تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804552382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هیئات و مجالس سخنرانی و تبلیغ ما باید مدافع ولایت فقیه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها خاموشی در همایش طلایه داران تبلیغ:
هیئات و مجالس سخنرانی و تبلیغ ما باید مدافع ولایت فقیه باشند
حجت الاسلام دکتر خاموشی با اشاره به جایگاه هیئات مذهبی در دفاع از اصل ولایت فقیه، گفت: ما هیئت خنثی نداریم و هیئات و مجالس ما باید مؤلفه های ساختار دین مرضی را تقویت کنند و ولایت فقیه از مؤلفه های اصلی این ساختار به شمار می رود و کسی نباید در منبر حسینی برای کوبیدن دین مرضی استفاده کند.



به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه ماه محرم، نخستین همایش «طلایه داران تبلیغ» ویژه نکوداشت بانوان پیشکسوت عرصه تبلیغ استان تهران صبح سه شنبه 29 مهرماه در سازمان تبلیغات استان تهران برگزار شد.
حجت الاسلام دکتر مهدی خاموشی طی سخنانی با اشاره به آموزه های بلند دین اسلام در نیل به سعادت دنیوی و اخروی تأکید کرد: به ما آموخته اند که در مسیر یافتن راه کمال باید علم دین بیاموزیم و دانش افزایی کنیم و نمی توانیم بنشینیم و تنها بر لوح فطرت نگاه کنیم و مناسک را کشف کنیم و بر لوح فطرت نگاه کنیم و با عقل خودصرفا چالشهای پیش رو را حل کنیم بلکه به ما آموخته اند که بیشتر راه کمال توفیقی است و باید راه و روش دستیابی به کمال را عمل کنیم.

وی در تبیین و توضیح سخنان خود به وقایع انقلاب اسلامی از زمان اعتراض امام خمینی(ره) به لایحه کاپیتولاسیون اشاره کرد و با تأکید بر عمل امام(ره) بر اساس مراتب نهی از منکر تصریح کرد: امام(ره) با تکیه بر ایمان و باور مردم قیام کرد و مردم نیز  به مثابه عندالحسنیین عمل کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به وقایع مختلفی که کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آن مواجه شد از جمله مسئله منافقین یادآور شد: پس از اینکه قانون اساسی با ولایت فقیه تصویب شد می بینیم که جنگ بر ما تحمیل گردید و در واقع حمله صدام به ما تئوریک بود چراکه او اسلام به این معنا را قبول نداشت. آنها با جنگ تحمیلی می خواستند انقلاب اسلامی نضج یافته بر اساس پرچمداری ولایت فقیه را به هزیمت بکشانند اما انقلاب اسلامی مهمترین دستاورد خونهای شهیدان از صدر اسلام تا کنون است و  بدانیم که اسلام فقط حرف نمی زند بلکه باید عمل دینی در جامعه داشته باشد و عمل دینی صرفا مناسک و دعا نیست بلکه قرآن در جایی می فرماید«... و قاتلوا ائمة الکفر» و اگر شرایط ایجاب کند باید برای دفاع از دین ایستاد و این یعنی تربیت دینی.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به حوادث چند سال اخیر جهان اسلام و فعالیت گروههای تکفیری تأکید کرد: گروههای تکفیری و سلفی بدل معکوس می زنند و می خواهند مهمترین دستاورد انقلاب را بگیرند و با ما مقابله فرهنگی را آغاز کرده اند و یادمان است که امام(ره) فرمود جبهه دانشگاه است و فرزندان ما در آنجا می آموزند و امروز می بینیم که یکی از فرزندان دفاع مقدس منطقه را تنها اداره می کند. برخی فکر می کنند ما در سوریه و عراق نیروی نظامی داریم در حالیکه اینطور نیست بلکه دشمن ضعیف تر از آن چیزی است که فکر می کنیم.

حجت الاسلام خاموشی افزود: هشت سال ریشه های این مرز و بوم را از منابع نفتی، اقتصادی، صنعتی و ... به ویژه نیروی انسانی ما را هدف قرار دادند و اسطوره هایی در این دفاع مقدس به شهادت رسیدند که هر کدامشان امتی بودند. نظام تئوریکی که امام(ره) بر مبنای قانونی ولی فقیه -که ثمره خون شهداست- ایجاد کرد کم کم در جهان پرچمداری کرد اما دشمنان با همه ابزار خود در پی این هستند که این تفکر پا نگیزد حتی محاصره اقتصادی ما هم تئوریک است. وی تأکید کرد: آنچه انقلاب اسلامی در تعمیق باورها و حفظ فرهنگ انقلاب پیش می برد می خواهد بگوید انسان مسلمان انقلابی شیعه تحت پرچم امام حسین(ع) آرمانهایی دارد که در متن اسلام است و دارای استنباطهای صحیح است که میخواهد آن آرمانها را اجرایی کند و برای آن برنامه زندگی دارد اما مگر گذاشتند این آرمانها جاری باشد؟ اما با وجود تمام مشکلات ما پیش میرویم چون برترین نعمت ما نعمت ولایت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان خطاب به بانوان مبلغ تصریح کرد: این نگاه تئوریک که باید بدان پرداخت، ساختار دین مرضی است و هیئات و مجالس سخنرانی و تبلیغ ما باید مدافع ولایت فقیه باشند. ما هیئت خنثی نداریم و هیئات و مجالس ما باید مؤلفه های ساختار دین مرضی را تقویت کنند و ولایت فقیه از مؤلفه های اصلی این ساختار به شمار می رود و کسی نباید در منبر حسینی برای کوبیدن دین مرضی استفاده کند. ابزار مهم دین و ارائه آن فهم دلهای مستعد و گوشهای شنواست و مسیر مبلغان روشن است همانطور که قرآن می فرماید: الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا(کسانی که پيامهای خدا را می رسانند و از او می ترسند و از هيچ کس جز، اونمی ترسند ، خدا برای حساب کردن اعمالشان کافی است) و آینده از آنِ دین مرضی است همانگونه که خداوند در قرآن می فرماید: وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ.


۱۳۹۳/۷/۲۹ - ۱۳:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


دین و اندیشه
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن