تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820723465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال فارغ‌التحصيلان يکي از دغدغه‌هاي اصلي ماست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ آبان ۱۳۹۳ (۱۰:۱۵ق.ظ)
رييس دانشگاه آزاد: اشتغال فارغ‌التحصيلان يکي از دغدغه‌هاي اصلي ماست رئيس دانشگاه آزاد گفت: اشتغال فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه را يکي از دغدغه‌هاي اصلي خود برشمرد و گفت: حدود ۵۰۰ هزار پايان‌نامه کار‌شناسي ارشد و دکتري از سوي دانشجويان اين دانشگاه تهيه شده که تبديل يک درصد آن‌ها به محصول هم ارزشمند است.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد در جلسه هيأت امناي کانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد با بيان اينکه فارغ‌التحصيلان دانشگاه يک ذخيره اجتماعي به شمار مي‌روند، گفت: فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد بايد از حيثيت و شرافت علمي خود و دانشگاهي که در آن تحصيل کرده‌اند، دفاع کنند.
وي با تاکيد بر اينکه هيأت امناي کانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي بايد به عنوان اتاق فکري عمل کند که تعامل و ارتباط دانشگاه با فارغ‌التحصيلان را برقرار مي‌کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي داراي ظرفيت و پتانسيل‌هاي بسياري است و فارغ‌التحصيلان آن در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور مشغول به فعاليت‌اند که ما بايد از آنان در راستاي پيشبرد برنامه‌هاي دانشگاه و اهداف کلان آن به صورت مادي و معنوي کمک بگيريم.
وي اضافه کرد: اين اتاق فکر مي‌تواند با ارائه مشاوره و استفاده از ظرفيت و پتانسيل عظيم دانشگاه آزاد اسلامي، راهکارهاي تعامل و ارتباط بيشتر براي استفاده از ظرفيت‌هاي دانشگاه را دريابد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي يادآور شد: انتظار ما اين است که کانون فارغ‌التحصيلان با تبيين سياست‌هاي کلي در راستاي جذب فارغ‌التحصيلان اقدام و آموزش‌هاي تخصصي را براي ورود آنان به بازار کار ارائه کند.
ميرزاده در اين جلسه با ارائه پيشنهاد تشکيل کميسيوني براي بازنگري در اساسنامه کانون فارغ‌التحصيلان گفت: با توجه به مأموريت‌هاي پيش بيني شده براي اين کانون و از آنجا که قرار است وارد فعاليت‌هاي جديدي شود، نياز است در بندهايي از اساسنامه کانون تغييراتي لحاظ شود.
وي دانشگاه آزاد اسلامي را يکي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: دشمنان اين طرح از روي حسادت هرروز هجمه‌هاي بسياري عليه دانشگاه آزاد به پا مي‌کنند.
ميرزاده اين هجمه‌ها را دور ازشان تمامي فارغ‌التحصيلان، اعضاي هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامي دانست و اظهار داشت: افرادي که کيفيت و مدرک اين دانشگاه را زير سوال مي‌برند، نه تنها به کل خانواده دانشگاه بلکه به بسياري از خانواده‌هاي فرهيخته ايراني نيز توهين مي‌کنند چرا که از هر سه خانواده ايراني، يکي به دليل داشتن دانشجو يا فارغ التحصيل، با دانشگاه آزاد اسلامي در ارتباط است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تأکيد کرد: فارغ التحصيلان دانشگاه آزاد بايد از حيثيت و شرافت علمي خود و دانشگاهي که در آن تحصيل کرده‌اند، دفاع کنند.
در اين راستا کانون فارغ التحصيلان مي‌تواند با برگزاري سميناري سراسري با طرح و شعاري خاص، به فارغ التحصيلان فرصت دهد تا درباره طرح‌ها، ايده‌ها و دانشگاه آزاد اسلامي بحث و تبادل نظر کنند.
وي افزود: افرادي که موضوع شاخص استاد به دانشجو را در دانشگاه آزاد اسلامي مطرح مي‌کنند، قصد عوام فريبي دارند با برنامه ريزي‌هاي انجام شده، تا سال ۹۵ دانشگاه آزاد اسلامي نيز مي‌تواند به شاخص يک به ۳۳ که در دانشگاه‌هاي دولتي وجود دارد، دست يابد.
پيشنهاد مي‌کنم فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي نيز جلسات مناظره‌اي با اين افراد تشکيل دهند و از کيان دانشگاه دفاع کنند.
ميرزاده موضوع اشتغال فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه را يکي از دغدغه‌هاي اصلي خود خواند و گفت: جمعيت چندميليوني فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي يک ذخيره اجتماعي به شمار مي‌رود.
حدود ۵۰۰ هزار پايان نامه کار‌شناسي ارشد و دکترا توسط دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تهيه و تدوين شده که حتي اگر يک درصد از آن‌ها نيز تبديل به محصول شود، بسيار ارزشمند است.
وي با پيشنهاد تشکيل شعبه‌هاي کانون فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي در سطح استان موافقت کرد و گفت: فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي از همين الان مي‌توانند در اجراي طرح‌هاي برون دانشگاهي مشارکت کنند.
وي همچنين از پيشنهاد اعضاي هيأت امناي کانون مبني بر انتشار کتاب سال فارغ‌التحصيلان دانشگاه آزاد اسلامي استقبال کرد و آن را پرجاذبه دانست.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌اي با سازمان نظام مهندسي اظهار داشت: از آنجا که فارغ‌التحصيلان رشته‌هايي مانند عمران، برق و مکانيک و رشته‌هايي که با ساختمان سازي سر و کار دارند بعد از چند سال نياز به بازآموزي دارند، با سازمان نظام مهندسي تفاهم نامه‌اي براي آموزش و بروزرساني دانش فارغ التحصيلان، منعقد شد که اين تفاهم نامه مي‌تواند فرصت مناسبي براي گسترش فعاليت‌هاي کانون فارغ‌التحصيلان نيز به شمار رود.
وي افزود: آن دسته از فارغ‌التحصيلاني که در اين دوره‌ها شرکت کنند، گواهينامه‌اي از سوي سازمان نظام مهندسي و دانشگاه آزاد اسلامي دريافت خواهند کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن