تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798641982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعضای اوپک بر سر میزان تولید اختلاف نظر دارند / ونزوئلا و اکوادور خواستار کاهش توليد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در آستانه نشست روز پنچشنبه؛
اعضای اوپک بر سر میزان تولید اختلاف نظر دارند / ونزوئلا و اکوادور خواستار کاهش توليد
کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) به زودی يکی از دشوارترين و مهم‌ترين نشست‌های خود را در چند سال اخير برگزار خواهند کرد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، کشورهاي صادرکننده نفت خام (اوپک) به زودي يکي از دشوارترين و مهم ترين نشست هاي خود را در چند سال اخير برگزار خواهند کرد.

 اعضاي اوپک در اين نشست بايد درباره کاهش توليد نفت خام اين سازمان تصميم گيري کنند. اين در حالي است که بهاي نفت به تازگي تا حد زيادي کاهش يافته است.

اعضاي اوپک در آستانه نشست روز پنجشنبه در وين -مقر اوپک- بر سر سياستي که در پي کاهش 30 درصدي بهاي نفت خام از ماه ژوئن تاکنون و تاثير آن بر درآمدهاي نفتي اين کشورها بايد اتخاذ شود، اختلاف نظر دارند.

 اعضاي فقيرتر اوپک که ونزوئلا و اکوادور در راس آنها قرار دارند به طور علني خواستار کاهش توليد شده اند. در عين حال ايران نيز بر لزوم کاهش توليد نفت خام اوپک اشاره کرده است.

 اما به گفته تحليلگران آن دسته از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس که عضو اوپک هستند و عربستان در راس آنها قرار دارد، با رد درخواست ها براي کاهش توليد نفت خام، موافقت با اين درخواست ها را مشروط به اين دانسته اند که سهمشان در بازار به شدت رقابتي نفت خام حفظ شود.

از سوي ديگر روسيه - که عضو اوپک نيست اما يکي از کشورهاي اصلي توليدکننده نفت خام در جهان به شمار مي رود- روز جمعه اعلام کرد سرگرم بررسي درباره کاهش توليد نفت خود به منظور بازگرداندن قيمت ها به حالت قبل است.

 اوپک حدود يک سوم نفت خام جهان را که معادل سه ميليون بشکه نفت در روز است، توليد مي کند. بنا بر اعلام آژانس بين المللي انرژي، اوپک ماه اکتبر روزانه 30 ميليون و 600 هزار بشکه نفت توليد کرد که فراتر از هدف تعيين شده در خصوص سقف توليد يعني 30 ميليون بشکه نفت در روز است.

 تام پاف، تحليلگر گروه پژوهشي «کپيتال اکونوميکس» اعلام کرد:  با توجه به تغيير سهم توليد کشورهاي عضو اوپک در مقايسه با هدف تعيين شده درباره سقف توليد اين سازمان در اوايل سال 2012، نشست آتي اين سازمان بسيار جالب توجه خواهد بود.

 وي افزود: عامل اصلي (کاهش قيمت نفت خام) افزايش عرضه نفت به بازار بوده است. البته عوامل ديگري نيز در کاهش بهاي نفت برنت درياي شمال از 115 دلار در هر بشکه در ماه ژوئن تاکنون دخيل بوده است که عبارتند از کاهش تقاضا، بويژه در اروپا و چين، و همچنين تقويت ارزش دلار هر بشکه نفت برنت درياي شمال در معاملات روز جمعه در برابر 79 دلار و 56 سنت به فروش رسيد.

اوپک مي تواند به جاي کاهش سقف توليد رسمي خود، ميزان مازاد توليد نفت را کاهش دهد. تحليلگران کومرزبانک در بيانيه اي براي مشتريان خود اعلام کردند: احتمال اعضاي اوپک در نشست آتي خود همچنان به هدف تعيين شده در خصوص سقف توليد معادل 30 ميليون بشکه نفت خام در روز پايبند خواهند ماند.

عربستان که بزرگترين توليدکننده نفت خام در جهان است در آستانه نشست اوپک، در اقدامي با هدف حفظ سهم خود در بازار به علت رويارويي با رقابت فزاينده ناشي از استخراج نفت در بسترهاي رسي در آمريکا، بهاي نفت را کاهش داده است.

 پاف تصريح کرد: هر گونه کاهش سقف توليد اوپک صرفاً پاسخ به کاهش تقاضا براي نفت خواهد بود تا تلاشي ملموس براي افزايش قيمت ها.

ونزوئلا که با افزايش توليد نفت خام در آمريکا رو به روست  پيش بيني مي شود توليد نفت خام در آمريکا که بزرگترين اقتصاد جهان را دارد، سال 2015 به بالاترين ميزان در 45 سال گذشته يعني رقم نه ميليون و 500 هزار بشکه در روز افزايش يابد.خواستار برگزاري نشست اوپک و کشورهاي غيرعضو اوپک براي مقابله با کاهش قيمت نفت خام شده است.

اين کشور براي تامين 96 درصد ارز خارجي خود نيازمند درآمد حاصل از صادرات نفت خام است. اين در حالي است که کاهش بهاي نفت مشکلات دولت ونزوئلا را در مهار تورم شديد و مقابله با کمبود شديد مواد غذايي و دارو، دوچندان کرده است.

اولي حسن، تحليلگر ساکسوبانک گفت: مسئله قطعي اين است که پس از سال ها داد و ستد نفت خام به بهاي بيش از 100 دلار در هر بشکه، در حال حاضر تلاش هايي براي ايجاد توازن در قيمت نفت صورت مي گيرد.

 افزايش قيمت ها در ابتدا ناشي از افزايش شديد تقاضا در کشورهاي نوظهور اقتصادي بود. اما در پي  افزايش نفت خام، ما با ظهور منابع جديد تامين نفت خام، به ويژه از بسترهاي رسي حاوي ذخاير نفت خام رو به رو شديم.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن