تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818973758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر جهاد کشاورزی از دو واحد تولیدی و تحقیقاتی بخش کشاورزی در ارومیه بازدید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر جهاد کشاورزی از دو واحد تولیدی و تحقیقاتی بخش کشاورزی در ارومیه بازدید کرد ارومیه - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدی گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی ارومیه و شرکت دانش پژوه رویان آذربایجان بازدید و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی کرد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حجتی که روز شنبه به همراه معاون اول رییس جمهوری وارد ارومیه شد با حضور در واحدهای تولیدی و تحقیقاتی گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی ارومیه و شرکت دانش پژوه رویان آذربایجان با مدیران و کارکنان این دو واحد از نزدیک دیدار و از بخشهای مختلف آن بازدید کرد.
وزیر جهاد کشاورزی در این بازدید نقش گلخانه هایی را که با روشهای نوین کشاورزی و با بهره گیری از تکنولوژیهای جدید راه اندازی شده اند در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی مفید و مقرون به صرفه عنوان کرد.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: در این استان هم اکنون 80 گلخانه وجود دارد که به تولید انواع محصولات از جمله خیار و گوجه فرنگی و گل و گیاه مشغول هستند.
اسماعیل کریم زاده اظهار کرد: 61 گلخانه استان به تولید خیار، 21 گلخانه به تولید گل و گیاه وتوت فرنگی مشغول هستند.
حجتی و مسوولان جهاد کشاورزی استان با حضور در شرکت دانش بنیان رویان پژوهش آذربایجان نیز در گفت و گو با مسوولان این شرکت فعالیت آنان را مهم عنوان کرد و گفت: تولید نهال هایی عاری از هرگونه ویروس می تواند نقش مهمی در تولیدات بخش کشاورزی ایفا نماید.
گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در آذربایجان غربی دو سال پیش مورد بهره برداری قرار گرفت.
این گلخانه دارای مساحت پنج هزار مترمربعی بوده و سالانه 50 تن توت فرنگی تولید می کند.
گلخانه توت فرنگی یاد شده دارای سیستم هیدروپونیک با پوشش پلی کربنات است که در مصرف سوخت نیز صرفه جویی مطلوبی در این مکان صورت می گیرد.
سیستم تغذیه گیاهان در آن کامپیوتری و به طریق آب کشت است.
شرکت دانش بنیان رویان پژوهش نیز در سال 89 آغاز بکار کرده است مجموعه ظرفیت تولید شرکت بیش از یک میلیون اصله نهال پایه و گیاه در سال است.
هم اکنون پایه های رویشی سیب، (m25 - m7- m9 -m27)، پایه های اختصاصی هلو، شلیل، بادام و الو و تولید انواع رز هیبرید با بیش از چهل رقم و انواع گلهای بگونیا، بنفشه آفریقایی، شمعدانی پاکوتاه هلندی، بنفشه نسل f1 و انواع دیگر نهالها و بذرها به سفارش مشتریان در خط تولید این بخش تولیدی دانش بنیان قرار دارد.
آذربایجان غربی یکی از استانهای مهم در تولیدات انواع محصولات کشاورزی با یک میلیون و 400 هزار هکتار زمین قابل کشت است که سالانه فقط 50 درصد از این اراضی زیر کشت قرار می گیرد.
7125/581


24/08/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن