تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819543501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسوولان برای رفع معضل بی سوادی چاره اندیشی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل بهزیستی هرمزگان: مسوولان برای رفع معضل بی سوادی چاره اندیشی کنند بندرعباس- ایرنا - مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: باتوجه به افزایش نرخ بی سوادی در استان همه مسوولان امر باید برای رفع این چالش و معضل اساسی تلاش کنند.


به گزارش ایرنا، "سیما مرادی" روز دوشنبه در نشست هم اندیشی رفع موانع سوادآموزی کودکان 10 تا 20 سال دراستان با تاکید برموانع و مشکلات موجود بر سر راه ادامه تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل و خانواده هایشان افزود: باید برای اجرای طرح با سواد کردن کودکان ونوجوانان 10 تا 20 ساله در دوره عمومی درکنار آموزش و پرورش قرار گیرند.
وی بیان داشت: دراین راستا بهزیستی نیز با همکاری مشاوران تحصیلی و تربیتی نسبت به جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل به نهاد آموزش وپرورش کمک می کند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان اظهارکرد: یکی دیگر از گام هایی که در این راه برداشته می شود استفاده از اعضای موثر خانواده، دوستان و زیرمجموعه های بهزیستی است.
رییس اداره سواد آموزی آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس نیز گفت: طبق سرشماری سال 90 و سابقه تحصیلی موجود در بانک اطلاعاتی کشور، 66 هزار نفر از افراد غیرمحصل 10 تا 20 ساله شناسایی شدند.
"نجمه قنبرنیا" افزود: باتوجه به این آمار سهم آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس 197 نفر می باشد.
وی ادامه داد: معاونت سواد آموزی استان ارزشیابی از این طرح را یکی از اولویت های پژوهشی سال 93 قرار داده است
این مسوول ضمن اشاره به گروه بندی بی سوادان شناسایی شده براساس اطلاعات دریافتی افزود: مشمولان این طرح در سه گروه ، کودکان ونوجوانان کار، بی سرپرست و بد سرپرست کودکان معلول جسمی می باشند.
طبق آخرین آمار موجود درهرمزگان، 15.4 درصد از کل جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری استان سواد خواندن و نوشتن ندارند. ک/2
7195/668


03/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن