تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798380029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هلال‌احمر متقاضي پهپاد مجهز به سيستمي جامع است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آبان ۱۳۹۳ (۲۰:۵۵ب.ظ)
هلال‌احمر متقاضي پهپاد مجهز به سيستمي جامع است بحث بر سر اختراع پهپاد از سوي يکي از مخترعان کشور، استقبال و سپس رد آن از سوي سازمان امداد و نجات در شرايطي با زير سؤال بردن جمعيت هلال‌احمر در قالب گزارشي خبري، رسانه‌اي شد که شايد کمتر کسي به اين فراست افتاد، شايد هلال‌احمر هم دلايل کارشناسي خود را براي همکاري نکردن در اين زمينه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، زماني که سازمان امداد و نجات هلال‌احمر درباره اختراع پهپاد مخترع جوان کشورمان، با او به مذاکره نشست هنوز قابليت‌هاي دستگاه را از نزديک مشاهده نکرده بود، قابليت‌هايي چون برد زياد پهپاد و امکان کنترل آن با چشم غيرمسلح، پاسخ‌دهي در شرايط جوي ناپايدار چون برف و کولاک، قدرت مانور در مناطق کوهستاني، کويري و صعب‌العبور، قدرت ذخيره باطري و… ديگر نکات مهمي که سازمان امداد و نجات در انتخاب يک پهپاد براي به‌کار بردن آن در عمليات‌هاي مهم و سخت همواره مدنظر داشته و دارد.
پس از ارزيابي اين قابليت‌ها و در نتيجه کارايي نداشتن در موارد درخواستي بود که هلال‌احمر نتوانست تا به مذاکراتي که با مخترع جوان اين پهپاد کرده بود؛ جامه عمل بپوشاند و همين امر موجب رسانه‌اي شدن اين موضوع بدون در نظر گرفتن استدلال‌هاي جمعيت هلال‌احمر شد. نکته مهمي که از سوي معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعت هلال‌احمر هم به آن اشاره شده بود.
دکتر ناصر چرخ‌ساز در اين باره توضيح داد: سازمان امداد و نجات با مخترع اين پهپاد، فقط تقاضاي شفاهي آن هم به شرط بررسي اختراع کرده بود و پس از بررسي‌ها وقتي مشاهده کرديم که دستگاه شرايط بومي و مورد نظر ما را ندارد؛ منصرف شديم و اصولا نيز لازم است تا هر امکاني به شرط جامعيت در کاربرد و حسب ضرورت جذب شود.
وي اظهار کرد: نظر سازمان امداد و نجات اين بوده است که به شرط رفع معايب و تأمين شرايط مورد نظر از جمله پاسخگو بودن پهپاد در شرايط جوي مختلف، از جمله باد و بوران شديد، رفع ديد چشمي، افزايش مقاومت آن، افزايش ذخيره باطري، پذيرنده آن خواهيم بود.
معاون عمليات سازمان امداد و نجات با اشاره به اين که سرعت عمل و ارزيابي صحيح منطقه در عمليات‌هاي مختلف براي اين سازمان از اهميت بسياري برخوردار است، تأکيد کرد: وجود سيستمي که بتواند نيازمندي‌هاي امدادي هلال‌احمر را فراهم کند؛ براي ما بسيار ضروري است و لذا به دنبال تأمين سيستمي جامع هستيم.
وي با اشاره به اين که سازمان امداد و نجات به همه کساني که به نحوي با پيشنهاد تکنولوژي برتر به اين سازمان مراجعه‌ کرده و مي‌کنند، از جمله مخترع جوان اين پهپاد درباره سيستم مورد نظر امداد و نجات توضيح داده است، گفت: هلال‌احمر به پهپادي نياز دارد که در شرايط اضطرار، باد و طوفان شديد، مناطق صعب‌العبور پاسخگو بوده و نياز به ديد چشمي نداشته و افزون بر آن توان جست‌وجو و حمل لجستيکي را داشته باشد و متأسفانه پهپاد مورد بحث فقط در شرايط عادي جوابگو بوده؛ ضمن اين که حمل آن بسيار محدود است، بعد مسافت اندکي دارد و مثلا در کولاک تهران نمي‌توان آن را براي عمليات استفاده کرد؛ چراکه حتما بايد با ديد چشمي آن را دنبال کرد و اگر مأموريت در کوه باشد با چشم غيرمسلح نمي‌توان پهپاد مورد نظر را کنترل کرد.
چرخ‌ساز يادآور شد: فيلمي که از اين پهپاد گرفته شده هم، عملکرد آن را در شرايط عادي نشان مي‌دهد و خواست ما را در شرايط سخت و دشوار محقق نمي‌کند، لذا از آنجا که اين پهپاد براي امداد و نجات عملياتي محسوب نمي‌شد و از همه مهمتر فقط تا ۱۰ دقيقه ذخيره باطري داشت، امکان حمايت از آن هم براي هلال‌احمر وجود نداشت.
وي با تأکيد بر اين که هلال‌احمر در هر شرايطي امکان اين را دارد تا از کساني که توانمندي تأمين شرايط امداد و نجات مورد نظر اين سازمان را دارند، حمايت کند، اظهار کرد: مؤسسات و مراکزي همانند وزارت دفاع هستند که با صرف هزينه‌هاي تحقيقاتي، هم‌اکنون محصولات خود را در زمينه پهپاد به ما ارائه کرده‌اند و ما فقط داريم آنها را بومي‌سازي و محصولات را همسو با کاربردهاي عملياتي تهيه مي‌کنيم.
معاون عمليات سازمان امداد و نجات با اشاره به اين که هم‌‌اکنون پهپاد پيشنهادي وزارت دفاع ۴۰ کيلومتر برد و کنترل از راه دور دارد، افزود: با همه اينها سازمان امداد و نجات اين پهپاد را نپذيرفته است؛ چرا که جي.پي.اس مقصد را مشخص نمي‌کند.
وي با تأکيد بر اين که سازمان امداد و نجات بهره‌بردار است، اذعان کرد: مطابق دستورالعمل چنانچه قرار باشد از فعاليت‌هاي جديد مرتبط با حوزه امداد و نجات حمايت شود، اين مسووليت بر عهده مؤسسه آموزش عالي هلال‌احمر خواهد بود که پس از بررسي‌هاي کارشناسي مدنظر اين سازمان و با بودجه در اختيار خود حمايت هاي لازم را انجام مي‌دهد.
چرخ‌ساز تأکيد کرد: اگر سازمان امداد و نجات مکتوب با فرد يا افرادي قراردادي هم بسته باشد، ما هم تابع همان هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن