تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819889250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیکاری یکی از بسترهای اعتیاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: بیکاری یکی از بسترهای اعتیاد است تهران - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یکی از بسترهای اعتیاد را بیکاری دانست و افزود: حمایت از جویندگان کار و ایجاد شغل برای آنان که عمدتا قشر جوان جامعه هستند، می تواند در پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر موثر باشد و این حمایت نیازمند همکاری دولت است.


به گزارش ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، «محمدحسین فرهنگی» افزود: اعتیاد دامنه وسیعی دارد که مانند یک ویروس به دیگران نیز سرایت می کند.
وی گفت: لازم است روش های انتظامی با جدیت و شدت بیش از گذشته در برخورد با قاچاقچیان، عمده فروشان و خرده فروشان مواد مخدر اعمال شود تا بتوان این معضل را تحت کنترل درآورد.
وی برخورد جدی با خرده فروشان مواد مخدر را عاملی مهم در جلوگیری از عرضه مواد مخدر توسط آنان به نوجوانان و جوانان دانست و گفت: ضروریست با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها، دسترسی سریع و آسان با قیمت پایین، معتادان و عرضه کنندگان این مواد تحت کنترل درآیند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر بصورت مافیایی از روش های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به تبلیغ و فریب نوجوانان و جوانان می پردازند، بسیاری از معتادان نیز بصورت خرد اقدام به فروش انواع مواد مخدر صنعتی و روانگردان ها در محله ها و مراکز تفریحی و فضاهای سبز می کنند که باید آنان توسط نیروهای پلیس و نهادهای مدنی تحت کنترل باشند، زیرا این کار باعث جلوگیری از عرضه مواد مخدر توسط آنان به نوجوانان و جوانان می شود.
فرهنگی گفت: مواد مخدر یکی از مهمترین ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی کشورها از جمله ایران است که توسعه آن در اشکال متنوع رخ می دهد و باید اقدامات در جهت پیشگیری از این توسعه، هوشمندانه، دقیق و اساسی باشد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تهیه نقشه ای در بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشخص شدن وظایف و مسوولیت های مردم و سازمان های مختلف در این زمینه ضروریست، گفت: طرح مساله مقابله با اعتیاد از طریق اجتماعی شدن روش خوبی است که وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به آن اشاره کرده اما تهیه نقشه ای در این زمینه در امر مقابله بسیار کمک کننده است.
وی، یکی از بسترهای اعتیاد را بیکاری دانست و افزود: حمایت از جویندگان کار و ایجاد شغل برای آنان که عمدتا قشر جوان جامعه هستند، می تواند در پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر موثر باشد و این حمایت نیازمند همکاری دولت است.
فرهنگی، همچنین نگاه بیمارگونه به معتاد را در تحقق این رویکرد مهم دانست و گفت: باید به درمان معتادان و اینکه آنان بیمار هستند، با تخصیص اعتبارات مالی لازم و کافی برای توسعه مراکز ترک اعتیاد با پیاده کردن روش های علمی و اصولی کمک کنیم تا آنان به زندگی دوباره برگردند.
این نماینده مردم در مجلس، پیشگیری را مقدم بر درمان اعتیاد دانست و افزود: همچنین می توان اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را از مدارس آغاز کرد، تدوین و رعایت آیین نامه های انضباطی و قوانین مدون در مدارس می تواند مانعی بر بسیاری از کجروی های اجتماعی از جمله اعتیاد باشد.
فرهنگی تاکید کرد: اهمیت به نظم و انضباط، داشتن رفتارهای مناسب، شیوه تفکر سالم نیز از مواردی است که باید به نوجوان و جوان یاد داد، باید آنها بدانند که هر گونه دسترسی به مواد مخدر چه مجازات هایی دارد.
اجتمام ** 7268 ** 1071


10/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن