تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801186530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشیشی که همزمان چهل همسر داشت + تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



کشیشی که همزمان چهل همسر داشت + تصویر
حدود دویست سال پس از مرگ وی، کلیسای مورمن رسما اعتراف کرد که جوزف اسمیت بیش از چهل زن داشته که برخی از آنها چهار ده ساله بودند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس دینی جام نیوز، به نقل از واشنگتن پست (washingtonpost): کلیسای مورمن اعتراف کرد که بنیانگذار این کلیسا چهل همسر داشته است.   بر پایه این گزارش، "جوزف اسمیت" بنیانگذار فرقه مورمن در دین مسیحیت است که بشدت مورد احترام پیروان این مذهب است به طوری که برخی مدعی پیامبری او هستند. حدود دویست سال پس از مرگ وی، کلیسای مورمن رسما اعتراف کرد که جوزف اسمیت بیش از چهل زن داشته که برخی از آنها چهار ده ساله بودند.   فرقه مورمن در میان مذاهب مسیحیت به برخی عقاید نژاد پرستانه در مورد سیاهان معروف است به طوری که تا حدود سی سال پیش، افراد سیاه پوست نمی توانستند در این مذهب به مقامات و مناصب بالا دست پیدا کنند.   بر اساس اعتراف کلیسای مورمن، برخی از همسران جوزف اسمیت در واقع زنان پیروان او بودند که او آنها را به عقد خود درآورده بود. او در واقع با همسران مریدان خود نیز روابط زناشویی برقرار می کرد و این کار خود را در جهت انجام وظائف مذهبی خود عنوان می کرد.   رهبران این فرقه از ابتدای تاسیس کلیسای مورمن در 1830، چند همسری را آزاد اعلام کرده بودند تا اینکه شصت سال بعد و در اثر تهدید دولت ایالات متحده آمریکا آن را غیر مشروع اعلام کردند.   در پی انتشار این خبر، برخی از پیروان کلیسای مورمن اعلام کردند که بشدت از شنیدن این خبر شوکه شده اند و نمی دانند چه احساسی باید در مورد رهبر دینی خود داشته باشند. برخی نیز رفتار او را توجیه پذیر عنوان کرده اند.

 





۲۱/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن