تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798782867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طغيان رودخانه هاي گيلان بر اثر افزايش بارندگي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۵۸ب.ظ)
موج گزارش مي دهد: طغيان رودخانه هاي گيلان بر اثر افزايش بارندگي بارندگي اخير گيلان، طغيان رودخانه ها، خرابي خانه هاي روستايي، آبگرفتگي معابر شهري و ناپديد شدن چند تن از هموطنان گيلاني مان را در پي داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، طي اعلام بارندگي از روز يکشنبه توسط اداره کل هواشناسي گيلان و استمرار آن تا اواخر هفته جاري، در برخي از نقاط گيلان با بروز مشکلاتي از قبيل طغيان رودخانه ها، خرابي خانه هاي روستايي، آبگرفتگي معابر شهري و ناپديد شدن چند تن از هموطنان مان مواجه شده ايم.
*احتمال طغيان «سياه درويشان» بر اثر استمرار بارندگي در صومعه سرا
غلامحسين رجبي، فرماندار شهرستان صومعه‌سرا، در خصوص وضعيت اين شهرستان در پي بارش باران اظهار كرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در ايام كشاورزي و همچنين تجربه برف سنگين سال گذشته، نقاط حساس و مهم در سطح شهرستان لايروبي شدند و اين امر مانع آبگرفتگي معابر در سطح شهرستان شد.
وي با بيان اينكه ميزان بارندگي از عصر روز گذشته تاكنون افزايش يافته است‌، افزود: با تلاش مسئولان استاني تاكنون با مشكلي مواجه نبوده‌ايم اما به دليل اينكه بخش عظيمي از تالاب انزلي در محدوده صومعه سرا قرار دارد لذا اگر بارندگي استمرار داشته باشد به علت بالا آمدن رسوبات تالاب، ممكن است آب از رودخانه سياه‌درويشان به نواحي شهرستان برگردد كه در اينصورت با مشكل مواجه خواهيم شد.
* ورود 800 مترمربع گل و لاي به محور شفت - سيامزگي
عليزاده ا رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان شفت مروز در جلسه راه و شهرسازي اين شهرستان از بازگشايي محور شفت - سيامزگي در پي بارش شديد باران و رانش كوه خبر داد و گفت: اين محور که به دليل ريزش كوه بسته شده بود، بازگشايي شد.
وي از ورود 800 مترمربع گل و لاي به اين محور خبر داد و اضافه کرد: با ورود سيلاب و گل و لاي به سطح جاده در محور شفت - سيامزگي در منطقه لته وندان و مسدود شدن راه ارتباطي اين منطقه، مسير مذکور پس از 28 ساعت تلاش بي وقفه راهداران بازگشايي شد.
* ناپديد شدن مرد 42 ساله بر اثر سقوط در رودخانه رودسر
فرماندار رودسر نيز از جان باختن مرد 42 ساله اهل روستاي زنگول دره خبر داد و گفت: هنوز اطلاعاتي مبني بر غرق شدگي اين فرد بدست ما نرسيده اما تلاش براي يافتن جسد اين فرد همچنان ادامه دارد.
امير جانبازي، با اشاره به آخرين وضعيت بارش باران در شهرستان رودسر و با بيان اينکه بارندگي از شدت بالايي برخوردار است اظهار كرد: طبق برنامه‌ريزي‌ها و با شروع فصل بارش، 70 درصد انهار اين شهرستان لايروبي شده بود که بر اين اساس در بارش اخير شاهد آبگرفتگي شديدي در سطح شهرستان نبوده‌ا‌يم.
وي با اشاره به بارش 10 سانتيمتري برف در ارتفاعات اين شهرستان ادامه داد: با توجه به اينكه بارش باران شديد بود اما در هيچ حوزه شهري و روستايي آبگرفتگي نداشتيم.
جانبازي با اشاره به سقوط فردي در رودخانه و مفقود شدن وي افزود: پل در دست احداث ماچيان رحيم‌آباد به علت شدت بارندگي از روز گذشته مسدود شد، اين در حاليست که در ساعات اوليه بارندگي فردي كه در حال گذر از اين محل بود به داخل رودخانه سقوط کرد و تاکنون جسد وي کشف نشده است.
*سيل در استارا يک قرباني گرفت
سيروس شفقي فرماندار شهرستان مرزي بندر آستارا نيز با تأکيد بر اينکه اين حادثه روز گذشته دوشنبه سوم آذرماه رخ داده است، خاطرنشان کرد: در پي بارندگي هاي چند روز گذشته و بالا آمدن قابل توجه سطح آب رودخانه هاي شهرستان، يک نفر که قصد تردد از پل در منطقه کوهستاني چلوند را داشت به داخل رودخانه سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
وي ادامه داد:اين فرد که جهت جابجايي و بازگرداندن احشام خود قصد تردد از پل چوبي اين روستا را داشت به داخل رودخانه سقوط کرد و جسد وي چند ساعت بعد کشف شد.
شفقي با بيان اينکه محل کشف جسد بي جان اين مرد،۳ کيلومتر پايين تر و در منطقه خان حياطي از توابع شهر لوندويل از آب گرفته شد، تصريح داد: با توجه به اينکه هواشناسي هشدارهاي لازم را با صدور اطلاعيه هاي مختلف اعلام مي کند، شهرونداني را که در حاشيه رودخانه ها زندگي مي کنند، اين هشدارها را جدي گرفته و جوانب احتياط را رعايت نمايند.
طي ۴۸ ساعت گذشته ۱۷۹ ميلي متر بارش باران در ايستگاه سينوپتيک شهرستان ثبت شده است.

* نبود ايستگاه هواشناسي در شهرستان ماسال يکي از مشکلات است
محمود قاسم‌نژاد، فرماندار ماسال نيز درباره آخرين وضعيت اين شهرستان در پي بارش شديد باران اظهار كرد: بارش باران كه از روز يكشنبه آغاز شد طي روز و شب گذشته از شدت بيشتري برخوردار بوده و تعدادي از روستاهاي ماسال در معرض خطر سيلاب قرار گرفتند.
وي در خصوص ميزان بارندگي افزود: به دليل عدم وجود ايستگاه هواشناسي در شهرستان ماسال، از ميزان دقيق بارش آگاهي نداريم اما بنابر آنچه مشهود است بيش از 100 ميليمتر پيش بيني مي‌شود.
فرماندار ماسال با اشاره به بارش برف در ارتفاعات اين شهرستان گفت: در ارتفاعات شهرستان ماسال بين 10 تا 40 سانتيمتر برف باريده است.
*تردد با زنجيرچرخ امکان‌پذير است
فرمانده پليس راه گيلان نيز با تاکيد بر ضرورت رعايت احتياط به هنگام رانندگي در محورهاي کوهستاني اين استان اظهار کرد: رانندگان در جاده‌هاي کوهستاني گيلان حتماً زنجير چرخ به همراه داشته باشند.
مهيار رستگار با بيان اينکه بارش برف در محورهاي کوهستاني گيلان همچنان ادامه دارد، تصريح کرد: در صورت لازم از تردد غيرضروري در محورهاي کوهستاني خودداري شود.
وي توجه به قوانين رانندگي به ويژه در جاده‌هاي گيلان را مورد تاکيد رانندگان قرار داد و يادآور شد: هواي گيلان باراني و در ارتفاعات برف است بنابراين ضرورت دارد رانندگان فاصله طولي و سرعت و سبقت مجاز را رعايت کنند و تجهيزات زمستاني را به همراه داشته باشند.
گفتني است؛ جاده‌هاي کوهستاني اسالم به خلخال، پونل، سياهکل و ديلمان بارش برف شديد دارند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن