تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798389686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه بیماری هایی با خون بند ناف درمان می شود؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



چه بیماری هایی با خون بند ناف درمان می شود؟
خون بند ناف که به عنوان خون جفتی شناخته می شود، در جنینِ در حال تکوین جریان دارد و پس از تولد نوزاد، این خون باقی مانده در بند ناف و جفت که غنی از سلول های بنیادی و خونساز است، می تواند برای درمان بیماری ها استفاده شود.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از شبکه خبر، در گذشته این خون یک زباله بیولوژیک بود که دور ریخته می شد؛ اما از سال 84 به همت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، بانک خون بند ناف فعالیت رسمی خود را آغاز کرد به گونه ای که امروز 50 هزار نمونه خون بندناف را در 23 نمایندگی سراسر کشور ذخیره سازی کرده است.   بانک خون بند ناف به دو صورت عمومی و اختصاصی و بدین معناست که در بانک خون عمومی که اکنون فقط در تهران مستقر است، خون بند ناف به دیگران اهدا می شود؛ اما در بانک خون اختصاصی این خون به همان فرد اختصاص دارد و در صورت رضایت خانواده به دیگران تعلق می گیرد.
نخستین پیوند از سلول های بنیادی بند ناف در سال هزار و 988 در کشور فرانسه انجام شد و براساس استانداردهای بین المللی 20 سال امکان نگهداری این سلول های بنیادی وجود دارد.   در استان کرمان بانک خون بند ناف با همکاری جهاد دانشگاهی استان کرمان از سال 87 راه اندازی شد و در حال حاضر هزار و 700 نفر عضو دارد.
دکتر سالاری، متخصص زنان و زایمان می گوید: زنان باردار در هفته 36 تا 37 بارداری یعنی اواخر ماه هشتم باید با مراجعه به نمایندگی خون بند ناف فرایند عضویت شامل آزمایش ها و عقد قرارداد را انجام دهند و در صورت مراجعه نکردن به موقع، استفاده از این مزیت برایشان امکان پذیر نیست.   وی می افزاید: پس از اطمینان از سلامت مادر، خون گیری با برنامه ریزی و هماهنگی بانک خون بند ناف، پس از تولد نوزاد به دست کارشناس خون گیری در بیمارستان انجام می شود و پس از انجام معاینات و آزمایش های لازم 6 ماه پس از تولد نوزاد شناسنامه سلامت به والدین تحویل می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی کرمان و متولی راه اندازی نمایندگی خون بند ناف دراین استان، کمبود مراکز پیوند سلولی و هزینه های بالای عضویت در بانک خون بند ناف را از مهمترین مشکلات می داند و می گوید: بسیاری از خانواده ها توانایی پرداخت این هزینه ها را ندارند و اگر بیمه ها بیشتر همکاری کنند، شمار عضویت ها افزایش می یابد.   آقای کامیاب مقدس می افزاید: درحال حاضر میزان هزینه ها شامل یک میلیون و 470 هزار تومان بابت عضویت به پژوهشگاه رویان و 180 هزار تومان به نمایندگی بانک خون کرمان است و برای نگهداری این خون سالانه باید 115 هزار تومان به عنوان شارژ سالانه پرداخت شود.
وی اضافه می کند: اکنون یک نمونه تالاسمی از استان کرمان در صف پیوند از سلول های بنیادی بندناف است.   دکتر معاضد، فوق تخصص خون و مدیکال انکولوژی هم کاربرد خون بند ناف را برای بیماران تالاسمی ، سرطان خون، کم خونی مادر زادی و نقص ایمنی بدن بیان می کند.
مدیر بانک سلول های بنیادی خون بند ناف کشور، علت اصلی استفاده نشدن از مزایای بهره گیری از خون بند ناف را کمبود مرکز پیوند سلولی می داند و می افزاید: مهمترین مشکل برای تاسیس مرکز پیوند در شهرستان‌های کشور نبود کادر متخصص و نپذیرفتن پزشکان برای پیوند خون بند ناف است.   آقای ضرابی ادامه می دهد : با همکاری خیران در حال ساخت مرکزی در تهران هستیم تا بخشی از مشکلات برطرف شود و مراکز اصفهان، یزد و مشهد نیز در این زمینه گام های خوبی برداشته اند.
وی میزان پیوند از سلول های بنیادی بندناف را در رویان بسیار کم بیان و اضافه می کند : در بیمارستان شریعتی تهران تا به حال 30 نمونه پیوند شده که بیش از 70 درصد موفقیت آمیز بوده است.   عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، ایران را به لحاظ تعداد نمونه و بانک ژنتیک رتبه اول منطقه معرفی می کند.
در استان کرمان اکنون در شهرستان های کرمان، جیرفت و رفسنجان نمایندگی بانک خون بند ناف راه اندازی شده است.
  2017  





۲۵/۰۸/۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن