تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809851641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایش برش هایی از توانمندی معلولین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارگردان نمایش جمع کوچک فراموشی : نمایش برش هایی از توانمندی معلولین تهران - ایرنا - دست اندرکاران نمایش جمع کوچک فراموشی می گویند این اثر برش هایی از توانمندی های معلولان است و تمام تلاش خود را کرده اند تا به موضوع داستان صرفا از نقطه نظر احساسی نگاه نشود.


به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر ایرنا، کارگردان نمایش جمع کوچک فراموشی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: در اجرای این نمایش تلاش کرده ایم تا به موضوع داستان صرفا از نقطه نظر احساسی نگاه نکند.
نشست خبری نمایش جمع کوچک فراموشی با حضور هادی سروری کارگردان و سپیده محمدیان نویسنده و دستیار کارگردان این نمایش پیش از ظهر امروز، یکشنبه در تالار وحدت برگزار شد.
سروری با اشاره به اینکه 10 سال پیش کارگاه هایی در قالب جریانی با عنوان تئاتر درمانی شکل گرفت، گفت: دو، سه سال پیش سعی کردیم کارهای جدی تری اجرا کنیم و یکی و دو کار صحنه ای را روی صحنه بردیم و داستان هایمان را از زندگی خود بچه های معلول الهام گرفتیم که البته برخی خانواده ها مانع شدند و با برخی به توافق رسیدیم و نکته جالب این بود که این افراد خودشان نقش زندگی واقعی خودشان را بازی می کنند.
وی در ادامه توضیح داد: در نمایش جمع کوچک فراموشی از 12 نقش سه نفر معلول به ایفای نقش می پردازند و نقش های مکمل دیگر را بازیگران غیر معلول ایفا می کنند.
سروری ادامه داد: برای بهتر شدن کیفیت کار از سپیده محمدیان که سابقه نویسندگی و چند رمان منتشره را دارد دعوت کردیم تا به ما کمک کند.
وی گفت: تمرینات کارگاهی شروع شده و از 23 آذر به مدت 10 روز هر شب ساعت 16:30 در تالار وحدت اجرا خواهیم داشت.

**سعی کردم به موضوع داستان صرفا از نقطه نظر احساسی نگاه نکنم
در ادامه سپیده محمدیان نویسنده و دستیار کارگردان این نمایش با بیان اینکه همیشه با موضوع نمایش مسئله داشتم عنوان کرد: این اولین تجربه ای بود که با داستانی متعلق به دیگران کار می کنم.
وی ادامه داد: با تک تک افرادی که راجع به آنها نوشته شده زمان می گذاشتم و صحبت می کردم و از آنها می خواستم ایده ها یا لحظه های خاصی از زندگیشان را بیان کنند و در نوشتن کار به من کمک کنند.
محمدیان افزود: سعی کردم به موضوع داستان صرفا از نقطه نظر احساسی نگاه نشود و آن چیزی که برای من شخصا اهمیت داشت پرداختن به این آدم ها در کنار آدم هایی که درگیر این مسائل هستند مثل مادران و اعضای خانواده معلولین بود که تبعات معلولیت در زندگی آنها نمود پیدا می کند.
نویسنده نمایش جمع کوچک فراموشی در ادامه توضیح داد: دوست داشتم آدمها صرفا در یک موقعیت انسانی ترسیم شوند و تا می شد احساسات خودمان را در آن منعکس نکردیم.

**بیشتر از بعد اجتماعی به موضوع نگاه می کنیم تا بعد احساسی
در ادامه سروری درباره بازیگران این نمایش توضیح داد که پریسا رضوی یکی از بازیگران این نمایش به تازگی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان جایزه بهترین بازیگر نقش زن را دریافت کرده و بازیگران دیگر هم به شکل حرفه ای در عرصه تئاتر فعالیت دارند از جمله الهام یگانیف علی سخنگو و سارا نجفی.
وی ادامه داد: شاید تنها مشکلی که ممکن است به آن مواجه شویم نوعی قضاوت قبلی است که تماشاگران ممکن است داشته باشند و آن هم به خاطر این است که مجموعه ای از کارهای صرفا احساسی و عاطفی درباره معلولین به روی صحنه رفته و ذهنیت مردم این گونه شکل گرفته که چون کار درباره معلولین است قرار است روی احساس آنها دست گذاشته شود درحالی که ما بیشتر روی توانایی های معلولین کار کردیم و بیشتر از بعد اجتماعی و به موضوع نگاه کنیم.

**بهزیستی هیچ خمایتی از ما نکرد
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه حمایتی از هیچ ارگان یا نهاد دولتی از جمله بهزیستی دریافت نکرده است افزود: ما سعی کردیم با کم کردن تعداد اجراها دغدغه استقبال از این نمایش را کمتر کنیم.
وی تصریح کرد سازمان بهزیستی تا به حال هیچ کمکی برای اجرای این نمایش نکرده است و با اینکه مدیر کل هنرهای نمایشی با آنها تماس اما توفیقی برای حمایت حاصل نشده است ، علت آن هم این است که بهزیستی نگاه و رویکرد دیگری به مقوله تئاتر درمانی دارد و من به این نگاه انتقاد دارم و آنرا موثر نمی دانم ، در واقع سیاست های بهزیستی به گونه ای است که این گونه نمایش ها را به حال خود سودمند نمی داند.
در ادامه محمدیان با بیان اینکه روایت در نمایش جمع کوچک فراموشی به شکل برش های کوتاهی از زندگی است بیان داشت: زمان برای پرداخت به زندگی افرادی که مشکلشان به وسعت زندگی شان بزرگ است خیلی کم بود و نهایت سعی ما این بود که مجموع چیزهایی که از زندگی آنها گرفتیم را در قالب برش های کوتاهی از زندگی روایت کنیم.
فراهنگ*3054**1601**


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن