تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799198283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبدیل پارس جنوبی به قطب تولید گوگرد کشور/ نیاز ٨ میلیون تنی بخش کشاورزی ایران به کود گوگرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد:
تبدیل پارس جنوبی به قطب تولید گوگرد کشور/ نیاز ٨ میلیون تنی بخش کشاورزی ایران به کود گوگرد
پاک سرشت گفت:در حال حاضر شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد با ظرفیت روزانه ٢ هزار و ٦٠٠ تن و مجتمع پارس جنوبی با ظرفیت هزار و ٤٠٠ تن به عنوان شرکتهای بزرگ تولید کننده گوگرد شناخته می شوند و این مجتمع با ورود فازهای جدید به قطب تولید گوگرد کشور بدل می شود.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سعید پاک سرشت مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، امروز شنبه (یکم آذرماه) در ششمین سمینار علمی مدیریت و پژوهش و فناوری این شرکت گفت: با برنامه ریزیهای مشخص می توان از گوگرد به عنوان یکی از محصولات جانبی تولید شده در شرکتهای پالایشی بهره برد و از این محصول ارزش افزوده بیشتری به دست آورد.
 
سعید پاک سرشت با بیان این که طرحی پژوهشی با عنوان « استفاده از گوگرد در کاربردهای مختلف و مدیریت مصرف آن» از سال ٨٧ تدوین شده است، افزود: این طرح مورد توجه وزارت نفت قرار دارد و با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، شرکتهای پالایش گاز، مرکز تحقیقات خاک و آب، وزارت جهاد کشاورزی و... دنبال می شود.
 
تعریف طرحی مشتمل بر ٦ پروژه
 
به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، از سال ٨٧ و بر اساس یک طرح ٣ ساله، پروژه ای مشتمل بر ٦ طرح تعریف و از سوی مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و پژوهشگاه صنعت نفت پیگیری می شود.
 
امضای تفاهمنامه وزارتخانه های نفت و جهاد کشاورزی برای استفاده از گوگرد
 
وی تصریح کرد: فاز بعدی این طرح در سال ٩٠ انجام و یک تفاهمنامه بین وزارتخانه های نفت و جهاد کشاورزی امضا شد تا این وزارتخانه ها به صورت مشارکتی این طرح تحقیقاتی را پیش ببرند.
 
به گفته وی، از طرف وزارت جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات خاک و آب و از طرف وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان مجری و شرکت ملی گاز ایران نیز به عنوان کارفرما در این پروژه نقش داشتند.
 
پاک سرشت ادامه داد: فاز دوم از سال ٩١ آغاز و در این مرحله چند پروژه تعریف شد که مهمترین دلیل اجرای فاز دوم، ترویج و گسترش این ایده در سطوح مختلف کشاورزی در کشور بود.
 
وی خاطرنشان کرد: این کار ابعاد گسترده ای دارد و وزارت جهاد کشاورزی در مسیر ترویج یک ماده افزودنی به خاک برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی قرار دارد و شرکتهای پالایشی نیز به دنبال یک بازار جدید برای تولیدات خود هستند.
 
به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، ما باید این ٢ دیدگاه را در کنار هم قرار دهیم تا فرصت مناسبی برای تداوم این طرح و بویژه توجه به مسئله ترویج این ایده در سطح کشاورزان فراهم شود.
 
انجام تستهای عملیاتی با استفاده از پایلوت ساخته شده در پژوهشگاه نفت
 
وی ادامه داد: پایلوت این طرح در پژوهشگاه صنعت نفت ساخته شد و قرار است این پایلوت به شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد برای انجام تستهای عملیاتی منتقل شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پالایشگاههای گاز حجم نسبتا زیادی از گوگرد را به عنوان محصول جانبی تولید می کنند و با توجه به بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، این میزان در سالهای آینده شاهد افزایش تولید زیادی خواهد بود.
 
تبدیل پارس جنوبی به قطب تولید گوگرد کشور
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت پالایش گاز هاشمی نژاد با ظرفیت روزانه ٢ هزار و ٦٠٠ تن و مجتمع پارس جنوبی با ظرفیت هزار و ٤٠٠ تن به عنوان شرکتهای بزرگ تولید کننده گوگرد شناخته می شوند و این مجتمع با ورود فازهای جدید به قطب تولید گوگرد کشور بدل می شود.
 
وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم این طرح، ترسیم نقشه راه گوگرد، مطالعات بازار و امکانسنجی فنی و اقتصادی بود که مشخص شد کدام مسیر برای تبدیل گوگرد به ارزش افزوده بالاتر بهتر است.
 
به گفته وی، بر اساس بررسیهای انجام شده مشخص شد گوگرد قابل استفاده در بخش کشاورزی بازار گسترده ای دارد.
 
کاهش PH خاک با استفاده از گوگرد بنتونیتی
 
وی تصریح کرد: خاکهای کشاورزی در  ایران از PH قلیایی برخوردار است و  یکی از کاربردهای گوگرد می تواند اصلاح PH خاک باشد و افزایش برداشت از مواد مغذی خاک را فراهم کند.
 
افزایش ٣٠ درصدی راندمان تولید محصولات کشاورزی با استفاده از گوگرد
 
پاک سرشت اظهار کرد: استفاده از گوگرد علاوه بر افزایش ٣٠ درصدی راندمان محصولات کشاورزی باعث فراهم کردن شرایط جذب عناصر فسفر، آهن، روی و منگنز و دیگر عناصر تثبیت شده در خاک را فراهم می کند.
 
نیاز ١٦ هکتار از زمینهای کشاورزی به اصلاح خاک
 
به گفته وی، در حال حاضر ١٦ هکتار زمین زراعی نیازمند اصلاح در کشور وجود دارد که تنها کاربرد سالانه ٥٠٠ کیلوگرم گوگرد به ازای هر هکتار می تواند بازار مصرف بیش از ٨ میلیون تن گوگرد را در کشور ایجاد کند.
 
وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل آهکی بودن اقلیمهای کشاورزی ایران لازم است که مقدار گوگرد بیشتری برای اصلاح خاک استفاده شود.
 
به گفته وی، در این طرح ابتدا ساخت گوگرد کشاورزی همراه با ریز مغذی ها در مقیاس آزمایشگاهی و بنچ مورد تحقیق قرار گرفت و در ادامه با توجه به اهمیت تبدیل گوگرد مازاد پالایشگاههای کشور به کودهای گوگردی، پروژه « بهینه سازی فرآیند تولید گوگرد کشاورزی در سیستم دانه بندی پالایشگاه هاشمی نژاد، ارزیابی میدانی محصول و تهیه مستندات فنی واحد نیمه صنعتی» اجرا شد.
 
پاک سرشت تاکید کرد: در این پروژه پس از انجام تحقیقات برای تهیه نمونه های با کیفیت مناسب، ٢٠ تن گوگرد بنتونیتی با همکاری پالایشگاه هاشمی نژاد تهیه و توسط موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی، توزیع محصولات کود گوگردی تهیه شده در استانهای مختلف روی ٥ محصول استراتژیک گندم، ذرت، پنبه، سویا، و کلزا انجام شد.
 
آزمایش گوگرد در ٣٦ نقطه از کشور
 
وی یادآور شد: تاثیر گوگرد بنتونیتی و مایه تلقیح باکتریهای اکسید گوگرد در ٣٦ نقطه آزمایشی مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان داد که تاثیر گوگرد بر عملکرد گیاهان مورد آزمایش مناسب بوده و بیانگر پتانسیل آن برای کاربرد در بخش کشاورزی است.
 
تولید آسفالت و سیمان گوگردی
 
در کنار راهکارهای دیگری که برای گوگرد متصور بودیم از جمله آسفالت گوگرد، سیمان گوگردی، گوگرد کامپوزیت که مورد مطالعه قرار دادیم اولویت نخست با کاربرد کشاورزی بود.
 
وی تصریح کرد: در کنار این طرح، مطالعه های دیگری از جمله آسفالت گوگردی با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت انجام شد.
 
وی ادامه داد: در این طرح که تستهای میدانی آن در یک جاده خارج شهر به مسافت ١,٥ کیلومتر نیز انجام شد، نتیجه خوبی داشته است.
 
به گفته پاک سرشت،در حال حاضر این طرح قابلیت تجاری سازی و کاربردهای مختلف را دارد و با توجه به این که قیمت گوگرد کمتر از قیراست، این امکان را فراهم می کند که قیمت تمام شده آسفالت کاهش یابد.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن