تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818796708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس خواستار کاهش خطرپذیری تولید در بخش کشاورزی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس خواستار کاهش خطرپذیری تولید در بخش کشاورزی شد تبریز - ایرنا - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای کاهش خطرپذیری تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد.


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، غلامرضا نوری قزلجه با بیان اینکه نوسانات و افزایش قیمت محصولات کشاورزی با کاهش قدرت خرید مردم و همچنین توان تولیدکنندگان، امنیت غذایی جامعه را تهدید می کند، گفت: سه اصل از قانون اساسی به نوعی بر امینت غذایی و لزوم رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات غذایی و اساسی کشور تاکید دارد که باید این قوانین مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
این نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که در قانون بر حمایت از تولید و دست یابی به خوداتکایی در تولید محصولات راهبردی تاکید شده است ، برخی مسئولان واردات را بر تولید ترجیح می دهند که چنین رویکردهایی باید اصلاح شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مزیت های نسبی که در این گونه مبادلات اقتصادی وجود دارد و همچنین کمبود و مصرف قابل توجه آب در بخش کشاورزی در افزایش تمایل برای واردات برخی محصولات بی تاثیر نبوده و ما منکر آن نمی شویم.
وی تاکید کرد: اساس قضیه این است که باید در تولید محصولات استراتژیک که توان و پتانسیل لازم برای تولید آنها در کشور وجود دارد تلاش کنیم تا به خوداتکایی در تولید دست یابیم.
نوری با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه کشور در بخش کشاورزی، ادامه داد: امنیت غذایی از لحاظ توانمندی مردم در تامین و تهیه مواد غذایی و همچنین تولید و تداوم دسترسی به این مواد به حوزه کشاورزی برمی گردد.
وی اظهار کرد: از آنجایی که همه مردم با موضوع تامین امنیت غذایی و تغذیه سروکار دارند اهمیت و جایگاه آن برای همگان قابل درک است بنابر این مسئولان حوزه کشاورزی باید با رفع موانع تولید و حمایت از کشاورزان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تاثیر نوسانات و افزایش قیمت محصولات کشاورزی بر روند تولید و امنیت غذایی اضافه کرد: نوسانات قیمت، ریسک بالا و هزینه های تولید ، انگیزه تولیدکنندگان را از بین می برد و با تداوم آن به امنیت غذایی لطمه وارد می شود.
نوری گفت: گام بعدی در مورد نوسانات و افزایش قیمت ها، موضوع کاهش قدرت خرید مردم و توان دسترسی آنها به مواد غذایی است بنابر این باید ساز و کارهای لازم برای کاهش خطرپذیری محصولات کشاورزی و همچنین افزایش فاصله قیمت در مزارع و واحدهای تولیدی و قیمت های فروشگاهی در این مسیر ایجاد و برای رسیدن به این هدف قدم های اساسی برداشته شود.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه در کشور ما نوسانات قیمت محصولات کشاورزی بسیار ملموس است، اظهار کرد: برخی محصولات هستند که به سه برابر قیمت از تولید کننده خریداری و با عرضه در فروشگاه ها در نهایت به دست مصرف کننده می رسد.
وی با تاکید بر اینکه نوسانات و افزایش غیرمنطقی قیمت ها نه به سود تولید کننده و نه مصرف کننده است، گفت: تنها کسانی که از نوسانات قیمت ها سود می برند واسطه ها هستند بنابر این مسئولان باید در جهت کاهش فاصله قیمت ها و تنظیم بازار محصولات کشاورزی قدم بردارند که تعاونی ها در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند.
نوری قزلجه یادآوری کرد: با توجه به نقشی که تشکل های تولید می توانند برای کاهش خطرپذیری و بهبود تولید و جلوگیری از نوسان قیمت ها داشته باشند باید راه اندازی این تشکل ها در دستور کار مسئولان حوزه کشاورزی قرار گیرد.
7223/245


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن