تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798374744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۰ اشتباه رایج در مورد استفاده از ترازو


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
۱۰ اشتباه رایج در مورد استفاده از ترازو
بعضی از مردم فکر می‌کنند که اگر به آرامی روی ترازو بروند، ممکن است عدد کمتر شود، و بعضی فکر می‌کنند که با بیرون ماندن قسمتی از پایشان، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران در طول این سال‌ها، من با کسانی آشنا شدم که به وزن کردن خودشان اعتیاد پیدا کرده‌اند. یعنی اینکه بیش از حد روی ترازو می‌ایستند! بعضی از آنها هر روز این کار را انجام می‌دهند، صبح و شب! بعضی‌ها هم در ۱۰ ثانیه، ۵ بار روی ترازو می‌روند و پایین می‌آیند. به این امید که ترازو عدد کمتری را نشان دهد. سپس این کار را ۳۰ ثانیه بعد، دوباره تکرار می‌کنند. به نظرتان آشنا می‌آید؟   این افراد به هیچ وجه دیوانه نیستند. بعضی از مردم بیش از حد به وزن کردن خودشان اهمیت می‌دهند. متاسفانه وزنی که ترازو به آن‌ها در صبح نشان می‌دهد، می‌تواند روزشان را بسازد یا خراب کند! بعضی از مردم فکر می‌کنند که اگر به آرامی روی ترازو بروند، ممکن است عدد کمتر شود، و بعضی فکر می‌کنند که با بیرون ماندن قسمتی از پایشان، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند.     تعجب آور است! یک ارتباط ناسالم؟ در مجموع، من عاشق ترازو نیستم. مطمئنا ترازو در دنیای سلامتی و تناسب اندام جایگاه خاصی دارد و می‌تواند منبع مفیدی باشد، اما بیشتر از حد، به سرچشمه‌ی اضطراب، استرس، و ناامیدی تبدیل خواهد شد. البته وزن، موضوعی است که با متناسب‌تر شدن، سالم‌تر شدن، و جذاب‌تر شدن در ارتباط است. اما بسیاری از مردم، ارتباط ناسالمی با ترازوهایشان دارند. شاید شما هم چنین اشخاصی را بشناسید. شاید؟  
سنگینی، همیشه بد نیست! قبل از اینکه من سراغ ۱۰ اشتباه رایج استفاده از ترازو بروم، به یاد داشته باشید که از نظر سلامتی، ترکیب بدن بسیار مهم‌تر از وزن بدن می‌باشد. بعضی از افراد سنگین وزن، چربی نسبتا کمی دارند، و بعضی از افراد سبک وزن‌تر، درصد چربی بدن بالایی دارند (که البته آنها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد).   با توجه به یک نمودار قد و وزن معمولی، من در حال حاضر چاق هستم و حدود ۱۳ کیلوگرم اضافه وزن دارم. در واقع من وزن نسبتا زیادی دارم، اما اصلا چاق بنظر نمی‌آیم. درصد چربی بدن من در حال حاضر، در حدود ۱۲٪ است. در واقع، نمی‌خواهم لاغرتر باشم، زیرا این کار برای من به معنی از دست دادن عضله است. می‌بینید؟ موضوع، همیشه وزن نیست.   حالا با تمام چیزهایی که می‌دانید، در چه زمانی نباید از ترازو استفاده کنید؟  
۱. اکثر روزها وزن کردن روزانه در بیشتر موارد، غیر ضروری و ناسالم است و اغلب منجر به افکار و رفتار وسواسی می‌شود. در بیشتر مواقع برای اکثر افراد، وزن کردن بطور هفتگی مناسب خواهد بود.  
۲. وقتی در محل دیگری هستید بهتر است که همیشه خودتان را با یک ترازو وزن کنید. به این ترتیب، حتی اگر ترازو کاملا تنظیم نباشد، شما در مورد کاهش یا افزایش وزنتان به نتایج دقیق‌تری دست پیدا خواهید کرد.  
۳. وقتی ترازو ارزان قیمت باشد به عنوان یک اصل، هر چه ترازو ارزانتر باشد، دقت آن کمتر است. تجربه‌ی من این است که اکثر ترازوهای داخل حمام، معمولا در وزن‌های پایین، دقیق نیستند. در ۲۰ سال گذشته، من به شکایت‌های مردم در مورد اینکه ترازوهای باشگاه، آنها را سنگین نشان می‌دهد، گوش کرده‌ام. متاسفانه برای آن افراد، این ترازوها بسیار دقیق هستند.  
۴. هنگامی که ساعت ۸ شب است و شما هم شام سنگینی خورده‌اید در شرایط عادی، همه‌ی ما در پایان روز، سنگین‌تر هستیم، نه چاق‌تر! این اختلاف طبیعی، به این معناست که کسی مانند من، می‌تواند در شب براحتی ۳ تا ۴ کیلو سنگین‌تر باشد. به همین دلیل، بهتر است که ما همیشه در یک زمان از روز، روی ترازو برویم. ترجیحا، در اول صبح که از خواب بلند می‌شویم.  
۵. وقتی لباس‌های سنگین پوشیده‌اید لباس‌ها می‌توانند تا ۴ کیلو وزن داشته باشند! بنابراین برای دقت بیشتر، ترجیحا خودتان را بدون لباس وزن کنید. اگر ممکن نیست، تا جایی که امکان دارد لباس کمتری بپوشید و در هر بار وزن کردن، از همان لباس استفاده کنید.  
۶. بلافاصله بعد از اینکه تمرین شدیدی انجام داده‌اید مگر اینکه میزان نوشیدن مایعات و از دست دادن آب بدنتان را قبل و بعد از تمرین اندازه گرفته باشید، خودتان را پس از یک تمرین شدید وزن نکنید. از دست دادن ۲ کیلو از آب بدن در طول یک جلسه‌ی تمرینی یک ساعته، آسان است. بنابراین خودتان را با کاهش موقت وزنتان فریب ندهید! آب، چربی نیست، و یک لیتر آب یا عرق دقیقا یک کیلو است.  
۷. هنگامی که ترازو روی فرش است مطمئن شوید که ترازو روی یک سطح محکم مانند کاشی، چوب و بتن باشد، در غیر اینصورت آنچه روی ترازو می‌خوانید، ممکن است صحیح نباشد.  
۸. روزهای خاصی از ماه می‌دانم که شما خانم‌ها نیازی به توضیح من ندارید، اما بله، در دوره‌ی قاعدگی زنان که معمولا بین ۲ تا ۷ روز در ماه است، وزن شما به علت احتباس آب، بطور موقت بالا می‌رود. بهتر است که در طول این دوره، از وزن کردن خودتان خودداری کنید.  
۹. وقتی که فکر وزن کردن، شما را دچار اضطراب می‌کند رفتن روی ترازو به طرز فکرتان بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید و باور دارید که یک تجربه‌ی استرس آور است، همینطور هم خواهد بود. وزن کردن، می‌تواند یک تمرین ساده‌ی جمع آوری داده، یا یک اتفاق پریشان کننده باشد. اگر نمی‌توانید ترستان از ترازو را کنترل کنید، شاید بهتر باشد برای مدتی از یک ابزار ارزیابی دیگر استفاده کنید. اندازه گیری هفتگی دور کمر، تست ماهیانه‌ی ترکیب بدن، و انواع آزمایش‌های تناسب اندام، همگی جایگزین‌های مناسبی هستند.  
۱۰. وقتی که از ظاهر، احساس، و عملکردتان راضی هستید اگر خوب به نظر می رسید، احساس خوبی دارید، و سالم هم هستید، اعداد چه اهمیتی دارند؟





تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن