تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502859




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسترهاي لازم براي رفع معضل بيکاري در خمين فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آذر ۱۳۹۳ (۳:۵۸ق.ظ)
بسترهاي لازم براي رفع معضل بيکاري در خمين فراهم شده است فرماندار خمين گفت: بسترها و شرايط لازم براي رفع بيکاري به عنوان بزرگترين معضل اين خطه، با مساعدت و همکاري مسوولان استان مرکزي فراهم شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد مهدي ساداتي در نشست مطبوعاتي در بيت تاريخي امام خميني(ره) افزود: خشکسالي هاي متوالي و تعلل در راه اندازي کارخانه هايي صنعتي همچون سيمان، پتروشيمي و سايپا موجب بيکاري بخشي از جمعيت اين شهر و زمينه ساز مهاجرت در منطقه شده است.
وي گفت: نرخ بيکاري خمين 13 درصد است و از اين لحاظ جزو شهرستان هاي با آمار بالاي بيکاري در سطح استان مرکزي محسوب مي شود.
فرماندار خمين بيان کرد: اکنون 30 درصد جمعيت اين شهرستان زير پوشش نهادهاي حمايتي چون کميته امداد، بهزيستي، مراکز خيريه و مردمي هستند که اين زيبنده زادگاه بنيانگذار انقلاب اسلامي نيست.
ساداتي افزود: با ايجاد بسترها و زيرساخت هاي لازم در دولت يازدهم اميدواريم گام هاي بلندي براي ايجاد کار و اشتغال شهرستان برداشته شود.
فرماندار خمين ادامه داد: نماد سازندگي خمين با سفر مقام معظم رهبري به اين شهرستان کليد خورده است و براي تهيه طرح توسعه شهرستان و استفاده از ظرفيت ها، مصوب شده که 10 درصد درآمدهاي استان مرکزي به اين شهرستان اختصاص پيدا کند.
ساداتي گفت: اکنون از 169 واحد صنعتي داير در شهرک و نواحي صنعتي شهرستان، 90 واحد فعال است و حدود 700 نفر نيروي انساني در آنها فعاليت دارند.
وي اضافه کرد: با توجه به اهميت اشتغال، در بخش کمره اين شهرستان با همکاري مسوولان و حضور بخش خصوصي زمينه ايجاد کار براي يکهزار نفر در حوزه اشتغال خانگي ايجاد شده است.
ساداتي بيان کرد: با توجه به اينکه امروز حدود 10 سال از عمليات اجرايي شرکت سايپا خمين مي گذرد، پيگيري هاي لازم براي نصب ماشين آلات و آغاز خط توليد آن انجام شده تا بزودي شاهد بهره برداري از اين کارخانه در شهرستان باشيم.
وي ادامه داد: با تمهيدات انديشيده شده شده، عمليات اجرايي واحد صنعتي فولاد گستر (توليد کننده ميلگرد) و فولاد آفتاب ( توليد کننده ورق عريض ) در شش ماهه نخست امسال شتاب گرفته است.
وي يادآور شد: در بخش صنعت و کشاورزي اين شهرستان به عنوان منطقه کمتر توسعه يافته، معافيت مالياتي 10 ساله سرمايه گذاران از سوي دولت تدبير و اميد ابلاغ شده و ضروريست با توجه به معرفي خمين به عنوان يکي از مناطق کمتر توسعه يافته، تسهيلات بانکي با نرخ سود کمتري به سرمايه گذاران پرداخت شود تا زمينه ترغيب آنها براي سرمايه گذاري در شهرستان فراهم شود.
ساداتي ادامه داد: اکنون تمام زيرساخت هاي لازم در حوزه آب، برق و گاز آماده سازي شده است و اگر تسهيلات سرمايه گذاران از محل صندوق ذخيره ارزي پرداخت شود شاهد تسريع در روند توسعه زادگاه امام (ره) خواهيم بود.
فرماندار خمين افزود: در اجراي پروژه هاي راه سازي با تلاش و پيگيري هاي مسوولان شهرستان و استان امسال بخوبي شاهد پيشرفت و تکميل پروژه هاي اين حوزه هستيم.
وي، سطح زمين هاي کشاورزي ديم و آبي خمين را 72 هزار هکتار ذکر و اظهار کرد: به خاطر خشکسالي هاي متوالي، 35 درصد از منابع آبي اين شهرستان خشک شده است.
فرماندار خمين در خصوص انتقال آب از سد کوچري به شهرخمين نيز گفت: اکنون سه کيلومتر از 19 کيلومتر اجراي اين پروژه حفاري شده است و در اواسط سال آينده خط انتقال آب از سد کوچري به شهرستان به بهره برداري خواهد رسيد.
فرماندار خمين اضافه کرد: کار احداث بيمارستان 130 تخت خوابي اين شهرستان پس از دوسال توقف، با اعتبار 20 ميليارد ريال دوباره آغاز شده است و با تامين منابع مالي مورد نياز، اين بيمارستان نيز در اواسط سال 95 به بهره برداري مي رسد.
ساداتي با بيان اينکه سالانه حدود 500 هزار گردشگر از بيت تاريخي امام(ره)، سنگ نگاره هاي تيمره و جاذبه هاي تاريخي و گردشگري اين شهرستان بازديد مي کنند تاکيد کرد: با راه اندازي بازارچه صنايع دستي و گردشگري در شهرستان و کشف شهر زيرزميني تهيق، اميدواريم شاهد رونق بيشتر گردشگر در اين خطه باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن