسینی تاکید کرد حضور میلیونی شما با پای پیاده از شرق غرب و دور و نزدیک به سوی کربلای مقدس کنگره عظیمی است که به دنیا اعلام میکند راه حسین و اهداف او جاودان و فرامپاسخ آیت الله شبیری زنجانی به کسانی که می گویند نیازی به زیارت حرم ائمه نیست
پاسخ آیت الله شبیری زنجانی به کسانی که می گویند نیازی به زیارت حرم ائمه نیست فرهنگ > دین و اندیشه - آیت الله شبیری زنجانی می گوید در عبارتی از زیارت امام می گوید فی قلوب من والاه قبره این یک مرتبه از زیارت است زیارت از راه دور هم یک مرتبه از زیارت است و به کربلاپیام آیتالله صافی گلپایگانی به راهیان اربعین حسینی
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۲۳ آیتالله لطف الله صافی گلپایگانی در بیانیهای به مناسبت اربعین حسینی تاکید کرد حضور میلیونی شما با پای پیاده از شرق غرب و دور و نزدیک به سوی کربلای مقدس کنگره عظیمی است که به دنیا اعلام میکند راه حسین و اهداف او جاودان و فراموش ناشدنی است به گزارشنکاتی برای زیارت حضرت امام حسین علیهالسّلام -
به مناسبت فرارسیدن اربعین نکاتی برای زیارت حضرت امام حسین علیهالسّلام شناسهٔ خبر 2437526 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۰ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی زیارت حضرت اباعبدالله الحسین ع همچون تمام سنن اسلامی دیگر آداب و احکامی دارد که هدف از بیان این آداب تعمیق و اثرگذاریهمزمان با 28 صفر انجام میشود برگزاری قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) از بعید در امامزاده عبدالله
همزمان با 28 صفر انجام میشودبرگزاری قرائت زیارتنامه حضرت رسول ص از بعید در امامزاده عبداللهمعاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول ص از بعید همزمان با سراسر کشور در همدان خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از همدانمسیحیان امت پیامبر، تثلیث در علوم انسانی، دانشجوی ایرانی بر سر دوراهی -
سخنرانی حسن عباسی به مناسبت 16 آذر مسیحیان امت پیامبر تثلیث در علوم انسانی دانشجوی ایرانی بر سر دوراهی شناسهٔ خبر 2437551 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۴۷ دین و اندیشه > اندیشمندان حسن عباسی به مناسبت 16 آذر دردانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی باعنوان مسیحیان امت پیاممتن زیارت اربعین
زیارت متن زیارت اربعین اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ سلام بر ولى خدا و دوست او سلام بر خلیل خدا سرویس دینی جام نیوز زیارت حضرت امام حسین -علیهالسلام- در این روز به دو نحو رسیده یکى زیارتی است که شیخ در تهذیب و مصباح روایت کردهآیت الله مکارم: سخن حضرت زینب درباره برافراشته شدن پرچمی ماندگار در کربلا، امروز به حقیقت پیوسته است
آیت الله مکارم سخن حضرت زینب درباره برافراشته شدن پرچمی ماندگار در کربلا امروز به حقیقت پیوسته است فرهنگ > دین و اندیشه - خبرگزاری حوزه نوشت آیت الله مکارم شیرازی پس از آیین نماز ظهر روز اربعین حسینی که در شبستان امام خمینی ره حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه س ببهترین راه های دوری از گناه
مصونیت از گناه بهترین راه های دوری از گناه يكي از راههاي اصلي جلوگيري از ريا تقويت ايمان و باورهاي مذهبي است هر اندازه نيروي ايمان در افراد قويتر شود انجام اعمال رياكارانه در آنها ضعيفتر ميشود به گزارش سرویس دینی جام نیوز قبل از بيان راههاي جلوگيري و درماناعمال روز اربعين + متن و صوت زيارت -
اعمال روز اربعين متن و صوت زيارت شناسهٔ خبر 2442275 شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۳۷ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی محرم ماهي است كه مردمان عهد جاهليت جنگ و خونريزي را در آن حرام ميشمردند ليكن خونهاي ما را در اين ماه حلال شمردند و حرمت ما را شكستند و فرزندان و زنان را بهاعمال روز اربعین+ متن کامل زیارت
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۳۱ در روز اربعین بیستم ماه صفر زیارت امام حسین علیه السلام مستحبّ است و مورد تأکید قرار گرفته است در روایتی که شیخ طوسی از امام حسن عسکری علیه السلام نقل کرده چنین آمده است نشانههای مؤمن پنج چیز است به جای آوردن پنجاه و یک رکعت نماز 17 رکعت نمازنسبت زیارت اربعین و دینداری از نگاه آیت الله جوادی آملی/ چرا بر عدد چهل بسیار تاکید شده است؟
نسبت زیارت اربعین و دینداری از نگاه آیت الله جوادی آملی چرا بر عدد چهل بسیار تاکید شده است فرهنگ > دین و اندیشه - اربعین است هنگامه کمال خون باروری عشق و ایثار هنگامه میثاق است و دوباره پیمان بستن و کدامین سر در کربلایی که امروز به وسعت جهان دامن گسترده حسینآیتالله صافی: وقف، راهکار اساسی اسلام برای ترویج دین مقدّس و آثار و برکات آن است
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۳۲ صبح روز پنجشنبه حجت الاسلام والمسلمین محمّدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع تقلید دیدار کرد به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در ابتدای این دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریهپیادهروی اربعین فرصت معرفی امامحسین(ع) به جهان/ فضیلت زیارت اربعین -
اهمیت و فضیلت زیارت اربعین در گفتگو با کارشناسان مذهبی پیادهروی اربعین فرصت معرفی امامحسین ع به جهان فضیلت زیارت اربعین شناسهٔ خبر 2436697 چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۵ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها بزرگداشت اربعین احیای فرهنگ اهلبیت ع و فرهنگ شهادت و حماسهای ابرگزاری دوره امام سجادشناسی در حرم حضرت معصومه(س)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۵ مدیر امور رسانه و اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه س گفت نخستین دوره کوتاه مدت امام سجاد ع شناسی با حضور اساتید و فضلای برجسته حوزه و دانشگاه در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار میشود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه قمآثار پيامبر و زيارتگاههای اهل بيت در سوريه منتشر شد+ متن -
آثار پيامبر و زيارتگاههای اهل بيت در سوريه منتشر شد متن شناسهٔ خبر 2445155 پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۲ دین و اندیشه > اسلام در جهان كتاب آثار پيامبر ص و زيارتگاههای اهل بيت ع در سوريه نوشته احمد خامه يار از سوی حوزه نمايندگی ولی فقيه در امور حج و زيارت منتشر شد به گ-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها