محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826398446
دیدگاه پیامبراکرم (ص) در مورد بهترین زنان
واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
دیدگاه پیامبراکرم (ص) در مورد بهترین زنان
جابر بن عبدالله میگوید: با جمعی در خدمت پیامبر اکرم (ص) بودیم و آن حضرت فرمود: بهترین زنان شما دارای این ویژگیهاست.
به این مطلب امتیاز دهید
به گزارش جام نیوز، برای آشنایی با ویژگیهای بهترین زنان، به خدمت رسول خدا (ص) میرویم و با هم، گوش جان به کلام جان بخشش میسپاریم. جابر بن عبدالله میگوید: با جمعی در خدمت پیامبر اکرم (ص) بودیم و آن حضرت فرمود: بهترین زنان شما دارای این ویژگیهاست: فرزندآور، بسیار مهربان، پاکدامن، عزیز در میان فامیل، متواضع و فروتن با همسر، زینتگر برای همسر، خود نگهدار در برابر نامحرم، حرفشنوایی از شوهر، فرمانبردار از همسر، کاملاً در اختیار شوهر به هنگام تنهایی با شوهر. اکنون برای درک بیشتر این کلام نورانی رسول اکرم (ص)، نگاهی دیگر به این صفات میافکنیم و از زبان مبارک آن حضرت و خاندان پاکش، به تشریح آنها میپردازیم. 1 - فرزندآور
در فرهنگ روایات، دختر تا زمانی که در خانه پدر به سر میبرد (حسنه) است؛ این امانت الهی هرگاه پا به خانه شوهر گذاشت، به مقام همسری دست مییابد و البته پاسداری از این مقام، شرایط خاصی دارد که تحصیل آنها مایه کمال و فضیلت زن است. سومین دورهای که زن بعد از دوران دختری و همسری به آن منتقل میشود، دوران پر افتخار و مسوولیتساز مادری است. مقام مادر از آن کسی است که محیط مقدس خانه را، با به دنیا آوردن و پرورش دادن فرزندان، که پارههای تن و جان او هستند، صفا و رونق بخشد؛ و روشن است که هرچه تلاش زن در این دوره مادر بودن، افزون باشد، پاداش اخروی او نیز بیشتر و تقربش به پروردگار افزونتر است و این راز گفتار رسول خدا (ص) است که فرزندآوری از صفات خوب زن برمیشمرد؛ چرا که این ویژگی، زن را به مقام مادر شدن ارتقا میدهد و تا آنجایش رهنمون میسازد که خود آن حضرت در گفتار دیگری میفرماید: بهشت در زیر گامهای مادران است. آرامش حقیقی و معنوی زندگی با وجود فرزند صالح تقویت میگردد و هیچگاه خانه بدون فرزند (با امکان آوردن آن) روی آرامش نخواهد دید. برای توجه به ارزشمندی زنی که فرزندآور است به این دو روایت بنگرید: رسول خدا (ص) میفرماید: با دوشیزه فرزندآور ازدواج کنید، ولی با زیبا چهره نازا ازدواج نکنید، زیرا من به شما امت، روز قیامت افتخار میکنم. روایت دیگری میگوید: بدانید که زن سیاهچهرهای که فرزندآور باشد، برای من دوست داشتنیتر است از زیبای نازا. 2 - بسیار مهربان
محبت و دوستی و مهربانی، شاهکلید نفوذ در دلهاست. هیچ چیزی به قدر مهربانی کارآیی ندارد. درهای بسته و چهرههای گرفته با این ابزار، گشوده و باز میشوند. در فرهنگ دوستی و محبت، همه چیز با معنی و پیامدار است، گاه با یک اشاره و با یک کلمه و یا جمله میتوان صحنه را عوض کرد و به آسانی، در دل دیگران راه یافت. رسول اکرم (ص) میفرماید: بهترین زن، آن است که بسیار مهربان و صمیمی باشد. طبیعی است که منظور، به کار گرفتن این سرمایه در خدمت جذب شوهر است. محبت شوهر به همسر، خود از طبیعیترین انواع دوستیهاست و اگر با دوستی و مهربانی سرشار از طرف زن همراه باشد، هیچ کینه و بیمهریای برجا نمیماند. ثمره این اظهار دوستی و صمیمیت، لبریز شدن کانون دل و فضای خانه از آرامش و سکون است و در چنین دل و خانهای، اضطراب و بیقراری، راهی برای نفوذ ندارد. در روایت دیگری، پیامبر اکرم (ص) یکی از صفات بدترین زنان را کینه معرفی میفرماید. زنی که پیوسته چشم انتظار گرفتن عیب و نقطه ضعف است، تا به وسیله آن همسرش را سرکوب و توبیخ و سرزنش کند، دارای یک صفت منفی و مخرب است و طبیعی است که با چنین برخوردهایی، جز ناآرامی و اضطراب، بذر دیگری در زمین زندگانی مشترک کاشته نمیشود. شاید یکی از عوامل شکست و افسردگی و پیری زودرس مردان، همین بیمهریها و لجاجتهای آگاهانه و ناآگاهانه زنان در برخورد با همسرانشان باشد. از امام صادق (علیهالسلام) روایت است که میفرمایند: از دعاهای رسول خدا (ص) این بود که میگفت: خدایا، به تو پناه میبرم از زنی که مرا پیر کند، قبل از اینکه دوران پیری من فرا رسد. روشن است که پناه بردن انسان به خدا در جایی است که احساس خطر و ناامنی و گمراهی وجود دارد، شاید در وجود زنی که برای شوهرش پیری زودرس میآورد، ریشههای ناامنی، خطر و گمراهی نفوذ کرده باشد. طبیعی است که چنین زنی موفق به آرامسازی محیط خانه و آرامشبخشی به شوهر نخواهد بود.
3 - در اوج پاکدامنی
عفت، حالتی است نفسانی که بازدارنده از غلبه شهوت است. عفیف، انسانی است که با تلاش پیگیر، به مقامی دست یافته که خود را در اختیار خواستههای نفسانی قرار نمیدهد. روح چنین شخصی، آن چنان در اوج است که به آسانی از آنچه ناپسند و نامشروع است، چشم میپوشد؛ اگر چه توان انجامش را دارا باشد. این مبارزه با نفس که جهاد اکبر است، چنان فضیلتی دارد که صاحب این مقام در مقایسه با مجاهد در جبهه جهاد اصغر، که مبارزه با دشمن خارجی است، از امتیاز برخوردار است. به این روایت بنگرید: حضرت امیرالمومنین علی (ع) میفرماید: جهادگری که در راه خدا به شهادت رسیده، پاداشش، برتر از توانگری نیست که با داشتن قدرت، عفت ورزیده است؛ دور نیست که عفیف، فرشتهای از فرشتگان باشد. ارزشمندی صفت عفت (با توضیحی که داده شد) برای یک زن روشن است. هر زنی لازم است که این ویژگی را در زندگی مشترک به نمایش بگذارد و از این راه، فکر و ذهن و دل همسرش را از هر نوع پندار و توهم وسوسه پوچ احتمالی و بیاساس پاکسازی کند و زمینه پیدایش و رشد هر نوع احساس بدبینی را از میان ببرد. آرامش روانی، از آنِ مردی است که این ویژگی و خصلت را (که انسان را تا مرز فرشتگان اوج میدهد) در همسر خویش بیابد. گلخانه زندگی در فضای سالم و نشاطآور (عفت) شاهد شکوفایی غنچههای معنوی و عطرآگین اعتماد زن و مرد به یکدیگر خواهد بود. از آنجا که گام نهادن در مسیر خوبیها و معنویات، نیازمند تعاون و همکاری است، یادآوری این نکته ضروری است که اگر مردی، خواهان عفت همسرش میباشد، باید زمینه و اسباب آن را در حد توان خویش فراهم کند. در این میان، وظیفه مرد است که به گونهای آراستگی ظاهر داشته باشد و خود را ملزم به رعایت زیبایی و نظافت بداند که پیوسته برای همسرش جذاب و دلربا باشد. در این زمینه به این روایت جالب توجه کنید: حسن بن جهم میگوید: امام رضا (علیهالسلام) را دیدم که محاسن خود را خضاب (رنگ) کرده بود. پرسیدم: فدایت شوم، رنگ کردهاید!؟ امام پاسخ داد: آری، رسیدگی به خود (تغییر شکل و هیئت دادن) از عوامل افزایش عفت زنان است، و یکی از علل بیعفتی زنان این است که همسرانشان این امر را رها کردهاند. آنگاه امام (ع) فرمود: آیا دوست داری همسرت را به گونهای ببینی که وضعیتش همانند تو باشد، در حالتی که به سر و وضع خود نرسیدهای!؟ او جواب داد: خیر؛ و حضرت فرمود: همسر تو هم دوست ندارد که تو را بدان گونه ببیند.
4 - عزیز در فامیل
در مفهوم عزت، یک نوع نفوذ ناپذیری نهفته است، زمین سختی که چیزی در آن موثر نیست، دارای صفت عزت است. این حالت، همانند تمامی صفات خوب دیگر، اگر از منبع اصلی سرچشمه بگیرد پایدار و ماندنی است وگرنه زودگذر و از بین رفتنی خواهد بود. در فرهنگ قرآن، عزت حقیقی از آن خداوند و پیامبر او و مومنان است. خداوند کانون همه خوبیهاست و همه این خوبیها از او به پیامبرش و مومنان سرایت میکند. ایمان، شرط اصلی عزت است و در سایه بندگی خداست که سربلندی انسان تأمین میشود. شاید عزیز بودن زن که در کلام رسول خدا (ص) از ویژگیهای زن خوب و شایسته معرفی شده است، به این معنی برگردد که ایمان حقیقی یک زن، از او در میان فامیل، چهرهای ساخته باشد که مورد نظر و احترام و تکریم همه و دارای عزت و سرافرازی باشد. طبیعی است مردی که این موفقیت مطلوب را برای همسرش در میان فامیل شاهد است و زنی که از این چنین جایگاه رفیعی برخوردار است، هر دو در محیط مقدس خانه، آرامش و امنیت را به وضوح احساس میکنند. نقطه مقابل این زن، زنی است که بر اثر سوءرفتار و گفتار و عملکردهای ناشایست و موضعگیری و اقدامهای ناپسند و نابخردانه، خود را در میان فامیل و آشنایان، خوار و ذلیل کرده است. چنین زنی در روایت دیگری از رسول اکرم (ص)، دارای خصلتی از خصال بدترین زنان است. زنی که در میان فامیل اعتباری ندارد و با چشم حقارت و خواری به او مینگرند، برای خود نیز شخصیت قابل اعتمادی را باور ندارد و هیچگاه موفق نخواهد شد که بدون سرمایه لازم که همان عزت و متانت و موقعیت خانوادگی است، محیط خانه را محلی مناسب برای آرامش جسم و روح همسرش قرار دهد.
5 - فروتن با همسر
ارزش هر صفت و عمل نیکویی در این است که آدمی آن را از روی آزادی و اختیار انجام دهد. کسی که مجبور است خوب باشد و کار نیک انجام دهد، شاید برای دیگران مفید باشد، اما امتیازی برای خود او محسوب نمیشود. نرمخویی و تواضع و فروتنی انسان نیز وقتی پسندیده و ارزشمند است که با انتخاب و آزادی همراه باشد. قرآن کریم، مومنان را از این جهت که در برابر یکدیگر خاضع و فروتن و نرم هستند، میستاید و روشن است که مومن حقیقی با تلاش و مجاهدت به این خصلت پسندیده دست مییابد. نرمخو بودن زن در محیط زندگانی مشترک در برابر شوهر، اگر از روی شناخت و اختیار و عمل به وظیفه شوهرداری باشد، خصلت پسندیده و کار ارزشمندی است. زنی که به آسانی در برابر خواستههای مشروع و معقول شوهر شکل میپذیرد و از خود مقاومتی نشان نمیدهد، صاحب فضیلت است و محیط مقدس خانه با این روحیه تسلیم و گذشت و حقپذیری، زمینه پرورش و رشد آرامش را بهتر فراهم مییابد. نقطه مقابل زنی که در برابر همسر، مطیع است، زنی است که در برابر همسرش، هیچ نرمش و انعطافی ندارد و پیوسته به دنبال مقاومت و پافشاری و جبههگیری در برابر خواستههای شوهر است. چنین زنی از دیدگاه رسول اکرم (ص) از بدترین زنان است. زنی که مرد هیچگاه نتواند راهی برای نفوذ در دل او بیابد، هرگز نباید چشم امید به زندگانی همراه با مسالمت و صفا داشته باشد. 6 - زینتگر برای شوهر
خودآرایی و تزیین، در نهاد زن قرار گرفته است، اما زن به عنوان جنس مخالف مرد، حتی اگر خود را نیاراید، باز هم جذاب و دارای کشش است. این سرمایه خداداد باید در مسیر تثبیت زندگانی مشترک به کار رود. اگر زندگی مشترک، فقط سپری نمودن چند ساعت و چند روز بود، شاید سهلانگاری و بیاعتنایی، مشکلآفرین نبود؛ اما زندگانی درازمدت زن و شوهر باید پیوسته همراه با جاذبه عشق باشد تا هیچگاه گرد و غبار بیمیلی و بیاعتنایی و دلسردی و ناامیدی بر صفحه درخشان آن ننشیند. استفاده از زینت و آرایش، جذابیت زن را تقویت میکند و بر همین اساس است که رسول خدا (ص) یکی از صفات زن خوب را خودآرایی برای شوهر بیان میکند. زیرا مردی که به همسرش عشق و مهر میورزد، بیگانه را به حریم دل خود راه نمیدهد. در این حال، بر سراسر زندگی آن دو، ابر آرامش و اطمینان سایه میگسترد و اینجاست که آرام بخش بودن گل وجود زن، مفهوم و عینیت پیدا میکند. اهمیت آراستگی زن برای شوهر تا آنجاست که در فرهنگ اسلام، زن با هیچ بهانهای نمیتواند درباره انجام این وظیفه در قبال همسرش بیاعتنا یا بیتوجه باشد. البته شرایط مختلف زندگی مقتضی گونههای مختلف عمل به این وظیفه و خواهان برخورد شایسته و بایسته زن در آن شرایط میباشد. امام باقر (علیهالسلام) میفرماید: سزاوار و شایسته نیست که زن (درباره رسیدگی به سر و وضع خود و آراستن خویش بیعنایت باشد) و در زمینه آرایش و آراستن، خود را بازنشسته کند، اگر چه به اندازه آویختن گردنبندی در گردن باشد و شایسته نیست که زن دستش را با خضاب (رنگ با حنا) زینت نکند، اگر چه با کشیدن دست روی حنا باشد و اگر چه این زن مسن باشد (سنی از او گذشته باشد). 7 - خودنگهدار در برابر نامحرم
بیشتر این چنین است که تا آدمی حریم خود را نشکند، دیگری جرئت تجاوز به حریم او را نمییابد. در مرزهای جغرافیایی نیز عبور دشمن از آن قسمت که تحت حفاظت و دیدبانی نیست، آسانتر صورت میگیرد. اگر انسان درباره هر برخوردی، هیچگونه عکسالعمل و حساسیتی نشان ندهد، دیگران برای حفظ متانت و وقار و موقعیت او، کمترین اعتباری را نخواهند پذیرفت. زن، گل است؛ آن هم فقط برای استفاده صاحب شرعی و قانونیاش. ارزش این گل به آن است که اختصاصی است و تنها برای یک نفر به نام شوهر. غیر از شوهر، هر که باشد، ارتباط زن با او نباید به گونهای باشد که زن با شوهر دارد، رعایت این امر مهم را پیامبر اکرم (ص) از صفات خوب زن میداند، زن باید در برابر نامحرم، دژ و سنگر نفوذناپذیر باشد. بهراستی اگر تمامی زنان با تمامی نامحرمان و بیگانگان اینگونه باشند، آیا دیگر جایی برای بدگمانی و بیاعتمادی، که زمینهساز ناآرامی و اضطراب است، یافت میشود!؟ در برابر این زن، زنی است که هر نوع ارتباط صمیمی و آمیخته به دوستی و لذتبخشی را با غیر همسر داشته باشد، ولی نوبت به همسر که میرسد، جز خودنگهداری و سنگین برخورد کردن و میدان ندادن و بهانهها و عذرهای رنگارنگ آوردن، کار و برخورد دیگری نداشته باشد. رسول خدا (ص) این امر را یکی از صفات بدترین زنان معرفی میفرماید. این حالت زن و این طرز برخورد، باید برای غیر شوهر باشد. در زمینه یاد شده، ارتباط زن با غیر شوهر (نامحرمان و بیگانگان) باید همانند ارتباط یک قطب آهنربا با قطب موافق باشد که به طور طبیعی و خودکار، عکسالعملی جز دفع و دورسازی ندارد، ولی نسبت به شوهر، همانند قطبهای مخالف آهنربا باشد که به طور طبیعی، واکنشی جز جذب و کشش و اتصال ندارد.
8 - حرفشنوایی از شوهر
از صفات بسیار خوب پیامبر خدا (ص) که حتی دستاویز مخالفان و دشمنان اسلام نیز شده بود، حرفشنوایی بسیار آن حضرت بود، به نحوی که میگفتند پیامبر اکرم (ص) فقط گوش است. این خصلت بسیار پسندیدهای است که آدمی قبل از هر نوع اظهار نظر و موضعگیری، گفتار دیگری را بشنود و نشنیده به قضاوت ننشیند. گوش، برای شنیدن است و عقل برای انتخاب بهترین و پیروی از آن؛ و خداوند در قرآن به بندگانی که چنین هستند، بشارت داده است. زن و مرد قبل از اینکه در کانون خانه رابطه همسری داشته باشند، دو انسان دارای ادراک و فهم هستند و باید حرف حق را از یکدیگر بپذیرند تا حق حاکم باشد، نه تمایلات و سلیقههای شخصی. زن خوب آن است که حرف شوهر را میشنود (اگر چه نوبت به او، اجرا و عمل نرسد) و این خود امتیاز است. زنی که اصلاً ظرفیت و آمادگی شنیدن حرف همسر را ندارد، از این امتیاز محروم است و از دیدگاه رسول خدا (ص)، یک درجه از خوبی را دارا نیست. آیا میان مردی که برای حرفش در خانه گوش شنوایی سراغ ندارد، با مردی که همسرش را پیوسته شنوای سخنانش میبیند، از نظر وحی تفاوت وجود ندارد؟ آیا این شنوایی حرف همسر، تأثیری در آرامش لازم برای مرد و زندگی مشترک ندارد!؟ 9- فرمانبردار از همسر
در فرهنگ قرآن کریم، مرد نسبت به زن، قوام است؛ اگر چه زندگانی زن و مرد مشترک است، اما قیام این بنای مقدس و تکیهگاه اصلی از نظر تدبیر و سرپرستی و اداره امور و اعمال مدیریت، از آنِ مرد است. بر این اساس، فرمان و امر به دست اوست. طبیعی است مردی که فرمان به بدی و حرام و نامعقول و ناپسند میدهد، فرمانبرداری از او در این حوزه و قلمرو نیست و فرمانش مطاع نخواهد بود. زنی که در برابر فرمان شوهر، یعنی دستورهای مشروع و معقول او، فرمانبردار است، از نظر روحی آرامتر است، تا زنی که پیوسته مصمم است که حرف آخر را او بزند، اگر چه ناحق باشد و هیچ حرفی را از همسرش نپذیرد و به کار نبندد، اگر چه حق باشد. پیامبر اکرم (ص)، اطاعت زن از فرمان همسر را نشانه خوبی زن میداند، چرا که این فرمانبرداری، پایههای زندگی مشترک را که باید دائماً بر شالودههای دوستی و صمیمت و آرامش استوار باشد، تثبیت میکند. آیا زنی که در برابر خواسته شوهر با گفتن یک کلمه (چشم)، آرامش را که رسالت و مأموریت اصلی اوست، در محیط خانه به ارمغان میآورد، لایق دریافت مدال افتخار بهترین زن، آن هم از زبان مبارک رسول گرامی اسلام نیست؟ نقطه مقابل چنین زنی، آن است که جز لجاجت و تمرد و سرپیچی در برابر شوهر، برخورد و موضع دیگری ندارد. این از صفات بدترین زنان است که رسول اکرم (ص) در روایت دیگر بیان میفرماید. روشن است که لجاجت در جایی است که مسئله حقپذیری و حقجویی در کار نیست، بلکه پافشاری و مقاومت بر سر موضوع و مطلبی است که زن جز این که بخواهد شجاعت و به اصطلاح هنرمندی و مرد بودن خودش را نشان بدهد، انگیزه دیگری ندارد. چنین زنی باید مطمئن باشد که تا این خصلت ناپسند که از ویژگیهای بدترین زنان است، در اوست، هیچگاه موفق به انجام رسالت خدایی خویش، که آرامشبخشی به زندگی و شوهر است، نخواهد شد. تبیان
۱۹/۰۸/۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]
صفحات پیشنهادی
سمینار وحدت مذاهب از دیدگاه زنان مسلمان در لندن برگزار شد
سمینار وحدت مذاهب از دیدگاه زنان مسلمان در لندن برگزار شد فرهنگ > دین و اندیشه - اولین سمینار بین المللی وحدت مذاهب از دیدگاه زنان مسلمان در مرکز اسلامی انگلیس لندن برگزار شد به گزارش خبرآنلاین این سمینار روز جمعه 24 اکتبر 2014 برابر با 2 آبان ماه 1393 و با مشارکدیدگاه امام موسی صدر در مورد جامعه کم نظیر است/ بررسی ابعاد وجودی انسان از منظر امام موسی صدر
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها یک محقق دیدگاه امام موسی صدر در مورد جامعه کم نظیر است بررسی ابعاد وجودی انسان از منظر امام موسی صدر در همایش ابعاد وجودی انسان که به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد ابعاد وجودی انسان از منظر امام موسی صدربررسی حقوق اقتصادی زنان در حقوق اسلامی و حقوق هندو -
بررسی حقوق اقتصادی زنان در حقوق اسلامی و حقوق هندو بدر عالم خان در کتاب حقوق اقتصادی زنان در حقوق اسلامی و حقوق هندو Economic Rights of Women under Islamic Law and Hindu Law مطالعه حقوق اقتصادی زنان را در سنت حقوق هندو و حقوق اسلامی وجهه همت خود قرار داده است به گزارش خبرگزاریبیانیه شورای فرهنگی اجتماعی زنان مسئولان با اطلاع رسانی دقیق در مورد حوادث اسیدپاشی جلوی مانور رسانههای معاند
بیانیه شورای فرهنگی اجتماعی زنانمسئولان با اطلاع رسانی دقیق در مورد حوادث اسیدپاشی جلوی مانور رسانههای معاند را بگیرندشورای فرهنگی اجتماعی زنان طی بیانیهای حوادث اسیدپاشی اخیر را محکوم کرد در بخشی ار این بیانیه آمده است مسئولان با اطلاع رسانی دقیق در مورد حادثه اسیدپاشی جلوی123 كتاب جهاني و 542 کتاب ملي مورد نقد و بررسی قرار گرفت
دین و اندیشه همایش ها و میزگردها توسط شورای بررسي متون و کتب علوم انسانی 123 كتاب جهاني و 542 کتاب ملي مورد نقد و بررسی قرار گرفت در گزارش نیمه اول سال 93 شوراي بررسي متون و کتب علوم انسانی آمده است که 123 كتاب جهاني و 542 کتاب ملي در سال جاری مورد نقد و بررسی قرار گرفت به گزدیدگاه امامرضا(ع) درباره قیام زید در خونخواهی از سیدالشهدا(ع)
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۵ قیام مردم مدینه واقعه حره قیام توابین قیام مختار و قیام زید از جمله قیامهایی است که پس از واقعه عاشورا با نیت خونخواهی امام حسین ع و شهدای دشت نینوا انجام گرفت اما این قیامها تا چه مورد رضایت ائمه معصومین بودند در این گزارش یک مورد از آنها بررسفیلم/ نظر رهبر معظم انقلاب در مورد برهنه شدن در عزاداری
فیلم نظر رهبر معظم انقلاب در مورد برهنه شدن در عزاداری دانلود لینک ۰۴ ۰۸ ۱۳۹۳ - ۱۲ ۵۱احمدزاده در بین بهترین گلزنان جام بین قارهای |اخبار ایران و جهان
احمدزاده در بین بهترین گلزنان جام بین قارهای کد خبر ۴۴۸۱۰۴ تاریخ انتشار ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷ ۲۰ - 09 November 2014 بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در تیم منتخب جام بین قارهای 2014 قرار گرفت به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون فوتبال مسابقات جام بین قارهای فوتبال ساحلی 2014 اتبلیغات رسانه ای داعش درمورد جهاد نکاح + تصویر
تبلیغات رسانه ای داعش درمورد جهاد نکاح تصویر در حالی که پیش از این اخباری مبنی بر پشیمانی این دختر و دوستش از سفر به سوریه منتشر شده بود او در مصاحبه خود صحبت از رضایت کامل از زندگی جدید خود کرده است به این مطلب امتیاز دهید به گزارش سرویس دینی جام نیوز به نقل از دیلیآثار دعا از دیدگاه قرآن کریم
آثار دعا از دیدگاه قرآن کریم داوند - جلّ جلاله - می فرماید قُلْ ما یَعْبَؤُا بِکُمْ رَبّی لَوْلا دُعآؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزاماً بگو اگر دعایتان نبود پروردگارتان چه اعتنایی به شما داشت زیرا مسلّماً شما تکذیب نمودید و لذا تکذیبتان داوند - جلچرا وقف جزء بهترین کارهای خیر است
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸ ۳۴ ئیس مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حورزه علمیه قم گفت فرق بین وقف و نذر این است که در وقف کاری را انجام میدهیم که ثمره آن برای تمام نسلها باقی میماند ولی در نذر یک عملی بین فرد و خداوند صورت میگیرد حجتالاسلام والمسلمین محمدحسندیدگاه امامرضا(ع) درباره قیام زید در خونخواهی از سیدالشهدا(ع)/ عتاب امام رضا(ع) به برادرش زید -
دیدگاه امامرضا ع درباره قیام زید در خونخواهی از سیدالشهدا ع عتاب امام رضا ع به برادرش زید قیام مردم مدینه واقعه حره قیام توابین قیام مختار و قیام زید از جمله قیامهایی است که پس از واقعه عاشورا با نیت خونخواهی امام حسین ع و شهدای دشت نینوا انجام گرفت اما تنها یک یا دوحكمت اشراقي ابنسينا مورد توجه قرار گيرد -
در ديدار آيتالله طهمحمدي با رئيس بنياد ايرانشناسي مطرح شد حكمت اشراقي ابنسينا مورد توجه قرار گيرد رئيس بنياد بوعليسينا در ديدار با رئيس بنياد ايرانشناسي بر همكاري علمي و پژوهشي بين دو بنياد براي معرفي آثار و انديشههاي شيخالرئيس بوعليسينا تأكيد كرد به گزارش خبرگزاری مهرشروط مداحی از دیدگاه رهبر انقلاب |اخبار ایران و جهان
شروط مداحی از دیدگاه رهبر انقلاب بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان کشور پیرامون دو شرط لازم برای مداح در زمینه مداحی و مدح اهل بیت عصمت و طهارت ع کد خبر ۴۴۴۴۹۹ تاریخ انتشار ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲ ۰۹ - 25 October 2014 دانلود لینک را کپی کنید دانلودخاتمی: مداحان صحنههای کربلا را ترسیم کنند/ همه سنتهای محرم بجز یک مورد باید اجرا شود
خاتمی مداحان صحنههای کربلا را ترسیم کنند همه سنتهای محرم بجز یک مورد باید اجرا شود فرهنگ > دین و اندیشه - ایرنا نوشت امام جمعه موقت تهران گفت عزاداریهای ماه محرم و صفر باید پرشور تر از هر سال برگزار شود آبتالله سیداحمد خاتمی عصر پنجشنبه در جمشهیدمطهری: هزاران تحریف درمورد عاشورا وارد کردهایم
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰ ۲۳ امام حسین ع برای چه قیام کرد سوال تکراریست برای پاسخ هم به احتمال زیاد حرفهای تکراری زیادی به گوشتان خورده است حرفهایی که گاه تنها استفادهاش یک شعار بوده است حتما پاسخ به این سوال نیاز به یک شناخت درست و صحیح از شخصیت امام ع و البته تاریخ آن روزاحمدزاده در بین بهترین گلزنان جام بین قارهای
احمدزاده در بین بهترین گلزنان جام بین قارهایبازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در تیم منتخب جام بین قارهای 2014 قرار گرفت مسابقات جام بین قارهای فوتبال ساحلی 2014 از سیزدهم تا هفدهم آبان با حضور هشت تیم برتر دنیا در دبی برگزار شد در پایان این رقابتها تیم منتخب جام-
دین و اندیشه
پربازدیدترینها