تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820794235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديجيتال سازي اسناد يكي از اولويت هاي ماست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۴۳ب.ظ)
ديجيتال سازي اسناد يكي از اولويت هاي ماست دكتر سيد رضا صالحي، رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران، شنبه 26 مهر با حضور در برنامه وقايع اتفاقيه راديو كتاب به تشريح دستاورد هاي اجلاس ايكا و برنامه هاي سازمان اسناد و كتابخانه ملي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر صالحي با بيان دستاوردهاي اجلاس آرشيو هاي ملي (ايكا) در اسپانيا گفت: اين اجلاس با هدف نشست سران آرشيو هاي ملي و جلسات كارشناسي برگزار گرديد و در جلساتي كه در حاشيه اجلاس ايكا داشتيم و با بيش از 10 رئيس آرشيو كشور هاي مختلف ملاقات و گفت وگو كرديم و همگي تمايل به همكاري و انتقال تجربيات داشتند.
وي در ادامه اين مصاحبه با اشاره به شعار ايكا در اين دوره "آرشيو ملي و صنايع فرهنگي" افزود: يكي از مباحث زير بنايي در اين اجلاس در زمينه دسترسي پژوهشگران و مردم بيش از پيش به منابع و اسناد و مدارك موجود در آرشيو هاي ملي است. صالحي با بيان اين نكته كه دسترسي در سطح وسيع و آسان جز با ديجيتال سازي منابه آرشيوي امكان پذير نيست، تصريح كرد: متاسفانه شرايط كنوني دنيا در زمينه ديجيتالي شدن منابع جز تعداد محدودي از كشور ها خوب و رضايت بخش نيست و يكي از اهداف ما براي شركت در اين اجلاس استفاده از دستاوردها و تجربيات كشورهاي پيشرو در حوزه ديجيتال سازي اسناد و منابع بود.
دكتر صالحي در بخش ديگري از اين گفتگو كه از راديو كتاب پخش مي گرديد گفت: كتابخانه ملي ما در مقايسه با كتابخانه ملي اسپانيا از نظر فضا و امكانات شرايط بهتري دارد ليكن در بازديدي كه از سه كتابخانه عمده اسپانيا داشتم و با توجه به بررسي هاي به عمل آمده و آمار و ارقام، متاسفانه جوانان، نخبگان از امكانات و ذخاير اين كانون بي نظير فرهنگي در سطح كشور بي اطلاع هستند.
وي در جاي ديگري از سخنانش با اشاره به عملكرد سازمان اسناد و كتابخانه ملي افزود: چند برنامه در دستور كار سازمان ما قرار دارد كه از عمده ترين آن ها مي توان به بازشناسي هويت و جايگاه كتابخانه ملي در سطح ملي، ديجيتال سازي منابع جهت در دسترس قرار گرفتن آن ها، توسعه نسخ خطي از طريق خريد، امانت، اهدا و وقف و راه هاي ديگر جهت نگهداري صحيح اين گنجينه هاي ارزشمند، توسعه روابط بين الملل و به طور خاص توريسم فرهنگي، مجامع بين المللي و رابطه مستمر با كتابخانه ها و آرشيو هاي سراسر دنيا، دسترسي پژوهشگران استاني به اسناد مورد نيز خود در سطح استاني از طريق مراكز استاني سازمان اسناد و كتابخانه ملي و گسترش همكاري و هماهنگي با ديگر نهادهاي كتابخانه اي و اسنادي كشور اشاره كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن