تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798274896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاج اکبر بازوبند: افتخار زندگی‌ام، نوکری امام حسین (ع) است -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش چهاردهمین برنامه پرده عشاق؛
حاج اکبر بازوبند: افتخار زندگی‌ام، نوکری امام حسین (ع) است

بازوبند


شناسهٔ خبر: 2436439 جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی

در چهاردهمین برنامه پرده عشاق که به تجلیل از خادمان حسینی اختصاص دارد با حضور جمعی از علما و ستایشگران اهل بیت (ع) از حاج اکبر بازوبند تجلیل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، چهاردهمین برنامه پرده عشاق با حضور جمعی از مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) از جمله حاج مرتضی طاهری و حاج حیدر توکلی از مداحان اهل بیت و با سخنرانی حجت الاسلام محسن تاج لنگرودی برگزار شد. در پایان با حضور حاج علی آهی و تعدادی از ذاکرین اهل بیت، دکتر لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و تعدادی از چهره های فرهنگی،در فرهنگسرای انقلاب اسلامی به تجلیل از حاج قاسم مستوفی پرداخته شد.اجرای این برنامه را مجید یراق بافان بر عهده داشت که با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد و در بخشی از آن حاج ذبیح الله ترابی و حاج علی انسانی به مداحی و مرثیه خوانی پرداختند.آیین گرامیداشت و تجلیل از مفاخر حسینی با عنوان «پرده عشاق» که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار  می شود، در چهاردهمین برنامه خود به تکریم و تجلیل از حاج اکبر بازوبند، پیرغلام حسینی، پرداخت.این مراسم که در فرهنگسرای انقلاب اسلامی، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، با اجرای مجید یراق بافان و مداحی حاج مرتضی طاهری و حاج حیدر توکلی همراه بود. همچنین در این مراسم، علیرضا قزوه چند بیت از اشعار عاشورایی خود را تقدیم حاضران در مجلس کرد.حجت الاسلام تاج لنگرودی : بازوبند مرصع جامعه مداحانسخنران دوازدهمین روز از برنامه پرده عشاق، حجت الاسلام محسن تاج لنگرودی بود که در ابتدای این مراسم به تجلیل از حاج اکبر بازوبند پرداخته و گفت: انصافاً ایشان بازوبند بسیار مرصعی بر بازوی جامعه مداحان و موجب افتخار این قشر است.این سخنران دینی با اشاره به خلوص حاج اکبر بازوبند گفت: بسیاری از افراد مداحی می کنند و نوکر خوبی برای امام حسین (ع) هستند اما خداوند در بعضی از مداحی ها، جلوه و نورانیت ویژه ای را قرار داده که این جز به واسطه خلوص شخص به دست نمی آید. چراکه من سال هاست در مجالس ایشان شرکت می کنم و حتی یک بار ندیده ام که ایشان چهره خودنمایی و ریا داشته باشد.
لنگرودی
او با اشاره به اهمیت نماز و عبادت خالصانه و با بیان اینکه حتی در میان روحانیت و همچنین در صنف مداحان افرادی هستند که اهمیت زیادی به عبادات نمی دهند، گفت: پیرمردی از شاگردان مرحوم آشیخ محمدتقی آملی، حدیثی برایم گفت که «الصلوة معراج مؤمن؛ نماز معراج مؤمن است.» و سپس درباره نحوه تحقق معراج مؤمن فرمود شخصی که هر قدمش را برای خدا بر می دارد و همه کارهایش را برای خدا انجام می دهد، وقتی به نماز می ایستد نمازش معراج مؤمن می شود. و این خصلت هم یکی از جنبه های شخصیتی حاج اکبر بازوبند است.حجت الاسلام تاج لنگرودی به سبک زندگی این پیرغلام آستان مقدس امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: زندگی عابدانه و زاهدانه در عین برخورداری از تمکن مالی و دستگیری از فقیران از دیگر خصوصیات بسیار ارزشمند حاج اکبر بازوبند است. ایشان حتی برای مداحی و خدمت به آستان مقدس امام حسین (ع) در گرو مادیات نیستند، چراکه اتفاق افتاده که در محلی مداحی کرده اند و صاحب مجلس مبلغی پرداخت نکرده اما ایشان بار دیگری هم در همان مجلس حاضر شده و مداحی کرده است. و حتی موردی را سراغ دارم که در منزلی برای مداحی دعوت شد و وقتی آثار فقر را در زندگی صاحب مجلس دید، نه تنها مبلغی را نپذیرفتند بلکه در وسع خودشان به آن خانواده کمک کرد.حاج اکبر بازوبند: افتخار زندگی ام، نوکری امام حسین (ع) استحاج اکبر بازوبند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: بارها عرض کرده ام که محبت به نوکر امام حسین (ع)، عرض محبت به خود امام حسین (ع) است. افتخار من هم همین نوکری است و از خدا می خواهم ما را از اهل بیت علیهم السلام جدا نکند.در پایان این مراسم با حضور حاج علی آهی و تعدادی از ذاکرین اهل بیت ش، دکتر لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و تعدادی از چهره های فرهنگی، به پاس سالها خدمات مخلصانه حاج اکبر بازوبند به آستان سیدالشهدا(ع) از او تجلیل، و نشان پرده عشاق به او اهدا شد. هم چنین نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی و نمایشگاه عکس از مراسم عزاداری هیئت های مذهبی از دیگر بخش های این ویژه برنامه بود.حاج اکبر بازوبند که امروز خیلی از مداحان قدیمی تهران او و برادرش حاج محمد بازوبند را به استادی مداحان جوان غرب تهران می شناسند، در یزد متولد شده است. حاج محمد بازوبند که اکنون یکی از مداحان پیشکسوت اهل بیت علیهم السلام است و در آموزشگاه مداحی خود صدها علاقمند به این عرصه را تربیت می کند ، می گوید که برادرش بیشترین تأثیر را در گرایش او به مداحی و پیشرفتش در این عرصه داشته و مداحی را فقط در محضر برادر بزرگ خود، آموزش دیده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن